Ga naar inhoud
GENEGEERD

Goudprijs gemanipuleerd

Wish
 Share

Recommended Posts

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Er zijn verdenking dat de goudprijs, net als de libor-rente wordt gemanipuleerd door banken.

De CFTC (Amerikaanse toezichthouder) onderzoekt nu of Barclays, Deutsche Bank, Bank of Nova Scotia, en Société Générale

met elkaar afspraken maken om de boel op te lichten.

http://www.ftm.nl/copypaste/is-goud-het-nieuwe-libor-schandaal.aspx

Alles wordt gemanipuleerd. Van de beurzen tot de graanprijzen. Het lijkt moeilijk te geloven maar de centrale banken hebben een enorme macht. En welke organisatie is de centrale bank van de centrale banken? Deze instantie is niet gebonden aan welke wet van welk land dan ook, hoeft nergens verantwoording af te leggen en er worden geen notulen gemaakt van vergaderingen waar beslissingen worden genomen. En dat is eigenlijk heel normaal. Waar maken we ons druk om?

• Leuk 1
Link naar reactie

Er zijn verdenking dat de goudprijs, net als de libor-rente wordt gemanipuleerd door banken.

De CFTC (Amerikaanse toezichthouder) onderzoekt nu of Barclays, Deutsche Bank, Bank of Nova Scotia, en Société Générale

Staat er bij de comments nou echt dat Alchemie kan? (welliswaar tegen hoge kosten, maar ja?)

Link naar reactie

Van dat CFTC onderzoek verwacht ik Jack Shit, and Jack left town... die club hoort er gewoon bij. Das dezelfde club die "megaboetes" van paar honderd miljoen uitdeelde aan banken die door de Libor fraude 1000-en miljarden verdienden en na 4 jaar zilver onderzoek "niets" gevonden hadden. Rot toch op met je CFTC...

Link naar reactie

Wordt het omhoog of omlaag gemanipuleerd.....? Zal wel zo zijn hoe het 't beste uitkomt en in *hun* plaatje past.....dus het antwoord zal moeilijk zijn.

Maar ik wil iets kopen....en weet niet wat. Ik weet....luxe probleem....maar je kan maar 'n probleem hebben omdat je nooit alles op hebt gemaakt. Nu heb ik dus 'n soort van strafwerk omdat ik toch wel graag wil houden wat ik heb.

Als het in waarde stijgt zou natuurlijk leuk zijn maar is niet het doel. Hoewel.....:)

Ik lees (buiten goud) toch wel erg veel over zilver dat het helemaal niet zo onverstandig zou zijn om te kopen.

Link naar reactie

Wordt het omhoog of omlaag gemanipuleerd.....? Zal wel zo zijn hoe het 't beste uitkomt en in *hun* plaatje past.....dus het antwoord zal moeilijk zijn.

Maar ik wil iets kopen....en weet niet wat. Ik weet....luxe probleem....maar je kan maar 'n probleem hebben omdat je nooit alles op hebt gemaakt. Nu heb ik dus 'n soort van strafwerk omdat ik toch wel graag wil houden wat ik heb.

Als het in waarde stijgt zou natuurlijk leuk zijn maar is niet het doel. Hoewel.....:)

Ik lees (buiten goud) toch wel erg veel over zilver dat het helemaal niet zo onverstandig zou zijn om te kopen.

Goud en zilver worden omlaag gemanipileerd om het vertrouwen en de waarde in en van de dollar/euro te behouden. Als het vertrouwen in valuta minder wordt daalt de waarde ervan en worden de economische problemen groter. Ook valt er een stuk macht weg van landen als hun valuta minder waard wordt. Een stijging van de goud- en zilverprijs is dus niet gewenst voor centrale banken.

Hoe de manipulatie precies plaats vindt weet ik niet maar volgens mij gebruiken 'ze' hiervoor papieren rechten op goud en zilver die ze massaal aanbieden tegen een bepaalde prijs. Het advies wat de meeste kenners geven is om je vermogen te verdelen over goud, zilver, cash, vastgoed, evt. aandelen. Het ligt er een beetje aan hoe je de toekomst ziet, wat je plannen zijn etc.

Het lijkt er wel op dat als het financiele stelsel onderuit gaat dat goud en zilver enorm zullen stijgen. De vraag is dan weer: Wat kun je ervoor kopen, hoe lang duurt een crash etc etc.

• Leuk 2
Link naar reactie

Tijdens de vorige crises was het moment om te verkopen iig als je buurman ook als een gek goud en zilver probeert te kopen. (zgn manie-fase)

Op dat moment lijkt het me verstandig om in grond/vastgoed te investeren met je PM's of aandelen van grote, stabiele, daadwerkelijk producerende bedrijven.

Er vanuitgaande dat er weer een nieuw systeem komt en geen mad max scenario zoals sommigen verwachten natuurlijk ;)

Link naar reactie

Vraag me af hoe manipuleerbaar goud of zilverprijzen zijn. Er zijn meerdere grote spelers op de markt dan alleen de centrale banken. Die komen groot in en reageren op elke (minimale) prijswijziging. Vaak zijn er ook bedrijven die werken met geautomatiseerd aan- en verkopen. Daar kan geen mens tegen op qua reactie/handel snelheid.

Te veel, te groot.. en alleen daarom kan een centrale bank het zich niet veroorloven daar fouten in te maken. Zeker niet met de volumes wat je daar voor nodig hebt. Een kleine fout kost dan miljoenen of zelfs miljarden.

Het zal misschien gebeuren, maar het is nooit 100% beheersbaar. Alleen daarom al geloof ik er niet (helemaal) in..

Link naar reactie

Tuurlijk word de boel gemanipuleerd, maar dat gebeurt in elke sector, maar maak je geen zorgen, de goudprijs is nog relatief laag, veel banken die goud "verkopen" aan particulieren doen dit ongedekt, met andere woorden je koopt bij een bank goud, wat ze eigenlijk niet heeft.

Op het moment dat dit echt tot paniek gaat lijden dan moeten banken dus wel het goud fysiek gaan bemachtigen, soms hebben ze dit via contracten afgedekt, echter de partij die moet leveren zal de markt op moeten gaan waardoor er net zoals tijdens de financieele crisis een sneeuwbal effect zal ontstaan. Ik zou dan ook niemand adviseren om te investeren in papiergoud.

Link naar reactie

• 1 year later...

Sorry hoor, maar wat boeit het of de goudprijs gemanipuleerd wordt? Jullie geloven toch niet in papieren geld? Waarom dan wakker liggen over hoe goud wordt uitgedrukt in papier? Stiekem geloven jullie helemaal niet in goud.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...