Ga naar inhoud
GENEGEERD

Plastic Flessen schoonmaken en hervullen


spoonzor

Aanbevolen berichten

Ik haal even weer een oud topic omhoog. Ook al gaat dit nu niet over plastic maar glas.

 

IMG_0004.jpg.b5b11ece963a33975395362df4402fdf.jpg

 

IMG_0005.jpg.b7e84fe72390e41898ad4c56b48e0161.jpg

 

Wat heb ik al geprobeerd?

- Kokend water

- Met azijn (uit Duitsland, 25% sterk spul)

- Met afwasmiddel

- Een smalle borstel (echter is deze weer te klein voor de hals, het is een smallere diameter dan de hals van mijn fles.

 

Tips en hulp is welkom!

 

Edit op sommige flessen zit het niet alleen in de hals maar ook veel dieper in de fles. Het zijn btw 1 liter flessen dacht ik.

 

Edit 2: Na het Googlen kom ik uit op dit soort borstels http://www.brouwmarkt.nl/reinigen-ontsmetten/flessenborstels.html echter twijfel ik of deze door de nauwe hals van mijn fles kan. Heeft iemand hier ervaring mee?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Ik haal even weer een oud topic omhoog. Ook al gaat dit nu niet over plastic maar glas.

 

IMG_0004.jpg.b5b11ece963a33975395362df4402fdf.jpg

 

IMG_0005.jpg.b7e84fe72390e41898ad4c56b48e0161.jpg

 

Wat heb ik al geprobeerd?

- Kokend water

- Met azijn (uit Duitsland, 25% sterk spul)

- Met afwasmiddel

- Een smalle borstel (echter is deze weer te klein voor de hals, het is een smallere diameter dan de hals van mijn fles.

 

Tips en hulp is welkom!

 

Edit op sommige flessen zit het niet alleen in de hals maar ook veel dieper in de fles. Het zijn btw 1 liter flessen dacht ik.

 

Edit 2: Na het Googlen kom ik uit op dit soort borstels http://www.brouwmarkt.nl/reinigen-ontsmetten/flessenborstels.html echter twijfel ik of deze door de nauwe hals van mijn fles kan. Heeft iemand hier ervaring mee?

Geen ervaring hiermee, maar misschien met bleek laten intrekken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik haal even weer een oud topic omhoog. Ook al gaat dit nu niet over plastic maar glas.

 

IMG_0004.jpg.b5b11ece963a33975395362df4402fdf.jpg

 

IMG_0005.jpg.b7e84fe72390e41898ad4c56b48e0161.jpg

 

Wat heb ik al geprobeerd?

- Kokend water

- Met azijn (uit Duitsland, 25% sterk spul)

- Met afwasmiddel

- Een smalle borstel (echter is deze weer te klein voor de hals, het is een smallere diameter dan de hals van mijn fles.

 

Tips en hulp is welkom!

 

Edit op sommige flessen zit het niet alleen in de hals maar ook veel dieper in de fles. Het zijn btw 1 liter flessen dacht ik.

 

Edit 2: Na het Googlen kom ik uit op dit soort borstels http://www.brouwmarkt.nl/reinigen-ontsmetten/flessenborstels.html echter twijfel ik of deze door de nauwe hals van mijn fles kan. Heeft iemand hier ervaring mee?

 

 

Tips uit de Bierbrouwhoek...goede tips.http://www.bier-brouwer.nl/index.php?option=com_content&view=article&id=38&Itemid=184

Link naar reactie
Delen op andere sites

..

 

Tips en hulp is welkom!

 

..

 

Weggooien (in de glasbak uiteraard) en een andere fles gebruiken?

 

Een fles bemachtigen zal minder werk zijn dan het schoonmaken van een bestaande fles.

Wat heeft er in deze flessen gezeten?

hoeveel stuks heb je er staan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Warm water en soda werkt prima. Staat hier standaard in de kast voor lastige klussen. Wil je je producten bacterievrij, dan kan je ze ontsmetten met kaliumbisulfiet. In 10l water los je 1g sulfiet op en je voegt er een zuur aan toe om de werking te versterken (citroenzuur is prima). De spullen die je door dat water haalt zijn kiemvrij. Als je over veilig water beschikt kan je nadien de spullen spoelen met zuiver water. Je laat het water van de spullen aflopen en spoelt bij voorkeur na. 1kg kost 8.5€. Dat is een gigantische hoeveelheid.

 

LET OP HET GENOEMDE PRODUCT IS EEN ALLERGEEN EN STERK GIF. BEWAAR HET VEIIG.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Range,

 

Wat zat er in de fles ? > dus wat is de vervuiling

wat wil je er weer in doen ?

Hoe wil je eigenlijk de fles weer goed afsluiten ?

 

2 liter plastic melkpakken zijn gemaakt van HDPE, high density polyetheen en goed afsluitbaar > schroefdop.

Daar zal niet zo snel iets uit migreren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Stuudje, dankjewel voor de link!

 

Weggooien (in de glasbak uiteraard) en een andere fles gebruiken?

 

Een fles bemachtigen zal minder werk zijn dan het schoonmaken van een bestaande fles.

Wat heeft er in deze flessen gezeten?

hoeveel stuks heb je er staan?

 

Weggooien doe ik niet. Maar de fles zal dan nooit meer dienst gaan doen voor voedingsmiddelen.

 

In de flessen heeft o.a. meloen sap, appelsap en peren sap gezeten.

 

Warm water en soda werkt prima. Staat hier standaard in de kast voor lastige klussen. Wil je je producten bacterievrij, dan kan je ze ontsmetten met kaliumbisulfiet. In 10l water los je 1g sulfiet op en je voegt er een zuur aan toe om de werking te versterken (citroenzuur is prima). De spullen die je door dat water haalt zijn kiemvrij. Als je over veilig water beschikt kan je nadien de spullen spoelen met zuiver water. Je laat het water van de spullen aflopen en spoelt bij voorkeur na. 1kg kost 8.5€. Dat is een gigantische hoeveelheid.

 

LET OP HET GENOEMDE PRODUCT IS EEN ALLERGEEN EN STERK GIF. BEWAAR HET VEIIG.

 

Dank voor deze STERKE tip!

 

@Range: Je zou eens kunnen proberen wat rijstkorrels in zo'n fles te gooien na het opweken. Goed schudden, krijg je ook mechanische actie.

 

Als het niet schoon is te krijgen zou ik er niet al teveel energie in steken.

 

Rijstkorrels ga ik inderdaad nog is proberen, dank!

 

@Range,

 

Wat zat er in de fles ? > dus wat is de vervuiling

wat wil je er weer in doen ?

Hoe wil je eigenlijk de fles weer goed afsluiten ?

 

2 liter plastic melkpakken zijn gemaakt van HDPE, high density polyetheen en goed afsluitbaar > schroefdop.

Daar zal niet zo snel iets uit migreren.

 

Wat er in zat, zie mijn reactie op Martin. Die flessen sluit ik met een rubberen weck dop (die rode jongen). Plastic (ook HDPE) wil ik niet, dat lekt (uiteindelijk) in het voedsel. Bovendien is glas met de hand te vervaardigen, plastic niet.

 

Edit, dank voor de adviezen! Heel lief!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...