Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Dr.Prepper

Winkels rantsoeneren verkoop babymelkpoeder

Recommended Posts

Vandaag kopt de NRC op de voorpagina: "Winkels rantsoeneren verkoop / Chinezen zorgen voor tekort aan babymelkpoeder"

Bij Etos is het landelijke beleid dat klanten maximaal vier pakken mogen kopen, in sommige steden is dat zelfs teruggebracht tot één. Bij Albert Heijn geldt sinds twee weken een maximum van drie, net zoals bij Kruidvat.

Bron: http://www.nrc.nl/nieuws/2013/03/05/chinezen-zorgen-voor-tekort-aan-babymelkpoeder/

Zijn hier ouders van jonkies op het forum die al met deze rantsoenering te maken hebben gekregen? Of juist extra veel geprept hebben?

Sterkte in ieder geval, toch behoorlijk lastig als je afhankelijk bent van dit spul en er slecht aan kan komen. Preppen wat je preppen kan!

PS: Heeft babymelkpoeder beetje goeie houdbaarheid?

Deze post delen

Op zoek naar waterfilters, branders, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga snel naar www.prepshop.nl!
Gast Dick Berts

Straks krijgen de Chinezen de schuld van alle tekorten die wij laten ontstaan. Wel zo makkelijk als je een wereldoorlog wil beginnen als afleidingsmanoeuvre.

Deze post delen

Babyvoeding kan je prima zelf maken. Geen nestle en friso voor nodig.

http://www.westonaprice.org/childrens-health/recipes-for-homemade-baby-formula

Okee, moet je wel vriendjes zijn met de bioboer ofzo :)

Maar anders dan haal je toch elke keer als je langs de winkel gaat drie pakken? De gemiddelde mens komt volgens mij drie keer per week in de supermarkt. 10 pakken per week haal je dan zonder problemen. Sowieso hoef je ze die rommel niet te geven tot ze drie zijn. Informeer jezelf. Of bestel gewoon bij biobim. Joannusmolen.nl. Ja, dat is ook op enig moment op maar omdat AH het niet meer heeft, is er nog weinig aan de hand. Oh ja, het overgrote deel van de vrouwen geeft die poeder niet uit medische noodzaak maar uit gemak. Geef gewoon borstvoeding en dood aan de poedermelkfabrieken.

Deze post delen

Gast gerbewoner

Dit was een maand of drie geleden al in het nieuws. Komkommertijd valt vroeg dit jaar

Deze post delen

Komkommertijd of niet: het is voor het eerst dat iemand weet te vertellen dat het gegeven wordt misbruikt door propaganda, waardoor De Chinezen de schuld in de schoenen geschoven krijgen en zo makkelijker een oorlog kan worden begonnen. Aparte conclusie in ieder geval.

Dat de Chinezen door middel van torenhoge boetes paal en perk aan de import van hier gekochte babymelk proberen te stellen wordt voor het gemak vergeten, óf - en dat lijkt waarschijnlijker - de mening werd zelfs gegeven zonder de link te lezen.

Deze post delen

Geef die mensen geen ongelijk, wat zou jij je kindje geven als je wist dat er met de voeding uit je eigen land, wat mis is.

Hoeveel baby's zijn daar al ziek geworden of gestorven, ik zou er niet aan moeten denken dat mijn kind aan het begin van zijn

leventje, al vergiftigd werd door babyvoeding, met misschien wel het gevolg, dat die zijn hele leven er last van heeft.

Ja de staat en de fabrikanten, tuurlijk die vergoeden het allemaal, zeker met één blik soep en één zak rijst,of wat vliegend lood.

Deze post delen

Was inderdaad een tijd geleden ook al in het nieuws, maar volgens mij ging het toen om Australië waar de melkpoeder op rantsoen ging.

Dit was omdat de chinezen hun eigen melkpoeder niet meer vertrouwen i.v.m. een schandaal rond babymelkpoeder.

Deze post delen

Gewoon weer een Europees complot, hier weten ze niet eens wat er in rundvlees zit Hinnik Hinnik

laat staan wat ze die beesten te eten geven, ik eet bijna nooit vlees, zou er bijna vegetariër om worden.

Deze post delen

Vreemd, nu ook de olijfolie gelijk schaars wordt. En misschien straks nog meer producten?

'Olijfolie peperduur door tekort'

http://www.telegraaf.nl/uitwinkelen/21358274/___Olijfolie_duur_door_tekort___.html

VN waarschuwen: "Globale voedselcrisis in 2013"

http://www.demorgen.be/dm/nl/5380/Voedselcrisis/article/detail/1516469/2012/10/14/VN-waarschuwen-Globale-voedselcrisis-in-2013.dhtml

Deze post delen

Niks propaganda.

Chinezen kopen al jaren alle graan en mais op ook. Waardoor de prijzen van graanproducten zo gestegen zijn. Behalve voor de boeren, die krijgen minder.

Melkpoeder ook, ze willen hun kinderen geen melamine en dioxines meer geven.

Maar het tij is aan het keren, er is een kleine terugloop naar het platteland bezig. Helaas niet om te boeren maar om er fabrieken neer te zetten want de werkkrachten in steden zijn te duur. En de grond in steden is te duur en de files te lang.

Ze hebben een zodanig energietekort dat er fabrieken zijn die op pare dagen electriciteit krijgen en anderen op onpare.

Net zoals het autorijden.

Ik heb een klein vermoeden dat ze weldra nog veel meer zullen moeten invoeren om hun bevolking te voorzien van eten.

Dan heb ik nog niets over olie gezegd.

En dat is geen propaganda. India idem, kunnen niet genoeg telen om hun bevolking te voorzien van voeding.

En nog een paar landen.

Ach, zolang de industrie maar winst kan opbrengen is landbouw bijzaak. En dat is in elk land zo, ook geen propaganda.

Wat de VN beweert is niet echt uit de lucht gegrepen. Of het wereldwijd voedseltekort zo snel zal gaan als ze voorspellen is af te wachten.

Deze post delen

Voor olijfolie zijn genoeg alternatieven te bedenken, @Cyberbeer.

Het tweede linkje is veel verontrustender en spreekt over hongersnood op grote schaal door misoogsten en inkrimping van de voorraad. Al jaren geleden las ik deze waarschuwing, nu pas komt de VN ermee. Als deze instantie gelijk krijgt, kan het weleens flink raak zijn..!

Deze post delen

Ja, maar als de voedselprijzen gaan stijgen vanwege de voedselschaarste, maar onze salarissen niet mee stijgen, dan hebben we dus op ten duur een probleem.

• Leuk 1

Deze post delen

Ja, maar als de voedselprijzen gaan stijgen vanwege de voedselschaarste, maar onze salarissen niet mee stijgen, dan hebben we dus op ten duur een probleem.

Reken maar!

Deze post delen

Nog even wachten tot de 13e (krijg ik weer geld) en dan weet ik precies wat er aan geld over is.

Snel omzetten in eten voor de voorraad! ('t Zal wel een paar kilo rijst en pasta worden)

Deze post delen

Chinezen kopen al jaren alle graan en mais op ook. Waardoor de prijzen van graanproducten zo gestegen zijn. Behalve voor de boeren, die krijgen minder.

Melkpoeder ook, ze willen hun kinderen geen melamine en dioxines meer geven.

Het artikel, het linkje gaat niet over het op grote schaal importeren van melkpoeder, maar dat particuliere Chinezen onze winkels leegkopen. Tegen de zin van hun regering overigens.

Het rapport van de VN zal zeker niet uit de lucht komen vallen.

Deze post delen

Nou, het is niet voor niets.... Ik heb iid babyvoeding geprept. Ik heb altijd zes pakken op voorraad, maar dat is geen overbodige luxe. Het gebeurd zo vaak dat mijn Babyvoeding er niet is. En dan heb ik nog speciale dieetvoeding omdat zoontje last heeft van buikje. Mijn nicht die gewone babyvoeding heeft, moet vaak meerdere winkeles afgaan en dan nog is haar voeding er niet altijd. Dus ouders prep aub flesvoeding

Deze post delen

Gast gerbewoner
Was inderdaad een tijd geleden ook al in het nieuws, maar volgens mij ging het toen om Australië waar de melkpoeder op rantsoen ging.

Dit was omdat de chinezen hun eigen melkpoeder niet meer vertrouwen i.v.m. een schandaal rond babymelkpoeder.

Nope was in Nederland. Evers had op 538 een verkoopster van het Kruitvat aan de lijn. Die vertelde dat er een max van 3 blikken per klant was ingesteld. Dus gewoon in Nederland.

Deze post delen

nee, ik heb het over Australië, was daar ook op rantsoen.

Kan zijn dat het ook in Nederland was, geen idee.

Deze post delen

Straks krijgen de Chinezen de schuld van alle tekorten die wij laten ontstaan. Wel zo makkelijk als je een wereldoorlog wil beginnen als afleidingsmanoeuvre.

Nou, Dick... Ik kan je vertellen als smid, dat ik inmiddels toch aardig ziek wordt van het feit dat ik drie keer de hoofdprijs betaal voor mijn staal (zelfs gewoon schroot) omdat de Chinezen niet kunnen stoppen/matigen met fokken en bouwen. En dus ruim 70 procent van de wereld staalvoorraad consumeren!...

Natuurlijk is de problematiek breder dan alleen gezeur op "de Chinezen" maar voor mijn brood maakt het aardig verschil...

Deze post delen

Gast Dick Berts
Nou, Dick... Ik kan je vertellen als smid, dat ik inmiddels toch aardig ziek wordt van het feit dat ik drie keer de hoofdprijs betaal voor mijn staal (zelfs gewoon schroot) omdat de Chinezen niet kunnen stoppen/matigen met fokken en bouwen. En dus ruim 70 procent van de wereld staalvoorraad consumeren!...

Natuurlijk is de problematiek breder dan alleen gezeur op "de Chinezen" maar voor mijn brood maakt het aardig verschil...

Beste Anvil. Ik begrijp je best. Maar wij hebben ook een fase gehad van raak fokken en bouwen. De Chinezen hebben tenminste nog hun geboortebeperkingspolitiek. Ik denk dat wij mensen er een grote shit zooi van maken en niet zozeer alleen de 'hullies' en de 'zullies' die zo makkelijk afleiden van de fouten die wijzelf maken. En op zich leidt mijn kritiek op de fouten die 'wij' maken weer af van de fouten die ik maak. Vanuit dat perspectief kan ik beter mijn mond houden...... (stilte).

Deze post delen

Heb dit ook ervaren met nutrilon 5 in AH . Eerst 2 keer een week niets alleen op zaterdag vijf pakken van 1 liter. Gelijk meegenomen maar wel 1 laten staan ik weet hoe het is als je niets hebt.. daarna op rantsoen met een bordje van max 3 per klant nu zijn er altijd wel een paar. Maar ik heb inmiddels dus een maand voorraad met rotatie. Gelukkig is het al geen noodzaak meer met zijn leefttijd en ander eten anders had ik gelijk nog 2 maanden poeder erbij gehaald.

Wel triest als er vraag is maar geen voorraad. What's next..

Deze post delen

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...