Ga naar inhoud
GENEGEERD

Heb je het juiste beeld ?

Kans
 Share

Recommended Posts

Omdat onze inzichten de basis zijn van de aannames probeer ik zo veel mogelijk inzichten zo vaak mogelijk te toetsen.

Omdat ik dan soms mezelf verbaas vind ik het leuk eens wat hierover te posten.

De vragen:

Wie bezit de meeste schuld van de Amerikanen?

a) China

b) Japan

c) USA

Wat is het percentage van de producten verbruikt in de Amerika dat ook geproduceerd wordt in de Amerika?

a) 25.3%

b) 58.6%

c) 88.5%

Wat is het percentage van de producten verbruikt in Amerika dat wordt geproduceerd in China ?

a) 78.6%

b) 23.8%

c) 2.7%

Ik was dus over de vraag waar de producten gemaakt worden door alle publicaties op een verkeert been gezet en had als ik er beter over had nagedacht moeten weten dat het niet antwoord b kon zijn......

Alle vragen moeten dus met c. beantwoord worden.....

De vragen komen uit een interview waarin de geinterviewde zich niet zo veel zorgen over Amerika en ook niet over China maakt.

Hij denkt dat Europa als grote verliezer te voorschijn komt.

En ik begin gevoelig te worden voor die gedachte gang....

Prep ze,

Kans

De eerste vraag wist ik gelukkig wel

Link naar reactie

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Geinig dit soort weetjes. Ben wel benieuwd waarom de geïnterviewde zich geen zorgen maakte over Amerika en wel over Europa.

Ik zag laatste een documantaire dat heel veel amerikanen hun huis hebben verloren en dan maar van hun laatste spaarcentjes een oud campertje kopen

om daarmee in hun eigen straat te gaan staan om te overleven. En een baan vinden ho maar. Ik had zelf het idee dat Amerika en Europa er allebei even slecht voorstaan?

Link naar reactie

Geinig dit soort weetjes. Ben wel benieuwd waarom de geïnterviewde zich geen zorgen maakte over Amerika en wel over Europa.

Ik zag laatste een documantaire dat heel veel amerikanen hun huis hebben verloren en dan maar van hun laatste spaarcentjes een oud campertje kopen

om daarmee in hun eigen straat te gaan staan om te overleven. En een baan vinden ho maar. Ik had zelf het idee dat Amerika en Europa er allebei even slecht voorstaan?

Wat @Kans benadrukt is dat de VS dus veel meer self supporting zijn dan we (ik ook) dachten. Maar ik ben nu wel nieuwsgierig of ook de Europese cijfers anders zijn dan we denken.

Link naar reactie

ai ik begrijp deze vraag helemaal niet:

Wie bezit de meeste schuld van de Amerikanen?

Bedoel je welke amerikaan de meeste schuld heeft? naam en toenaam?

Wie heeft de grootste schuld BIJ de VS?

Bij wie heeft de VS de grootste schuld??

verklaar u nader pliesss ;)

Aiai Pirosj, je hersenschudding... #fouteflauwegrap

Dat de Amerikanen dus vooral onderling bij elkaar in de schulden staan, begrijp ik uit de post van Kans.

Maar begrijpen doe ik het niet - die Chinezen hebben toch pakhuizen vol Amerikaans schuldpapier?

Of is dat wl zo, maar is de interne Amerikaanse markt nóg krankzinniger?

Link naar reactie

Aiai Pirosj, je hersenschudding... #fouteflauwegrap

Dat de Amerikanen dus vooral onderling bij elkaar in de schulden staan, begrijp ik uit de post van Kans.

Maar begrijpen doe ik het niet - die Chinezen hebben toch pakhuizen vol Amerikaans schuldpapier?

Of is dat wl zo, maar is de interne Amerikaanse markt nóg krankzinniger?

Heej nu moet je het niet ingewikkelder maken he> hersenschudding weet je nog ? ;)

Link naar reactie

Wat @Kans benadrukt is dat de VS dus veel meer self supporting zijn dan we (ik ook) dachten. Maar ik ben nu wel nieuwsgierig of ook de Europese cijfers anders zijn dan we denken.

Ah! Dat is inderdaad de conclusie die je kan trekken, dank je wel. Amerika importeert en exporteert minder dan wij in Europa, in tegenstelling tot ons. Hier is inderdaad een run op goedkope Chinese troep, dus die cijfers liggen bij ons waarschijnlijk heel anders, zeker in Nederland. Ik ben er persoonlijk erg voor om zoveel mogelijk spullen te kopen die uit Nederland of West Europa kopen. Ik blijf me verbazen over appels in de supermarkt die uit Peru komen, terwijl er in het vak ernaast appels uit Nederland en Belgie liggen. We zijn in Nederland kwetsbaarder omdat we onze goederen uit zoveel andere landen halen. Als de olieprijs de pan uit schiet, wordt het vervoer onbetaalbaar en het gevolg is dat een groot deel van ons geimporteerd voedsel onbetaalbaar wordt. (dat gebeurt nu al trouwens)

Nog beter is natuurlijk spullen uit je eigen achtertuin, en die delen en/of ruilen met je gemeenschap :-) Je kunt appels uit Peru kopen, maar je kunt ook bewuster zijn hierin door er op te letten dat je je spullen uit je omgeving haalt...... of je eigen tuin.

Dit filmpje vind ik altijd erg inspirerend, vooral ook omdat ze leven van hun kleine stukje grond vlak bij LA.

Link naar reactie

Hmmm, sta ik eerlijk gezegd ook van te kijken.

Dit zou betekenen dat de USA veel meer op Japan lijkt dan ik had gedacht.

Ik weet wel dat de USA steeds minder olie importeert door hun schalie-olie/gas projecten. Volgens mij zijn ze binnen tien jaar zelfvoorzienend in hun olievraag. (ook ergens gelezen overigens)

Voor wat betreft de schuld kan de staatsschuld dus ook Japan-like proporties aannemen (>220%) voordat men zich zorgen gaat maken. Verschil met Japan is wel dat Japan een krimpende, vergrijzende bevolking heeft waardoor interne vraag veel minder is. Cultureel is de USA ook veel meer een consumptiemaatschappij en pikken Japanners veel meer door hun schaamteculteer voordat ze in opstand komen.

Al met al zeer interessant cijfers waarvan ik ook zeer graag een bron zie om me meer in te lezen.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...