Ga naar inhoud
GENEGEERD

Goede tip want gratis fruit en groenten.


VincentGM

Aanbevolen berichten

Beste medepreppers,

 

Dit is een tip die ik graag met jullie deel. Een vriend van mij woont nabij de Dapperstraat in Amsterdam, waar de welbekende dappermarkt wordt gehouden. Tegen sluitingstijd van de markt (meestal rond 17.00 uur), gooien de meeste marktkooplui hun waren weg. Echter, als je zo iemand even aanschiet en vraagt of hij nog wat over heeft, dan haal je negen van de tien keer de jackpot. Dit heeft weinig met preppen te maken, maar, je hebt wel de meest dagverse ananassen, avocado's en noem maar op. Gratis. Ik kom zelf uit een wat kleinere stad, en heb dit ook geprobeerd bij de lokale marktkooplui. Het werkt. Nogmaals, dit is qua preppen niet aan de orde, maar toch is dit een mooie ad hoc toevoeging aan de voorraad/maaltijd etc.

 

:p

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

als je leer inmaken ,begin met jam makken, is het wel degelijk een deel van prepen geworden.je kunt ook heel makelijk tomaten saus maken en inmaken.

als mensen het genant vinden om te vragen kun je altijd zegen dat je iets zoekt voor je geiten, konijn ,kippen ,pony, schoonmoeder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vooral de dingen die marktkooplieden niet graag mee terug nemen, i.v.m. houdbaarheid o.i.d., geven ze liever weg, dan dat ze dat zelf weg moeten gooien, of mee moeten nemen, waarna het alsnog weggegooid wordt.

Je kan ook aangeven dat je een beperkt budget hebt, en je het liever bij de markt dan de voedselbank haalt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hahahaha Mrsjones..... :-)

 

echt richa

een forum is een gek iets, de eene denk dat ik laag opgeleid ben, de andere dat ik arm ben, een heleboel dat ik zwart ben en nu denk @jobs dat ik sjofel ben.

wie weten toch alemaal wie er boven op een mest berg zat.

hoop nu dat jobs niet bos woord en beseffen dat in ieder geval mrsjones een verschikelijke gevoel voor humor heeft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

echt richa

een forum is een gek iets, de eene denk dat ik laag opgeleid ben, de andere dat ik arm ben, een heleboel dat ik zwart ben en nu denk @jobs dat ik sjofel ben.

wie weten toch alemaal wie er boven op een mest berg zat.

hoop nu dat jobs niet bos woord en beseffen dat in ieder geval mrsjones een verschikelijke gevoel voor humor heeft.

 

Ik vind jouw posts heel vaak grappig mrsjones. Ik denk dat onze @jobs in dit geval niet bedoelt dat jij sjofel bent. Maar dat je je sjofel kunt kleden om wat makkelijker overgebleven fruit en groenten van de markt te krijgen. Maar ik denk dat jouw charmes beter werken :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

echt richa

een forum is een gek iets, de eene denk dat ik laag opgeleid ben, de andere dat ik arm ben, een heleboel dat ik zwart ben en nu denk @jobs dat ik sjofel ben.

wie weten toch alemaal wie er boven op een mest berg zat.

hoop nu dat jobs niet bos woord en beseffen dat in ieder geval mrsjones een verschikelijke gevoel voor humor heeft.

 

@Mrsjones

hahahahaha, lachen, ja je hebt humor. Wanneer ging je verhuizen? Kan je niet beter bij ons blijven?;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...