Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Dr.Prepper

Cyberattack in Zuid-Korea, Amerikaanse B-52's onderweg

Recommended Posts

Vanmorgen veel tweets over een cyberattack in Zuid-Korea, wat de spanning tussen Noord en Zuid doet oplopen. Inmiddels heeft het Korea Internet Security Center de Security Index verhoogd naar Substantieel.

Enkele berichten:

Police in South #Korea investigating computer server failures at leading bank & broadcasters

(bron)

Update: Computer networks "entirely halted" at major South #Korea broadcasters & #Shinhan Bank bbc.in/XoR83x

(bron)

#Korea Internet Security Center (KrCERT) raised the Security Index from 2 "moderate" to 3 "substantial". t.co/RDamOA7wHk #cyberattack

(bron)

U.S. flies B-52s over South Korea t.co/EGv2iKMz7f

(bron)

North Korea Military Warns it will Attack if US Flies B-52s Again: t.co/CHRC7Ypv3r

(bron)

Deze post delen

Op zoek naar waterfilters, branders, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga snel naar www.prepshop.nl!

Het kan toch ook gewoon een storing zijn,het hoeft niet gelijk een cyberattack te zijn hoewel het wel erg toevallig is dat het presies daarzo is.

Deze post delen

Ik moet meteen denken aan http://www.imdb.com/title/tt0120885/

Tja, cyber war, drones, media campagnes, economische pressie. Oorlog heeft in deze dagen meer weg van cyberpunk SF.

In plaats van de loopgraaf, is er nu de bureaustoel. Toch sprake van een zekere vooruitgang. ;)

In alle ernst, dit soort zaken trickeren escalatie. En wie zou die cyberaanval dan ondernomen hebben?

N-Korea, of andere partijen die uit zijn op escalatie?

Deze post delen

Die berichtgeving viel mij vanochtend ook al op.. Volgens mij is bijna de enige vraag die je hier bij kan stellen: Hoelang gaat dit nog goed?

Ik ben me al een tijdje iets meer aan het verdiepen in cyberattacks/wars/aanverwante gelegenheden, volgens mij is het best gemakkelijk zoiets in iemand anders schoenen te schuiven - wat het nog beangstigender/ongrijpbaarder/manipuleerbaarder maakt.

• Leuk 1

Deze post delen

Ik ben me al een tijdje iets meer aan het verdiepen in cyberattacks/wars/aanverwante gelegenheden, volgens mij is het best gemakkelijk zoiets in iemand anders schoenen te schuiven - wat het nog beangstigender/ongrijpbaarder/manipuleerbaarder maakt.

Precies! Het kan zelfs een middelbare school nerd zijn met te veel computervaardigheden!

Deze post delen

Die berichtgeving viel mij vanochtend ook al op.. Volgens mij is bijna de enige vraag die je hier bij kan stellen: Hoelang gaat dit nog goed?

Zoals @Dreutel ook aangeeft....een False Flag Attack....alles is mogelijk, niets is duidelijk behalve dat het de spanningen aldaar flink doet opwaaien.

Deze post delen

Gast Bunkerprepper
Precies! Het kan zelfs een middelbare school nerd zijn met te veel computervaardigheden!

Nou, dan is het in de meeste gevallen in ieder geval een hele KLAS met Nerds. :D

Helaas blijkt dat ook verschillende regimes en overheden bepaalde 'taskforces' hebben om op de digitale snelweg bepaalde strategische voordelen c.q. info te behalen, en de manier waarop dat gebeurt is zelden legaal.

Deze post delen

Via anonieme proxy... of die nou in China, Russia, Korea, USA staat... of waar dan ook, na de proxy is het spoor weg. Ik kan vanuit NL, via een chinese proxy een aanval doen op usa, en dan lijkt het gewoon of het uit china komt, dankzij de anonimiteit. De proxy blokkeert mijn (mac/ip)adres richting de ontvanger, en stuurt alleen zijne door, en houdt geen log/bestand bij, en laat degene die aan het backtracen is mijn adres niet zien.

Drones... kan iedereen maken. (http://www.diydrones.com), en ligt het er alleen maar aan aan hoe je ze programmeert en welke leuke gadgets je erop schroeft.

(Kijk maar naar PBS NOVA rise of the drones, en kijk wat er al mogelijk is op autonomie.)

Deze post delen

De vraag lijkt te zijn:

Wordt er een oorlog gestart om de economisxhe ramp te verbloemen?

Of

Wordt de economische ramp de aanleiding tot een oorlog?

Alle twee is natuurlijk goed fout.......

Prep ze,

Kans

Deze post delen

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...