Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Gast Heksenboot

Bankrun, heb jij al gepind?

Heb jij al gepint?  

123 leden hebben gestemd

1. 1. Heb jij al gepint?

• Jazeker ik vertrouw geen bank meer.
      59
    • Nee nog niet, maar dat ga ik wel doen.
      51
    • Nee en dat ga ik ook niet mijn geld is veilig bij onze banken.
      13

Recommended Posts

Gast Heksenboot

Even inhakend op het bestaande draadje, een nieuw onderwerp, om het duidelijk te houden.

Wat vinden jullie hiervan? Zelf heb ik er te weinig verstand van, maar werd via andere kanalen getipt hierover:

http://www.ekathimerini.com/4dcgi/_w_articles_wsite2_1_17/03/2013_488273

stukje eruit:

but the European Central Bank insists on a rapid voting because there are already signs a domino effect will follow across European lenders and markets from Monday.

Deze post delen

Op zoek naar waterfilters, branders, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga snel naar www.prepshop.nl!
Even inhakend op het bestaande draadje, een nieuw onderwerp, om het duidelijk te houden.

Wat vinden jullie hiervan? Zelf heb ik er te weinig verstand van, maar werd via andere kanalen getipt hierover:

http://www.ekathimerini.com/4dcgi/_w_articles_wsite2_1_17/03/2013_488273

stukje eruit:

but the European Central Bank insists on a rapid voting because there are already signs a domino effect will follow across European lenders and markets from Monday.

Als ik op de diverse fora lees en de reacties van mensen op de Cyprus bailout dan lees ik veel. Ik ga maandag mijn geld bij mijn bank weghalen omdat ik Brussel (Europa) niet meer vertrouw. En er hoeven maar berichten naar buiten te komen dat ATM's machines buiten Cyprus leeg zijn en je hebt de poppetjes aan het dansen. Ik volg het ook op de voet dit. Waarschijnlijk zijn de meeste mensen die woensdag al weer vergeten en gaan weer over op de orde van de dag, as usual.

• Leuk 1

Deze post delen

Hmm. Hoe groot is het risico op merkbare effecten buiten Cyprus?

Dus lege automaten in Nederland?

Zijn er banken in Nederland die risico lopen hierdoor?

Deze post delen

persoonlijk heb ik het idee, dat de media hier duidelijk over zwijgt............het effect van een bankrun in europa wordt namelijk heel erg groot nu!. door de maatregelen in cyprus is het duidelijk, dat men zomaar je geld kan afnemen door bankrekeningen te plunderen, want dat is wat de overheid nu doet in Cyprec.Hou je bankrekening dus goed " in de hand" de komende dagen !!

Deze post delen

Uit Washingtonpost: Why today’s Cyprus bailout could be the start of the next financial crisis: "if there is going to be a new wave of crisis in Europe, historians will be able to trace its starting point back to today’s Cyprus bank bailout."

Ook hier staat dat de ECB 'on high alert' is met het monitoren van landen als Griekenland en Spanje in welke mate het nieuws uit Cyprus daar een bankrun veroorzaakt.

Expect a flood of central bank liquidity into those nations if there is any hint that depositors across Europe seem to be thinking that Cyprus is the new normal and that their seemingly safe bank deposits could be reduced 10 percent without warning.

The new normal. Oftewel de soort van immuniteit die je als rekeninghouder genoot (al gold dat natuurlijk lang niet alle rekeninghouders van bv Icesave en DSB) is nu opgeheven en als spaarder ben je niet meer veilig.

Deze post delen

Een mooie uitleg dit keer op Xandernieuws.

Enkele uitspraken uit zijn topic;

Duitse minister van Financiën en IMF wilden gedwongen afdracht van 40% - Cypriotische media geven Duitsland en Nederland de schuld

Het besluit leidde in Cyprus tot heftige reacties. In Limassol probeerden woedende burgers de geblokkeerde pinautomaten uit hun verankering te trekken en open te breken, om alsnog aan cash geld te komen

'Met de afgedwongen plundering van de bankrekeningen van de Cyprioten heeft de EU alle principes vernietigd.' Analisten van de Deutsche Wirtschafts Nachrichten gaan nog een stap verder en stellen dat 'vertrouwen en geloof, de rechtstaat, het straf-de-schuldige principe en solidariteit met de zwakkeren zijn verdwenen. De gevolgen van de verrassingsoverval van Brussel zullen ernstig zijn: ze markeren het begin van het einde van de eurozone.'

LEES VERDER OP XANDERNIEUWS

Deze post delen

De gevolgen van de verrassingsoverval van Brussel zullen ernstig zijn: ze markeren het begin van het einde van de eurozone.'

Terechte conclusie.

Enerzijds is er bescherming tot 100K euro.

Mne haalt zelfs geld uit IJsland onder dat mom.

Elders wordt ook onder die grens, onder leiding van een Nederlander(!), gewoon geconfisqueerd. (gestolen!)

En de speculanten leveren nix in. (!!)

Deze post delen

Volgens mij gaat dit de verkeerde kant op. Dit kan het vuurtje zijn die het lontje nodig heeft. Ik ga in iedergeval flink doorpreppen.

Deze post delen

en ik ga NU maar eens even langs de PIN automaat....

Abn geeft geld op abn pas, de Frieslandbank pas weigert ie....

Deze post delen

en ik ga NU maar eens even langs de PIN automaat....

Goed idee KS, ik denk dat ik dat ook maar even doe. Toch altijd wel makkelijk een beetje "Cash" in je portemonnee.

Deze post delen

Door alle commotie rondom Cyprus en de bankrun de volgende vraag: heb jij al gepint?

Is het nuttig om vandaag alvast te gaan pinnen voor de komende week, twee weken?

Zelf denk ik van wel aangezien ik het gevoel heb dat we momenteel financieel aan het koorddansen zijn zonder reddingslijn!

Ik ben benieuwd hoe jullie daar over denken.

Deze post delen

als in Nederland geen geld uit de automaat komt, krijg je plunderingen net als in Londen. dat zal 1 2 3 echt niet gebeuren heb ik het vermoeden. dan ontwricht in een dag de hele samenleving denk ik

Deze post delen

Gast Pretletter
als in Nederland geen geld uit de automaat komt, krijg je plunderingen net als in Londen. dat zal 1 2 3 echt niet gebeuren heb ik het vermoeden. dan ontwricht in een dag de hele samenleving denk ik

Daar zou je je in kunnen vergissen. Als mensen in zwakke landen zien wat er in Cyprus gebeurt, is het helemaal niet ondenkbaar dat zij ook hun geld van de bank halen. Dan heb je dus een bankrun in minimaal Griekenland, Cyprus, Italie, Spanje, Portugal en Ierland. En dan zijn de rapen gaar........

Deze post delen

Ik heb geld overgemaakt van mijn spaarrekening, en dat ga ik morgen pinnen.

Ben op internet aan het rondkijken voor een kluis, voor rond de €600 heb je al een aardige.

(waardeberging €23.000)

Deze post delen

Yep, zojuist maximaal gepind, en morgen of overmorgen de rest.

Uitsluitend het minimaal benodigde blijft staan.

Het kan kort of lang duren, maar dit soort ongein gaat ook hier komen.

Deze post delen

Ben op internet aan het rondkijken voor een kluis, voor rond de €600 heb je al een aardige.

Denk aan het gewicht. Zwaarder is beter maar ook lastiger.

Dus denk aan vervoer en sjouwen.

Zet hem op een plek die niet in het oog valt, liefst nog achter slot en grendel.

Deze post delen

http://www.kluis.com/?382,kleine-kras-aanbieding;-bk-45-ii-met-23.000-waardeberging

Ik dacht zoiets als bovenstaande kluis, of kan ik beter iets meer uitgeven aan een zwaardere kluis?

Denk er aan om de kluis in de kruipruimte te zetten, direct onder het luik. En dan eventueel nog vastmaken aan de fundering.

Zo vaak zal ik toch niet bij de kluis moeten zijn, en het is kurk droog in de kruipruimte.

Deze post delen

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...