Ga naar inhoud
GENEGEERD

Meevaller

boye
 Share

Recommended Posts

beste medepreppers

ik heb deze maand een mooie meevaller van ongeveer 3000 euro eenig ideeën voor PM's?

koop namelijk normaal gesproken alleen maples en wil wel is wat anders maar weet niet wat

(ja ik weet het luxe problemen)

prepze

Link naar reactie

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
beste medepreppers

ik heb deze maand een mooie meevaller van ongeveer 3000 euro eenig ideeën voor PM's?

koop namelijk normaal gesproken alleen maples en wil wel is wat anders maar weet niet wat

prepze

Arme medepreppers wat geven van dat geld??? :p

Link naar reactie

beste medepreppers

Je bedoelt zilver?

Zilver is zilver, de vorm maakt weinig uit.

Neem eens Philharmonikers? (worden ook saai, net al andere munten)

Voor 3000 koop je een beetje goud?

Link naar reactie

beste medepreppers

prepze

Ik heb een goed idee: stuur mij een PM en ik PM jou mijn bankrekeningnummer. :cool:

• Leuk 1
Link naar reactie

Je bedoelt zilver?

Zilver is zilver, de vorm maakt weinig uit.

Neem eens Philharmonikers? (worden ook saai, net al andere munten)

Voor 3000 koop je een beetje goud?

Als je zilver koopt koop dan munten ipv baren. Op de baren betaal je 21% BTW, op zilveren munten niet.

Link naar reactie

Dat ook. Heb de meeste ounces liggen in muntvorm. Philharmonikers, maples, en die mexicanen.

Maar als prio:

Eerst buffervoorraad voeding regelen. (incl. watervoorziening)

Dan hulpmiddelen. (licht, warmte, gereedschap)

Dan dus verder gaan met monetaire bescherming of pogingen daartoe. Spreid ook tussen zilver goud en andere zaken.

Link naar reactie

Oude Nederlandse guldens, die hebben maar een heel lage premie. Bijvoorbeeld hier: https://www.hollandgold.nl/zilver-kopen/zilveren-munten/400-zilveren-guldens.html

Kun je 800 stuks (3,744 kg aan zilver) van kopen, en dan heb je nog bijna 200 euro over.

Of als je een heleboel zilver maar nog geen goud hebt, een paar gouden tientjes: https://www.hollandgold.nl/nederlands-gouden-tientje.html

En het kan niet vaak genoeg gezegd worden: Zorgt dat je je essentiële preps redelijk in orde hebt voordat je aan PM gaat beginnen.

Link naar reactie

Oude Nederlandse guldens, die hebben maar een heel lage premie. Bijvoorbeeld hier: https://www.hollandgold.nl/zilver-kopen/zilveren-munten/400-zilveren-guldens.html

Kun je 800 stuks (3,744 kg aan zilver) van kopen, en dan heb je nog bijna 200 euro over.

Of als je een heleboel zilver maar nog geen goud hebt, een paar gouden tientjes: https://www.hollandgold.nl/nederlands-gouden-tientje.html

En het kan niet vaak genoeg gezegd worden: Zorgt dat je je essentiële preps redelijk in orde hebt voordat je aan PM gaat beginnen.

Inderdaad. En je weet maar nooit of de overheid goud en zilver in beslag gaat nemen of hoge belastingen gaat heffen op de verkoop ervan.

Als je de ruimte ervoor hebt sla dan liever voedsel, water, brandstoffen, gereedschappen en genotsmiddelen in. In een SHTF heb je daar meer aan.

Link naar reactie

Zelf vind ik de Amerikaanse Buffalo (met een indiaan er op) erg mooi. Ik hoop er ooit geld voor over te hebben.

american_buffalo_goud.jpg.bad176c4282f2fafc722dc28473d3fae.jpg

Je kan natuurlijk ook voor het decoratieve Zimbabwaanse geld gaan. Dat kost nu geen drol, dus het kan alleen maar meer waard worden :D, en anders is het goedkoper dan wc-papier :D

Zimbabwe100TrillionBill.jpg.ea3eb2ae74567c6f86d5d30f8746195b.jpg

Link naar reactie

Maar serieus, ik zou helemaal geen Precious Metals kopen, maar voedselpreps [..]

Eerst buffervoorraad voeding regelen. (incl. watervoorziening)

Zorgt dat je je essentiële preps redelijk in orde hebt voordat je aan PM gaat beginnen.

Als je de ruimte ervoor hebt sla dan liever voedsel, water [..] in.

Als ik jou was, dan zou ik toch voor voedsel gaan en waterzuivering app.

Ik trek mijn eerdere stelling terug; het kan wel degelijk vaak genoeg gezegd worden... te vaak zelfs...

Link naar reactie

Zelf vind ik de Amerikaanse Buffalo (met een indiaan er op) erg mooi. Ik hoop er ooit geld voor over te hebben.

american_buffalo_goud.jpg.bad176c4282f2fafc722dc28473d3fae.jpg

Je kan natuurlijk ook voor het decoratieve Zimbabwaanse geld gaan. Dat kost nu geen drol, dus het kan alleen maar meer waard worden :D, en anders is het goedkoper dan wc-papier :D

Zimbabwe100TrillionBill.jpg.ea3eb2ae74567c6f86d5d30f8746195b.jpg

Leuk biljet de 100triloen dollars.

Leuk om aan kinderen te laten zien,snappen ze helemaal nix van.

Kun je gelijk uit gaan leggen wat inflatie is..

Link naar reactie

Niet allemaal roeptoeteren dat hij geen PM's moet kopen maar eerst basis materiaal.

Misschien heeft hij dit al jaren geleden op orde gebracht.

En ik zou persoonlijk een stuk slechter slapen zonder pm's.

Greener

ik slaap ook een stuk beter met het zal ooit meer waard worden is het niet door een instorting van de dollar dan wel op mijn oude dag

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...