Ga naar inhoud
GENEGEERD

President Chavez overleden

Amazing Dree
 Share

Recommended Posts

De grote hervormer president Chavez van Venezuela is overleden.

Vanavond overleden aan kanker op 58-jarige leeftijd.

Er zijn vermoedens dat zijn ziekte veroorzaakt is door de VS.

Volgens Charlie zijn er al 2 Zuid-Amerikaanse presidenten hem voorgegaan ?

Of dat waar is, ik weet ik niet, maar ik verbaas me inmiddels niet meer over dat soort berichten. Zou zomaar kunnen.

• Leuk 1
Link naar reactie

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
De grote hervormer president Chavez van Venezuela is overleden.

Vanavond overleden aan kanker op 58-jarige leeftijd.

Er zijn vermoedens dat zijn ziekte veroorzaakt is door de VS.

Volgens Charlie zijn er al 2 Zuid-Amerikaanse presidenten hem voorgegaan ?

Of dat waar is, ik weet ik niet, maar ik verbaas me inmiddels niet meer over dat soort berichten. Zou zomaar kunnen.

Je hoeft je inderdaad niet te verbazen. De Russen ruimen zo in disgratie gevallen spionnen uit de weg. Link.

Wolf

Link naar reactie

Ik denk niet dat de amerikanen er achter zitten. Waarom perse Chavez. Waarom niet destijds Gaddafi of Kim jung-il.

Gaddafi hebben ze opgeruimd. Het eerste wat de NAVO deed in Libie was het vernietigen van de watervoorziening zodat er een gouden handel in fleswater kon ontstaan. Het eerste wat de "vrije rebellen" deden was een Rothschild-gecontroleerde centrale bank oprichten en al het Libische goud te verpatsen op de wereldmarkt.

Het ligt in de verwachting dat Venezuela nu een "vrije regering" krijgt die de staatsfinancien onder de controle van het IMF en de Wereldbank brengt en de olie en het goud voor een habbekrats in de uitverkoop gaat doen. :rolleyes:

Link naar reactie

Waarom perse Chavez. Waarom niet destijds Gaddafi of Kim jung-il.

Is dat dan erg? Chavez heeft met zijn prijsplafonds op voedsel een heleboel honger onder de Venezolaanse bevolking veroorzaakt. En zelfs ondanks dat Venezuela de 4-na grootste rivier, en de grootste oliereserves ter wereld heeft, is het zover gekomen dat zowel water en elektriciteit gerantsoeneerd moesten worden. Wel een heleboel nationaliseren, maar vervolgens niet zorgen dat er adequaat onderhoud gedaan wordt. Er is ook nog eens torenhoge inflatie (in 2010 28%) en censuur van onwelgevallige nieuwsbronnen.

Ik zou bijna zeggen dat ik blij ben dat hij dood is, maar volgens mij maakt het niet veel uit. Noord-Korea is nog steeds een communistische dictatuur, en de Libiërs zijn van de drup in de regen gekomen. Het zou me verassen als het met Venezuela wel beter zal gaan.

Gaddafi hebben ze opgeruimd.

Gaddafi was bezig met het opzetten van een plan om een groot deel van Afrika naar een op goud gebaseerde munt te verhuizen. Een grote dreiging voor de dollar-hegemonie. Toeval?

Link naar reactie

Is dit dan erg? Chavez heeft met zijn prijsplafonds op voedsel een heleboel honger onder de Venezolaanse bevolking veroorzaakt. En zelfs ondanks dat Venezuela de 4-na grootste rivier, en de grootste oliereserves ter wereld heeft, is het zover gekomen dat zowel water en elektriciteit gerantsoeneerd moesten worden. Wel een heleboel nationaliseren, maar vervolgens niet zorgen dat er adequaat onderhoud gedaan wordt. Er is ook nog eens torenhoge inflatie (in 2010 28%) en censuur van onwelgevallige nieuwsbronnen.

Ik zou bijna zeggen dat ik blij ben dat hij dood is, maar volgens mij maakt het niet veel uit. Noord-Korea is nog steeds een communistische dictatuur, en de Libiërs zijn van de drup in de regen gekomen. Het zou me verassen als het met Venezuela wel beter zal gaan.

Gelukkig is Venezuela nu vrij gemaakt voor de democratie. De Venezolanen gaan nu de hoofdprijs betalen voor hun eigen olie, alle winsten komen ten goede aan de "vrije markt" geleid door BP, ExxonMobil en Shell en het Venezolaanse goud wordt overgenomen door J.P. Morgan, Goldman Sachs en HSBC. De Venozolanen mogen deze stoutmoedige multinationals dankbaar zijn dat ze door zulke hoogmogende machten zullen worden geregeerd. :rolleyes:

Link naar reactie

Ik denk niet dat de Venezolaanse bevolking slechter af is zonder hem, het was een gek.

Als hij nog leefde zo Venezuela uiteindelijke net zo'n communistisch worden als noord Korea, en ook om de paar jaar een hongersnood met weet ik hoeveel miljoen doden.

Zoals als gezegd Venezuela heeft heel veel grondstoffen, misschien komt er nu iemand aan de macht die er echt voor zorgt dat de bevolking erop vooruit gaat.

Ik geloof er niets van dat hij vermoord is.

Link naar reactie

nou met chavez was venezuela erg na de klote aan het gaan. de brug tussen de vielgveld en caracas was ingestoord, je moet met militait convoi door de sloppenwijk en nooit door donker. mensen werden berooft door de douane.de moorden steegs nog sneller dan de inflatie.

de doctors uit cuba programa was kunde , die aartsen werden gedrop in sloppenwijk of arme dorpen ,maar zonder medicijn ,apparatuur of wat dan ook, ik kende er een die zijn stetoscope wilde ruilen voor rijst, wat toegang tot eten was er niet voor hun.

de middenklas vetrook en masse naar amerika en naar colombia.

kortom chavez was een linkse dictator en de kernwoord is dictator, niet linkse of rechtse.

mrjones is daar wel dichtgenaaie door een erg charmante vrouwelijke doctor.de vrouwen staan bekend als mooiste van latin america.

Link naar reactie

Ongeacht of deze man goed of slecht was.

Ik hoop dat hij uiteindelijk zijn rust heeft gevonden.

En voor alle opertunisten die zijn overlijden gaan beoordelen: "Wie zonder zonde is, werpe de eerste steen".

Link naar reactie

Zijn mensen vergeten hoe het was voor Chavez daar?

Als er nu iets dergelijks weer komt, is de bevolking verder van huis.

Speculeren over de oorzaak van zijn kanker is volkomen nutteloos. Alleen voor de mensen die geen hobby's hebben en nog wat tijd te doden.

Ach kijk naar wat we tegenwoordig in de schappen hebben liggen en consumeren met z'n allen. Het is een hele opgave om al iets in de schappen te vinden waar GEEN giftige/kankerverwekkende of slechte stoffen inzitten of aan zijn toegevoegd. Tegenwoordig krijgen we al kanker van een simpele soda-drink die wordt geconsumeerd als water, lees vooral ook ff de volgende regel in het bericht hieronder:

''Maar de Amerikaanse staat Californië heeft die chemicalie nu toegevoegd aan de lijst van kankerverwekkende stoffen, wat betekent dat fabrikanten de aanwezigheid van die stof moeten melden en waarschuwen dat het kanker kan veroorzaken.''

Waarna vervolgens:

''Er is vooralsnog geen noodzaak om het recept ook wereldwijd aan te passen, omdat in elk land andere regels gelden.'''

Geweldig toch? :)

(Bron:

http://www.hln.be/hln/nl/942/Economie/article/detail/1406116/2012/03/09/Coca-Cola-en-Pepsi-passen-recept-aan-na-waarschuwing-over-kanker.dhtml)

Dus echt speculeren over de oorzaak van zijn ziekte hoef ik niet. Hoogstwaarschijnlijk is het gewoon afkomstig uit de supermarkt alhoewel er natuurlijk altijd een mogelijkheid bestaat dat....:rolleyes:

ps. Over de werkzame stof in het artikel wordt wel gezegd dat er minimaal 1000blikjes voor moeten worden gedronken om aan de dosis te komen waarbij ratten kanker ontwikkelden (aldus de fabrikanten) mja of je die nu moet vertrouwen...

Link naar reactie

@Kungfufox: Tja, als je frisdrank drinkt, moet je niet zeuren. Chemische cocktails en dankzij de koolzuur enorm verzurend voor het lichaam.

En ja, mogelijkheden/speculaties zijn er altijd! Helemaal mee eens, ongetwijfeld zijn er Venezolanen, die het wijten aan aliens. :)

Nja ben het hier niet helemaal mee eens. Als je weet dat het slecht is en toch drinkt is het voor mij net als roken: eigen schuld. Maar dit soort dingen worden door de fabrikant altijd stilgehouden. De enigste reden dat er nu een waarschuwing op pakjes sigaretten staat bv is vanwege regelgeving door de overheid, dit is niet door de fabrikant of producent gekomen.

In principe dienen dit soort 'giftige' producten niet eens op de markt te komen en zou alles wat je koopt in de supermarkt als consument in principe gewoon gezond moeten zijn en vrij van gifstoffen. Desondanks ligt het toch in de schappen omdat het slechte ingrediënt nu eenmaal goedkoper is, makkelijker of sneller of omdat het anders weer wat centen moet kosten. Het lijkt mij logisch dat je als producent gezonde en GOEDE producten op de markt wilt brengen maar mijn bericht hiervoor is een mooi voorbeeld van hoe grote producenten te werk gaan. Ze WETEN dat er slechte stoffen in zitten maar desondanks kiezen ze er bewust voor de consument niet te informeren of het recept te wijzigen omdat ze daartoe simpelweg niet verplicht zijn.

Helaas moet je vandaag de dag bij alles wat je koopt nagaan of het wel echt gezond is. Ingrediënten na spitten, research op het internet, vergelijken en dat terwijl het mij niet meer dan logisch lijkt dat je goede producten produceert en levert (en als consument dan automatisch goede producten koopt)? Het is in mijn ogen dan ook niet vanzelf sprekend dat we 'niet mogen zeuren' want van de meeste producten weet je wellicht zelf niet eens wat er allemaal in zit ;).

• Leuk 1
Link naar reactie

@Kungfufox: Probleem is inderdaad dat we ons netjes door overheid en fabrikant laten vertellen wat gezond is. Ook zijn een hoop zaken al in het verleden goedgekeurd en die worden nooit meer teruggedraaid.

Als je bijvoorbeeld nu koffie zou introduceren en dit zou aan hedendaagse eisen moeten voldoen, zou het niet goed gekeurd worden.

Roken is wat dat betreft ook een slecht voorbeeld, is in het verleden zelfs gepropageerd als zijnde gezond!

Het beste kun je gewoon zelf je eten klaarmaken en geen voorbereidde producten te kiezen. Geen handige zakjes macaroni mix e.d. 't Is me ook een wonder waarom spaghettisaus in potten überhaupt verkoopt, als je ziet hoe simpel het is te maken. Ook pannekoeken mix, complete onzin, beetje bloem, twee eieren en melk kan ik zelf ook wel klutsen.

Link naar reactie

@Kungfufox: Probleem is inderdaad dat we ons netjes door overheid en fabrikant laten vertellen wat gezond is. Ook zijn een hoop zaken al in het verleden goedgekeurd en die worden nooit meer teruggedraaid.

Als je bijvoorbeeld nu koffie zou introduceren en dit zou aan hedendaagse eisen moeten voldoen, zou het niet goed gekeurd worden.

Roken is wat dat betreft ook een slecht voorbeeld, is in het verleden zelfs gepropageerd als zijnde gezond!

Het beste kun je gewoon zelf je eten klaarmaken en geen voorbereidde producten te kiezen. Geen handige zakjes macaroni mix e.d. 't Is me ook een wonder waarom spaghettisaus in potten überhaupt verkoopt, als je ziet hoe simpel het is te maken. Ook pannekoeken mix, complete onzin, beetje bloem, twee eieren en melk kan ik zelf ook wel klutsen.

Klopt gemak dient de mens. Zo'n zak Bertolli pastasaus/pakje conimex of Knorr is gewoon donders lekker! Maar je zult inderdaad elke keer moeten kijken of het nu ook echt gezond is wat je koopt/bereidt en eet. En niet iedereen heeft elke dag de tijd uitgebreid te koken dus dan is zo'n zak of pot een ideale oplossing?

Anyways take care of your body people: your body is your temple!

Maar goed we dwalen af (ondanks dat het best een leuke discussie is :). Just PM me for a chat in the forum chatbox if you like ;)

[MOD] Back on topic: Chavez en zijn overlijden.

Link naar reactie

Ongeacht of deze man goed of slecht was.

Ik hoop dat hij uiteindelijk zijn rust heeft gevonden.

....

Idem met de strekking die Riesie schreef

Chavez heeft Venezuela meer verenigd en de nationale trost nieuw leven in geblazen. Helaas hebben de discutabele methoden ook zijn stempel achtergelaten. Vooral de positieve verhalen kwamen sterk naar voren in gesprekken met (Engels sprekende) locals tijdens een zeer bijzondere rondreis. Vergeet niet wat voor land het was voor zijn komst.

Zijn opkomst, leiderschapsstijl en impact op het land / leven volgen het klassieke voorbeeld van dictatuur. Ik vrees de gevolgen van het machtsvacuüm, zowel voor de Venezuelanen zelf als voor de internationale bettrekkingen. Het gehaai op macht en nationale grondstoffen zal nog een roerige tijd kunnen brengen.

Link naar reactie

Zo, mede dank zij jullie ben ik in ieder geval weer een stuk wijzer geworden over mr. Chavez.

Het was voor velen denk ik volksheld nr 1, wilde denk ik de macht van het westen breken, maar de manier waarop, dat is geen oplossing gebleken, das me nu duidelijk.

Wat is nog een volksheld? Wat is overigens een wereldredder?

Indien Adolf Hitler had gewonnen, dan stonden we nu elke morgen voor een hakenkruis met foto van hem, met opgeheven rechter arm.

We zouden immers niet beter weten, want dat zou immers dan de dagelijkse gang van zaken zijn.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...