Ga naar inhoud
GENEGEERD

Schi uh ka uh wc papier opslaan


12gauge

Aanbevolen berichten

12 het een klein probleempje qua ongedierte (een muis of wat dan ook)

nu is de beste oplossing opruimen blikvoer is geen probleem, pasta en rijst zit in waterdichte tonnen dus ook daar kan ongedierte niet zo makkelijk bij

alleen dat wc papier daar heb ik nog geen fatsoenlijke oplossing voor kunnen vinden want dat is zo verschrikkelijk ruimtevretend dus stel;

bv 500 rollen crisisgoud, hoe kan je dat zo opbergen dat ongedierte ala muizen er niet makkelijk bij kan?

het liefst een beetje budget oplossing als dat kan ;) want alles in waterdichte tonnen gooien is mij iets te prijzig

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Muizenval?

 

Greener ;)

 

dat is 1 malig, het zal toch blijven trekken

 

een poes, of 2 poezen van een is geen.

 

heb net een 3e hond en buiten dat heb niks met katten dus dat zie ik niet echt zitten

 

Gratis frituurvetemmers van de snackbar?

 

ik vind rond nogal een k*t vorm omdat het toch veel ruimte onbenut laat

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sommige grote pakken wc papier zit een handvat aan.

Boor een haak in je plafond en hijs het op. Voor grotere hoeveelheden boor twee haken in het plafond, span een touw ertussen en rijg je zakken wcpapier er doorheen. Wil je een zak dan is het gemakkelijk eraf te trekken. Of je maakt een opening in de onderkant van een zak zodanig dat je een rol eruit kunt halen dan leg je een andere rol ietsje scheef. Op deze manier kan de rest van de rollen er niet uit. Het is hetzelfde systeem als bij schoonmaakpads voor make-up.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot

Mijn inziens is de budget oplossing hier niet de juiste. Als je echt goed wilt opslaan moet je niet alleen voor muizen maar bijvoorbeeld ook water/vocht bestendig zijn. Als je wc papier vacuum zou verpakken zou je ruimte kunnen pakken en waterdicht verpakt zijn. Daarnaast genoeg muizenvallen of katten inderdaad...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet van mijn werk dat toiletpapier van lotus professional (ff bij de groothandel checken) veel strakker is opgerold en er zit dus veel meer op. 1 rol is geloof ik bijna 3á4 rollen van de huishoudelijke merken.

't doet niks tegen de muisjes, maar scheelt je wel iets ruimte.

 

Maar daar heb je nu niks aan natuurlijk;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik woon niet echt buiten maar heb ook wel muizen gehad. Inmiddels alles wat open kan van horren voorzien en hoop dat het qua muizen bij *gehad* blijft. Er zit nog iets achter het aanrecht waar ik niet blij mee ben maar daar kan ik niet bij.

Zag toen ik nog geen horren had dat ze de weg daarheen feilloos wisten te vinden...dus zal omgekeerd ook zo zijn.

 

Qua ruimte want die heb ik niet echt veel.....

Je kan die rollen wel vierkant maken/persen maar dan nog blijf je met de loze ruimte van het hart van de rol zitten. Heb wel aardig wat in voorraad maar is altijd te weinig......en dan ook nog ruimte verlies van die kernen. Stond net even te kijken in mijn voorraadruimte(tje) en zag dat ik zo ongemerkt ook aardig wat pakken met papieren zakdoekjes heb verzameld. Geen idee waarom maar heb onderweg schijnbaar toch bedacht dat het handig zou kunnen zijn.

 

En nu denk ik...zou dit niet handiger zijn i.p.v. wc papier? Minder ruimteverlies qua opslag... afgepast in gebruik naar gelang de boodschap.......

 

Lost het probleem van de muizen niet op want dit gaat ook weer over ruimte...maar misschien komen we uiteindelijk toch tot 'n vondst. Heb in 'n flat 3 hoog (nee niet achter.:)..) gewoond en daar vraten de muizen ook de plastic vuilniszakken op....zijn schijnbaar 'n soort alles-eters.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lost het probleem van de muizen niet op want dit gaat ook weer over ruimte...maar misschien komen we uiteindelijk toch tot 'n vondst. Heb in 'n flat 3 hoog (nee niet achter.:)..) gewoond en daar vraten de muizen ook de plastic vuilniszakken op....zijn schijnbaar 'n soort alles-eters.

 

In mijn keukenkastje vraten ze zelfs de hardplastic dop van een fles ketjap af. Dwangmatige knagerds.. (met Indische roots in dit geval?)

Kortom, veel verpakkingen zijn niet muisveilig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
Ik weet van mijn werk dat toiletpapier van lotus professional (ff bij de groothandel checken) veel strakker is opgerold en er zit dus veel meer op. 1 rol is geloof ik bijna 3á4 rollen van de huishoudelijke merken.

't doet niks tegen de muisjes, maar scheelt je wel iets ruimte.

 

Maar daar heb je nu niks aan natuurlijk;)

 

Werk je in de schoonmaak/hygiene branche?

Link naar reactie
Delen op andere sites

bijenkjes zijn te duur €2,50 per stuk koop liever bij de action staalwol van diegene waar je ook je pannen mee schoonmaakt (sorbo) knip hier een stuk van af en duw dat door je ontluchtings gaten zo blijf je ventileren en kan er geen muis door heen

wat @Ronin Kogaratsu zegt over de pen is gedeeltelijk waar neem beter een brunzeelpotlood overal waar deze inpast kan een volwassen muis door heen, een jonge muis zelfs kleinere gaten, deze dicht je het beste met mousestop te verkrijgen in iedere ongediertebestrijdings webwinkel kost ongeveer € 10 op zijn duurst voor verdere info zie je pm

 

hamster

de ruimte waar je je vooraad bewaard muisdicht afsluiten. bedenk waar je je pen onder kan stoppen, kan een muis ook onderdoor. voor ontluchtingsgaten kan je bijenbekjes gebruiken. De ruimte natuurlijk wel eerst muisvrij maken voor jem afsluit:)
Link naar reactie
Delen op andere sites

Sommige grote pakken wc papier zit een handvat aan.

Boor een haak in je plafond en hijs het op. Voor grotere hoeveelheden boor twee haken in het plafond, span een touw ertussen en rijg je zakken wcpapier er doorheen. Wil je een zak dan is het gemakkelijk eraf te trekken. Of je maakt een opening in de onderkant van een zak zodanig dat je een rol eruit kunt halen dan leg je een andere rol ietsje scheef. Op deze manier kan de rest van de rollen er niet uit. Het is hetzelfde systeem als bij schoonmaakpads voor make-up.

 

bosmuis-20klimmend.jpg.bb66b02179c8e71bdbfa520a2fee42e6.jpg :o

 

Budget oplossing is niet zo makkelijk. Muizenval of gif is goedkoopste. Kat is gelijk prijzig. Helemaal zeker zijn lijkt mij ook speciale ruimte maken. (Wat Jobs al aangaf)

 

Was het nou je rechter of linkerhand :p Of gebruik een bidon....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind die stoelkussen-tassen wel een goed idee eigenlijk! Weet niet hoe stevig deze zijn, maar volgens mij kun je deze dan wel weer makkelijker ophangen omdat de handvatten steviger zijn.

 

Volgens mij knagen de muizen daar zonder problemen doorheen. Ophangen met (glad) ijzerdraad?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...