Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Binnenlandse terreur dreiging

Recommended Posts

na 3 jaar is de status weer verhoogd/aangescherpt.

De vier dreiginsniveaus zijn:

- Minimaal (er is geen sprake van een bijzondere dreiging)

- Beperkt

- Substantieel

- Kritiek

http://nos.nl/artikel/484104-dreigingsniveau-terrorisme-omhoog.html

http://www.nctv.nl/onderwerpen/tb/dtn/actueeldreigingsniveau/

wat denken jullie? tijdelijke aard? of zit er meer aan te komen

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Replies 92
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Gast gerbewoner

De belangrijkste reden is de stijging van het aantal Nederlandse moslims die meevechten in Syrië en andere gebieden. Daarnaast zijn er volgens Schoof recente aanwijzingen dat er een toename is van radicalisering van groepjes moslimjongeren in Nederland.

Dit wordt als reden gegeven. Er had echter moeten staan.

De belangrijkste reden is de aangekondigde bezuiniging die de terreurbestrijdende diensten hard zal raken. Gebleken is dat er feitelijk geen reeele dreiging is waardoor de minister heeft besloten dat de taak voortaan uitgevoerd kan worden door reguliere politiekorpsen.

Uiteraard zijn deze bezuinigingen niet openbaar aangekondigd, dat zou te doorzichtig zijn.

ik heb het gevoel dat de regering heel langzaam een beetje voorbereid om de mogelijkheden. kijk naar de oefeningen van het leger in het afgelopen jaar, de nieuwe invoering van een modern alarmering systeem, het rampen en crisis pakket die men de laatste jaren adviseert om in huis te hebben.

ik denk dat men de dreiging langzaam in het dagelijks leven wil invoeren, zodat er geen landelijk paniek uitbreekt zodra er iets gebeurd.

is op zich geen verkeerd idee... politiek gezien dan. bereid het land in stappen voor op een mogelijke aanval en tegelijk hun eigen plekje in de regering beschermen. dan voorkom je paniek bij de bevolking en krijg je steun van de bevolking aan de regering omdat zei zoiets onder controle konden krijgen door zogenaamd adequaat te reageren.

De belangrijkste reden is de stijging van het aantal Nederlandse moslims die meevechten in Syrië en andere gebieden. Daarnaast zijn er volgens Schoof recente aanwijzingen dat er een toename is van radicalisering van groepjes moslimjongeren in Nederland.

Dit wordt als reden gegeven. Er had echter moeten staan.

De belangrijkste reden is de aangekondigde bezuiniging die de terreurbestrijdende diensten hard zal raken. Gebleken is dat er feitelijk geen reeele dreiging is waardoor de minister heeft besloten dat de taak voortaan uitgevoerd kan worden door reguliere politiekorpsen.

Uiteraard zijn deze bezuinigingen niet openbaar aangekondigd, dat zou te doorzichtig zijn.

ook een mogelijkheid

In het NRC stond onlangs: Nederland is in Europa een van de grotere leveranciers van jihadstrijders voor onder meer Afghanistan, Somalië en Syrië.

Hierop voortbordurend komen ze nu met het volgende: Volgens het NCTV zijn de afgelopen tijd rond de honderd mensen vertrokken naar diverse landen in Afrika en het Midden-Oosten, en met name naar Syrië om zich aan te sluiten bij jihadistische strijdgroepen. Als ze terugkeren kunnen ze een grote bedreiging vormen.

Dus er is wel een gegronde reden volgens de NCTV om hier actie op te ondernemen.

http://www.nrc.nl/nieuws/2013/03/13/terreurdreiging-nederland-verhoogd-naar-substantieel/

In het NRC stond onlangs: Nederland is in Europa een van de grotere leveranciers van jihadstrijders voor onder meer Afghanistan, Somalië en Syrië.

Hierop voortbordurend komen ze nu met het volgende: Volgens het NCTV zijn de afgelopen tijd rond de honderd mensen vertrokken naar diverse landen in Afrika en het Midden-Oosten, en met name naar Syrië om zich aan te sluiten bij jihadistische strijdgroepen. Als ze terugkeren kunnen ze een grote bedreiging vormen.

Dus er is wel een gegronde reden volgens de NCTV om hier actie op te ondernemen.

http://www.nrc.nl/nieuws/2013/03/13/terreurdreiging-nederland-verhoogd-naar-substantieel/

"Daarnaast heeft het prille democratiseringsproces in Noord-Afrika en het Midden-Oosten ruimte gegeven aan Jihadistische netwerken. De veiligheidsorganisaties in deze landen zijn niet langer bij machte om weerstand te bieden tegen deze organisaties, of zij willen dit niet. Jihadistische organisaties kunnen zich hier eenvoudig vestigen. Sommige van deze groepen hebben westerse doelen op het oog, soms ook in Europa." staat er inderdaad op de site van NCTV

Gast gerbewoner
"Daarnaast heeft het prille democratiseringsproces in Noord-Afrika en het Midden-Oosten ruimte gegeven aan Jihadistische netwerken. De veiligheidsorganisaties in deze landen zijn niet langer bij machte om weerstand te bieden tegen deze organisaties, of zij willen dit niet. Jihadistische organisaties kunnen zich hier eenvoudig vestigen. Sommige van deze groepen hebben westerse doelen op het oog, soms ook in Europa." staat er inderdaad op de site van NCTV

Maar dat hoor ik nu al een jaar of 10 en tot op heden hebben we buiten een vuurwerkbom aan een flitspaal nog niks spannends gehad toch in Nederland, of het ik bij gebrek aan krant en TV wat gemist?

Maar dat hoor ik nu al een jaar of 10 en tot op heden hebben we buiten een vuurwerkbom aan een flitspaal nog niks spannends gehad toch in Nederland, of het ik bij gebrek aan krant en TV wat gemist?

als het aan mij ligt mag het ook wel zo blijven; ik heb liever dat een zootje Harens rel tuig met scheve petjes een vuurwerkbom maakt dan mannen met baarden & theedoeken & ak's

Er komt een dag dat hier de pleuris uitbreekt.

Inderdaad, maar dat komt dan omdat de Nederlandse bevolking de bezuinigen/regering zat is, en ze dan gaan protesteren zoals de Grieken.

Ik lees in de links die in dit topic gepost zijn, niets over dat de politie dan extra bevoegdheden hebben.

In Amerika als ze iemand het label "terrorist" geven (kunnen ze doen zonder enig bewijs) dan heeft die persoon geen enkele rechten meer, en komt hij voor een militaire rechtbank.

Zal in Nederland niet zo extreem zijn (denk ik) maar heeft de verdachten in Nederland dan minder rechten??

het komt wel steeds dichterbij

"Actie Duitse politie tegen radicale moslims

KEULEN -

De Duitse politie is woensdag in actie gekomen tegen verenigingen van ultraconservatieve moslims. Agenten deden invallen in panden in de deelstaten Noord-Rijnland-Westfalen en Hessen. Dat heeft een woordvoerster van de politie in de stad Recklinghausen aan de regionale publieke omroep WDR meegedeeld."

http://www.telegraaf.nl/buitenland/21381723/__Actie_tegen_radicale_moslims__.html

"AMSTERDAM - Er bevinden zich in Duitsland bijna 32.000 moslimextremisten, staat in een dinsdag gepubliceerd rapport van het ministerie van binnenlandse zaken. In vergelijking met vorig jaar is het aantal radicale moslims met bijna duizend gestegen, aldus het rapport, dat werd gepresenteerd door minister van binnenlandse zaken Otto Schily. De meeste moslimextremisten zijn leden van de Turkse Milli Görus-beweging, die de vestiging van een islamitische staat in Turkije nastreeft. De groei van het aantal radicale moslims in Duitsland komt vooral door de komst van meer Pakistanen en Tsjetsjenen naar Duitsland. In 2003 bevonden er zich in Duitsland 30.950 extremistische moslims, vorig jaar waren dat er zo'n 31.800 aldus het onderzoeksrapport. Het aantal buitenlanders dat in Duitsland woont en dat gerekend wordt tot extremistische groeperingen bedraagt ruim 57.500. Het aantal leden van rechts-extremistische bewegingen is het afgelopen jaar licht gedaald. Volgens binnenlandse zaken hebben neonazistische en rechts-extremistische partijen en groeperingen ongeveer 40.700 leden. Vorig jaar werd hun aantal geschat op 41.500. De baas van de Duitse binnenlandse veiligheidsdienst, August Hanning, waarschuwde vorige maand dat dreiging van een terreuraanslag in Duitsland door moslimextremisten zeer hoog is. Verscheidene groeperingen in West- en Zuid-Europa hebben contact met elkaar en vormen gezamenlijk een zeer gevaarlijk netwerk, aldus Hanning, die opriep tot meer dialoog tussen Europeanen en moslims om begrip voor elkaar te kweken en te voorkomen dat jonge moslims worden buitengesloten van de maatschappij en zich bekeren tot extremistische ideologieën. "

http://www.telegraaf.nl/buitenland/20902341/Rapport:_bijna_32.000_moslimextremisten_in_Duitsla nd.html (artikel bestaat inmiddels niet meer)

Gast gerbewoner

@prepper053 het viel me ook al op dat de berichten snel weer verwijderd worden.

Hoeveel fundamentalistische christenen hebben we in Nederland. Dat zijn de mensen die vinden dat we op zondag het liefts helemaal niks doen buiten lopend naar de kerk. Die kinderen niet inenten en die door de eeuwen heen de meest gruwelijke misdaden hebben begaan tegen mensen die niet geloofden wat zij geloven. Dat zijn er meer dan er radicale Moslims in Duitsland zijn en daar hoor je niemand over. Nou kun je zeggen dat er in Nederland de laatste jaren helemaal geen doden zijn geweest als gevolg van fundamentalistische Christenen maar goed dat telt ook een beetje voor radicale moslims. En dat radicale moslims wel aanslagen plegene over de grens, dat klopt, maar dat doen christenen ook.

@prepper053 het viel me ook al op dat de berichten snel weer verwijderd worden.

Hoeveel fundamentalistische christenen hebben we in Nederland. Dat zijn de mensen die vinden dat we op zondag het liefts helemaal niks doen buiten lopend naar de kerk. Die kinderen niet inenten en die door de eeuwen heen de meest gruwelijke misdaden hebben begaan tegen mensen die niet geloofden wat zij geloven. Dat zijn er meer dan er radicale Moslims in Duitsland zijn en daar hoor je niemand over. Nou kun je zeggen dat er in Nederland de laatste jaren helemaal geen doden zijn geweest als gevolg van fundamentalistische Christenen maar goed dat telt ook een beetje voor radicale moslims. En dat radicale moslims wel aanslagen plegene over de grens, dat klopt, maar dat doen christenen ook.

Klopt, personelijk vind ik elk van geloof/religie aan een grotere macht levensgevaarlijk. het enigste geloof dat een mens moet hebben is het geloof in zichzelf en het geloof dat zijn medemens hem of haar zal helpen in tijd van nood. Er worden al duizenden jaren oorlogen gevoerd vanwege het geloof in een hogere macht.

Van mij mag het allemaal verboden worden wereldwijd.

Maar het blijft een feit dat er extremisten zijn en dat deze worden opgeroepen om ongelovigen te doden. kijk ik vind het niet leuk om 1 keer in de maand een Jehova getuige voor me deur te hebben staan die mij zijn geloof probeert op te dringen, maar ik zou het erger vinden als een extremist voor me deur zou staan met een brandbom of wat dan ook.

Hoe je het went of keert, extremisten zijn een gevaar. Het maakt niet uit van welk geloof. En op dit moment zijn er meer extremisten met het moslim geloof die door hun imam worden opgeroepen om ongelovigen te doden dan christelijke extremisten. kortom de dreiging van moslim extremisten is gewoon veel groter.

• Leuk 1
Gast gerbewoner
Klopt, personelijk vind ik elk van geloof/religie aan een grotere macht levensgevaarlijk. het enigste geloof dat een mens moet hebben is het geloof in zichzelf en het geloof dat zijn medemens hem of haar zal helpen in tijd van nood. Er worden al duizenden jaren oorlogen gevoerd vanwege het geloof in een hogere macht.

Van mij mag het allemaal verboden worden wereldwijd.

Maar het blijft een feit dat er extremisten zijn en dat deze worden opgeroepen om ongelovigen te doden. kijk ik vind het niet leuk om 1 keer in de maand een Jehova getuige voor me deur te hebben staan die mij zijn geloof probeert op te dringen, maar ik zou het erger vinden als een extremist voor me deur zou staan met een brandbom of wat dan ook.

Hoe je het went of keert, extremisten zijn een gevaar. Het maakt niet uit van welk geloof. En op dit moment zijn er meer extremisten met het moslim geloof die door hun imam worden opgeroepen om ongelovigen te doden dan christelijke extremisten. kortom de dreiging van moslim extremisten is gewoon veel groter.

Maar het dreigingsniveau wordt nu verhoogd wegend extremistische moslims. Feit is wel dat die Jehova's nu al langs de deuren gaan en dat je in sommige plaatsen niet meer op zondag kan winkelen wegens de zondagsrust. Van de radicale moslims merken we niet zo veel in Nederland.

Gast gerbewoner
Modbreak: Heren svp geen discussie over geloof of religie!

Dan moet het draadje dicht want het gaat over terreur door radicale moslims dus de topicstart gaat al over geloof. Of anders, als er geen radicale moslims waren, was er ook geen verhoogde terreurdereiging.

Modbreak: Heren svp geen discussie over geloof of religie!

sorry, maar we bedoelen er niets mee betreffend het geloof opzich. we hebben het ook over extremisten/radicalen, zoals ook word aangegeven in het nieuws artikel:

Quote: "Schoof spreekt van een kleine honderd, van wie tot nog toe een handjevol is teruggekeerd. Deze jongeren met een radicale geloofsovertuiging gaan daar vol idealen heen, maar komen terecht in een vreselijke werkelijkheid waaruit ze niet gemakkelijk meer kunnen terugkeren."

We hebben het over een onderwerp die ons land op dit moment bedreigt, als preppers zijnde kunnen we niet toch niet iets gaan negeren omdat het praten over extremisten misschien iemand beledigt? De nederlandse regeing zelf heeft de "Terreurdreiging Nederland opgeschaald naar substantieel" vanwege dit.

Of zie ik dit verkeerd?

• Leuk 1
Dan moet het draadje dicht want het gaat over terreur door radicale moslims dus de topicstart gaat al over geloof. Of anders, als er geen radicale moslims waren, was er ook geen verhoogde terreurdereiging.

zou erg raar zijn dat preppers het niet mogen hebben over iets wat een redelijke bedreiging is voor de nederlandse bevolking

Gast gerbewoner
zou erg raar zijn dat preppers het niet mogen hebben over iets wat een redelijke bedreiging is voor de nederlandse bevolking

Dat mag wel maar we mogen het niet over religie of geloof hebben dus als de dreiging daarvandaan komt.........

dat is inderdaad precies waarom ik de draad begon, het lijkt mij dat hier over gediscussieerd kan worden zonder met bijbels, korans, thora's of boeddhistische boekrollen te gooien

dus een beetje met de insteek van; het maakt niet uit wat je geloof is, zolang je daarmee niet bedreigend bent voor je medelander.

nu er dus wel degelijk een dreiging ontstaat wil ik graag een discussie hoe wij hier als bevolking/rechtstaat/politiek mee om moeten gaan

het is voor mij heel simpel, ik maak mij niet druk om welk geloof iemand heeft , welke huidskleur, uit welk land iemand komt. dat zijn dingen waarop je een persoon niet hoort te oordelen.

Het word voor mij iets anders als iemand zegt: Jij ongelovige verdient het niet te leven en je moet dood. Op dat moment, wordt het voor mij als niet gelovige nederlander een heel ander plaatje. Ik respecteer mijn mede mens, maar op het moment dat men mijn keuzes niet respecteert en dat men mij wil doden om mijn keuzes, dat vind ik te ver gaan en dat vat ik dan ook op als een bedreiging voor mezelf, iedereen van wie ik houd maar ook voor mijn medemensen.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...