Ga naar inhoud
GENEGEERD

Storing : Nieuwe ongelezen berichten, na inloggen, staan als gelezen

rescue
 Share

Recommended Posts

Het is me al diverse keren opgevallen, dat berichten die ik beslist nog niet gelezen hebben, niet als nieuwe berichten op verschijnen of aangemerkt zijn als reeds gelezen zijn

hele categorieën waar ik in weken niet gelezen hebt.. staan wel nieuwe berichten (datum bericht is van vandaag..) maar ik heb ze zeker niet gelezen..

Kan iemand me vertellen waar het aanligt..

Browser = Chrome en IE @Dr.Prepper

Link naar reactie

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Als je inlogt staan ze er nog maar als je ook maar even uitlogt dan is het allemaal weg. Zo ook als er meerdere pagina's ongelezen berichten zijn (in zoekfunctie) en je doet er te lang over om door de eerste bladzijde met links te komen. Pagina 2 en verder zijn dan weg.

Je kunt alle berichten terugvinden door op de link "quick links" boven aan te klikken en "alle berichten van vandaag" te selecteren.

Dus 1. eerst alles lezen voordat je weer uitlogt

2. niet te lang doen over het lezen

Link naar reactie

Het is me al diverse keren opgevallen, dat berichten die ik beslist nog niet gelezen hebben, niet als nieuwe berichten op verschijnen of aangemerkt zijn als reeds gelezen zijn

hele categorieën waar ik in weken niet gelezen hebt.. staan wel nieuwe berichten (datum bericht is van vandaag..) maar ik heb ze zeker niet gelezen..

Kan iemand me vertellen waar het aanligt..

Yep, dat komt door onze forum-instellingen: "Once a user has been inactive for a certain amount of time (the value of the session timeout option) all threads and forums are considered read. Individual threads are marked as read within a session via cookies."

Dit gaat in combinatie met performance (database/server belasting). We zitten al behoorlijk aan de max qua belasting en als we deze settings zouden aanpassen - zodat ze een realistischer beeld geven - dat heeft dat een zware impact op de database en daarmee de performance van de site. Vandaar dat we daar op dit moment, met de kosten-opbrengen verhouding (lees: kosten > inkomsten) :) geen verbeteringen in aanbrengen. Dus nog even roeien met de riemen die we hebben en heeeeel veel via onze banners aanschaffen :cool:

Link naar reactie

als de data opslag/verkeer groter is dan verwacht, waarom haal je de functie van de uploader niet offline? wat er nu op staat laten staan, en het nieuwe voortaan ergens anders uploaden?

tekst vergt niet zoveel bandbreedte anzich, maar media (foto's/filmpjes etc) juist heel veel

Link naar reactie

als de data opslag/verkeer groter is dan verwacht, waarom haal je de functie van de uploader niet offline? wat er nu op staat laten staan, en het nieuwe voortaan ergens anders uploaden?

tekst vergt niet zoveel bandbreedte anzich, maar media (foto's/filmpjes etc) juist heel veel

Ik denk niet dat de opmerking van Dr. Prepper slaat op de bandbreedte, wel

Link naar reactie

• 4 weeks later...
Gast Bunkerprepper
kan het per browser verschillen? ik heb met firefox heel weinig problemen icm forums

met IE heb ik wel vaker gedoe gehad en dat gebruik ik niet meer en bevalt me prima

Tapatalk gebruiken... heerlijk en no problems at all.

Bunkerprepper

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...