Ga naar inhoud
GENEGEERD

Diamanten en andere edelstenen vs goud en zilver

mr T
 Share

Recommended Posts

Ik zat te denken in hoeverre edelstenen als betaalmiddel kunnen dienen en of het eventueel interresant zou zijn om die te preppen, naast of in plaats van goud en zilver. In de eerste plaats denk ik aan diamant, maar ook aan andere edelstenen en halfedelstenen.

Ik weet dat deze vroeger ooit wel als betaalmiddel gebruikt zijn, net als bepaalde schelpen. Mijn inziens zijn edelstenen tamelijk waardevast, als ik hier zo de berichten bekijk, dan wil de prijs van goud en zilver nogal eens omhoog schieten, wat het qua inkopen vrij duur maakt. Nadeel is de herkenbaarheid van edelstenen, al twijfel ik ook hoeveel Jan-met-de-petten echt goud van fake kunnen onderscheiden. Daarom wil ik ook zaden sparen als alternatief betaalmiddel.

Iemand ideeën over edelstenen als waardemiddel tegenover PM's?

Link naar reactie

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Spreiding lijkt me altijd goed, maar je moet wel écht verstand van diamanten hebben, lijkt me, wil je er niet de mist mee in gaan. Maar als je echt voldoende geld hebt, en je hebt er lol in, waarom niet?

Ik vraag me nu wel af: is diamant brandbaar? Het is tenslotte koolstof.

Na een shtf kan iedereen die je het aanbiedt zien dat je een leuke steen hebt, maar welke waarde zal men er aan geven?

Om zoals dat heet, je geld veilig in de opvolger van de euro om te zetten, kan je natuurlijk beter een kist edelstenen hebben, dan een pak flappen.

:D

Link naar reactie

diamant zijn klein ,makkelijk te vervoeren, dus ook te verstoppen en te smokellen. ze zijn geweldig voor als jij als vuchteling een nieuwe bestaan moet opbouwen in een werelddeel met een werkende economie.in een world wide shit place heb je meer aan medicatie,zadden en eten. maar een nieuwe leven beginnen in brazil met een paar million aan diamant is goed te doen.

Link naar reactie

De grote truc waarvan het zich bedient is de illusie dat diamanten schaars zijn, om zo de prijs kunstmatig hoog te houden. Een corporatistisch bedrog van onmetelijke proporties dat gepaard gaat met bloedvergieten, politieke manipulaties en wereldwijde samenzweringen.

Verder hebben ze intussen uitgevonden hoe je prachtige nep diamanten kan maken waarbij zelfs professionals grote moeite hebben deze van echte te onderscheiden.

Als je betere bronnen wil zoek je die zelf maar even, dit zijn heel lui de eerste beste zoekmachine resultaten over onderwerpen waar ik een tijd terug op ingelezen heb.

Als de handelaren in Antwerpen ineens alle kluizen open gooien dan daalt de prijs aanzienlijk. Maar dat zelfde geldt natuurlijk voor Chinezen met de USD and so on. Die doen dat natuurlijk niet als het niet écht nodig is, hun eigen handel in waarde verlagen.

Aanvulling: maar als jij diamanten en/of andere edelstenen mooi vind en daar persoonlijke waarde aan hecht dan is het natuurlijk altijd mooi meegenomen. Ik zou zelf eerder mooie schelpen en ruwe steentjes die ik zelf vind verzamelen, net waar je zelf graag tegenaan kijkt... Als ruilmiddel? Waar ga jij een diamant voor ruilen? Of ga je hem even doormidden slijpen?

Om e.o.a. reden heb ik het gevoel dat je bij het starten van een nieuw leven met diamant als basis ruilmiddel een groter verlies (tov inkoopwaarde) zal hebben dan met goud. Maar zoals hierboven genoemd is diamant idd wel makkelijker te verstoppen op plaatsen waar de zon niet schijnt e.d.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...