Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Cyberbeer

De gevaren van het heelal

Recommended Posts

Dat is afhankelijk van de grote van de inslag. Er zijn in de begindagen van de aarde inslagen geweest de de hele aardkorst deden smelten, alles groter dan een microorganisme is dan kansloos.

Deze post delen

Op zoek naar waterfilters, branders, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga snel naar www.prepshop.nl!

De komeet ison komt steeds dichter bij de zon, het is normaal dat hij gaat veranderen het was eigenlijk raar dat hij lange tijd niet veranderde.

Door de immense zwaartekracht en de grote hitte van zo'n die op deze komeet werken ligt het voor de hand dat hij uitelkaar word getrokken.

Iedere amateur astronoom hoopt natuurlijk van niet.

Eind november/ begin december is hij met een verrekijker waar te nemen rond 5 uur sochtends tot zonsopgang vlak bover de horizon.

Daarna maakt hij een passage achter de zon, enkele dagen later komt hij weer tevoorschijn als hij niet niet uitelkaar is getrokken in de tussentijd.is hij nog intact dan word het pas echt spectaculair hij verschijnt nu savonds hoog aan de hemel en de verwachting is dat hij zo fel schijnt als een kwart van de volle maan.

Deze post delen

Het is een apart ding in ieder geval. Als je op youtube zoekt, zie je allemaal doom scenario's. Maar dat was bij de vorige Kometen (Elenin, etc) ook zo. Ik ben wel benieuwd of we wat van de staart meekrijgen en of we nog meer meteorieten mogen verwachten.

Hier kun je de komeet goed volgen. Als je op de telescoop linksboven klikt, dan zie je het vanuit de aarde.

http://www.scientias.nl/komeet-ison-vanaf-nu-met-het-blote-oog-te-zien/94710?utm_source=wysija&utm_medium=email&utm_campaign=nieuwsbrief221113

Deze post delen

Gast Heksenboot
Iemand zich al verwonderd over hoe vel zichtbaar Venus is aan de vroege avond hemel?

Yep. Ik dacht even, dat er een vliegtuig aankwam. :)

Deze post delen

Venus word ook wel de kerstster genoemd.

Met een goedkoop telescooopje ziet het er al heel mooi uit.

Donderdag zal ison achter de zon verschijnen, de verwachting is dat hij uitelkaar word getrokken.

Blijft hij intact zal het een schouwspel van jewelste worden.

Once in a lifetime event.

Me vader is terminaal, heb hem belooft als ison het overleeft ik vervoer voor hem regel en samen met hem naar een donker hooggelegen plekje rij om samen te gaan kijken.

Ben benieuwd!

• Leuk 1

Deze post delen

Venus kun je alleen zien in de ochtend voor een paar uurtjes.

Met een goedkoop telescooopje ziet het er al heel mooi uit.

Donderdag zal ison achter de zon verschijnen, de verwachting is dat hij uitelkaar word getrokken.

Blijft hij intact zal het een schouwspel van jewelste worden.

Once in a lifetime event.

Me vader is terminaal, heb hem belooft als ison het overleeft ik vervoer voor hem regel en samen met hem naar een donker hooggelegen plekje rij om samen te gaan kijken.

Ben benieuwd!

Je kan kort na zonsondergang een object links van de zon zien. De zon gaat op dit moment in het westzuidwesten onder, dus je kijkt naar het zuidzuidwest. En daar moet venus precies staan (venus had op 1 november haar grootste oostelijke elongatie, dus links van de zon en kruipt nu weer naar de zon toe en komt in januari rechts van de zon, dus in de ochtendschemeri ng weer te voorschijn).

Venus wordt door haar grote helderheid (-4,4 op dit moment, 14x zo helder als de helderste ster Sirius) vaak aangezien voor een UFO, zeker als ze laag staat en de atmosfeer onrustig is en zorgt voor optische vertekening of als er wolkenslierten hangen die bewegen, waardoor het lijkt alsof Venus (de andere kant op) beweegt.

Dus is nu bij een heldere lucht direct na zonsondergang in het zuidzuidwest laag boven de horizon te zien.

• Leuk 1

Deze post delen

Je kan kort na zonsondergang een object links van de zon zien. De zon gaat op dit moment in het westzuidwesten onder, dus je kijkt naar het zuidzuidwest. En daar moet venus precies staan (venus had op 1 november haar grootste oostelijke elongatie, dus links van de zon en kruipt nu weer naar de zon toe en komt in januari rechts van de zon, dus in de ochtendschemeri ng weer te voorschijn).

Venus wordt door haar grote helderheid (-4,4 op dit moment, 14x zo helder als de helderste ster Sirius) vaak aangezien voor een UFO, zeker als ze laag staat en de atmosfeer onrustig is en zorgt voor optische vertekening of als er wolkenslierten hangen die bewegen, waardoor het lijkt alsof Venus (de andere kant op) beweegt.

Dus is nu bij een heldere lucht direct na zonsondergang in het zuidzuidwest laag boven de horizon te zien.

Wij hadden van de week idd het idee met een UFO temaken te hebben zo helder was hij te zien, lees nu pas dat het venus geweest moet zijn.

Dank voor de heldere uitleg!

Deze post delen

Is iedereen al klaar voor de komeet ISON?

Vanaf 9 januari volgend jaar gaat de aarde dwars door de baan van deze komeet en de aarde zit ruim 1 week in die baan.

Er is een grote kans dat er in die baan puin vliegt die de aarde kan raken.

Video van een meteoriet inslag in Rusland, dit kunnen we gaan meemaken in januari en achter elkaar en dagen lang.

Baan ISON

http://www.solarsystemscope.com/ison/

Deze post delen

Gaat ISON niet eerst dwars door Mars?

Nee niet dwars door mars, hij gaat straks rond de zon hier live te zien straks

http://cometison.gsfc.nasa.gov/# ze weten nog niet of de komeet het overleeft en als hij het wel overleeft wat komt dan nog onze kant op?

En waar wij straks mee te maken krijgen is dat we de baan van de komeet vanaf 9 januari een paar dagen doorkruisen.

Het is nu afwachten hoeveel stukken ijs en rots van die komeet in die baan zit.

Deze post delen

Er is niks te zien voorlopig op de site die hierboven wordt aangegeven.

Terwijl vandaag de D day is voor Ison.

Ook op http://hisz.rsoe.hu/alertmap/index2.php is er al 2 dagen geen nieuwe data bij gekomen.

Normaal gesproken staat daar iedere dag de aardbevingen vermeld, maar nu al 2 dagen niks!

Ik vind het maar vreemd allemaal.

Deze post delen

Vanavond om kwart voor zeven laten ze op die website de live beelden zien van de komeet als hij rond de zon gaat.

Heb je al waxine lichtjes in huis als de stroom uitvalt?

:)

Deze post delen

Ik ben er klaar voor!

Ik sta met mijn kijkert klaar in de tuin, en heb mijn alu hoedje vervangen voor een stormtrooper pak... just in kees!

stormtrooper_at_hawaii_geek_meet.jpg

Maar serieus, heb hier alle info voor mijn neus, en hou het in de gaten. omdat ik het interessant vind!

Deze post delen

Via youtube kwam ik een filmpje tegen waarin gezegd wordt dat ISON eigenlijk de planeet Nibiru (planet X) is:

http://www.youtube.com/watch?v=KV06p7rVhiE

Het duurt bijna 1,5uur om te kijken, maar schept toch een verontrustend beeld vind ik. Al ben ik wel erg gevoelig voor doemscenario's over zaken waar ik totaal geen verstand van heb en geen informatie over kan vinden (ik heb geen telescoop en contact met NASA). Ik kan dus niet controleren of dit allemaal waar is, of gewoon een vermakelijk filmpje van 1,5uur waar ik ook cola en popcorn bij had kunnen pakken ;-)

Volgens de makers liegt Amerika/NASA ons voor om geen wereldwijde paniek en ineenstorting van de economie te veroorzaken. Zou jij nog naar je werk gaan als je weet dat het over een paar dagen gebeurd is met de wereld? Ik vind de meeste complottherieen best leuk en vermakelijk, maar ik vertrouw de Amerikanen voor geen meter!

Het zou betekenen dat we ofwel kunnen stoppen met preppen, want er blijft niks en niemand over.

Of ik moet mn prepperij echt onmiddellijk opschroeven en serieus veel meer water en batterijen in gaan slaan omdat we nog ongeveer uren tot 2 weken hebben tot DE SHTF....

Iemand hier al over nagedacht of informatie over?

Zijn er mensen hier met een hobby-telescoop of meer dan gemiddelde interesse in het heelal die iets zinnigs kunnen zeggen over deze theorie, dat ISON eigenlijk Nibiru is?

Deze post delen

Niburu heeft een hoog complot gehalte maar hebben soms wel pareltjes van berichten. Laat je niet teveel meeslepen in deze berichten.

Mocht er inderdaad met zekerheid een grote ramp gebeuren van dat formaat staat heel de wereld op zijn kop.

Deze post delen

.............................Volgens de makers liegt Amerika/NASA ons voor om geen wereldwijde paniek en ineenstorting van de economie te veroorzaken. Zou jij nog naar je werk gaan als je weet dat het over een paar dagen gebeurd is met de wereld? Ik vind de meeste complottherieen best leuk en vermakelijk, maar ik vertrouw de Amerikanen voor geen meter!

Het zou betekenen dat we ofwel kunnen stoppen met preppen, want er blijft niks en niemand over.

Of ik moet mn prepperij echt onmiddellijk opschroeven en serieus veel meer water en batterijen in gaan slaan omdat we nog ongeveer uren tot 2 weken hebben tot DE SHTF....

Iemand hier al over nagedacht of informatie over?

Zijn er mensen hier met een hobby-telescoop of meer dan gemiddelde interesse in het heelal die iets zinnigs kunnen zeggen over deze theorie, dat ISON eigenlijk Nibiru is?

Wat maken dan een paar dagen nog uit? Als de bende toch compleet ploft, is het dan nuttig dat de wereldeconomie nog een paar daagjes langer overeind blijft?

Planeten draaien om sterren, per definitie: http://nl.wikipedia.org/wiki/Planeet

Deze post delen

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...