Ga naar inhoud
GENEGEERD

Al 9 uur in de winterfile zonder eten


frank1964

Aanbevolen berichten

zoals jullie misschien gevolgd hebben op het nieuws, is het goed raak met het weer. Gisteren was de koudste 11 maart sinds 1928. Op dit moment wordt er melding gemaakt van sneeuwhoogtes tot een meter in Noord-Frankrijk, waar mensen muurvast staan op de snelwegen. Van de autoriteiten daar hoort men niets en het valt natuurlijk te verwachten dat veel mensen in niet al te lange tijd behoorlijk in nood komen. Ik denk dat het voor velen ( ook hier) een behoorlijke wake-up call is, om altijd extra brandstof, voedsel en water, maar ook een bron van verwarming en zeker warme kleding in de auto mee te hebben. Heb niet de illusie dat zoiets hier niet kan gebeuren, Limburg heeft het momenteel ook zwaar.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

3 Waxinelichtjes in de auto leggen want daar komt genoeg warmte vanaf om je gehele auto te verwarmen!

Ooit op national geograpic gezien een jonge zat met ze vriendin vast in een sneeuw storm zij zijn zo warm gebleven tot ze hun vonden 3 a 4 dagen later

 

Messchien een handige tip voor je auto nood pakket ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Net terug van 2 uur in de file,stapvoets rijden en veel stilstaan.Heel veel wagens met achterwiel aandrijving op het minste

bergop in de problemen.Weet je wat zo frustrerend is,er valt 10 centimeter sneeuw en iedereen is in paniek om dat ze

geen ervaring hebben op de weg.

 

grtn verkenner

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier in de omgeving van Maastricht is het nu weer wat rustiger, maar vanochtend was het best heftig.

Heb de kinderen uit het dorp met de auto naar school in Maastricht gebracht. Is normaal een stukje van een 20 minuten.

Het koste ons anderhalf uur, maar ze zitten weer in de klas :).

Ik heb in mijn auto naast de gebruikelijke blusdeken, spuitblusser, sleepkabel, ruitentikker en EHBO-kit, een tas met deken, flesjes water, waxinelichtjes, kneedbare warmers, calorieenrepen, multitool, folie-dekens, aanstekers, zwitserszakmes, zaklamp, snoepjes, reflector jasjes.

Had voor de zekerheid nog een bak met strooizout mee.

Ik hoef niet ver, dus de extra benzine tank thuis gelaten.

Maar ik heb wel te doen met die mensen die nu zo vast zitten hoor. Lijkt me best eng.

  • Leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier in de omgeving van Maastricht is het nu weer wat rustiger, maar vanochtend was het best heftig.

Heb de kinderen uit het dorp met de auto naar school in Maastricht gebracht. Is normaal een stukje van een 20 minuten.

Het koste ons anderhalf uur, maar ze zitten weer in de klas :).

Ik heb in mijn auto naast de gebruikelijke blusdeken, spuitblusser, sleepkabel, ruitentikker en EHBO-kit, een tas met deken, flesjes water, waxinelichtjes, kneedbare warmers, calorieenrepen, multitool, folie-dekens, aanstekers, zwitserszakmes, zaklamp, snoepjes, reflector jasjes.

Had voor de zekerheid nog een bak met strooizout mee.

Ik hoef niet ver, dus de extra benzine tank thuis gelaten.

Maar ik heb wel te doen met die mensen die nu zo vast zitten hoor. Lijkt me best eng.

 

Wauw Caroline, respect hoor, hoop dat velen je volgen!!:D

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 Waxinelichtjes in de auto leggen want daar komt genoeg warmte vanaf om je gehele auto te verwarmen!

Ooit op national geograpic gezien een jonge zat met ze vriendin vast in een sneeuw storm zij zijn zo warm gebleven tot ze hun vonden 3 a 4 dagen later

 

Messchien een handige tip voor je auto nood pakket ?

 

wens je veel succes

maar met 3 waxine lichtjes krijg je de auto echt nooit niet warm als het vriest

en zeker niet met 3 van die dingen voor 3a4 dagen

Link naar reactie
Delen op andere sites

vooral een extra slot op je brandstof tank dus ;)

 

maar serieus, als ik langer als een uur op de zelfde plaats sta? gordijnen dicht en op bed gaan liggen met t standkacheltje aan heerlijk ;)

Dat zeiden wij hier ook tegen elkaar, vrachtwagen chauffeurs zijn hier in het voordeel. Ben benieuwd in hoevere de mensen in die file's nu met elkaar gaan samenwerken. Dit is een mooie testcase om te zien of bijv deze chauffeurs bereid zijn hun cabine en/of voedsel te delen. Mocht dat niet gaan gebeuren dan heb je een aardige indicatie voor hoe het zou zijn tijdens een echte SHTF.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat zeiden wij hier ook tegen elkaar, vrachtwagen chauffeurs zijn hier in het voordeel. Ben benieuwd in hoevere de mensen in die file's nu met elkaar gaan samenwerken. Dit is een mooie testcase om te zien of bijv deze chauffeurs bereid zijn hun cabine en/of voedsel te delen. Mocht dat niet gaan gebeuren dan heb je een aardige indicatie voor hoe het zou zijn tijdens een echte SHTF.

 

Hey Frank

Je denkt toch niet dat chauffeurs hun cabine als hotel ter beschikking gaan stellen?

Op de eerste plaats is het veelal niet toegestaan door de baas en hoe zie je het verder voor je?

Hoelang denk je dat het duurt voordat jezelf dan niets meer hebt(een cabine is geen supermarkt)

Link naar reactie
Delen op andere sites

cabine delen? liever niet, om de hele simpele reden dat dat mn baan kost, zon beetje ieder transport bedrijf heeft een lifters verbod in je contract staan (sanctie; staande voet ontslag)

eten en drinken delen ligt ook al aan de situatie, hoeveel heb je nog en hoe lang gaat het nog duren? als er bergpassen afgesloten worden kan het dagen duren voordat je er weer door kan (zelfs meer dan een week)

de meeste die ik ken zijn echt niet vervelend maar je mag al blij zijn dat je uberhaupt werk hebt en dat op het spel zetten voor iemand die het een beetje koud heeft

geef ouderen en kinderen wat energie repen en ze kunnen er weer ff tegen aan, de meeste gezonde mensen kunnen best een dagje honger hebben en het even op een rol snoep volhouden ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier in de omgeving van Maastricht is het nu weer wat rustiger, maar vanochtend was het best heftig.

Heb de kinderen uit het dorp met de auto naar school in Maastricht gebracht. Is normaal een stukje van een 20 minuten.

Het koste ons anderhalf uur, maar ze zitten weer in de klas :).

Ik heb in mijn auto naast de gebruikelijke blusdeken, spuitblusser, sleepkabel, ruitentikker en EHBO-kit, een tas met deken, flesjes water, waxinelichtjes, kneedbare warmers, calorieenrepen, multitool, folie-dekens, aanstekers, zwitserszakmes, zaklamp, snoepjes, reflector jasjes.

Had voor de zekerheid nog een bak met strooizout mee.

Ik hoef niet ver, dus de extra benzine tank thuis gelaten.

Maar ik heb wel te doen met die mensen die nu zo vast zitten hoor. Lijkt me best eng.

 

 

Wat onwezenlijk. Hier is t weliswaar striemend koud, maar ondertussen stralend zonnig.

Kan me met de beste wil van de wereld niks voorstellen bij een complete sneeuw-chaos..

En we zijn toch maar zo'n klein kippelandje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

.. niemand sneeuwkettingen aan boord?

 

Als het echt sneeuwt kun je daar nog lekker mee wegkomen... Ligt achterin mijn SUV en ook in het kleine autootje van mijn miss.. (en ik weet ook hoe het er om moet..) ook dekens @ waxinelichtjes, water, aan boord, net als een pioniersschepje..

 

grts Wisks

Link naar reactie
Delen op andere sites

:D

Hey Caroline ik zou zeggen probeer het eens

kan je verklappen dat het niet gaat werken.

 

En toen dacht ik: "hij heeft gelijk, waarom probeer ik het niet zelf. Het is nu de ideale situatie voor een test."

Ik ben gewapend met 1 waxinelichtje, aardewerken bakje, tuinthermometer en aansteker in mijn auto gestapt en deze vrij voor de elementen geparkeerd.

Eerst de temperatuur gemeten na 10 minuten, om te weten hoe koud het zonder lichtje is: -1 c .

Ik ben zelf uit de auto gestapt zodat mijn lichaams temperatuur de boel niet kon beinvloeden.

Daarna het kaarsje aan, in bakje gezet, thermometer op ongeveer dikke meter afstand van het bakje en weer de auto uit.

Na driekwartier gaan kijken: 5 c !

Misschien is de wind wat gaan liggen, misschien is het wat minder koud geworden (sneeuwde nog wel)

Maar je kunt mij niet vertellen dat hierdoor de temperatuur zo snel 6 graden in totaal zal stijgen.

 

Conclusie: een waxinelichtje in je auto, haalt wel degelijk de vorst er uit.

 

:D

  • Leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

@snotneus @12 Gauge Bedankt voor jullie reactie. Ik denk namelijk dat het echt zo werkt en daarmee is dan gelijk mijn punt gemaakt. regels gaan boven menselijkheid, eigenbelang boven delen. iedereen kan bedenken dat deze situatie geen etmaal langer gaat duren, dus er kan makkelijk wat voedsel gedeeld worden, zo ook koffie, thee of soep. 12 uur in een stilstaande auto, zonder voorbereiding is niet een beetje koud hebben, dat kan zeker voor kinderen en ouderen dodelijk aflopen. Ik heb ooit een keer 1 uur moeten wachten op de wegenwacht, met een kapotte motor. We waren op weg naar een feestje, dus netjes gekleed. Het was winter, min 6 grd. Met een uur waren we verkleumd en mijn vrouw had werkelijk blauwe benen van de kou. Dat was 1 uurtje......

Ik mag toch echt hopen dat vervoersbedrijven een oogje toe knijpen...:mad:

Link naar reactie
Delen op andere sites

:D

 

En toen dacht ik: "hij heeft gelijk, waarom probeer ik het niet zelf. Het is nu de ideale situatie voor een test."

Ik ben gewapend met 1 waxinelichtje, aardewerken bakje, tuinthermometer en aansteker in mijn auto gestapt en deze vrij voor de elementen geparkeerd.

Eerst de temperatuur gemeten na 10 minuten, om te weten hoe koud het zonder lichtje is: -1 c .

Ik ben zelf uit de auto gestapt zodat mijn lichaams temperatuur de boel niet kon beinvloeden.

Daarna het kaarsje aan, in bakje gezet, thermometer op ongeveer dikke meter afstand van het bakje en weer de auto uit.

Na driekwartier gaan kijken: 5 c !

Misschien is de wind wat gaan liggen, misschien is het wat minder koud geworden (sneeuwde nog wel)

Maar je kunt mij niet vertellen dat hierdoor de temperatuur zo snel 6 graden in totaal zal stijgen.

 

Conclusie: een waxinelichtje in je auto, haalt wel degelijk de vorst er uit.

 

:D

 

goed bezig, Caroline. Leuk dat je t zelf eerst uitprobeert.

Noach

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...