Ga naar inhoud
GENEGEERD

Gratis TV kijken *schotel*


hobbyboerin

Aanbevolen berichten

Nou deze zomer laat ons afsluiten van het gas want dan heb ik ook warm water op hout/kolen

 

Maar kan ik nog meer bezuinigingen/veranderingen door voeren

 

wens lijstje

 

vast telefoon eruit

wind molen in tuin erbij

 

En jawel ik wil een schotel voor tv en ook mogelijkheid voor internet via sataliet

 

dus wie hier kan mij wat meer informatie geven over schotel en zijn mogelijkheden ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Op de schotel is heel veel te zien; echter vooral Duitstalige zenders. Voor Nederlandse tv kom je zonder abonnement niet verder dan BVN. Nou zijn er wel alternatieven, maar die zijn niet legaal en daar ga ik dus verder ook niets over zeggen hier.

 

Internet via de satelliet kost een vermogen, is erg traag en heeft hele lage datalimieten. Ik heb 10 jaar geleden 18 maanden lang via een 2-weg satelliet verbinding van DirecWay gewerkt; wat een doffe ellende. Regelmatig van verdriet maar ingebeld met de ouderwetse telefoonmodem omdat dat sneller was... het enige advies wat ik bij satelliet internet kan geven is dus: niet doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast gerbewoner

Nog goedkoper is het om geen TV te hebben. Of gewoon alleen Ned1, 2 en 3 via een DVB-t ontvanger. Dat is buiten de aanschaf van de ontvanger gratis.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@hobbyboerin: Indien je een abonnement wil, bv CanalDigitaal, daarmee kun je kiezen wat je wilt. Zonder abo, ontvang je alleen BVN.

Internet via de satelliet kan uiteraard ook, kost iets van 20 euro per maand. Kwaliteit, snelheid en datalimiet, heb ik geen ervaring mee.

 

ik wil geen abo ned1 .2 en 3 kan met een ander systeem ook worden ontvangen

 

kijk dit kom ik tegen Vrij te ontvangen zenders

Met een geschikte satellietontvanger kunt u altijd de vele vrij te ontvangen zenders ontvangen (ook wel FTA - Free To Air) die via het ASTRA-satellietnetwerk uitzenden. Hieronder vallen ook Nederland 1, 2 en 3.

 

en op ander forum ontvang alle Free to airzenders en Ned 1,2,3; RTL 4,5,7; SBS6; Veronica; Jetix; Net5; TMF; BVN; BBC World; EuroNews; CNBC Europe; Raceworld; CNN International; SkyNews; TravelChannel; Das Erste; ZDF; RTL; TV5 en Rai Uni.

 

 

 

over internet ben ik aan in lezen

 

er zijn mogelijkheden :rolleyes:

 

even op zoek naar mannetje die er verstand van heeft

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou deze zomer laat ons afsluiten van het gas want dan heb ik ook warm water op hout/kolen

 

Maar kan ik nog meer bezuinigingen/veranderingen door voeren

 

wens lijstje

 

vast telefoon eruit

wind molen in tuin erbij

 

En jawel ik wil een schotel voor tv en ook mogelijkheid voor internet via sataliet

 

dus wie hier kan mij wat meer informatie geven over schotel en zijn mogelijkheden ?

 

Gewoon die tv er ook uitgooien joh! :D Toch niks boeiends op. En het meeste kan je toch via internet kijken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Ik vind reclame op TV en Internet verschrikkelijk.

Op internet heb ik dat opgelost met o.a. AdBlockPlus, een browser plugin voor Firefox en Chrome. Werkt geweldig.

Voor de TV heb ik om o.a. die reden de kabel expres niet op de TV aangesloten (ookal krijg ik het hier gratis bij de huur). Ik vind het verder ook heel irritant dat de provider beslist wat ik wanneer wil kijken en zelfs beslist wanneer ik moet plassen e.d. (tijdens de reclame dus).

 

Dus: computertje aan de tv gehangen, OpenElec (XBMC mediacenter) er op, 1TB schijf vol met films en series er in (vraag me maar even niet hoe ik daar aan kom) en ik ben helemaal gelukkig.

 

Enige nadeel van bovenstaande opstelling: als je bij iemand op visite gaat die de hele dag de TV op TellSell heeft staan, zonder er ook maar naar te kijken, wordt je binnen 10 minuten stapelgek.

 

En het is wel handig om er stabiel internet bij te hebben. Dan zou een UMTS/HSDPA verbinding (mits beschikbaar) misschien nog wel prettiger zijn dan een Satelliet verbinding als je geen ADSL/Kabel beschikbaar hebt.

 

Kijk je graag het nieuws? Kom nou, geloof je daar nog steeds in?? Ga dan gewoon een si-fi serie kijken, die komen er tenminste voor uit... ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

@hobbyboerin: Indien je een abonnement wil, bv CanalDigitaal, daarmee kun je kiezen wat je wilt. Zonder abo, ontvang je alleen BVN.

Internet via de satelliet kan uiteraard ook, kost iets van 20 euro per maand. Kwaliteit, snelheid en datalimiet, heb ik geen ervaring mee.

 

ìk heb geen abo, ik ontvang 1 2 en 3 en bvn, alle nieuwszenders. bbc, aljazera moscow news, de wereld aan duitse zenders, muziek zenders, docu zenders enz enz te veel om te zappen.

 

en gewoon zonder abbonement. er is zeer veel free to air

 

dan nog niet te spreken over de radio zenders

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goed initiatief,

ik ben ook aan het opruimen geweest. het eerste wat sneuvelde was de vaste telefoon. daar belde nog maar weinig mensen op zonde van de vaste kosten.

internet gaat nu over de kabel, dus het is lastig om die er uit te gooien, ook omdat ik disco en nat geo niet wil missen.

mobiel internet vind ik te langzaam.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vraag jezelf eens welke uitzendingen op disco en nat geo je precies niet wilt wissen. Is dat niet net zo goed t̶e̶ ̶d̶o̶w̶n̶l̶o̶a̶d̶e̶n̶ op een andere legale manier te verkrijgen? Voor mij gaat het vooral om een paar goede documentaires (Human Planet al gezien?) en die staan nu op de 1TB schijf.

 

Ik ben overigens lange tijd Discovery Channel fan geweest (lang gelden alweer), valt het je al op dat ze steeds hetzelfde beeldmateriaal hergebruiken voor nieuwe/andere dingen en dat ze elke 6/12 maanden weer opnieuw de zelfde dingen uitzenden?

 

Maar als je graag TV kijkt dan kan satelliet idd een goede oplossing zijn. Er blijken ook illegale manieren te bestaan om alsnog al die betaalde zenders te ontvangen, maar daar is wel weer jaarlijks onderhoud voor nodig geloof ik. Overigens werkt satelliet tv in mijn ervaring best goed, hangt misschien van je schotel/apparatuur af maar in de opstellingen dat ik het heb gezien moest het wel heel heftig stormen om het signaal plat te krijgen.

Ruis bij slecht weer? Ruis?? Ik dacht dat het tegenwoordig allemaal digitaal ging en dan dus of helemaal wel of helemaal niet werkt. Een klacht die ik wel geregeld tegen kom is dat het traag is met zappen. Dat ligt dan aan de receiver / decoder die niet snel genoeg is. Er zijn snellere en daar betaal je dan goed voor. 500 kanalen en dan 3 sec. om een kanaal te laden, en dan ook nog 1 sec. kijken of je het wat vind, ben je al meer dan een half uur aan het zappen voor je rond bent en kan je alweer van voor af aan beginnen, en zo blijf je zappen. Gelukkig hebben die satelliet systemen meestal een redelijk goed werkend live "tv gids" systeem. Dus al met al ben ik best positief over satelliet TV, maar over mijn OpenElec XMC mediacenter met Boblight ben ik nog véél positiever.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je voor satelliet TV gaat, dan 1 gouden tip: Koop niet die standaard kleine schotel die net genoeg is voor in Nederland, maar gewoon gewoon een 87cm schotel. Veel minder last van storingen. Eventueel nog een paraprot er op tegen de sneeuw, scheelt ook weer iets. Ik heb hier in Zweden eigenlijk nooit beelduitval door regen/sneeuw (en er valt hier toch echt veel meer sneeuw dan in NL).

 

FTA is alleen BVN en NED1,2,3 in Nederland; verder zijn er heel veel duitstalige FTA zenders; als dat je ding is dan kan je extreem veel zien.

 

Internet via de satelliet is en blijft om te huilen. Het is traag en iedereen die 't tegenovergestelde beweert, is OF een marketing persoon OF heeft geen verstand van natuurkunde. Satelliet heeft een stevige vertraging, waar je op geen enkele manier onderuit komt (ookal proberen die providers je te laten denken dat ze dat wel kunnen, met geblaat over accelerators en proxies e.d.).

 

De satelliet hangt op zo'n 30.000 km afstand; snelheid van 't licht is 300.000 km/sec; een signaal van jouw apparatuur -> satelliet doet er dus MINIMAAL 0.1 sec over; daarna moet 't terug naar 't grondstation, nogmaals 0.1 sec; daarna nog antwoord, weer 2x 0.1 sec. Da's dus MINIMAAL 0.4 seconden; daarbij moet je nog weten dat het opzetten van een TCP/IP verbinding 3 stappen heeft en je voor elke verbinding dus minimaal 0.6 seconde nodig hebt voordat er ook maar iets gebeurt. Daarbij gaan we er (onterecht) vanuit dat je apparatuur, de sateliet en 't grondstation geen vertraging opleveren. Die vertraging is ook al snel 0.1 sec of meer; zit je dus al op een seconde per verbinding, voordat er ook maar data uit komt. Bedenk je daarbij dat ieder plaatje enzo op elke website dus die 1 seconde vertraging gaat opleveren. Browsen wordt al heel snel irritant!

 

Dus als een verkoper je probeert wijs te maken dat 't sneller is, dan liegt 'ie simpelweg (tenzij ik iets gemist heb en er tegenwoordig iets is dat sneller dan 't licht gaat).

 

Nogmaals, begin er niet aan, satelliet internet is als je ergens zit waar je *NIETS* anders kunt krijgen. Zelfs postduiven zijn minder frustrerend. (En dat zeg ik na 18 maanden ervaring!)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goed initiatief,

ik ben ook aan het opruimen geweest. het eerste wat sneuvelde was de vaste telefoon. daar belde nog maar weinig mensen op zonde van de vaste kosten...

 

Wanneer de stroomvoorziening er echter uit ligt, dan kun je met een ouderwetse vaste telefoon (dus gewoon met een telefoonstekker, GEEN Dect telefoon oid.) nog wel gewoon bellen.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wanneer de stroomvoorziening er echter uit ligt, dan kun je met een ouderwetse vaste telefoon (dus gewoon met een telefoonstekker, GEEN Dect telefoon oid.) nog wel gewoon bellen.....

 

Nou dus niet.

Voor enkele jaren terug dec. 2007 vloog er bij ons een helicopter een transportlijn en tevens de back-up lijn doormidden,vanaf dat moment hebben we met geen enkel toestel kunnen bellen.

Is eigenlijk ook wel logisch ook de oude toestellen en hun centrales zijn afhankelijk van een stroom voorziening

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Powerbox
Nou deze zomer laat ons afsluiten van het gas want dan heb ik ook warm water op hout/kolen

 

Maar kan ik nog meer bezuinigingen/veranderingen door voeren

 

wens lijstje

 

vast telefoon eruit

wind molen in tuin erbij

 

En jawel ik wil een schotel voor tv en ook mogelijkheid voor internet via sataliet

 

dus wie hier kan mij wat meer informatie geven over schotel en zijn mogelijkheden ?

 

Helaas mag niet van de moderator's!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou dus niet.

Voor enkele jaren terug dec. 2007 vloog er bij ons een helicopter een transportlijn en tevens de back-up lijn doormidden,vanaf dat moment hebben we met geen enkel toestel kunnen bellen.

Is eigenlijk ook wel logisch ook de oude toestellen en hun centrales zijn afhankelijk van een stroom voorziening

 

Dan was er toevallig ook een stroomstoring bij de centrale. Maar in geval van een gewone kleine stroomstoring in jouw buurt hoeft de centrale, die vaak veel verder weg staat normaal gesproken niet ook een stroomstoring te hebben.

 

Een ouderwets analoog toestel via een analoge telefoonlijn moet normaal gesproken dus wel bij stroomuitval in jouw huis/straat kunnen werken. Zie ook http://www.watdoenwijmet.nl/telefonie/analoge-lijn-van-kpn-is-zeker-voorbij-na-2012/

 

Een analoge KPN-lijn wordt gevoed vanuit de telefooncentrale, dat heeft niks te maken met je eigen elektriciteitsgroepen.

Sluit maar eens een analoog telefoontoestel aan. Als je de hoorn opneemt moet je een kiestoon krijgen, ook als alle elektriciteit in huis uit staat. Hoor je dan niets, dan kan het ook aan je aarding liggen

 

Zie ook toonkiezen : http://nl.wikipedia.org/wiki/Toonkiezen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan was er toevallig ook een stroomstoring bij de centrale. Maar in geval van een gewone kleine stroomstoring in jouw buurt hoeft de centrale, die vaak veel verder weg staat normaal gesproken niet ook een stroomstoring te hebben.

 

Een ouderwets analoog toestel via een analoge telefoonlijn moet normaal gesproken dus wel bij stroomuitval in jouw huis/straat kunnen werken. Zie ook http://www.watdoenwijmet.nl/telefonie/analoge-lijn-van-kpn-is-zeker-voorbij-na-2012/

 

Een analoge KPN-lijn wordt gevoed vanuit de telefooncentrale, dat heeft niks te maken met je eigen elektriciteitsgroepen.

Sluit maar eens een analoog telefoontoestel aan. Als je de hoorn opneemt moet je een kiestoon krijgen, ook als alle elektriciteit in huis uit staat. Hoor je dan niets, dan kan het ook aan je aarding liggen

 

Zie ook toonkiezen : http://nl.wikipedia.org/wiki/Toonkiezen

 

oke maar wat is daar een meerwaarde van dat ik evt de buren kan bellen?

Het gaat erom dat bij een shtf ook de tel. het niet meer doet ongeacht de aanbieder analoog of niet alle telefoons hebben stroom nodig!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan was er toevallig ook een stroomstoring bij de centrale. Maar in geval van een gewone kleine stroomstoring in jouw buurt hoeft de centrale, die vaak veel verder weg staat normaal gesproken niet ook een stroomstoring te hebben.

 

Een ouderwets analoog toestel via een analoge telefoonlijn moet normaal gesproken dus wel bij stroomuitval in jouw huis/straat kunnen werken. Zie ook http://www.watdoenwijmet.nl/telefonie/analoge-lijn-van-kpn-is-zeker-voorbij-na-2012/

 

Een analoge KPN-lijn wordt gevoed vanuit de telefooncentrale, dat heeft niks te maken met je eigen elektriciteitsgroepen.

Sluit maar eens een analoog telefoontoestel aan. Als je de hoorn opneemt moet je een kiestoon krijgen, ook als alle elektriciteit in huis uit staat. Hoor je dan niets, dan kan het ook aan je aarding liggen

 

Zie ook toonkiezen : http://nl.wikipedia.org/wiki/Toonkiezen

 

Hallo ms lotte

ondanks dat het behoorlijk oftopic gaat, is wat je zegd maar tendele waar.

bij wat grotere storingen heeft ook de kpn geen bereik meer, ook zij hebben te maken met verdeel stations/kasten die op hun beurt ook van spanning moeten worden voorzien.

Dus wat er ook gezegd wordt in een wat grotere stroom storing zitten we allemaal zonder.

En dan nog even dit wie heeft er nu nog een analoge kpn aansluiting?

Maar terug naar de schotel

Link naar reactie
Delen op andere sites

@snotneus Idd off topic, maar ik reageerde op een bericht van een ander: @vdwalle in dit topic om anderen te 'behoeden' voor dezelfde actie.

 

Wij hebben gewoon een Ziggo abbo en een dect telefoon, maar ik heb bij de kringloop een oude analoge telefoon gehaald. De meeste mensen halen de oude telefoonbedrading niet weg en de stekker zit er dan ook nog gewoon. Bij ons dus ook nog...

 

@zapata De analoge telefoon is NIET aangesloten met een stekker op een stopcontact, enkel op de telefoonstekker. Zie ook hier, waar dit juist als tip wordt gegeven na de stroomstoring in de Bommelerwaard.

Dit komt omdat KPN het telefonienetwerk voorzien heeft van noodstroomvoorzieningen, en er verder geen stroom nodig is om de telefoon te laten werken.
http://www.nietnuttig.nl/2007/12/13/waarom-nog-analoge-telefonie-daarom/
Link naar reactie
Delen op andere sites

@snotneus Idd off topic, maar ik reageerde op een bericht van een ander: @vdwalle in dit topic om anderen te 'behoeden' voor dezelfde actie.

 

Wij hebben gewoon een Ziggo abbo en een dect telefoon, maar ik heb bij de kringloop een oude analoge telefoon gehaald. De meeste mensen halen de oude telefoonbedrading niet weg en de stekker zit er dan ook nog gewoon. Bij ons dus ook nog...

 

@zapata De analoge telefoon is NIET aangesloten met een stekker op een stopcontact, enkel op de telefoonstekker. Zie ook hier, waar dit juist als tip wordt gegeven na de stroomstoring in de Bommelerwaard. http://www.nietnuttig.nl/2007/12/13/waarom-nog-analoge-telefonie-daarom/

 

Vergeet je niet een abonnement bij kpn af te sluiten? Kostte een paar jaar geleden ongeveer €10 per maand. Ik geloof dat er iets van 54 volt op de analoge telefoonlijn staat (mits geactiveerd met abo bij kpn), de handige klusser kan daar vast nog iets mee bij stroomuitval. Na een paar dagen vallen de aggregaten van kpn ook uit btw.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vergeet je niet een abonnement bij kpn af te sluiten? Kostte een paar jaar geleden ongeveer €10 per maand. Ik geloof dat er iets van 54 volt op de analoge telefoonlijn staat (mits geactiveerd met abo bij kpn), de handige klusser kan daar vast nog iets mee bij stroomuitval. Na een paar dagen vallen de aggregaten van kpn ook uit btw.

 

http://www.kpn.com/prive/thuisbellen/abonnementen/belbudget.htm

 

Abonnement € 11,13 maand

Eenmalige kosten € 25,42 eenmalig

 

Dat is het goedkoopste abonnement van kpn momenteel.

Wel een goed plan. eigenlijk. Telefonie van Ziggo zuigt hier enorm.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...