Ga naar inhoud
GENEGEERD

Mijn BOV aanhanger


Flos

Aanbevolen berichten

Ik heb al jaren een enkel as aanhanger staan met dekzeil .

De aanhanger gebruikte ik zelden en daarom had ik besloten ( ook al een paar jaar geleden ) om er mijn peppers spullen in op toeslaan .

Dus een groot deel van mijn prepper er in geladen en telkens ik wat nieuws had het er gewoon bij gegooid . Nu is het een bende geworden .

Vrouw lief zegt dat ik lui word dus heb ik vanmorgen de aan hanger in de loods geduwd alles er uit gehaald en het is verbazend wat ik al verzameld .

Nu ga ik alles er terug op een ordelijke manier terug plaatsen .

Wat zit er zoal in

Een grote tent (voor 8 pers.)

Schop spade houweel bijlen borstel

Gordels met messen /met drinkbussen

Klimtouw en katrol

Hand gereedschap

Koffer met sleutels .

Verband kisten

Potten en pannen

Gas vuur 1 en 2 pitter

Dek zeilen en palen

Stroom generator

Jerrycans benzine water

Camouflage net

Reddings boei

Een BOB

Een paar nood pakketten

En nog veel meer .

Het dient om snel te kunnen vertrekken in geval van nood

Het is echter maar een deel van wat we nodig hebben als we hals overkopen moeten vertrekken .

De rest moet in een tweede aan hanger geladen worden of zelf in een derde maar dit is een probleem een auto met trekhaak tekort .

Zijn er onder jullie die ook zo iets hebben of die een idee hebben wat er nog bij moet .

 

Geert

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Reacties 64
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Ik heb zelf geen aanhangwagen maar heb wel al het idee gehad er een aan te schaffen en deze aan te passen in een gesloten model die je als een soort van grote gereedschapskoffer kan openvouwen. Beetje vergelijkbaar met een plooicaravan maar dan hoger en de splitsing in het midden.

Met een zelfdragend frame aan de buitenkant om er een tijdelijke shelter van te maken waar je hangmatten in kan hangen.

 

 

Beetje hetzelfde concept als dit:

 

 

Maar qua uitvoering dan toch nog iets anders ;)

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb wel een aanhangwagen, maar geen dichte. Dat valt voor mij dus af.

Ik heb alles redelijk geordend en snel te pakken voor als ik weg moet (liever natuurlijk thuis zitten).

Als je eenmaal met de auto o.i.d. weg moet dan moet iedereen. Dat wordt dan de ochtend en avondspits bij elkaar en meer op de weg.

 

Maar goed als ik dan onverhoopt moet vertrekken... Dan top ik mijn verlengde VW transporter op, die overigens al een aardige basis uitrusting heeft waar ik mij kan redden.

 

Alles wat je hebt en waarin je meteen mogelijkheden ziet inrichten en gebruiksklaar maken.

 

Driehart

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb zelf geen aanhangwagen maar heb wel al het idee gehad er een aan te schaffen en deze aan te passen in een gesloten model die je als een soort van grote gereedschapskoffer kan openvouwen. Beetje vergelijkbaar met een plooicaravan maar dan hoger en de splitsing in het midden.

Met een zelfdragend frame aan de buitenkant om er een tijdelijke shelter van te maken waar je hangmatten in kan hangen.

 

 

Beetje hetzelfde concept als dit:

 

 

Maar qua uitvoering dan toch nog iets anders ;)

 

Damn dat is een gave set-up.

Benieuwd wat een dergelijke combinatie kost in dit land.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zeker een mooie setup.

Heb je er een bijpassende Jeep bij @Riesie ?

 

Driehart

 

Ooit eens in een gekke bui gekeken wat een landrover nieuw kost. Waren in Antwerpen tegen een dealer aangelopen.

 

Ik schrok van de prijzen, en heb niet ff 90.000 over, wat een geld Driehart. Niet meer normaal.

En met een vrouw en twee opgroeiende dochters zie ik het niet 1-2-3 gebeuren ;).

 

Tenzij ik de lotto win uiteraard.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zeker een mooie setup.

Heb je er een bijpassende Jeep bij @Riesie ?

 

Driehart

 

Die aanhanger van mij ziet er niet zo netjes uit . Ik heb ook geen slaap hut op het dak . Een tafel aan monteren is nog geen slecht idee dat ga ik eens bekijken .

En ik heb ook geen bijhorende jeep . Het wordt getrokken door een kleine bestelwagen .

In een VW transporter kan er opzich al heel wat in , dan hoef je geen aanhanger te hebben .

 

Geert

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die aanhanger van mij ziet er niet zo netjes uit . Ik heb ook geen slaap hut op het dak . Een tafel aan monteren is nog geen slecht idee dat ga ik eens bekijken .

En ik heb ook geen bijhorende jeep . Het wordt getrokken door een kleine bestelwagen .

In een VW transporter kan er opzich al heel wat in , dan hoef je geen aanhanger te hebben .

 

Geert

 

 

Denk wel dat zoiets mogelijk als men beetje handig en DIY minded is. Al heb ik geen idee over de wetgeving of zo'n aangepast ding een keuring nodig heeft als je ermee over de autostrade gaat rijden.

 

Is jouw model met de wielen buiten de laadzone of met wielkassen in de laadzone? kan je sorteervakken in de vorm van een sokkel maken en een dubbele bodem (ev tot juist boven deze wielkassen) maken om eventueel een matrasje op te leggen.

 

Tafeltje met kader van vierkante meubelbuis met 2 maten die in elkaar schuiven is misschien een optie?

+ Een uitschuifbare diagonaal onderaan voor de extra steun en om de laspunten van de ankerpunten niet te veel te belasten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

regels met betrekking tot aanhangers

http://www.jozua-aanhangwagens.nl/Page/sp1622/Index.html

ik kan zelfs op de site van het rdw eigenlijk niks vinden over de constructie eisen van aanhangers

maar volgens mij is het zo met aanhangers dat je eigenlijk een beetje raak kunt bouwen wat je wilt zolang het maar stevig en veilig is

banden in de wielkasten, geen uitstekende scherpe delen dat soort dingen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Bunkerprepper
Ik heb al jaren een enkel as aanhanger staan met dekzeil .

De aanhanger gebruikte ik zelden en daarom had ik besloten ( ook al een paar jaar geleden ) om er mijn peppers spullen in op toeslaan .

Dus een groot deel van mijn prepper er in geladen en telkens ik wat nieuws had het er gewoon bij gegooid . Nu is het een bende geworden .

Vrouw lief zegt dat ik lui word dus heb ik vanmorgen de aan hanger in de loods geduwd alles er uit gehaald en het is verbazend wat ik al verzameld .

Nu ga ik alles er terug op een ordelijke manier terug plaatsen .

Wat zit er zoal in

Een grote tent (voor 8 pers.)

Schop spade houweel bijlen borstel

Gordels met messen /met drinkbussen

Klimtouw en katrol

Hand gereedschap

Koffer met sleutels .

Verband kisten

Potten en pannen

Gas vuur 1 en 2 pitter

Dek zeilen en palen

Stroom generator

Jerrycans benzine water

Camouflage net

Reddings boei

Een BOB

Een paar nood pakketten

En nog veel meer .

Het dient om snel te kunnen vertrekken in geval van nood

Het is echter maar een deel van wat we nodig hebben als we hals overkopen moeten vertrekken .

De rest moet in een tweede aan hanger geladen worden of zelf in een derde maar dit is een probleem een auto met trekhaak tekort .

Zijn er onder jullie die ook zo iets hebben of die een idee hebben wat er nog bij moet .

 

Geert

 

Mooi ding Geert. Uiteraard is mijn strategie meer 'stationair' (heet niet voor niets Bunkerprepper), maar kan me levendig voorstellen hoe je aanhanger er uit ziet. :o

Misschien eens wat foto's share (als je wilt)?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Denk wel dat zoiets mogelijk als men beetje handig en DIY minded is. Al heb ik geen idee over de wetgeving of zo'n aangepast ding een keuring nodig heeft als je ermee over de autostrade gaat rijden.

 

Is jouw model met de wielen buiten de laadzone of met zijn er wielkassen in de laadzone? kan je sorteervakken in de vorm van een sokkel maken en een dubbele bodem (ev tot juist boven deze wielkassen) maken om eventueel een matrasje op te leggen.

 

Tafeltje met kader van vierkante meubelbuis met 2 maten die in elkaar schuiven is misschien een optie?

+ Een uitschuifbare diagonaal onderaan voor de extra steun en om de laspunten van de ankerpunten niet te veel te belasten?

 

In België moet een aanhanger niet gekeurd worden als je onder de 750 kg op de weg blijft .

De wielen staan buiten de lamazone . Het is bij mij ook niet de bedoeling er in te slapen daarvoor heb ik een grote tent .

 

 

Geert

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mooi ding Geert. Uiteraard is mijn strategie meer 'stationair' (heet niet voor niets Bunkerprepper), maar kan me levendig voorstellen hoe je aanhanger er uit ziet. :o

Misschien eens wat foto's share (als je wilt)?

 

Ja als hij volledig klaar is zal ik een paar foto's plaatsen .

Het her inrichten is wel iets meer werk dan eerst gedacht .

 

Geert

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Ja na een maand is mijn aanhanger toonbaar . Niet dat ik er een maand werk aan had maar had ook nog andere klussen . En ben gaan uitwaaien in het buitenland . Ik heb een paar foto's gemaakt die ik wil laten zien . Als het moet kan ik nog uitleg geven ook .

20130411_104344.jpg.0a43e65ab7d24a8309629f9cbb9b296c.jpg

 

Geert

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot
Ja na een maand is mijn aanhanger toonbaar . Niet dat ik er een maand werk aan had maar had ook nog andere klussen . En ben gaan uitwaaien in het buitenland . Ik heb een paar foto's gemaakt die ik wil laten zien . Als het moet kan ik nog uitleg geven ook .

20130411_104344.jpg.0a43e65ab7d24a8309629f9cbb9b296c.jpg

 

Geert

 

Auw man, ik heb al een stijve nek.... ;)

Wordt dit een bezienswaardigheid op Nunspeet 4?

 

Heb je al wat minder spullen, zodat je aan 2 aanhangers genoeg hebt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot
20130411_104344.jpg.52efffc52b6718b03932b39a1972c08b.jpg20130411_104156.jpg.ad68d766d82962db242373c6a0ee8396.jpg20130411_104403.jpg.fbdf7220f9ec7e79937a0c77d65f0b1b.jpg20130411_104229.jpg.e5b694f461f7edfc974a6cc9a9ba2eef.jpg

 

Ik hoop dat die beter zijn :D

 

Geert

 

Ha, dat is beter. :D

Ergens heb ik de indruk, dat het een beetje willekeurige indeling is.

Ha, nooit gedacht dat je interieur-architectuur op het indelen van aanhangwagens zou kunnen toepassen, terwijl ik ze zelf automatisch to the max volprop. ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Naar de meting neem ik die niet mee . Omdat ik niet zelf rij . En spullen voor een tweede aanhanger heb ik zeker maar die moet vrij blijven voor het bedrijf .

Ooit eens alles op de vrachtwagen geladen en het kon er ook niet allemaal op . Hoe meer plaats je heeft hoe meer je er op laad . En op een 10 ton vrachtwagen kan al heel wat .

 

Geert

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot
Naar de meting neem ik die niet mee . Omdat ik niet zelf rij . En spullen voor een tweede aanhanger heb ik zeker maar die moet vrij blijven voor het bedrijf .

Ooit eens alles op de vrachtwagen geladen en het kon er ook niet allemaal op . Hoe meer plaats je heeft hoe meer je er op laad . En op een 10 ton vrachtwagen kan al heel wat .

 

Geert

 

Waarschijnlijk is het toch handiger om te leren minimaliseren, Geert.

 

De opbouw is ongeveer zo: EDC - BOB - BOV - BOT (Bug Out Trailer, speciaal voor jou verzonnen).

De essentie van overleven zit, als het goed is, al in je EDC. Vanaf daar wordt het steeds meer luxe.

Het is net als licht-gewicht kamperen met een rugzak/BOB. Hoe minder je meeneemt, hoe makkelijker je loopt, hoe meer je meeneemt, hoe makkelijker/luxer het wordt om te overnachten/koken/slapen.

Jij neigt meer naar de luxe kant een beetje doorslaan, noemen we dan in Nederland. ;)

 

In de tussentijd heb ik ook gemerkt, dat de kunst van zelfvoorzienendheid, een groot deel schuilt in consuminderen. Meer doen met minder.

Steeds minder electrische apparaten. Steeds minder afhankelijk van olie.

 

Maar als je toch de luxe hebt van 2 of 3 aanhangers, zou ik het ook doen, maar modulair. Dus steeds met de mogelijkheid om dingen achter te laten.

Eerst kom je met je aanhanger nergens door: auto blijft over, enz.

 

Dus als ik zelf met het aanhanger-systeem aan de slag zou gaan, zitten daar nog wat andere dingen bij:

 

Fiets met kano op kano-aanhanger (als je nergens meer met de auto doorkomt) > Fiets met aanhager > Fiets > Rugzak > Survival-vest > Survival-gordel > Mes en Firesteel/Tondel, Water/Filter (vanzelfsprekend).

 

Geen generator, want je auto is al een generator, aan een omvormer heb je genoeg. Maar waarvoor heb je het nodig?

Geen grote pannen, maar kleine pannen voor iedereen zijn/haar eigen.

 

Verder ga ik in mijn voorraad een systeem met tonnen invoeren. Handig voor in de aanhanger. En dan niet 1 ton rijst en 1 ton macaroni en 1 ton soep, maar iedere ton op zich, een complete voorraad. Hoe meer tonnen je mee kan nemen hoe beter, maar met 1 ton heb je ook al alles bij de hand, inclusief kookgerei/brander/survival-spullen. Dat staat nu hoog op de lijst bij mij.

 

Nah, ik hoop dat je er wat aan hebt. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben al heel mijn leven materialistisch aan gelegd . Eerst koop je iets dat nodig hebt dan iets dat je denkt nodig te hebben . Dan iets dat een ander ook heeft en dan iets dat een ander niet heeft . En op den duur zijn het allemaal hebbe dingen . Dat zegt vrouw lief ook . Maar ik kan het niet laten . Ik denk dat het het zelfde is als gokken . Een beetje verslaafd . Maar door mijn aankopen is mijn gezin nog nooit tekort gekomen integendeel als de shtf er komt zullen ze in de zelfde luxe leven als nu of toch bijna . Ik ben niet van plan om na de shtf te leven als een holbewoner . Mijn Bol in Duitsland is een veld met een omheining er om heen ter grote van een tennis veld met niets er op dus ik heb heel wat nodig om comfortabel te leven .

Aan een fiets aanhanger kano ben ik nog bezig . Heb ook 2 rubberboten met motor .

Ik voel mij goed op de manier waarop ik prep , en dat is de helft van het werk .

 

Geert

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot

 

.....

Ik voel mij goed op de manier waarop ik prep , en dat is de helft van het werk .

 

Geert

 

Dat kan ik me helemaal voorstellen, Geert. Zo moet je ook gewoon doorgaan.

Maar ik probeer je alleen maar te waarschuwen, dat er zich ook situaties kunnen voordoen, dat je het minder moet zien te redden. Als je dat nu af en toe al een beetje oefent, is de overgang niet zo enorm.

In overvloed en luxe leven is het mooiste wat er is. Zolang het kan, moet je dat zeker doen.

Maar leren overleven met minimale zaken is ook iets wat je "moet" kunnen. Dus dat betekent niet, dat je gelijk alles moet weg doen.... :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Hersenboot ook ik kan overleven met een minimum aan spullen maar mijn vrouw en dochters niet denk ik .

Mijn prepper spullen of een deel er van weg doen ga ik zeker niet doen verkopen is verarmen zij mijn vader altijd . En wat mijn vader zij was heilig vroeger althans .

 

Geert

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Geert,

 

Heb je ook nagedacht over camouflage?

De reddingsboei voorop is wel erg opvallend. iedereen kan zien dat dit een bijzondere kar is, waar mogelijk voedsel in zit.

Verder zou ik zo min mogelijk reflectors erop doen, of deze ter plaatse afplakken met duck tape.

Zo min mogelijk opvallende dingen aan de buitenkant.

Heb je ook een steun om ter plaatse de wielen te blokkeren? Deze wordt nog wel eens vergeten.

Verder zou ik ter plaatse een camouflage net over het blauwe zeil gooien.

 

Ik ben zelf ook bezig met een Bug out kar. Wanneer die klaar is zal ik wat fotos laten zien.

groeten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...