Ga naar inhoud
GENEGEERD

Survival, Survivalsim & Bushcraft TV series.


3XP3R1M3NT

Aanbevolen berichten

Hier een naslagwerk waarin een verscheidenheid aan survival, suvivalism en bushcraft gerelateerde TV series aan bod komen. Mijn doel is niet om een discussie op te roepen over een bepaald personage (in mijn ogen zijn alle shows onzin maar bevatten leerzame weetjes).

Mocht ik een serie vergeten zijn wees dan zo vriendelijk het even door te geven zodat deze ook toegevoegd kan worden.

 

Ray Mears.

  • Wild Tracks
  • Tracks
  • Ray Mears' World of Survival (2 seizoenen van elk 6 afleveringen)
  • Ray Mears' Country Tracks
  • The Essential Guide to Rocks
  • Ray Mears' Extreme Survival (3 seizoenen van elk 6 afleveringen)
  • Ray Mears' Adventure Special
  • Ray Mears' Real Heroes of Telemark
  • Ray Mears' Bushcraft (2 seizoenen van elk 5 afleveringen)
  • Ray Mears' Wild Food (5 afleveringen)
  • Ray Mears Goes Walkabout
  • Ray Mears' Northern Wilderness (6 afleveringen)
  • Survival with Ray Mears (3 afleveringen)
  • Wild Britain with Ray Mears (6 afleveringen)

Richard Louis "Dick" Proenneke.

  • Alone in the Wilderness

Les Stroud.

  • Survivorman (3 seizoenen van 10, 7 en 6 afleveringen)
  • Off the grid
  • Beyond Survival (10 afleveringen)
  • Surviving Urban Disasters (1 aflevering)
  • Survive This

Man Woman Wild.

  • Man Woman Wild (2 seizoenen van 10 en 12 afleveringen)

Dual Survival.

  • Dual Survival (2 seizoenen van 10 en 12 afleveringen)

Bear Grylls.

  • Escape to the Legion
  • Born Survivor / Man vs. Wild (7 seizoenen van 15,13,10,11,7,6 en 6 afleveringen)
  • Worst Case Scenario (12 afleveringen)

Out of the Wild.

  • The Alaska experiment
  • Out of the Wild: the Alaska experiment
  • Out of the Wild: Venezuela

SAS survival secrets.

  • SAS survival secrests (7 afleveringen (aantal niet zeker!))

The colony.

  • The colony (2 seizoenen)

Doomsday preppers.

  • Doomsday preppers (1 seizoen van 12 afleveringen)

Aftermath: Population zero / Aftermath: The World After Humans.

  • Aftermath: Population zero / Aftermath: The World After Humans

Bush Tucker Man.

  • Bush Tucker Man (3 seizoenen van 8,7 en 8 afleveringen)

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

En misschien maar even hier vragen, Bear Grylls, wat ik jullie mening over deze beste man. Alle leden die goed hun best doen hier krijgen het predikaat ' almost Bear Grylls', dit zou een hoge/ere titel moeten zijn. Maar hoewel ik geloof dat hij meer survival kennis heeft dan ik wellicht ooit zal hebben, zie ik hem het ene na het andere grote risico nemen. Hij voelt soms als een los kanon in de jungle? Jullie ideeën hier over?

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Even los van of dit bericht waar is (wat het ongetwijfeld is hoor, maar vind het ook geen heel hoog door-de-mand-val-gehalte) het lijkt toch altijd wel een volkssport om mensen die hun kop boven het maaiveld uitsteken, op alle mogelijke manieren proberen neer te halen. En bedoel dat niet van jou hoor Zanshin, maar vooral van journalisten en in zijn algemeenheid.

 

En om de vraag van Simurgh te beantwoorden: Ik voel me wel vereerd met een "Almost Bear Grylls" labeltje. Maar ik ben absoluut geen bushcrafter, ex-marinier of vietnam veteraan (niet eens in dienst gezeten zelfs) dus mijn enige vergelijkingsmateriaal zijn de andere survivalists van Discovery en NatGeo hahaha. En dan vind ik Bear echt een enorme held, met z'n blote reet door een bevroren rivier zwemmen enzo. Dus wat mij betreft mag deze ere-titel blijven, al zullen er vast genoeg stemmen hier opgaan voor een minder popi en glamoureus survival-type. Maar ben zeker ook benieuwd wat anderen ervan vinden!

Link naar reactie
Delen op andere sites

is er iemand die mij kan vertellen waar of hoe is de rest van de 12 aflevering van doomsday preppers kan kijken, ik kan alleen de pilot vinden? Bij voorbaat dank

 

Op Youtube staan heel wat filmpjes over Doomsday preppers

http://www.youtube.com/results?search_query=doomsday+preppers+&oq=doomsday+preppers+&aq=f&aqi=g10&aql=&gs_l=youtube.3..0l10.15456.15456.0.16332.1.1.0.0.0.0.126.126.0j1.1.0...0.0.GQ4crRKjlFI

 

Verder zijn er nog:

http://www.ovguide.com/tv/doomsday_preppers.htm

http://www.putlocker.com/file/35117829F0FB848D# (serie 1 aflevering 11)

http://www.tv-links.eu/tv-shows/Doomsday-Preppers_31256/season_1/episode_12/video-results/

Link naar reactie
Delen op andere sites

En bedoel dat niet van jou hoor Zanshin, maar vooral van journalisten en in zijn algemeenheid.

 

Weet ik, ik liet me ook een beetje meeslepen zo laat op de avond...Bear is natuurlijk wel een survival-expert en ik niet, dus niets dan respect voor deze man. Wat hij kan, zal ik nooit kunnen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...