Ga naar inhoud
GENEGEERD

Ongezien een bol in de bossen bouwen


Ronin Kogaratsu

Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Hoe bouw je je eigen bol en financier je deze? Nou zo dus haha!

 

Toch zou ik graag dat politierapport inderdaad nog ff doorlezen om erachter te komen hoe ze het hebben klaargespeeld om dit ongemerkt te bouwen...

 

Scheepscontainers gebruiken wij bij hei en bouwwerkzaamheden. Kostprijs sloopcontainer ongeveer 1000 euro. Daarbij een dikke dieplepel graver, kost je per dag 3000 euro. Dan nog een paar vrachtwagens om de containers te brengen laten we zeggen 2000. Alles (mits je een goede machinist hebt) is op een dag te doen. Dus echt extreem noem ik de bedragen niet, laat staan de werk-effort die er voor gedaan moet worden. Staal voor versteviging kan zo per sloop-kilo prijs worden aangeschaft. Gemiddelde jongen met LTS kan het laswerk met een Gamma laskar uitvoeren. Hoeft geen eerste klas NDO foto werk te zijn, gaat om de structurele stevigheid, niet de schoonheid.

Allemaal een overal aan met op je rug "groen-voorziening" en knallen. Sloopdiesel erin voor je energie voorziening, en via "vriendschappelijke" aannemer een rode dieseltank om het e.e.a. te laten draaien.

 

Wat ik wil duidelijk maken is dat het allemaal te doen is, en hoe opvallender je het doet. Hoe minder je opvalt.

Vergeet ook niet dat een dergelijke opzet niet met uitkeringsgeld wordt geplaatst, daar zitten redelijke investeerders in.

Groeilampen, water en lucht voorziening, groeibodem en mannetjes voor het bijhouden/onderhoud/telen zijn de kosten.

 

Paar "saneringen" gedaan van panden, en ook ingegraven containers.

En geloof me, het zijn merendeels geen domme jongens hoor.

 

Opruimen kost veel meer tijd, dan het eigenlijke inruimen van de locaties.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die tipgever kan een wandelaar oid zijn, of iemand die eraan heeft meegewerkt of via de organisatie er vanaf weet.

 

Dat laatste kun je vermijden door kleinschaliger te werken in je eentje, of met kleine groep.

 

Bij saneringen merkten we vaak dat na de laatste oogst de panden gewoon verlaten worden. En ze de tip zelf maakten.

Scheelt een hoop illegaal dumpwerk voor de teler, en de gemeente doet het vuil voor je.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij saneringen merkten we vaak dat na de laatste oogst de panden gewoon verlaten worden. En ze de tip zelf maakten.

Scheelt een hoop illegaal dumpwerk voor de teler, en de gemeente doet het vuil voor je.

 

Klinkt slim, maar is knap asociaal. Waarschijnlijk dikke winst draaien en dan je zooi niet opruimen? Verwerpelijk. Snel legaliseren dat spul, zijn we van die rottige criminelen af, 'k gun ze de winst niet en ze verbouwen nog chemische wangedrocht wiet ook. :mad:

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb ook een hekel aan criminelen. maar mijn punt was.. als je zoiets kan realiseren in een openbaar bos... dan kan een prepper ook wel een bol realiseren ergens

 

Ik vermoed dat wietgrootkwekers wel over andere financiele mogelijkheden beschikken dan de meeste preppers....

Link naar reactie
Delen op andere sites

@chulodogo: Je hebt gelijk.

 

Toen ik tien was heb ik een hol in 't veen gegraven. Nu woon ik weer in m'n oude woonplaats, dus ben gaan kijken en 't is nog steeds niet ingestort en ook niet ontdekt. Inmiddels is er wel een woonwijk tegen dat bos aangebouwd en meer als veengrotje waar je net met twee man in kan liggen, is het niet. Het kan dus, maar nu zoek ik een nieuwe locatie, verder van mensen vandaan. Als tijdelijk schuilhol, kan hij wel nog gebruikt worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met wat financiele ruimte gaan de meeste dingen toch iets vlotter, zeker als het op maken van een onderkomen aankomt dat toch enige grootte heeft.

Nu met veel geduld en doorzettingsvermogen kan je in een echt groot bos wel een stevige ondergrondse kelder of boomhut bouwen.

Een eigen stukje bos is niet onbetaalbaar, maar een bouwwerk mag je er waarschijnlijk niet in maken....

 

Om te gaan verkennen voor zulks, raad ik preventief google earth aan ;)

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

@chulodogo: Je hebt gelijk.

 

Toen ik tien was heb ik een hol in 't veen gegraven. Nu woon ik weer in m'n oude woonplaats, dus ben gaan kijken en 't is nog steeds niet ingestort en ook niet ontdekt. Inmiddels is er wel een woonwijk tegen dat bos aangebouwd en meer als veengrotje waar je net met twee man in kan liggen, is het niet. Het kan dus, maar nu zoek ik een nieuwe locatie, verder van mensen vandaan. Als tijdelijk schuilhol, kan hij wel nog gebruikt worden.

 

Kicke! wel gaaf

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben opgegroeit in een klein dorpje en daar hadden wij in een bos een ondergrondse hut die er al jaren lag.

Wie het heeft gemaakt zijn we nooit achter gekomen.

Maar je kon er makkelijk met een groepje in en waren ook tunneltjes onder de grond kon je in kruipen etc.

Je had zeg maar 3 of 4 kleine ruimtes waar je via een tunneltje kon komen.

Wij gingen er meestal fikkie steken en btje kattekwaad uithalen haha.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...