Ga naar inhoud
GENEGEERD

Drank als ruilmiddel? Welke drank is het meest geschikt?


BTF

Aanbevolen berichten

Hoewel ik zelf niet drink, zie ik het nut van het preppen van sterke drank wel. Behalve voor gebruik door naasten, lijkt het me ook een goed ruilmiddel mocht de economie echt instorten.

 

Omdat ik zelf geen alcohol drink, heb ik geen idee welke dranken zich hier het best voor lenen. Welke drank is lang houdbaar. Iets zegt mij dat sterke drank vrijwel onbeperkt houdbaar is. Klopt dit? Of geldt dit alleen voor bepaalde dranken? Waar geven jullie de voorkeur aan? Wodka? Whiskey? Of iets anders?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Ik sla Duveltjes en Westmalle triple in, mijn favoriete bieren, en laten ze nou toevallig deze week in de aanbieding zijn bij de Appie :)

Dus eigenlijk om het zelf te nuttigen/zuipen, maar misschien ook goed voor de ruilhandel.

Houdbaar tot Juli 2015 , maar de slijter zegt dat ze alleen maar lekkerder worden als je ze nog langer bewaard :)

 

(check houdbaarheidsdatum op etiket)

20130318_203203.jpg.3afe326495e6fb9fbffdca39b035cd0a.jpg

 

Maar ik ga ook nog wat flessen whiskey halen en na dit topic te hebben gelezen waarschijnlijk ook wat flessen strohrum van 80% :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot
waarom persé sterke drank? ik zou op een gegeven moment heel wat over hebben voor een lekker wijntje, en bewaarwijnen zijn er genoeg voor een redelijke prijs

 

Je kan met sterke drank ook wonden ontsmetten en kiespijn verdoven, naast het gebruik als ruilmiddel.

Vandaar de prepper-regel: En/En.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dick berts zei dat 80% stroh rum wel goed is, neemt weinig ruimte in, en je kan het verdunnen waardoor de hoeveelheid toeneemt. Vond ik wel een goeie eigenlijk

 

Stroh rum is geen echte rum, maar synthetisch, kwam hier bij toeval achter door een aantal gebeurtenissen. Mocht het je interesseren..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoewel ik zelf niet drink, zie ik het nut van het preppen van sterke drank wel. Behalve voor gebruik door naasten, lijkt het me ook een goed ruilmiddel mocht de economie echt instorten.

 

Omdat ik zelf geen alcohol drink, heb ik geen idee welke dranken zich hier het best voor lenen. Welke drank is lang houdbaar. Iets zegt mij dat sterke drank vrijwel onbeperkt houdbaar is. Klopt dit? Of geldt dit alleen voor bepaalde dranken? Waar geven jullie de voorkeur aan? Wodka? Whiskey? Of iets anders?

 

Smirnoff Vodka en Johnny Walker Red Label Whiskey, beste betaalbare merken, hoe ik je dit advies kan geven vraag maar niet,

maar heb een grote familie met veel drinkers ;-) Deze merken zijn gangbaar lekker voor iedereen die dit drankje uberhaupt lust.

Goedkope whiskey zal als barter door veel mensen bij SHTF minder aantrekkelijk gevonden worden, daar veel mensen dan

goedkope whiskey hebben, dan kan je jezelf nog onderscheiden met kwaliteit voor de drinkers en mogelijk alcoholisten..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Stroh rum is geen echte rum, maar synthetisch, kwam hier bij toeval achter door een aantal gebeurtenissen. Mocht het je interesseren..

 

Oh? alcohol is alcohol toch? of mis ik een hoop? tja scheikunde was niet mijn sterkste vak

 

http://www.gall-haarlem.nl/p/14/3262/mo23-cg%7C26=Mix*%7C29=*Bruine%20rum*/mo82-m30/stroh-rum-80%25-

 

 

zelf verkopen ze het ook als Rum

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh? alcohol is alcohol toch? of mis ik een hoop? tja scheikunde was niet mijn sterkste vak

 

Mijn broer had daar onderzoek naar gedaan en bij wat verder informeren blijkt het toch troep te zijn, kan je niet echt uitleggen

waarom, maar als je rum gebruikt voor medicinale toepassingen en andere zaken die het gistproces van rum gebruiken om

extra stoffen in rum hun werking te laten doen, weet ik niet of dit werkt. Denk dan dat Stroh rum meer inderdaad alcohol is

om te zuipen botweg gezegd, misschien dat de huischemicus vheeswijk hier eens naar kan laten kijken of hij meer uitspraken kan

doen. Misschien kijk ik zelf eens, maar kan nu geen verdere uitspraak doen..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dankzij mijn beroep, ik run een slijterij, zijn naar mijn idee de volgende dranken zeer interessant:

Vodka (maakt niet uit welk merk, je kan het ook om te ontsmetten gebruiken)

Cognac! Mooie onderscheider. Kan je mooi en lang van genieten (afdronk)

Premium whiskys zoals ballentines, jw black en gold, dimple, chivas regal

 

Maar ik raad aan om het grootste deel vodka in te slaan ivm veelzijdigheid.

 

Dankzij.mijn verleden heb ik het geluk een flinke collectie te hebben staan vsn vele tientallen flessen.

En waar ik zuinig en trots op ben zijn mijn flessen pure alcohol (voor consumptie) vsn 96%

 

Als iemand wil beginnen met drank preppen, laat het mij weten, ik kan je ongetwijfeld op weg helpen!

 

Vertik, L2S

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn broer had daar onderzoek naar gedaan en bij wat verder informeren blijkt het toch troep te zijn, kan je niet echt uitleggen

waarom, maar als je rum gebruikt voor medicinale toepassingen en andere zaken die het gistproces van rum gebruiken om

extra stoffen in rum hun werking te laten doen, weet ik niet of dit werkt. Denk dan dat Stroh rum meer inderdaad alcohol is

om te zuipen botweg gezegd, misschien dat de huischemicus vheeswijk hier eens naar kan laten kijken of hij meer uitspraken kan

doen. Misschien kijk ik zelf eens, maar kan nu geen verdere uitspraak doen..

 

joh maakt niet uit. ik vind het ook totaal niet lekker.. enkel met rozijnen op de pannenkoek smaakt het wel ok soms.

 

zelf hou ik meer van Whiskey, heb er nog eentje van @Riesie tegoed zei ie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan met sterke drank ook wonden ontsmetten en kiespijn verdoven, naast het gebruik als ruilmiddel.

Vandaar de prepper-regel: En/En.

Open wonden niet met alcohol ontsmetten. Alcohol verdunt het bloed en doet daardoor meer kwaad dan goed. Dat zegt mijn vriendin (nurse). Je kan er wel dingen mee ontsmetten, maar niet een open wond.

 

Ik zou drank inslaan die je zelf (of mensen om je heen) ook graag drinkt, dan weet je zeker dat je er iets aan hebt. En een paar flessen heel sterke drank, dan kan je er altijd nog op koken dmv het bekende cola blikje- alcohol stove, of molotov cocktails maken, etc (veelzijdig spul)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...