Ga naar inhoud
GENEGEERD

Doomsday Prepping Theories 2013


Mr. Gold

Aanbevolen berichten

Deze kwam net binnen via de mail en wilde ik met jullie delen. Vond de uitslag wel interessant.

 

 

Doomsday Prepping Theories 2013

 

We conducted a poll to establish the most popular doomsday prepping theories of 2013.

 

The Infographic is based on 200 votes gained by engaging with the prepper community via Forums, Twitter & Facebook.

 

The results of the poll surprised us, as we couldn’t imagine that the majority vote for Financial Collapse would win with over half the votes, 59% in fact and taking such a clear lead and win ahead of other plausible theories. It also surprised us that in last position we would find the Meteor strike especially given all the recent press coverage surrounding the Russian meteor near miss.

 

This infographic wouldn’t have been possible without the support of the prepper community and the social support we received in helping us generate the data from such a qualified group.

 

Feel free to share socially or post online…

 

http://www.simplyhike.co.uk/docs/fs/DoomsdayPrepping2013.aspx

 

Cheers,

Chris

http://www.simplyhike.co.uk

https://twitter.com/doomsday2013UK

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Gast Bunkerprepper
Deze kwam net binnen via de mail en wilde ik met jullie delen. Vond de uitslag wel interessant.

 

 

Doomsday Prepping Theories 2013

 

We conducted a poll to establish the most popular doomsday prepping theories of 2013.

 

The Infographic is based on 200 votes gained by engaging with the prepper community via Forums, Twitter & Facebook.

 

The results of the poll surprised us, as we couldn’t imagine that the majority vote for Financial Collapse would win with over half the votes, 59% in fact and taking such a clear lead and win ahead of other plausible theories. It also surprised us that in last position we would find the Meteor strike especially given all the recent press coverage surrounding the Russian meteor near miss.

 

This infographic wouldn’t have been possible without the support of the prepper community and the social support we received in helping us generate the data from such a qualified group.

 

Feel free to share socially or post online…

 

http://www.simplyhike.co.uk/docs/fs/DoomsdayPrepping2013.aspx

 

Cheers,

Chris

http://www.simplyhike.co.uk

https://twitter.com/doomsday2013UK

 

Zijn wij het eens met deze top 10 voor de NL/BE situatie?

 

 

Bunkerprepper

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan het niet serieus nemen dat 3% zombies als een risico ziet. Die mensen moeten eens de DVD speler uitzetten en kennis gaan maken met de echte wereld.

 

Of ze moeten het over die hersenloze figuren hebben die je elke dag tegenkomt. :rolleyes:

@TyrionLannister

 

Jij wilt niet weten hoeveel zombies ik iedere dag tegenkom in de echte wereld.;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Meteorstrike, Solar Flare, Pandemic, EMP, zijn allemaal Natural Disasters. Food Supply Disruptions vaak het gevolg daarvan. :p Totaal onvoorspelbaar.

 

Dus WOIII of Financial Collapse...

 

Tja, als 'k dan toch een euro moet inzetten, ga ik voor 't laatste.

 

De laatste twee heb ik op mijn lijst, echter vlak een EMP dmv een kernwapen nooit uit.

In de huidige woelige wereld een reëel scenario in mijn beleving Ray.

 

Ries

Link naar reactie
Delen op andere sites

De laatste twee heb ik op mijn lijst, echter vlak een EMP dmv een kernwapen nooit uit.

In de huidige woelige wereld een reëel scenario in mijn beleving Ray.

 

Ries

 

Je hebt gekken genoeg op de wereld. Gelukkig is een EMP met kernwapen relatief lokaal. Emmen zal niet snel een strategisch doel zijn. Tenzij ze juist alleen een voorbeeldje willen laten zien, dan is zo'n knullige plaats wel weer geschikt. :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Bunkerprepper
Je hebt gekken genoeg op de wereld. Gelukkig is een EMP met kernwapen relatief lokaal. Emmen zal niet snel een strategisch doel zijn. Tenzij ze juist alleen een voorbeeldje willen laten zien, dan is zo'n knullige plaats wel weer geschikt. :D

 

Als je kijkt naar de definitie van vitale infrastructuur van Nederland, doet Emmen dan nog steeds niet mee?

 

Vitale infrastructuren zijn ketens van vergelijkbare partijen waarvan het vanuit maatschappelijk oogpunt cruciaal is dat zij blijven functioneren. Daarom wordt ook wel gesproken van vitale sectoren. Momenteel zijn dat de volgende:

 

- Chemische en nucleaire industrie

- Drinkwatersector (drinkwatervoorziening)

- Energiesector (elektriciteit, aardgas en olie)

- Financiële sector (betalingsdiensten, financiële overdracht overheid

- Gezondheid (spoedeisende hulp, geneesmiddelen, vaccins, nucleaire geneeskunde)

- Waterbeheer (beheren waterkwaliteit, keren en beheren waterkwantiteit)

- Openbaar bestuur (diplomatieke communicatie, informatieverstrekking overheid, krijgsmacht, besluitvorming)

- Openbare Orde en Veiligheid (opsporing, handhaving, fysieke veiligheid)

- Rechtsorde (rechtspraak, gevangeniswezen)

- Telecommunicatie (telefonie, radio, satelliet, omroep, internet, post)

- Transport (Hoofdwegen, vaarwegen, spoor, Mainport Schiphol, Mainport Rotterdam)

- Voedsel(keten)

Bron: http://www.infopuntveiligheid.nl/Publicatie/Dossier/10/vitale-infrastructuur.html

 

Als je kijkt naar het bovenstaande lijstje, dan heeft Emmen toch ook redelijk wat matches met 'vitale infrastructuur'.

Het is dus niet alleen van belang om te kijken naar de OORZAAK van de verstoring van de vitale infrastructuur, maar ook naar die vitale infrastructuur ZELF.

"In hoeverre ben jij afhankelijk van die vitale infrastructuur", dat is de vraag die telt. Daarbij kan bijvoorbeeld de uitval van bepaalde verdeelstations qua elektra op vele kilometers afstand zorgen voor een probleem in Emmen :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je kijkt naar de definitie van vitale infrastructuur van Nederland, doet Emmen dan nog steeds niet mee?

 

Vitale infrastructuren zijn ketens van vergelijkbare partijen waarvan het vanuit maatschappelijk oogpunt cruciaal is dat zij blijven functioneren. Daarom wordt ook wel gesproken van vitale sectoren. Momenteel zijn dat de volgende:

 

- Chemische en nucleaire industrie

- Drinkwatersector (drinkwatervoorziening)

- Energiesector (elektriciteit, aardgas en olie)

- Financiële sector (betalingsdiensten, financiële overdracht overheid

- Gezondheid (spoedeisende hulp, geneesmiddelen, vaccins, nucleaire geneeskunde)

- Waterbeheer (beheren waterkwaliteit, keren en beheren waterkwantiteit)

- Openbaar bestuur (diplomatieke communicatie, informatieverstrekking overheid, krijgsmacht, besluitvorming)

- Openbare Orde en Veiligheid (opsporing, handhaving, fysieke veiligheid)

- Rechtsorde (rechtspraak, gevangeniswezen)

- Telecommunicatie (telefonie, radio, satelliet, omroep, internet, post)

- Transport (Hoofdwegen, vaarwegen, spoor, Mainport Schiphol, Mainport Rotterdam)

- Voedsel(keten)

Bron: http://www.infopuntveiligheid.nl/Publicatie/Dossier/10/vitale-infrastructuur.html

 

Als je kijkt naar het bovenstaande lijstje, dan heeft Emmen toch ook redelijk wat matches met 'vitale infrastructuur'.

Het is dus niet alleen van belang om te kijken naar de OORZAAK van de verstoring van de vitale infrastructuur, maar ook naar die vitale infrastructuur ZELF.

"In hoeverre ben jij afhankelijk van die vitale infrastructuur", dat is de vraag die telt. Daarbij kan bijvoorbeeld de uitval van bepaalde verdeelstations qua elektra op vele kilometers afstand zorgen voor een probleem in Emmen :-)

 

Als ik jou lijstje bekijk zit ik dus in Pernis niet heel veilig Bunkerprepper , Bijna de hele lijst bestaat uit buren van me

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het een hangt van het andere af volgens mij . Als de financiële crisis uitbreekt over heel de wereld zal een WW niet lang uitblijven .

Als er een WW is , is de kans groot dat er kern wapens gebruikt worden . Dus fall out en kern ramp .

Dat de hemelse op ons hoofd gaat vallen ( meteoriet inslag ) zijn ze al bang voor van voor onze jaar telling .

En zombies lopen er genoeg rond , al bijten ze nog niet .

 

Geert

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Bunkerprepper
Als ik jou lijstje bekijk zit ik dus in Pernis niet heel veilig Bunkerprepper , Bijna de hele lijst bestaat uit buren van me

 

Nou... verhuizen dan maar he? :cool:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Bunkerprepper
@Bunkerprepper: Toch voel ik me nog redelijk veilig hier, aangezien je in de randstad met veel minder middelen een grotere chaos kunt creeren.

Belangrijkste bron van zorg is hier Teijin Aramid, een chemisch bedrijf

 

In ieder geval dan de juiste maatregelen treffen voor problemen bij dat bedrijf he? :cool:

Link naar reactie
Delen op andere sites

In ieder geval dan de juiste maatregelen treffen voor problemen bij dat bedrijf he? :cool:

 

Tja, volledig chemisch bestendig pak aanschaffen inclusief gasmasker, ivm oleum (soort supergeconcentreerd zwavelzuur, dan in grote wolken over Emmen spoelt bij een ramp).

 

Of... windrichting in de gaten houden en wegwezen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er is voorzichtig optimisme in de financiele wereld, ik zie het ook op mijn werk, het trekt langzaam weer een beetje aan.

Moederbedrijf maakt weer winst, wij hebben het keerpunt ook bereikt.

Halverwege 2014 staan we er een stuk positiever in.

Voor mij geen financiele crisis op 1.

Een oorlog op wereldformaat is meestal het gevolg van bovenstaande zoals eerder vermeld dus ook dat zie ik niet op termijn gebeuren(wel een ramp volgend uit een oorlog in andere gebieden)

Tsja, hoewel ik groot fan ben van the walking dead, ook geen zombies op nr 1.

Meteorieten vallen doorgaans in Rusland...

Aanvoer van voedsel zal ook doorgaan, we zijn consumptiebeesten.

 

Nee, ik ga voor een virale uitbraak of een natuurlijke ramp.

 

Maar ik prep voor een zombie uitbraak, dan kan ik alles aan...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...