Ga naar inhoud
GENEGEERD

Oorlog in europa?

Pr3parator
 Share

Recommended Posts

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Gast Powerbox

Al 10 jaar weet ik dat europa ons oorlog gaat brengen.

Je kan alle culturen niet bij elkaar zetten.

Hittler.karel de Grote,de Romeinen allemaal wilden ze een super staat.

Dit gaat niet lukken omdat de mensen zich geen europeaan voelen.

Ik ben een Nederlander en ik laat mij niet door een stel landveraders tot europeaan benoemen.

En zo denken heel veel mensen!

Link naar reactie

Of het nou echt tot een oorlog zal komen hoop ik niet, maar van mij mag die hele EU-meuk vandaag nog uit elkaar ploffen. Het is één grote fail om al die verschillende culturen bij elkaar te willen zetten, in België redden ze het al niet eens met 2.

je hebt groot gelijk. voor mij mag wallonie gerust naar frankrijk. vlaandere onafhankelijk!!! nu we tog bezig zijn weg met de koning en de politiek wij redden ons alleen ook wel ;)

of nog beter wij worden nederlanders :D wa denk je daar van ?

• Leuk 1
Link naar reactie

Ergens snap ik het wel. Ik wordt al gek van van de "superprovincie randstad", en denk laat het toch lekker zoals het is.

Kan me.dus ook best voorstellen dat de zuidelijke Europese landen die alhoewel de boel goed verkloten, toch denken van ja maar het is wel ons land dat wij verkloten dus laat die noordelijken zich er eens lekker buiten houden.

Is dat goed voor Europa als geheel? Neen!

Maar zoals ik zei Kan het me ergens wel voorstellen...

Link naar reactie

Al 10 jaar weet ik dat europa ons oorlog gaat brengen.

Je kan alle culturen niet bij elkaar zetten.

Hittler.karel de Grote,de Romeinen allemaal wilden ze een super staat.

Dit gaat niet lukken omdat de mensen zich geen europeaan voelen.

Ik ben een Nederlander en ik laat mij niet door een stel landveraders tot europeaan benoemen.

En zo denken heel veel mensen!

Dat is dus net het verhaal, wat voel je je, dat wordt ingegeven door doctrine.

De gemiddelde belg voelt zich allang geen belg meer, maar flaming of waal. De gemiddelde randstadbewoner voelt zich amsterdammer, rotterdammer, utrechtenaar of hagenees. De gemiddelde fries, groninger, drent, achterhoeker, ze voelen zich allemaal vooral streekgenoot.

Het koningrijk der nederlanden is ook alleen maar ontstaan omdat de pruisen en russen niet wilden dat de fransen in de toekomst weer zo gemakkelijk de noordzeehavens konden innemen, en dat was slechts in 1813, dus maar 200 jaar geleden. En al een paar jaar nadien hadden de vlamingen er al genoeg van. Ook het noorden had er problemen mee, wat opgelost werd door een nieuwe grondwet. En bijvoorbeeld Limburg, hoort pas sinds 1839 bij nederland in ruil voor luxemburg, dat alles zonder stem van de burger, maar gewoon in een paleisachterkamertje beslist door de europese machthebbers

Dus als je je nederlander voelt, dan komt dat doordat europa dat zo beslist heeft;)

Link naar reactie

je hebt groot gelijk. voor mij mag wallonie gerust naar frankrijk. vlaandere onafhankelijk!!! nu we tog bezig zijn weg met de koning en de politiek wij redden ons alleen ook wel ;)

of nog beter wij worden nederlanders :D wa denk je daar van ?

Ja, lijkt me leuk. Mooi stuk land er bij, en nog gezellige mensen ook. Of het voor jullie nou echt een stap vooruit is betwijfel ik.

Link naar reactie

Ik kan Pruisen, Oostenrijk, Rusland en het Verenigd Koninkrijk niet echt vergelijken met 'Europa'.

Limburg hoorde al eerder bij het Koninkrijk der Nedrlanden en werd in 1839 gesplitst.

Dan kan ik alleen constateren dat je de essentie van mijn bericht gemist hebt ofwel bewust negeert. Voor die essentie is het niet nodig om te strijden over hoe jij, of ik, Europa zien rond 1800.

Los daarvan, Je refereert overduidelijk aan het Congres van Wenen, en daar werden de Europese grenzen van noord tot zuid, en van oost tot west opnieuw vastgelegt. Deze groep landen had duidelijk alles te zeggen over het Europa van toen.

Link naar reactie

Ik negeer in ieder geval niets bewust, @netuyas. Dat die landen in Europa van alles te vertellen hadden lijkt me duidelijk; ze wonnen bij Waterloo. Maar wat dat met het huidige Europa te maken heeft, ontgaat me volkomen. Net zoals ik de vergelijking die Jüncker maakt met 1913 niet begrijp, en daar gaat dit topic over.

Zoals je wellicht gezien hebt (ik antwoorde immers met citaat)reageerde ik op de post van @Powerbox waarin hij aangaf dat een europa geen kans had en een oorlog onvermijdelijk is vanwege alle verschillende culturen, en in dezelfde adem noemde hij zichzelf nederlander.Ik plaatste dat slechts in een andere context.

Mocht je belangstelling hebben voor de historische verbanden, dan is daar op internet en in de bibliotheek zeer veel informatie over te vinden, maar het zou te ver off topic gaan om daar hier verder over uit te weiden.

Link naar reactie

Mocht je belangstelling hebben voor de historische verbanden, dan is daar op internet en in de bibliotheek zeer veel informatie over te vinden.

Bedankt voor je tip. Ik heb een behoorlijke parate kennis wat betreft de moderne en post-moderne geschiedenis. Dat voldoet uitstekend. Powerbox kwam met drie voorbeelden, waarvan twee eeuwenlang stand hielden.

Als je dan toch on-topic wilt gaan: welke gelijkenissen ziet Juncker met 1913? Ik zie er absoluut geen.

Link naar reactie

De premier van Luxemburg Jean Claude Juncker waarschuwt voor een verhoogde dreiging van oorlog in Europa wanneer de polarisatie tussen de zuidelijke en noordelijke EU lid staten als dusdanig blijft toenemen.

Hij spreekt zich in dit artikel uit over de duidelijke parallellen die hij ziet met de aanloop naar de eerste wereldoorlog.

http://www.telegraph.co.uk/news/worldnews/europe/germany/9922063/Jean-Claude-Juncker-Europes-demons-are-only-sleeping.html

Link naar reactie

De premier van Luxemburg Jean Claude Juncker waarschuwt voor een verhoogde dreiging van oorlog in Europa wanneer de polarisatie tussen de zuidelijke en noordelijke EU lid staten als dusdanig blijft toenemen.

Hij spreekt zich in dit artikel uit over de duidelijke parallellen die hij ziet met de aanloop naar de eerste wereldoorlog.

http://www.telegraph.co.uk/news/worldnews/europe/germany/9922063/Jean-Claude-Juncker-Europes-demons-are-only-sleeping.html

Hebben we al noord en zuid Korea, krijgen we straks oost en west Luxemburg.

We zullen zien wat er voor waarheid in deze meneer Juncker zijn uitspraken ligt.

Ries.

Link naar reactie

Mij eerlijk gezegd niet. Vertel eens.

Oorlog ten koste van hun laatste conventionele winst en nieuwe winst ivm financiering van die oorlog.

Indien het monetaire beleid voorzichtiger was geweest was er geen oorlogsdreiging geweest.

Kortom: de angelsaksische insteek faalt.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...