Ga naar inhoud
GENEGEERD

Tanden/kiezen trekken


Aanbevolen berichten

Ik heb bij andere onderwerpen gelezen dat mensen tangen aan het preppen zijn om evt tanden en kiezen (vanaf nu element genoemd) te trekken.

Dit baart mij enigszins zorgen, omdat je snel een element breekt en daarna dieper in de problemen zit, daarom start ik dit topic.

 

Je moet een element dan misschien vergelijken met een holle, glazen spijker in hout.

 

Een gezond element hoef je niet te trekken, een element wat wel getrokken moet worden heeft in veel gevallen al tandheelkundige behandeling ondergaan of is rot en daardoor verder verzwakt.

Een pijnlijk element zit soms ook al los, dan hoef je hem alleen losser te maken door verder los te wiebelen (met je vingers)

Als een element nog niet los zit moet je ook proberen hem losser te krijgen( met je vingers)

 

GA NIET MET EEN TANG AAN EEN ELEMENT TREKKEN/ IN EEN ELEMENT KNIJPEN!!!! JE BREEKT HET ALLEEN AF :maak het element losser door met je vingers heen en weer te wiebelen.

 

Als het element veel beweegt kun je gebruik maken van een tang (om grip te hebben op een element wat anders uit je vingers glipt) om het element eruit te pakken.

 

Ik hoop dat niemand bovenstaande informatie nodig zal hebben, alleen zelf dokteren/ tandartsen als het niet anders kan! (WTSHTF)

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
even een goede tip:

 

http://preppersanonymous.com/2012/11/16/free-survival-downloads/

 

"when there's no dentist" in het engels.. reuze handig

 

ik heb deze in boek ook de 2 anderen "where there is no doc" en "where women have no doc"

 

ale 3 zeer goede boeken maar enkel te gebruiken in geval van nood!!!

 

edit: best te combineren met herbal antibiotics want er staan wel redelijk wat medicijnen in die mogelijk niet meer verkrijgbaar zullen zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op de bazaar in beverwijk staat een vent die allemaal tandarts tangetje en prik-dingetjes verkoopt... vraag me altijd af waarom je dat in godsnaam daar staat te verpatsen, maar voor de geinteresseerde onder ons? ;-)

 

Wat betreft het zoutzuur... Ik kreeg toen ik verschikkelijk last had van m'n verstandkies van de tandarts waterstofperoxide mee. Dat sist en prikt ff flink maar daarna werkt het wel. Als ik me niet vergis heeft een druppie zoutzuur dezelfde werking... dus het zou nog best een kunnen kloppen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Brrrrr....moet hier even niet aan denken...:(

 

Die oude plaatjes waar ze mensen aan armen en benen vasthielden! En dan die man.....met de tang....!

Weet wel dat daar veel drank aan te pas kwam dus ik ga m'n whisky voorraad maar wat uitbreiden want dronken zal ik zijn...:)

 

En bij kiespijn vroeger deden ze er 'n watje (of zoiets) wat gedrenkt was in....tja in wat ook weer ? Dat weet ik even niet maar ga graven in m'n geheugen. Staat me bij dat ze iets met kruidnagel deden.

In ieder geval geen zoutzuur dat weet ik wel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit heb ik bij Amazone.com gekocht was er in no time:

De verzendkosten waren wel E 27,=

Maar ik had nog wat andere dingen besteld die je hier dus echt niet kan krijgen, dus het was de moeite waard.

 

Ze hebben nog veel meer op doe-het-zelf tandarts gebied.

Dat is, vanwege de niet of niet goed verzekerde mensen daar.

Recapit No Mix Cement, Maximum Strength, 1 g.

Sold by Green Web Inc

$2.67

Refilit Maximum Strength Filling Material, Cherry Flavor - 1 Each

Sold by Green Web Inc

$2.78

41ipInJoaXL__SY115_.jpg.85d0048ae16ecbdd7a768aa4d682c8a5.jpg 41m68hOltqL__SY115_.jpg.7bd19eae1eec3dfa05234532618212e5.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

@caroline

 

Ik zie de plaatjes met opschrift maar weet dan toch niet helemaal hoe het werkt.

Kan nooit (volgens mij) zo simpel zijn dat je dit in je holle kies kan stoppen et voila......kiespijn weg.......denk ik? Hoeft de ellende niet weggeboord te worden en dan vullen? Zou geweldig zijn als het zo zou kunnen.

Wat ik niet snap ga jij vast uitleggen hoop ik.:)

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Niless en @nanna:

Waterstofperoxide (H2O2) kan bijna nooit kwaad, het splitst in water (H2O) en zuurstof (O2) terwijl het bruist.

Door het bruisen komt er zuurstof op plaatsen die moeilijk te reinigen zijn en waar bacterien zitten die zonder zuurstof leven.

Hierdoor verander je het bacteriologisch evenwicht en zullen bacterien die met zuurstof leven de overhand nemen op bacterien die zonder zuurstof leven.

(Bacterien die met zuurstof leven zijn minder agressief.)

In de mond kun je dus spoelen met H2O2 1,5 %, beter werkt vaak om een gaasje (uit EHBO kit) te drenken in H2O2 1,5 % en op het ontstoken tandvlees te duwen.

Bij een ontstoken, gedeeltelijk doorgekomen verstandskies kun jebijvoorbeeld op het gaasje kauwen als een kauwgom.

 

H2O2 1,5 % maak je door 1 deel H2O2 3% (te koop bij kruidvat) te mengen met 1 deel gewoon water.

@nanna: er staat REfill it: als er een vulling uit is kun je dit er in doen, in een rotte holte heeft dit geen zin! (Een vulling valt er trouwens vaak pas uit als er een gat onder zit, dan heeft dit dus ook geen zin.

Aan de andere kant kan er beter dit in zitten dan dat er allemaal andere rommel/ voedsel in komt

Link naar reactie
Delen op andere sites

goed topic! maar wat een nacht merrie als je vergaat van de pijn en er is geen tandarts! brrr

 

Gelukkig nog geen ervaring mee. Ik weet echt weinig van tandheelkunde, realiseer ik mij. 'k Heb 'when there's no dentist' wel op de harde schijf en nog 1000 boeken. :)

'k Zoek wel nog, 'when there's no woman'.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Uiteindelijk is een goed gebit de nummer 1 prep. (Jaja, na water en zuurstof en zo...)

Maar zeker gelijkwaardig aan een goed mes!

Gewoon zorgen dat je je tanden goed op orde hebt dus!

Poetsen en flossen of tandenstoken dus! ( gebruik liefst maar gewoon fluoridetandpasta hoor, niet inslikken, niks aan de hand, verder geen discussie!)

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...