Ga naar inhoud
GENEGEERD

Sprinkhanen??


offgrid

Aanbevolen berichten

Ik heb deze post maar hier gedaan t gaat over eten....In n hoop landen worden sprinkhanen gegeten.Ze zijn op veel verschillende manieren te bereiden en hebben n aardig eiwit gehalte.t schijnt ook dat je om ze te fokken weinig ruimte nodig hebt en de periode dat ze oud genoeg zijn om te eten is kort.Weet iemand hier wat van?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Heb het nog nooit gegeten, maar het lijkt me best wel wat (knapperig gefrituurd ofzo). Las er eens een artikel over in de NatGeo: De smaak van insecten:

 

Gedroogde insecten bevatten per honderd gram tussen de veertig en 75 gram eiwit, en daarnaast de voornaamste aminozuren, vetzuren, ijzer en vitaminen. Het grote verschil is dat de ecologische voetafdruk van een kilo eiwitten uit sprinkhanen, meelwormen of krekels vele malen kleiner is dan die van een kilo conventioneel vlees. Insecten zijn een geschikte bron van dierlijke eiwitten [...] “Ze zijn koudbloedig en hoeven daarom hun lichaamstemperatuur niet op peil te houden. De omzetting van voer naar vlees verloopt daardoor veel efficiënter.” Bovendien is voor de kweek aanzienlijk minder – schaarse – landbouwgrond nodig en is de uitstoot van broeikasgassen, methaan en ammonia beperkt.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast urbanprepper

Voor het kweken van dit soort insecten kan je denk ik te rade gaan bij terariumhouders. Die willen nog wel zelf voor voor hun dieren kweken om kosten te drukken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 maanden later...
  • 2 weken later...

Ik heb ook ooit eens gekruide sprinkhanen gegeten, smaakte prima! Je zou het zelfs blijven eten als het voor je op tafel stond tijdens een filmpje :). Insecten zijn zoals hierboven ook al door @Keyzer Suze genoemd ook vele malen efficienter dan het normale vlees. Zo heb je volgens mij voor een kilo biefstuk 25 kilo voer nodig, en is dit voor een kilo eetbare insecten maar 2 kilo. Dit zou betekenen dat het hele voedselprobleem een stuk kleiner zou worden als we over schakelen op insecten. Maar voorlopig geniet ik nog even van mijn biefstuk!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je ze bakt met wat olie, smaken ze naar cocktailworstjes, alleen kraken deze enorm. De pootjes kun je gebruiken als tandenstokers want het gaat wel goed tussen je tanden zitten.

 

Volgens mij is er in Amsterdam zo'n restaurant waar je insekten enzo kunt eten als delicatesse. En als het niet in Amsterdam is, tja dan heb ik mij vergist maar ik weet 100% zeker dat er in Nederland zo'n restaurant bestaat.

 

http://www.bugsacademy.nl/index.php?option=com_content&task=view&id=6&Itemid=6

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...