Ga naar inhoud
GENEGEERD

Wat een klote plek.......(ja fijn he?)


Kans

Aanbevolen berichten

Wij preppers moeten wat raar zijn.

 

Als ik mensen hoor over een klote plek, dan luister ik dubbel goed!....

 

Een moeras, dat dennebos waar je omheen loopt omdat er geen doorkomen aan is enz enz.

Dit zijn voor mij de plekken die ik in mijn hoofd prent of erger :rolleyes:

 

De plek voor een bol, shuilhut, ultieme uitwijkplek in geval van nood.

Het is niet voor niks dat bv in de tweede wereldoorlog dit de plekken waren waar vluchtelingen konden overleven zonder ondekt te worden.

Waar niemand wil of kan komen, of zou denken/verzinnen dat er wat kan zitten daar moet je zijn!

Natuurlijk zal een bol in een moeras wat meer werk en omslachtiger zijn dan een goed bereikbare plek, maar juist dat is de toegevoegde waarde !

 

In het midden van een ondoorgrondelijk denne bos, is ook een giede plek probeer maar eens om je geruisloos te verplaatsen door zo'n bos.

 

Neem de komende weken maar eens de tijd om met die ogen om je heen te kijken.

Denk buiten de opendeuren om, in alle grote kantoorgebouwen zitten enorm veel verborgen ruimtes die bruikbaar zijn, om spullen te verstoppen of zelfs een bol te maken. Heb je al eens gezien wat er nog boven de zwevende plafonds zit aan ruimte?

 

Enz enz.

 

Prep ze,

Kans

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

juist die dichte denne bosjes zijn ideaal, je een weg in wrikken, als je er eenmaal inbent, hoor je van meters afstand als er iets je bol nadert, je hebt onder naaldhout minder last van teken. je rook moet eerst door de naalden heen naar boven. het heeft veel voordelen.

 

als je met meerdere bent, kan je op de hoeken van het bosje nachtwacht zetten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot

Hmmm, jullie brengen me weer op ideeën.... :)

 

Ik heb al meerdere berichten gehoord, van mensen die in het bos iets hebben gemaakt.

Takkenhutten, plaggenhutten, ondergrondse zeecontainers.......

 

Met een groep kan je inderdaad veel realiseren, afwisselend werken en op de wacht "staan", oftewel bivakkeren met z'n tweeën.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben tijdens exfiltratie oefeningen zowel zelf aan het hobbelen geweest danwel als "jager"

 

De meest nare, ondoordringbare, natte, gore stukken woud. Daar verstop je je.

 

Nam niet weg dat toen de rollen omgedraaid waren ik bewust ging zoeken naar de meest nare, ondoordringbare, natte, gore stukken woud. Kon zomaar een groepje liggen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt vele stukken bos die aangeplant zijn voor de houtkap. Dit soort produktiebossen zijn enorm saai en ondoordringbaar. Dus geen last van wandelaars, hutten bouwende jeugd, of de boswachter.

Voor een permanente BOL wat lastig, want op een dag beginnen ze met kappen, meestal staat zo'n bosje er een jaar of twintig. Wel een goede locatie voor ongestoord oefenen, maar kijk uit met rookpluimen. ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wil het feestje niet verstoren, van zo diep mogelijk verstoppen bij een SHTF maar de kans :) dat jullie gezien worden is levensgroot aanwezig.

Hoe?

Door een Drone!

 

Dit meldt het AD vandaag;

 

De politie in Nederland gebruikt steeds vaker onbemande vliegtuigjes bij het bestrijden van criminaliteit. De zogeheten drones worden in het geheim ingezet voor de opsporing van inbrekers of wiettelers en bij het volgen van vluchtauto's van criminelen. Dat meldt het AD vandaag.

 

De inzet moet wettelijk en controleerbaar zijn. Nu weten we niets. Zegt D66-Kamerlid Gerard Schouw

Sinds 2009 werd op ten minste 132 verschillende dagen gebruikgemaakt van drones. Ze vlogen uit op zeker 40 plaatsen, blijkt uit gegevens van verschillende ministeries. Het aantal vluchten neemt bovendien toe.

 

Want als je als een soort commando eenheid mer rugzakken e.d. door een moeras sjouwt gelooft natuurlijk geen hond dat je gaat kamperen:confused:

AHA! Preppers, die gaan vast hun verstopte goud staven opgraven! Dat stond toch in heee hoe heet dat ook al weer, oja de Nieuwe Revu.

Preppers verstoppen massaal gouden munten in de grond;)

Dan mag je nog blij wezen dat ze je niet voor terroristen aanzien, want dan zijn de rapen pas echt gaar:mad:

 

Zo nu snel naar de LID mijn lamp halen:rolleyes:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wij preppers moeten wat raar zijn.

 

Als ik mensen hoor over een klote plek, dan luister ik dubbel goed!....

 

Een moeras, dat dennebos waar je omheen loopt omdat er geen doorkomen aan is enz enz.

Dit zijn voor mij de plekken die ik in mijn hoofd prent of erger :rolleyes:

 

De plek voor een bol, shuilhut, ultieme uitwijkplek in geval van nood.

Het is niet voor niks dat bv in de tweede wereldoorlog dit de plekken waren waar vluchtelingen konden overleven zonder ondekt te worden.

Waar niemand wil of kan komen, of zou denken/verzinnen dat er wat kan zitten daar moet je zijn!

Natuurlijk zal een bol in een moeras wat meer werk en omslachtiger zijn dan een goed bereikbare plek, maar juist dat is de toegevoegde waarde !

 

In het midden van een ondoorgrondelijk denne bos, is ook een giede plek probeer maar eens om je geruisloos te verplaatsen door zo'n bos.

 

Neem de komende weken maar eens de tijd om met die ogen om je heen te kijken.

Denk buiten de opendeuren om, in alle grote kantoorgebouwen zitten enorm veel verborgen ruimtes die bruikbaar zijn, om spullen te verstoppen of zelfs een bol te maken. Heb je al eens gezien wat er nog boven de zwevende plafonds zit aan ruimte?

 

Enz enz.

 

Prep ze,

Kans

 

Als je boven het zwevend plafond op kantoor prepper spullen gaat verstoppen moet je wel aan het gewicht denken .

Veel soorten zwevende plafond zijn maar net sterk genoeg om zich zelf te dragen .

 

Geert

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot
Ik ben tijdens exfiltratie oefeningen zowel zelf aan het hobbelen geweest danwel als "jager"

 

De meest nare, ondoordringbare, natte, gore stukken woud. Daar verstop je je.

 

Nam niet weg dat toen de rollen omgedraaid waren ik bewust ging zoeken naar de meest nare, ondoordringbare, natte, gore stukken woud. Kon zomaar een groepje liggen...

 

Waar zaten nou de mensen, die NIET gevonden werden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ooit lang geleden deden we eens een spel bij de padvinders. De helft van de troep verschool zich in een vrij open stuk bos, en de rest moest van afstand proberen de mensen te herkennen. Ik was rechtop naast een boom gaan staan, en werd als laatste met veel moeite herkend. Je moet wel stil blijven staan, want beweging valt op.

 

In bossen en parken begeef ik mij nogal eens buiten de paden, op zoek naar vogeltjes, of andere dieren, of planten. Dan gebeurt het vaak dat er mensen over de paden langs lopen. Als je stil blijft staan (en een beetje gedekte kleuren draagt, zoals een bruine leren jas ofzo) dan val je helemaal niet op. De mensen lopen gewoon langs je. Dit werkt nog beter als het een beetje miezert.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je boven het zwevend plafond op kantoor prepper spullen gaat verstoppen moet je wel aan het gewicht denken .

Veel soorten zwevende plafond zijn maar net sterk genoeg om zich zelf te dragen .

 

Geert

 

Toen ik in dienst zat, stond er bij ons een krat bier op het verlaagd plafond ... enzo ...

Die was er schijnbaar op berekend :p

 

/ontopic

 

De meest onlogische plekken vinden in Nederland lijkt mij nogal moeilijk. Maar niet onhaalbaar.

 

Zo heb ik een stukje groen gevonden waar (volgens mij) geen mens bij stil staat om iets te bouwen. Smal groenstrookje tussen wat weilanden in. Lekker dicht bebost in de zomer.

In de winter zal ik dan echter een probleem hebben om ongezien naar de BOL te komen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@mr T: Ook ik heb veel last van dazen in 't hoogveen. Afschrikmiddelen werken voor geen meter, ook DEET niet. Het enige wat helpt, is het rondlopen met een zwiepende tak of paardezweepje. Daarmee sla ik af en toe wat rond m'n hoofd en ze blijven weg. Dit komt waarschijnlijk omdat hun reactievermogen supersnel is. Zo'n hand waarmee ik wapper, zien hun in slow-motion en daar worden ze niet koud of warm van. De tip van een tak of zweepje gaat kennelijk sneller dat wat ze plezierig vinden en beschouwen ze als gevaar. Dit heb ik bij toeval ontdekt, 'k had in 't bos een paardezweepje gevonden.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Raycoupe Bedankt voor 't meedenken, helaas is zo'n zwiepend takje misschien toch te opvallend. Het effect van zo'n zwiepend takje ken ik wel, en zelfs dan moet je nog opletten, want als je rond je hoofd gaat slaan, kunnen ze op je been gaan zitten.

Er schiet me nu te binnen dat een hutje met een clamboe mischien een goede optie is...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot
b_1003.jpg.c4a2ddb2d3aa4ea99eca8d75ec2186fc.jpg

 

Is dit iets voor je? Lijkt me wel irritant dragen. Op m'n benen heb ik geen last, lange broek!

 

Dat ga ik toch een keer proberen. Ook lekker tegen muggen, bij vennetjes en door de Wieden en Weerribben.

Diet dazen/steekvliegen/paardenvliegen lusten mij wel, stelletje lijers. Ze hebben me keer dwars door een trainingsbroek heen opgevreten. Gelukkig hadden ze geen gevoelige snaar geraakt, maar voelen doe je het wel.

Je wordt er ook weer minder zichtbaar mee.

Ik denk dat die Teek Away olie ook wel helpt.

 

Dus:

Gek netje op je kop.

Lekker stinken.

Met een zweepje zwieren.

 

Okee..... :rolleyes:

Link naar reactie
Delen op andere sites

b_1003.jpg.c4a2ddb2d3aa4ea99eca8d75ec2186fc.jpg

 

Is dit iets voor je? Lijkt me wel irritant dragen. Op m'n benen heb ik geen last, lange broek!

 

Ja daar kan ik wel wat mee. Eerste gedachte was: 't is dan te hopen dat er op je kl*teplek écht geen mensen komen, want je ziet er wel wat lullig uit met zo'n ding. Daarna zat ik te denken om hem dan maar wat aan te passen om er wat afschrikwekkender uit te zien (masker, hoorns).....Toen las ik @Heksenboot zn reactie... Whoaaa.

Dus met een dergelijke uitrusting maar geen homo-ontmoetingsplaats als kl*teplek kiezen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...