Ga naar inhoud
GENEGEERD

Rekenmachine?

Rien
 Share

Recommended Posts

Ik moest onlangs wat uitrekenen.

Geen probleem, computers en internet geven al snel het antwoort.

Ehh, dacht ik toen ineens... wat als er geen computers en internet zijn? hoef ik dan niets meer uit te rekenen? Hmm...

Rekenmachines zijn nu 2 euro bij de Action.

Voor het jaar 1950 zou men voor zo'n simpel ding een moord begaan hebben....

Misschien toch maar zo'n ding in een EMP kist leggen???

Link naar reactie

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
@OBL-Rien: Ik zoek er ook nog eentje, maar lieft op zonnecellen. En dan niet zo'n klein stukje zonnecellen die het batterijtje ondersteunen.

Ik heb er inderdaad een met zonnecellen gehaald. De Casio FX-85ES Plus.

Zojuist even gecontroleerd, en het werkt inderdaad zonder de batterij. In goed licht natuurlijk.

Deze kost iets meer dan 2 euro, maar ik heb meer vertrouwen in een casio dan een no-name. (Speciaal mbt de levensverwachting)

Link naar reactie

Als ik iets aanbiedt is het gratis . @jobs

Anders zou ik het op markt plaats zetten .

Als je naar shelter camping komt of een andere meeting breng ik er een mee .

Opsturen gaat te duur uitkomen .

Hopelijk komt er nog een Nunspeet voor de shelter camping...!

Dus graag eentje reserveren!

Link naar reactie

Een algemene tip voor alle apparaten die op batterijen werken en die je niet gebruikt. Haal de batterijen er uit of plak er een stukje plakband op. Het merendeel van die dingen zoals calculators, thermometers, weegschaaltjes verbruiken stiekem energie en als je ze nodig hebt zijn ze leeg.,

Link naar reactie

@OBL-Rien: Leuk dat hij het doet zonder batterij! Nuttige aanschaf. Ik heb er eentje liggen, waarvan kennelijk het batterijtje dood is, zelfs in vol licht doet hij het niet meer, ondanks dat kleine zonnecelletje.

@Geert: Ik doe graag me met het calculator karma!

Dat jouw bedrijfsnaam erop staat, vind ik alleen maar charmant. Wie heeft er nou een leuk verhaaltje bij zoiets simpels als een calculatortje. ;)

Dat wordt nog lachen op die camping, wordt een complete ruilbeurs/handel!

Link naar reactie

Er zijn een heleboel chemische, mechanische en structurele berekeningen die ik kan maken, mbv een binas, of de verzameling boeken in de kast, met een calculator.

Met de hand kan wel, maar dat worden sommige berekeningen dagen werk.

Voor het overleven direct heb ik het niet nodig waarschijnlijk, maar zodra er wat gebouwd, uitgevonden of gerepareerd moet worden, heb ik liever zo'n super goedkoop prepje klaarliggen en kan hem nu ook goed gebruiken. (gebruik meestal PC daarvoor)

Link naar reactie

Wat zou ik een shtf situatie uit moeten rekenen wat ik uit mijn hoofd of met pen en papier niet kan uitrekenen?

Misschien niet IN SHTF maar NA SHTF?

Vrijwel alle huidige constructies etc zijn zonder rekenmachine niet te maken. In de handen van een ing/ir is een rekenmachine een uiterst waardeval instrument. Ook na SHTF.

Link naar reactie

@OBL-Rien: Leuk dat hij het doet zonder batterij! Nuttige aanschaf. Ik heb er eentje liggen, waarvan kennelijk het batterijtje dood is, zelfs in vol licht doet hij het niet meer, ondanks dat kleine zonnecelletje.

In sommige apparaten moet je de batterij er uit halen voordat ze werken op zonnecellen.

Link naar reactie

Als ik opnieuw moest opbouwen, zou ik dat persoonlijk niet hier doen maar zou ik vertrekken naar een ander gebied, omdat ik dan waarschijnlijk alles met mijn spierkracht ernaartoe moet brengen.

Komt het niet bij me op om een rekenmachine mee te nemen.

Wel zou ik mijn smartphone met solar lader meenemen, waar natuurlijk ook een rekenmachine op zit.

Overigens zullen er in een shtf situatie waar je moet opbouwen, genoeg huizen leeg staan waar je er even 1tje kunt lenen.

Ik wil niet negatief overkomen, maar ik probeer gewoon praktisch te denken.

Link naar reactie

Een rekenmachine is inderdaad een handig prep apparaatje. Echter verbruikt z’n zakjapanner bijna niets. De stroom is eenvoudig op te wekken uit (fruit)zuur of zoutwater (redoxreactie). Heb dr zelf één die werkt met twee vochtkamers, al is het een onding. Handig om altijd wat koper draadje, klemmetjes en kroonsteentjes in huis te hebben.

Z’n zonnecel apparaatje van Casio is redelijk bomproof.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...