Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Log in om dit te volgen  
prepper053

Leeuwarden mini shtf

Recommended Posts

Leeuwarden kampt met watertekort

Leeuwarden en enkele omliggende dorpen zitten dinsdagavond zonder water.

ik las net dit artikel:

http://www.nu.nl/binnenland/3367401/leeuwarden-kampt-met-watertekort.html

wat mij opviel was deze tekst:

"Het Medisch Centrum Leeuwarden (MCL) is overgestapt op een eigen watervoorziening. Het ziekenhuis maakt gebruik van een waterreservoir van 300 kuub, genoeg voor een halve tot een hele dag. ''Maar we doen het wel zuinig aan'', aldus een woordvoerder van het MCL."

Dit ziekenhuis is dus absoluut niet voorbereid, een water reservoir van 300 kuub? genoeg voor een halve tot hele dag?

Waar zijn ze mee bezig, de regering adviseert zelfs een water voorraad voor 3 dagen en dat is in mijn ogen al helemaal te weinig voor een ziekenhuis. Wat doen ze als ze de gesprongen leiding niet kunnen vinden de grond is bevroren en het zal niet snel zichtbaar zijn.

Er is al een run op de winkels voor water, zo begint het.

Deze post delen

Op zoek naar waterfilters, branders, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga snel naar www.prepshop.nl!

Er is al een run op de winkels voor water, zo begint het.

Eerst auto's in de sneeuw nu een water probleem. Hoeveel zaken moeten er gebeuren voordat mensen denken. Voorbereiden is zo gek nog niet.

Deze post delen

Wat een wanbeleid zeg, belachelijk.

Zo'n ziekenhuis denkt tegenwoordig ook alleen maar aan geld verdienen, en schijnbaar minder aan hoe ze het beste hulp kunnen bieden en continueren.

Deze post delen

ik denk dat een ziekenhuis meer water verbruikt dan een gewoon huishouden. tenslotte moeten patienten gewassen worden, geschoren worden en naar de toilet kunnen. doktoren moeten kunnen schrobben voor operaties en na die tijd. En nog belangrijker, doktoren moeten hun koffie hebben... je wilt niet een chirurg hebben met trillende handen omdat die zijn/haar koffie-fix niet kon krijgen.

• Leuk 1

Deze post delen

ik denk dat een ziekenhuis meer water verbruikt dan een gewoon huishouden. tenslotte moeten patienten gewassen worden, geschoren worden en naar de toilet kunnen. doktoren moeten kunnen schrobben voor operaties en na die tijd. En nog belangrijker, doktoren moeten hun koffie hebben... je wilt niet een chirurg hebben met trillende handen omdat die zijn/haar koffie-fix niet kon krijgen.

en de keuken heeft ook veel water nodig

Deze post delen

en de keuken heeft ook veel water nodig

vergeet het water niet voor de sloten koffie en de jacuzzi van de directie ;)

Deze post delen

Waarom geen eigen bron, al is het om de toiletten door te spoelen.

Er gaat nu eenmaal veel water door in een ziekenhuis, maar wat ze nu

aan nood buffer hebben lijkt mij wel weinig, voor het aantal mensen

dat er verblijft/werkt.

Deze post delen

300 kuub is best veel imho. Neemt veel ruimte in beslag natuurlijk.

In de meeste gevallen kan je de meeste verstoringen in de watervoorziening overgaan op flessen water of een tankwagen sturen. Niet bij een ramp, maar dan moet je denken aan evacueren.

In dit geval weet je niet hoe lang ze met 300 kuub kunnen doen. Als dat een dag of 4-5 is dan is dat al prima imho.

Deze post delen

Geen enkel Nederlands ZKH (ziekenhuis, Red.) is voorbereid op waterprobleem. Ooit eens een presentatie gehad van een Amerikaan die een ROND ZKH toonde, nog in de tekentafel fase, met drie geweldig grote ingangen rondom verdeeld, om enorme mensenmassa's te decontamineren. Zojuist tien zoekopdrachten op Google, niet te vinden, helaas. Ik zat me te bedenken wat een enorme berg water het kost om een hele provincie aan mensen in de ZKH-en adequaat te decontamineren na blootstelling aan giftige stoffen of nucleaire fall-out. Stel je voor...een probleem met het water tijdens een ramp met toxische stoffen....

Deze post delen

Gast Bunkerprepper
Geen enkel Nederlands ZKH (ziekenhuis, Red.) is voorbereid op waterprobleem. Ooit eens een presentatie gehad van een Amerikaan die een ROND ZKH toonde, nog in de tekentafel fase, met drie geweldig grote ingangen rondom verdeeld, om enorme mensenmassa's te decontamineren. Zojuist tien zoekopdrachten op Google, niet te vinden, helaas. Ik zat me te bedenken wat een enorme berg water het kost om een hele provincie aan mensen in de ZKH-en adequaat te decontamineren na blootstelling aan giftige stoffen of nucleaire fall-out. Stel je voor...een probleem met het water tijdens een ramp met toxische stoffen....

De GHOR's kunnen natuurlijk opschakelen en ondersteunen, de brandweer zal dan ook toegevoegd worden, en in uiterste nood zal ook het leger ingezet worden, maar die gecombineerde resources zijn natuurlijk niet onbeperkt.

Bunkerprepper

Deze post delen

De GHOR's kunnen natuurlijk opschakelen en ondersteunen, de brandweer zal dan ook toegevoegd worden, en in uiterste nood zal ook het leger ingezet worden, maar die gecombineerde resources zijn natuurlijk niet onbeperkt.

Bunkerprepper

Het opschakelen van de GHOR staat daar los van. Een vliegtuigramp kan grip 4 zijn (maximaal opgeschaald) maar ook een grip 1... Er zijn geen tot weinig watervoorraden in de GHOR. Dit komt omdat de GHOR een groep van ketenpartners is. Een paar voorbeelden daarvan zijn simpelweg gewoon de huisartsen, ambulances, meldkamers, GGD's etc.... Zij vormen samen de GHOR, blijkt het een stuk minder spannend te zijn;-)

De eerste die een watervoorraad zou kunnen hebben, is defensie volgens mij. Als mensen gespoeld moeten worden na een toxic-ramp, checken ze volgens mij of de dichtsbijzijnde sloot schoon is en gebruiken dat. Je hoeft het niet te drinken immers.

Deze post delen

mijn schoonvader had in Spanje een schoonwater kelder onder zijn huis omdat de watervoorziening daar nog wel eens uitviel.

Dat systeem werkte met een vlotter, zodat er steeds water aangevuld werd.

Deze post delen

Steen veroorzaakt lek waterleiding Leeuwarden

Grondbeweging heeft er dinsdag voor gezorgd dat een hoofdwaterleiding in Leeuwarden sprong. Dat maakte waterbedrijf Vitens donderdag bekend.

http://www.nu.nl/binnenland/3369551/steen-veroorzaakt-lek-waterleiding-leeuwarden.html

Grond beweegt niet.

Grond is dode materie.

Dus komt het door gasboringen? Fracking?

Of seismiek van dieper?

Deze post delen

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Log in om dit te volgen  

• Nieuwe aanmaken...