Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Tegenlicht - De dag dat de Dollar valt

Recommended Posts

Beste mede forummers,

We worden overstelpt met -veelal Amerikaanse- YouTube filmpjes over "economic collapse" en de financiële wereldproblematiek welke aankomend is, iedereen kent ze en we refereren er in onze discussies bijna dagelijks aan.

Maar wisten jullie ook dat er enige tijd geleden (november 2005) door het programma "Tegenlicht" van de VPRO een documentaire over dit fenomeen is gemaakt?

"Stel dat op een dag de dollar valt. In een scenario dat zich ontrolt in 24 uur buitelen waarheid en fictie over elkaar heen. Om negen uur 's morgens krijgt een handelaar in Singapore de opdracht om een grote hoeveelheid dollars te verkopen, waarmee hij een ongekend diepe val van de dollar in gang zet. Uur na uur zien we hoe de wereld daarop reageert. Aan het eind van de dag staat correspondent Twan Huys handenwringend voor de camera in Washington, Chinezen maken zich op voor een mogelijke oorlog, en in Amsterdam kan een vrouw haar taxi alleen nog maar betalen met drie pakjes sigaretten."

De volledige uitzending is hier te bekijken, zeer de moeite waard.

Ook op

is deze te bekijken.

Ik ben benieuwd naar jullie reacties op deze NEDERLANDSE (en naar mijn mening dus meer realistische) visie...

Grt.,

JBNL

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Admin

Ik kan mij nog heel goed deze aflevering herinneren en ben zelfs long in de Euro gegaan (short in dollar) met opties, omdat ik hier een behoorlijk kern van waarheid in zag. Niet lang later kwam de creditcrisis en was het financiele systeem bijna omgevallen en moest ik weer aan deze aflevering denken. Een paar maanden later ben ik weer uit de opties gestapt met een klein verliesje (was meer in een opwelling dat ik deze constructie aangegaan was).

De uitzending had ook kunnen heten: De dag dat de Euro valt.

zeer interessant.

Blijkt eens te meer dat je maar beter voorbereid kunt zijn.

Als zelfs de grote jongens al zeggen dat er op termijn geen houden meer aan is, dan kun je maar beter eieren voor je geld kiezen. (IMHO)

• 2 years later...

Hoe kan het zijn dat ik deze heb gemist schaam schaam. En zeker actueel nu, terwijl Russland massaal hun petrodollar schulpapier dumpt, binnenkort worden er afspraken gemaakt tussen China en Rusland om in een andere valuta grondstoffen te betalen. En dan kan het balletje snel rollen. Tijd om de zilver verzameling te vergroten mensen

• 1 year later...
Misschien wel goed ook. De macht van de dollar is veel te groot (kijk bv naar Fatca) en veroorzaakt alleen maar Amerikaanse grootheidswaan en narcisme.

Nog erger. Doordat het de wereld reserve munt is, exporteren wij een deel van onze welvaart naar Amerika. En van wat er over blijft, wordt afgeroomd door de bankiers, waarna je bestolen wordt door de Nederlandse overheid en Brussels. Tijd voor een Grote Verandering.

Nog erger. Doordat het de wereld reserve munt is, exporteren wij een deel van onze welvaart naar Amerika. En van wat er over blijft, wordt afgeroomd door de bankiers, waarna je bestolen wordt door de Nederlandse overheid en Brussels. Tijd voor een Grote Verandering.

En dus direct tijd dat je je voorraad op orde hebt.

Een financiële machtsverschuiving heeft gigantische gevolgen.

Greener

De VS heeft altijd zijn schuld geexporteerd naar andere landen. We weten dat de Chinezen zijn gestopt met het massaal opkopen van US Staatspapier, dus wie koopt dat nu op moet je jezelf afvragen.

Ik denk dat de oorlogen in het M-O gepland zijn en ik ben geen complotdenker. Ze lopen nu al te kijken welke partij de beste marionet zal worden.

Voortbordurend op de docu van Tegenlicht kwam ik dit tegen op Disclose vandaag.

"This video was once removed from YouTube due to the contents it contained regarding the US Dollar and the private elite bankers. Therefore, it’s likely only available for a limited time!"

"The video delves into the truth behind our monies and how the elite bankers are controlling the world from behind the scenes. Including sensitive information that the elite don’t want you to know. Watch before it’s gone again …"

Bron: http://www.disclose.tv/news/this_video_was_once_removed_from_the_internet__wat ch_before_its_gone_again/121985

https://www.youtube.com/watch?t=19&v=Ofx1wx_WnZY

• Leuk 1

"This video was once removed from YouTube due to the contents it contained regarding the US Dollar and the private elite bankers. Therefore, it’s likely only available for a limited time!"

"The video delves into the truth behind our monies and how the elite bankers are controlling the world from behind the scenes. Including sensitive information that the elite don’t want you to know. Watch before it’s gone again …"

Bron: http://www.disclose.tv/news/this_video_was_once_removed_from_the_internet__wat ch_before_its_gone_again/121985

Dat soort teksten zijn werkelijk alleen maar lokkertjes... Geen schokkende nieuwe feiten in dit filmpje gezien en het staat al rustig sinds 20 mei 2015 op Youtube :p

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...