Ga naar inhoud
GENEGEERD

Woonark voor en nadelen?


notafbiagent

Aanbevolen berichten

Ik ben benieuwd na meningen over het wonen op een woonark, als de pleuris uitbreekt.

 

De voordelen, in mijn geval.

Boot slechts over het water of over smalle steiger bereikbaar.

Veel water om te zuiveren.

Veel watervogels die redelijk makkelijk te vangen zijn.

Grote opslag onder de vloer

 

Nadelen, in mijn geval.

Weinig ruimte om eten te verbouwen, slechts in potten.

Muren gemaakt van hout.

Mocht waterspiegel langzaam stijgen, kan ik touwen vieren, mocht er een vloedgolf komen ben ik gelijk game over.

 

Als iemand aanvullingen of vragen heeft hoor ik het graag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Bij SHTF naar een andere plek laten verleggen, wat verder van de mensen vandaan?

Losgooien en zelf palen? (of is het te groot/log?)

Met een auto via een jaagpad trekken?

 

Bedankt voor het meedenken.

laten slepen is de enige optie, alhoewel dat ook riskant is.

Ik blijf denk ik maar drijven waar ik drijf.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben benieuwd na meningen over het wonen op een woonark, als de pleuris uitbreekt.

 

Een nadeel lijkt me dat het niet als een 'gewoon' huis wordt gezien door de grote massa. Daardoor zou je in geval van SHTF snel ongewenste aandacht kunnen krijgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben benieuwd na meningen over het wonen op een woonark, als de pleuris uitbreekt.

 

De voordelen, in mijn geval.

Boot slechts over het water of over smalle steiger bereikbaar.

Veel water om te zuiveren.

Veel watervogels die redelijk makkelijk te vangen zijn.

Grote opslag onder de vloer

 

Nadelen, in mijn geval.

Weinig ruimte om eten te verbouwen, slechts in potten.

Muren gemaakt van hout.

Mocht waterspiegel langzaam stijgen, kan ik touwen vieren, mocht er een vloedgolf komen ben ik gelijk game over.

 

Als iemand aanvullingen of vragen heeft hoor ik het graag.

 

Heb je al eens drijvende tuinen opgezocht op google ? Ikzelf heb er naast mijn schip geen ruimte voor maar het idee is wel leuk..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast gerbewoner

Hoe moet je dat beton onderhouden. Ik heb ooit overwogen een woonark te gaan bewonen maar werd een beetje bang van het onderhoud. Als er niks meer is om hem eens naar een helling te slepen voor onderhoud is het een kwestie van tijd tot je gaat zinken toch?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe moet je dat beton onderhouden. Ik heb ooit overwogen een woonark te gaan bewonen maar werd een beetje bang van het onderhoud. Als er niks meer is om hem eens naar een helling te slepen voor onderhoud is het een kwestie van tijd tot je gaat zinken toch?

 

betonnen arken brengen geen onderhoud nodig. je hoeft dus niet naar een helling. wel kan het zijn dat je een reparatie nodig hebt. maar over het algemeen gaan ( nieuwere) betonnen arken wel wen mensen leven mee

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast gerbewoner
betonnen arken brengen geen onderhoud nodig. je hoeft dus niet naar een helling. wel kan het zijn dat je een reparatie nodig hebt. maar over het algemeen gaan ( nieuwere) betonnen arken wel wen mensen leven mee

 

Aha, dank je wel voor de opheldering. Ik dacht dat het na 25 jaar in het water wel gedaan was met de bak maar dat is dus niet meer zo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aha, dank je wel voor de opheldering. Ik dacht dat het na 25 jaar in het water wel gedaan was met de bak maar dat is dus niet meer zo.

 

de eerste generatie had ongeveer de levensduur van dertig jaar , maar kan ook langer zijn, ligt aan kwaliteit. in Amsterdam liggen er nog steeds betonnen boten uit WOII. er kunnen bij slecht gebouwde arken wel van luchtbel tot luchtbel lekken ontstaan. maar die zijn te dichten. mijn grootse angst is dat een vloedgolf de boel door midden breekt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De enige shtf wanneer het een voordeel zou zijn, is tevens ook een nadeel. Immers ga je bij een overstroming een hoop vluchtelingen krijgen.

Je zou dan echt helemaal vrij moeten liggen wil je geen ongenodigde gasten krijgen. De stabiliteit (beton) is dan ook een nadeel; je bent niet verplaatsbaar.

 

Het ligt er ook erg aan waar je ligt. Immers zou een vloedgolf meteen het einde kunnen zijn. Dus waar lig je?

En hoever lig je van de kade af?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...