Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Marc67NL

Een vroege ludieke kritiek op het financiële stelsel

Recommended Posts

Denk nu niet dat de manier waarop er wereldwijd met geld wordt omgegaan nieuw is.

Ik kwam wat tegen uit het archief. Al in 1998 kon je er een hele show over geven.

Een applausje voor Beppe Grillo, die het lef had er eens wat dieper op in te gaan.

En er letterlijk de draak mee te steken. Hij heeft het overleefd, en sinds die dagen niet stil gezeten. ;)

Beppe Grillo in 1998 over het financiële systeem. (11:22 Min.)

Zijn wij nou zo naïef dat we het al die jaren hebben laten gebeuren?

En wat kunnen we er nu aan doen?

(Hou het ajb. on-topic).

• Leuk 1

Deze post delen

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Goede post.

Nee het is niks nieuws, net zoals het niks nieuws is dat het volk tevreden gehouden kan worden met "brood en spelen"

In de modene uitvoering zijn de spelen deels vervangen door de soaps, the voice, een ipad, de mobiele telefoon enz...

Het blijft me vebazen hoeveel vertrouwen we , ja ik had daar ook last van, hebben of graag willen hebben in zaken als onze overheid, de wetgeving, de politie, banken, enz, ik groepeer dat even tot 'ze'.

'Ze' zullen het toch niet laten omvallen, ze zullen toch wel een plan hebben enz.

Blijkbaar zijn we er tevreden mee zolang het niet ontploft en we er niet over hoeven na te denken.

Waar halen we toch het rare idee idee vandaan zat 'ze' er voor ons zijn, dat 'ze' het beste met ons voorhebben enz. .?

Ja het is makkelijk, maar of het realistisch is?

Kijk naar de geschiedenis en trek je conclusies.

En al zouden sommige van 'ze' het wel goed met ons voor hebben, is het dan niet alsnog naief om te denken dat 'ze' geniaal zijn en geen fouten maken?

Wakker worden !

Je moet voor jezelf kunnen zorgen, zelf nadenken, zelf leven !

Ja dat kost energie, ja je zult fouten maken, maar dat is leven en ja dat is zeer de moeite waard, vewacht domweg niet dat geluk vanzelf komt al is het vaker veel dichterbij dan veel mensen willen/kunnen inzien.

Prep ze,

Kans

• Leuk 1

Deze post delen

Goede post.

Nee het is niks nieuws, net zoals het niks nieuws is dat het volk tevreden gehouden kan worden met "brood en spelen"

In de modene uitvoering zijn de spelen deels vervangen door de soaps, the voice, een ipad, de mobiele telefoon enz...

Het blijft me vebazen hoeveel vertrouwen we , ja ik had daar ook last van, hebben of graag willen hebben in zaken als onze overheid, de wetgeving, de politie, banken, enz, ik groepeer dat even tot 'ze'.

'Ze' zullen het toch niet laten omvallen, ze zullen toch wel een plan hebben enz.

Blijkbaar zijn we er tevreden mee zolang het niet ontploft en we er niet over hoeven na te denken.

Waar halen we toch het rare idee idee vandaan zat 'ze' er voor ons zijn, dat 'ze' het beste met ons voorhebben enz. .?

Ja het is makkelijk, maar of het realistisch is?

Kijk naar de geschiedenis en trek je conclusies.

En al zouden sommige van 'ze' het wel goed met ons voor hebben, is het dan niet alsnog naief om te denken dat 'ze' geniaal zijn en geen fouten maken?

Wakker worden !

Je moet voor jezelf kunnen zorgen, zelf nadenken, zelf leven !

Ja dat kost energie, ja je zult fouten maken, maar dat is leven en ja dat is zeer de moeite waard, vewacht domweg niet dat geluk vanzelf komt al is het vaker veel dichterbij dan veel mensen willen/kunnen inzien.

Prep ze,

Kans

Ik zou zeggen: Amen! :-)

Het is verdomd lastig om uit het systeem te stappen, dat hoeft ook niet, we leven in dit land, deze wereld, dit systeem.

Wat je wel kunt doen is bewust kiezen.

Financiën

Ga je braaf doen wat de adviseur van de bank je zegt? Of ga je er moeite in stoppen om zelf het e.e.a. te bepalen over je financiën. Net zoals bijvoorbeeld het hebben van een beleggingsportefeuille die de bank beheert. Die adviseurs zijn zelf ook niet rijk, waarom zouden ze jouw aandelen beheersen? Duik er zelf in!

Ik vond geld vroeger niet interessant, het was mijn ding niet, al die cijfertjes. En toch ben ik nu al een aantal jaren bezig en ik leer steeds meer. Het belangrijkste, ik denk voor mezelf. En als ik fouten maak, dan zijn het mijn fouten! Geef je financiën niet uit handen, een ander heeft meestal alleen oog voor zijn eigen portomonnee. Of verzamel de mensen om je heen die je wel kunt vertrouwen.

Voedsel

Kies je er blind voor om zooi naar binnen te gooien? Kant en klaar troep met 121 soorten e-nummers? (sorry ik overdrijf soms) Het is wel je lijf, je gezondheid. Je gooit ook geen diesel in je benzinewagen, dan doet hij het niet, toch? Een beetje beter opletten wat je eet, scheelt je enorm in het fit zijn. Daarnaast spek je de kas van de megaproducenten niet als je onbewerkt voedsel koopt. Die producenten hebben echt geen boodschap aan jouw gezondheid, daar moet je zelf voor zorgen.

Medicijnen

Met medicijnen precies hetzelfde, soms is het echt broodnodig, laten we eerlijk zijn. Maar ik ken zat mensen die van alles slikken terwijl het niet nodig is. Bijvoorbeeld cholesterolverlagers, terwijl ze geen hartpatient zijn en juist ziek worden van de bijwerkingen. Ik ben me aan het verdiepen in de kruiden en het is enorm wat voor mogelijkheden hier zijn....... gratis! Zo uit de natuur. Sterker nog, de pharmaceutische industrie gebruikt deze planten vaak zelf ook, in pure vorm, of nagemaakt!

Macht

Soms denken we dat we geen macht hebben, dat we volledig slaven zijn van het syteem. Tenminste, zo voelt het voor mij soms en er uit ontsnappen vergt nogal wat. Maar wees je je bewust van je macht, je portomonnee bijvoorbeeld, die heeft macht. Waar gaat jouw geld naartoe?

Welke mensen verzamel je om je heen om zoveel mogelijk zelf te regelen. Gedeeltelijk jezelf te voorzien....... en daarnaast elkaar te helpen.

In Nederland is zelfvoorzienend leven voor 100% lastig, maar dat wil niet zeggen dat je niet voor een aantal dingen kunt kiezen.

En trouwens, is zelfvoorzienend leven wel een goede term? Misschien moet het "samenvoorzienend" leven worden.

• Leuk 3

Deze post delen

Wij burgers hebben vrijwel niets meer te vertellen over financiën dmv de politiek. De complete begroting van NL moet éérst door Brussel worden goedgekeurd, voordat het uberhaupt aan onze 2e kamer voorgelegd mag worden. En vrijwel geen enkele NL-burger weet dit........

Lees aub dit artikel....

http://www.amsterdampost.nl/nederland-staat-onder-curatele-van-de-eu/

Jee, als je dit artikel leest..........wat worden we toch genaaid zeg, we zijn gewoon verkochte slaven aan de supermacht Europa, bah.

We hebben dan wel niet in een vies laadruim gezeten, op zee, maar door het steeds hardere schommelen en schudden van ons bestaansrecht word ik toch wel goed misselijk van deze politiek.

Word het geen tijd dat het kabinet gaat vallen, en dat er eens een echte rechtvaardige leider opstaat, die het belang van zijn volk vooropstelt ?

De zogenaamde lichtpuntjes die ons voorgeschoteld worden, komen in ieder geval niet uit Den Haag. Die hebben ons dus gewoon verkocht, en bedankt he.

Hoeveel heb je opgebracht, of ben je al afgeschreven ? Verdienen ze nog aan je, of word je een kostenpost ?

Zou zomaar wel eens realiteit kunnen worden, dat er zo met mensen in Europa word omgegaan.

@Pretletter, bedankt voor je post hierover. Was weer een beetje ingedut geloof ik, maar nu ben ik weer klaarwakker.

• Leuk 1

Deze post delen

Gast Pretletter

@dree graag gedaan. Ik zou het wel van de daken willen schreeuwen. Maar mensen worden pas wakker als het te laat is, en ze het echt gaan voelen. Een kudde schapen.....

Deze post delen

Gast Heksenboot

Zijn wij nou zo naïef dat we het al die jaren hebben laten gebeuren?

En wat kunnen we er nu aan doen?

Duidelijk Marc.

@Richa geeft het antwoord.

Zie je dat het woord Samen er weer in voorkomt....? :D

Deze post delen

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...