Ga naar inhoud
GENEGEERD

Privacy ernstig geschaad Glass Google

Keyser Suze
 Share

Recommended Posts

Binnenkort op straat op proef, de bril van Google. Er kunnen, bij het kijken door de bril, bordjes van straatnamen geprojecteerd worden. Of reclame. Of je maakt foto's met de ingebouwde camera. Binnen vijf jaar heeft de bril waarschijnlijk net zoveel of meer reken kracht als je smart gsm. Verbale commando's geven.....even filmen....op straat.....waar jij loopt. Met je kop op de camera op de servers van Google. Wat gaat er gebeuren met die digitale info? Hacken en Cracken en verkopen.....veiligheid s diensten nemen even een kijkje. Met gezicht s herkenning weten ze met Facebook foto van jou wie je bent, wat je koopt en wie je lief hebt. Kop op internet ergens? Nee? Nou, dat komt wel....lees en huiver

http://m.guardian.co.uk/technology/2013/mar/06/google-glass-threat-to-our-privacy

• Leuk 2
Link naar reactie

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Replies 128
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Terecht dat je dit aanstipt, KS, dit geldt in mindere mate, doch net zo serieus voor facebook en veel van onze internet activiteiten en uiteraard de smartphone met stip.

De wens van de consument is om, het liefst, constant online te zijn. Kijk rond en huiver, velen kunnen hun vingers niet weg houden van het touchscreen en lopen constant met open internet verbinding rond. Die bril maakt dit alleen maar eenvoudiger, voor de rest dezelfde gevaren. Augmented Reality heb je nu ook al op je smartphone.

Ik zit nog net niet constant achter m'n tor browser op een zwaar beveiligde PC, via Korea of ander verwegistan het web te verkennen, maar 't scheelt niet veel meer.

Smartphone heb ik niet, zoals sommigen inmiddels weten. :)

Link naar reactie

Weet je wat leuk is aan die bril... dat iedereen die geen profiel op Facebook, Google+, etc. Die valt dan super op, daar gaat de grey man... Ik heb die bril op, overal waar ik loop en mensen zie, poppen de profielen en informatie op. Behalve bij, bijvoorbeeld mijzelf, altijd waakzaam geweest met wat ik op het internet zet, val ik ineens op als een baken van licht in het duister door het gebrek aan informatie.

Iets om over na te denken.

Link naar reactie

1984 is een boek wat al die sukkels die standaard met de dooddoener "als je niets te verbergen hebt..." komen, verplicht zouden moeten lezen en begrijpen! Privacy die je eenmaal hebt opgegeven, krijg je nooit meer terug...

Het ergste is dat 't de meeste mensen geen reet lijkt uit te maken.

Bij Google heb je zowiezo een account, ookal heb je die nooit aangemaakt en log je nooit in; hun techonolgie is "intelligent" genoeg om je met zeer hoge waarschijnlijkheid te herkennen. Het gaat ook steeds verder, het begon met hun zoekmachine; toen kwamen de advertenties daarbij (en elke site waar google ads op staan, die jij bezoekt, wordt netjes aan je google profiel toegevoegd, zo zien ze van enorm veel sites dat jij ze bezoekt en kunnen ze dus al een hele hoop weten over je interesses!); daarna gmail, die ze ook analiseren, zogenaamd voor reclame, maar daar worden je contactpersonen ook netjes aan je profiel toegevoegd. Bij veel mensen gaat ook nog eens hun agenda er in, nu met alle Android phone's zijn je telefonische contacten ook bekend. Als je google maps gebruikt voor navigatie weten ze ook nog eens waar je bent en waar je heen gaat.

Ze weten dus wie je bent, waar je bent, ze kennen je interesses en ze weten met wie je contact hebt en vaak zelfs waarover! Elke dictator / nationale "veiligheidsdienst" krijgt spontaan een strakke plasser! Mensen geven vrijwillig meer en meer informatie aan google zonder erbij na te denken. Maar als je er eens WEL over nadenkt, dan is 't eigenlijk best wel heel eng...

En dan komt straks die glass shit erbij; waarbij ze dus opeens 100000en camera's wereldwijd tot hun beschikking hebben; koppel dat aan de (grotendeels openbare) gezicht/naam koppeling die via facebook te maken is en je hebt een bedrijf wat zo enorm veel macht heeft, dat iedereen met een IQ hoger dan 50 er goed bang van zou moeten zijn...

Helaas lijkt bijna niemand in te willen zien hoe ziekelijk veel dat bedrijf van ons weet en kijken ze je nog aan of je gek bent ook, als je er iets over zegt... ugh!

• Leuk 1
Link naar reactie

Vooral die koppeling van gegevens is levensgevaarlijk.

Stel ik organiseer thuis iedere week een kaartavond voor een mannetje of twaalf - zo gek is dat niet met de hoge horecaprijzen - en er gaan op zo'n avond zeven flessen wijn doorheen. Stel ik krijg het aan mijn lever en ze koppelen mijn AH-klantenkaart aan mijn patientendossier. Stel dat er gezegd wordt 'beste Nonkel, u hebt die ziekte aan uw zuipgedrag te danken en we zetten u daarom achteraan de lijst van uit te voeren operaties'. Stel dat ik net geen tijd meer heb om aan de beurt te komen.Toch vervelend, zo'n interpretatiefoutje...

Link naar reactie

Gast Bunkerprepper

Stel ik organiseer thuis iedere week een kaartavond voor een mannetje of twaalf - zo gek is dat niet met de hoge horecaprijzen - en er gaan op zo'n avond zeven flessen wijn doorheen. Stel ik krijg het aan mijn lever en ze koppelen mijn AH-klantenkaart aan mijn patientendossier. Stel dat er gezegd wordt 'beste Nonkel, u hebt die ziekte aan uw zuipgedrag te danken en we zetten u daarom achteraan de lijst van uit te voeren operaties'. Stel dat ik net geen tijd meer heb om aan de beurt te komen.Toch vervelend, zo'n interpretatiefoutje...

En wat te denken van het feit dat je van ALLE basic zaken telkens als prepper dubbele hoeveelheden inslaat totdat je jouw persoonlijke prepperoptimumvoorraad bereikt hebt? ;-)

Bunkerprepper

Link naar reactie

Uhm, elke prepper die met een klantenkaart bij de supermarkt e.d. bezig is, moet eens heel hard gaan nadenken of dat nou wel zo slim is. (Hint: het is, vriendelijk gezegd, "wel een beetje dom").

Het is voor de supermarkt namelijk nogal makkelijk om met wat simpele datamining al die klanten te vinden die nogal regelmatig veel blikvoer e.d. inslaan.

Ga je echt groot inslaan, hou 't dan zo anoniem mogelijk:

- Niet in je eigen dorp, teveel mensen die je herkennen.

- Contant betalen, pin laat teveel sporen na.

- Geen klantenkaart gebruiken of andere ongein die op enige manier jouw boodschappen aan je identiteit koppelt; dus ook geen zegeltjes plakken enzo!

Een voedselvoorraad aanleggen heeft geen enkel nut als het halve dorp ervan weet!

Link naar reactie

Wordt al gedaan, ooit bij de Arbo-dienst een man gekregen die een deel van zijn gehoor had beschadigd. Volgens hem door zijn werk in de bouw.

Deze zelfde man kon dus niet meer functioneren en legde een claim bij zijn werkgever.

Deze liet vervolgens (zei het onrecht matig verkregen) een paar man zijn gedrag volgen en filmen.

Blijkt dat hij met zijn auto met een gemiddelde van 90Dba rondreed. En gefilmd werd in house-partys waar de Dba's over de 110 gingen.

Uitspraak in voordeel gedaan van de werkgever.

Ooit wel eens over de A-15 gereden richting RT? Wordt je voertuig, en jij gemiddeld per dag 8 keer gefotografeerd. Waarop ik vervolgens al diverse keren post kreeg van bedrijven die aanbiedingen doen mbt lease-wagen gedrag en kosten.

Nederland houd zijn onderdanen prima in de gaten, uiteraard om ons voor onszelf te beschermen....toch?

Link naar reactie

Ik ben slimmer dan mijn voorbeeld doet vermoeden @Bunkerprepper en betaal doorgaans handje contantje, zonder wat voor soort kaart dan ook. Wel vraag ik bij de AH of de cassière even de hare door de gleuf wil trekken.

Die zelfde tik kan ik je wel in volgen.

Superslim aapje van de afdeling IT bij ons liet me ooit eens zien hoe hij via een willekeurige PIN bon de gegevens van een persoon kon traceren. Kwam uiteindelijk met de persoon zijn hypotheek aan zetten, zijn leningen, en dat er een beslaglegging op zijn salaris hing.

Dat zelfde trucje flikte hij ook met een tankbon.

Dus cash, hier idem Nonkel.

Link naar reactie

Hmm, maar ook weer niet alleen maar met cash betalen!

Denk er aan, als prepper wil je niet opvallen; je zult dus normaal gedrag moeten nadoen. Normale boodschappen pinnen; gewoon met de kudde mee; grote inkopen cash en een dorp verderop...

Opvallen is dodelijk. Net als IT onderschatten. Iemand die niets pint heeft iets te verbergen en is dus automatisch interessant! :)

Link naar reactie

Uhm, elke prepper die met een klantenkaart bij de supermarkt e.d. bezig is, moet eens heel hard gaan nadenken of dat nou wel zo slim is. (Hint: het is, vriendelijk gezegd, "wel een beetje dom").

Het is voor de supermarkt namelijk nogal makkelijk om met wat simpele datamining al die klanten te vinden die nogal regelmatig veel blikvoer e.d. inslaan.

Ga je echt groot inslaan, hou 't dan zo anoniem mogelijk:

- Niet in je eigen dorp, teveel mensen die je herkennen.

- Contant betalen, pin laat teveel sporen na.

- Geen klantenkaart gebruiken of andere ongein die op enige manier jouw boodschappen aan je identiteit koppelt; dus ook geen zegeltjes plakken enzo!

Een voedselvoorraad aanleggen heeft geen enkel nut als het halve dorp ervan weet!

Daarom altijd in delen kopen, zelfs met aanbieding gewoon desnoods 4 keer per week in de late middag ernaartoe.

Dan ben je net als de rest, even snel boodschapje op de hoek. Valt niemand op.

Ik heb het vorige week nog meegemaakt, aanbieding van wasmiddel, trok bijna hele rek leeg.

Kom ik aan kassa, wordt er gezegd:

"Meneer we mogen eigenlijk per klant maar 6 laten meenemen". Ik heel lief, ja ik was veel, grote familie..

Ik kan wel mijn vriendin morgen sturen..

"Oh nouja maakt niet uit meneer neem maar mee"

En dat terwijl ik ervoor bij dezelfde super wel een aanbieding onbeperkt mocht meenemen, had het wel

van te voren gevraagd. Nu echter niet, het is niet duidelijk wanneer wel of niet.

Als je dan aan de kassa niet wilt opvallen, ook niet voor je buren die dan altijd net ook toevallig boodschappen doen..

gewoon 4 keer gaan en 6 per keer halen..Wie mijn verhaal over mijn buren heeft gezien, dan kan je ook niet anders..

Maar het valt toch echt op hoor..

Had trouwens een bonuskaart van AH gevonden op de grond ergens..nouja handig toch??? :p

Link naar reactie

Het wordt steeds lastiger anoniem te blijven.

Toch wordt big brother, big sister en big friends almachtiger met de dag. Belangrijk is het denk ik, om de gevaren van deze ontwikkelingen te zien en daarop bepaalde keuzes te baseren. Maar bovenal is het belangrijk dat je je niet beperkt gaat voelen of bang wordt.

Leef, heb lief, en volg het licht.

Link naar reactie

Dan ga ik met gezichtscamouflage over straat en/of sla die glass dingen van hun koppen.

Dit gaat toch te ver?

Ik verkrijg © op mijn naam.

Dus nu ook maar op mijn gezicht?

En dan iedereen een rechtzaak aandoen?

Filmen en foto's maken mag gewoon hoor, ik betwijfel echter of die bril ervoor zorgt dat er vaker gefilmd wordt: vrijwel iedereen heeft al een telefoon met camera.

Link naar reactie

Ik heb geen klantenkaarten, ik betaal niet met de kaart. Ze gaan nooit weten wie ik ben aan de hand van RF technologie in mijn schoenen.

MAAR! Binnen 14 dagen komen ze hier slimme meters installeren.

Zelfs in je eigen huis ben je niet veilig voor Big Brother.

Een 100% veilige installatie. En tenslotte zijn we pioniers in het energieverhaal van de toekomst. We gaan veel eurietjes besparen dankzij de moderne technologie.

Ik mag wel mijn modem niet meer uitzetten. Ah nee, ik ben de enige met wifi, die hebben ze nodig om 12 huizen hun gegevens constant door te sturen.

Ik mag ook vergeten dat zij het verbruik van die meter en de modem betalen.

En die golf van inbraken waar de meters al staan ... dat zijn hersenspinsels hoor. Dat heeft een ander oorzaak.

Dan zwijg ik over de ongewenste mails die die mensen krijgen. Die gaan alleen maar over hun verouderde toestellen die ze beter zouden vervangen. En zeg nu zelf, 'Uit onderzoek is gebleken dat uw energieverbruik om dat uur zo hoog was ....' En 'wij constateren dat u nog geen gebruik maakt van energiezuinige spaarlampen ....' Dat is toch handig?

Vind ik wel veel erger dan google brillen, want dit is IN JE EIGEN HUIS!

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...