Ga naar inhoud
GENEGEERD

Gedroogd zeewier


Stevan

Aanbevolen berichten

Wij zijn druk bezig het gedroogde zeewier te ontdekken. Het is lang houdbaar, hoeft alleen maar te weken en heeft veel vitaminen en mineralen. Een groot nadeel is de prijs. Het is in Nederland relatief duur omdat het zo weinig gebruikt wordt. Om die reden is het zelfs ook moeilijk te vinden.

Heeft iemand veel ervaring met (gedroogd) zeewier of kent een voordelige shop of groothandel?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

we eten het al jaren in de vorm van zakjes japanse mix, daar zit redelijk wat doorheen.

 

wel grappig, want in de laatste aflevering van doomsday preppers "fortress at sea" werd hier ook aandacht aan gegeven, een kind werd ermee gevoerd, en vond het zowaar ook lekker

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gedroogd zeewier is inderdaad prima verkrijgbaar bij toko's. Mijn garnalen zijn er dol op. De meeste Nederlanders vinden het heel vies. Zelf heb ik het leren eten door een Chinese klasgenoot die het als snoep nam. Het is (logisch) erg zout/zilt. De eerste paar keer moet je je daar over heen zetten. Maar de gebruikelijke reactie die ik bij de eerste keer zag was uitspugen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Chinese toko in eindhoven verkoopt diverse soorten ziewier. En Alice die sushi vellen ziewier zijn geroosterd en dat is niet goed voor je hond beter is natuur gedroogd (krijgt mijn hond).

 

Oh weer wat geleerd. En welke gebruik jij dan. Kan ik dat soort bij een soort gelijk winkeltje kopen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb er behoorlijk lang naar moeten zoeken maar wat ik nu heb zijn zongedroogde zieweer kroosjes weet even geen merknaam komt uit China dacht ik. Die Chinese supermarkt zit in Eindhoven vlak bij het voetbal stadium van PSV.

Trouwens of topic las net iets over hondevoer wat jij mogelijk ook interesant vind;

http://www.earth-matters.nl/11/6377/verborgen-nieuws/foodwatch-dierenvoer-leidt-tot-alledaags-dierenleed.html

Link naar reactie
Delen op andere sites

heb even in mn paardenkast gekeken ;)

wij hebben deze, dat is iets goedkoper dan 5 euro voor 30 gram

http://www.divoza.com/collectie/paard/gezondheid-onderhoud/voedingssupplementen/4927_cavalcura-zeewier.html

 

Gisteren besteld, vandaag geleverd gekregen. Even al droog op geknabbeld, best lekker. Dit wordt een der vaste additieven voor mijn soepjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb er behoorlijk lang naar moeten zoeken maar wat ik nu heb zijn zongedroogde zieweer kroosjes weet even geen merknaam komt uit China dacht ik. Die Chinese supermarkt zit in Eindhoven vlak bij het voetbal stadium van PSV.

Trouwens of topic las net iets over hondevoer wat jij mogelijk ook interesant vind;

http://www.earth-matters.nl/11/6377/verborgen-nieuws/foodwatch-dierenvoer-leidt-tot-alledaags-dierenleed.html

 

Ik zal op de uitkijk blijven voor die kroosjes en er eens bij vragen bij het winkeltje bij mij in de buurt. En ja ik vind dat artikeltje zeker interessant, ik voer mijn hond dan ook alleen ongemalen vers vlees en 1 keer in de week wat zelfgemaakte yoghurt met toevoegingen zoals chineze zeewier.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gisteren op een Belgische zender ging het over wat je al kan te eten vinden op een golfbreker dus ook zeewier .

Het was met de 3 sterren kok Sergio Hermans . Ze gebruikten het vers . Nu vraag ik me af of je het zelf kan drogen en als het wat oplevert .

 

Geert

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gisteren besteld, vandaag geleverd gekregen. Even al droog op geknabbeld, best lekker. Dit wordt een der vaste additieven voor mijn soepjes.

 

mocht je een keer grote hoeveelheden er van willen hebben, laat het ff weten wij komen regelmatig bij die winkel voor de paarden (mits ik naar belgistan ga een keer)

ik weet niet hoe ze dat met verzenden doen bij grote aantallen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 jaar later...

http://www.nieuweoogst.mobi/scripts/edoris/edoris.dll?tem=LTOM_TEXT_VIEW&doc_id=212345

 

hmm zeewier, dit kan natuurlijk niet ontbreken tijdens de lunch op sc zeeland, vers geplukt dan wel te verstaan.

 

zeegroente heeft een grote toekomst vermoed ik, het is van hoge kwaliteit en de eerste wierderij van nederland in zeeland is al een paar jaar actief en universiteit wageningen doet al jaren volop onderzoek en verwachten binnen 10 jaar een grote zeewierplantage op een echte zeeboerderij in zeeland.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...