Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Cyberbeer

De gevaren van het heelal

Recommended Posts

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Asteroid 1998 QE2 vliegt morgen langs de aarde op een afstand van 6 miljoen kilometer en heeft een doorsnede van 600 meter.

NASA Radar Reveals Asteroid Has Its Own Moon

http://www.nasa.gov/mission_pages/asteroids/news/asteroid20130530.html

Er staat iets groots te gebeuren op de zon

http://science.nasa.gov/science-news/science-at-nasa/2013/05aug_fieldflip/

Deze post delen

Hè fuck ik heb dan juist een etentje met vrienden in de agenda staan. Ik zal dat dan dus maar verzetten naar het weekend daarop.

Deze post delen

Gast DickBerts
Hè fuck ik heb dan juist een etentje met vrienden in de agenda staan. Ik zal dat dan dus maar verzetten naar het weekend daarop.

Gezien je beroep; ik hoop dat je foodstamps het dan weer doen.

Deze post delen

Tegen die tijd is dat probleem allang opgelost joh, daar hoeven we nu geen rekening mee te houden.

Deze post delen

Ison is onderweg.

Volgens de wetenschappers de komeet van de eeuw.

1 okt heeft hij mars gepasseert

Volgens vele lichte mars toen fel op.

Een soort EMP?

Maar daar zijn geen goede beelden van,want de nasa licht plat:confused:

En van de ESA ,Rusland en China komen ook geen beelden binnen.

Hebben ze wat te verbergen?

Er zijn ook foto,s waaruit blijkt dat Ison uit meerdere delen bestaat.

En er zijn nog 2 kometen onderweg.

http://www.youtube.com/watch?v=DKFXcaR5UaM

Deze post delen

Ison is onderweg.

Volgens de wetenschappers de komeet van de eeuw.

1 okt heeft hij mars gepasseert

Volgens vele lichte mars toen fel op.

Een soort EMP?

Staart van de komeet kwam in contact met atmosfeer van Mars.

Maar daar zijn geen goede beelden van,want de nasa licht plat:confused:

En van de ESA ,Rusland en China komen ook geen beelden binnen.

Hebben ze wat te verbergen?

Nee.

Er zijn ook foto,s waaruit blijkt dat Ison uit meerdere delen bestaat.

En er zijn nog 2 kometen onderweg.

http://www.youtube.com/watch?v=DKFXcaR5UaM

C/2012 S1 (Ison) komt op 26 december dit jaar langs.

Op 64,2 miljoen kilometer afstand...

Verstuurd van mijn sponzige nozem brein. Met rozijnen. now Free

Deze post delen

Staart van de komeet kwam in contact met atmosfeer van Mars.

Nee.

C/2012 S1 (Ison) komt op 26 december dit jaar langs.

Op 64,2 miljoen kilometer afstand...

Verstuurd van mijn sponzige nozem brein. Met rozijnen. now Free

En wie heeft die berekening gemaakt?

NASA?

Die staan niet echt om hun betrouwbaarheid bekent.:)

Volgens hun berekening gaat de aarde door de staart van Ison.

Dus veel gruis en ?????

Eerst maar is afwachten wat voor slinger Ison krijgt als hij langs de zon komt.

Voorlopig word hij doodgezwegen door de overheidsinstellingen.:confused:

Deze post delen

Over kometen en supernova's maak ik me geen zorgen. Daar kun je toch niks tegen doen.

Ooit zal er een komeet komen die op ramkoers met de aarde licht. Deze komeet kan over een jaar komen of over 1000 of over 100.000 jaar.

Of we dat gaan overleven is afhankelijk van of we tegen die tijd, de technologie hebben om zoiets tegen te houden.

Zonnestormen zijn een ander verhaal i.v.m elektronica. Maar dit is eenvoudig op te lossen door elektrische apparaten die je in een s.h.t.f nodig hebt, Zoals een noodradio.

In een faraday cage te bewaren.

Deze post delen

Wat is het heelal toch groot.

Oeroud sterrenstelsel ontdekt

Amerikaanse wetenschappers hebben misschien het oudste sterrenstelsel ooit gevonden. Het licht ervan heeft er meer dan 13 miljard jaar over gedaan om de aarde te bereiken.

http://www.telegraaf.nl/buitenland/21996620/__Oeroud_sterrenstelsel_ontdekt__.html

Sun expected to ‘flip upside down’ as magnetic field reverses its polarity

http://www.trunews.com/sun-expected-flip-upside-magnetic-field-reverses-polarity/

Deze post delen

Over kometen en supernova's maak ik me geen zorgen. Daar kun je toch niks tegen doen.

Ooit zal er een komeet komen die op ramkoers met de aarde licht. Deze komeet kan over een jaar komen of over 1000 of over 100.000 jaar.

Of we dat gaan overleven is afhankelijk van of we tegen die tijd, de technologie hebben om zoiets tegen te houden.

Zonnestormen zijn een ander verhaal i.v.m elektronica. Maar dit is eenvoudig op te lossen door elektrische apparaten die je in een s.h.t.f nodig hebt, Zoals een noodradio.

In een faraday cage te bewaren.

Mee eens, en slaat er een keertje een komeet in en vergaat de halve wereldbevolking, So What? Gewoon hopen dat jij bij de helft overlevenden zit. Het kan echt geen kwaad om de mensheid een keer te decimeren. Is beter voor mens en aarde, komen we een keertje uit de crisis ook.

Kometen komen en gaan al miljoenen jaren en zo ook de inslagen. Soms sterft hierdoor iets uit maar voorlopig lopen we hier nog rond met een hele berg andere diertjes.:confused:

Deze post delen

Mee eens, en slaat er een keertje een komeet in en vergaat de halve wereldbevolking, So What? Gewoon hopen dat jij bij de helft overlevenden zit. Het kan echt geen kwaad om de mensheid een keer te decimeren. Is beter voor mens en aarde, komen we een keertje uit de crisis ook.

Kometen komen en gaan al miljoenen jaren en zo ook de inslagen. Soms sterft hierdoor iets uit maar voorlopig lopen we hier nog rond met een hele berg andere diertjes.:confused:

Kweet niet of ik dan wil overleven hoor.

De komeet op je hoofd is dan een betere keuze.

Die paar jaar eerder dood zal vast niets uitmaken voor wat er na de dood komt.

Deze post delen

Kweet niet of ik dan wil overleven hoor.

De komeet op je hoofd is dan een betere keuze.

Die paar jaar eerder dood zal vast niets uitmaken voor wat er na de dood komt.

Deze post delen

@doom Waarom prep je dan?

Voor een redelijke kans op overleven, ons economisch systeem dat in elkaar stort valt enigszins op te vangen, de aarde blijft zoals ze is en we moeten er terug gebruik van leren maken, tijdens de 'leerperiode' gebruik je je voorraad om te overleven tot je het min of meer zelfstandig kan.

Bij een komeetinslag van enige grootte blijft er niets meer over om van te leven, voorraad op is jij zelf ook op.

• Leuk 1

Deze post delen

Tja, ook ik ben aardig in de ban geraakt door die komeet Ison. Het woord Nibiru is voor velen een stapje te ver. Maar op youtube word er wel een link gelegd tussen Ison en Nibiru.

Behoorlijk scarry allemaal. Ik zal blij zijn als die vervloekte komeet de zon rond gaat en de ruimte in verdwijnt. Dan kan ik die zorg ook weer achter me laten.

Kometen die de zon naderen schijnen (vlgs youtubers) een sunflare te veroorzaken die zijn weerga niet kent.

Sinds kort is er ook een filmpje te vinden over Een man Carlos Munoz Ferrada die het heeft over una cometa-planeta en noemt dit een mini zonnestelsel wat onze kant op komt. Hercolubus.

(doet me denken aan Nibiru wat ook een zonnestelsel zou zijn die onze kant op zou komen).

Nog 9 dagen lieve mensen dan gaat de komeet Ison de zon rond.

Weg ermee!!! wat mij betreft.

Deze post delen

Het valt allemaal wel mee...de afstanden waar men over spreekt zijn zo groot dat men het hier op Aarde niet verneemt.

ISON wordt hopelijk een mooi schouwspel waar we van kunnen genieten...ik duim dan ook voor een paar wolkenloze nachten/ochtends.

Deze post delen

Voor een redelijke kans op overleven, ons economisch systeem dat in elkaar stort valt enigszins op te vangen, de aarde blijft zoals ze is en we moeten er terug gebruik van leren maken, tijdens de 'leerperiode' gebruik je je voorraad om te overleven tot je het min of meer zelfstandig kan.

Bij een komeetinslag van enige grootte blijft er niets meer over om van te leven, voorraad op is jij zelf ook op.

Dat is helemaal niet gezegd. 65 miljoen jaar geleden stierf de dinosaurus ook niet uit. Enkele soorten hebben te overleefd en zijn tegenwoordig nog steeds onder ons als vogel. Daarbij hebben na de inslag enkele kleinere soorten nog generaties doorgeleefd. Tuurlijk is het gross toen vernietigd maar het was niet om 12 uur een leuke zonnige dag met een vuurstreepje in de lucht en dat om 1 uur de aardbol in de fik stond. Krokodillen en schildpadden zijn er ook nog.

Deze post delen

Dat is helemaal niet gezegd. 65 miljoen jaar geleden stierf de dinosaurus ook niet uit. Enkele soorten hebben te overleefd en zijn tegenwoordig nog steeds onder ons als vogel. Daarbij hebben na de inslag enkele kleinere soorten nog generaties doorgeleefd. Tuurlijk is het gross toen vernietigd maar het was niet om 12 uur een leuke zonnige dag met een vuurstreepje in de lucht en dat om 1 uur de aardbol in de fik stond. Krokodillen en schildpadden zijn er ook nog.

Ik heb al heel wat documentaires gezien over de dino's en dus ook al heel wat gezien en gelezen over het K/T moment en zo is het idd gegaan, om 12u geen vuiltje (komeet) aan de lucht en een uurtje erna de apocalyps, er wordt gezegd dat niets groter dan een hond kans had op overleven en voor zover ik weet zijn wij net iets groter dan een hond.

Die dino's die het overleefd hebben, waar jij het over hebt, waren trouwens petieterig klein en krokodillen hebben het logischerwijs overleefd omdat ze in het water leven.

Maar lees ook dit eens: http://www.sciencedaily.com/releases/2010/01/100131221348.htm staat in wezen hetzelfde in, maar gezegd door mensen die het wss beter kunnen weten dan ons.

Deze post delen

NASA had eerst in de planning om de achterkant van de maan te gaan verkennen, deze plannen hebben ze laten varen.

Ze zijn nou van plan om een bemande missie naar een asteroïde te maken en monsters te nemen.

De aarde word overigens iedere dag geraakt door een object zo groot als een basketbal 1 keer per maand zo groot als een auto ( zo groot als dat ding wat in rusland insloeg)

Gelukkig vallen de meeste ervan in zee.

Deze post delen

Ik heb al heel wat documentaires gezien over de dino's en dus ook al heel wat gezien en gelezen over het K/T moment en zo is het idd gegaan, om 12u geen vuiltje (komeet) aan de lucht en een uurtje erna de apocalyps, er wordt gezegd dat niets groter dan een hond kans had op overleven en voor zover ik weet zijn wij net iets groter dan een hond.

Die dino's die het overleefd hebben, waar jij het over hebt, waren trouwens petieterig klein en krokodillen hebben het logischerwijs overleefd omdat ze in het water leven.

Maar lees ook dit eens: http://www.sciencedaily.com/releases/2010/01/100131221348.htm staat in wezen hetzelfde in, maar gezegd door mensen die het wss beter kunnen weten dan ons.

Ik bedoel dat wij met onze kennis dat dus ook kunnen overleven en daarna toch nog iets van je leven maken.

Deze post delen

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...