Ga naar inhoud
GENEGEERD

Ik trek de stekker er zelf uit en ga met mijn witte XXXX op een strandje liggen

Tom
 Share

Recommended Posts

Wat lees ik nu Tom, tja ik heb het ook niet zelf verzonnen maar een van de vele ondernemers die er mee gaat stoppen.

Deze ondernemer zegt en doet het gewoon.

Na 23 jaar Borm Festiviteiten is het doek gevallen. Op de eerste plaats dank ik al onze afnemers voor hun trouw aan ons bedrijf. Mede door u konden wij uitgroeien tot Nederlands meest uitgebreide en gesorteerde verhuurder van attracties, decors en spelmateriaal.

Met vriendelijke groet,

Alfons Borm

Hoe en wat ?

De ABN AMRO heeft ons laten vallen. Door de mindere resultaten van de laatste 3 jaren wilde zij onze kredietfaciliteit ZEER SNEL terug hebben.

Nou, ze kunnen de kolere krijgen. Nu hebben ze niets.

Ik trek de stekker er zelf uit en ga met mijn witte reet op een strandje liggen hier heel ver vandaan. Een uurtje of twee per dag en dan lekker eten op een terras om s'middags lekker een tukkie te doen. Daarna weer lekker eten en leuke avondjes beleven.

LEES VERDER OP ZIJN SITE

VIA BOINNK

Link naar reactie

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

@Tom

------------------------------------------

Het komt NIET goed.

Ik lees de krant nog nauwelijks. Bijna niets is waar, zelfs de voetbaluitslagen worden gemannipuleerd. Er wordt massaal fraude gepleegd en geld aangenomen door overheidsbeamten. Ook zij pakken wat ze NU NOG kunnen pakken. Het grote graaien is reeds begonnen. Gewone mensen plunderen, hogerop heet het graaien.

Mijn advies aan u: plunder mee nu het nog kan. Mis de boot niet.

------------------------------------------

Lees.. PREP mee nu het nog kan...

Wat een triest verhaal.. Hij verwoord helaas voor zovelen op het moment het besef (geforceerd door abn-amro) dat Hij nu aan de beurt is..

Nederland is een aaneenschakeling van SHTF voor iedereen!! We zitten er middenin en gaan een voor een naar de klote (excusez le mots)

Is dit niet een pagina die we door moeten sturen naar bijvoorbeeld sbs/rtl// of wie dr interesse heeft. (maarja .. wie durft het aan.. ook het f..ing nieuws is gemanipuleerd.

Mijn visie.. ons geweldige europa.. wat was het woord van rutte ook alweer NIVELLEREN!!

ik begin steeds meer te denken dat dat betekend, dat alles gelijk moet worden.. heel europa laag salaris.. (iemand aan de band in griekenland verdient dan netzoveel als een bandmedewerker in nederland, duitsland,... Dus een voor een de landen naar de verdoemenis laten gaan.. HULP geven dmv noodsteun, die nooit bij de bevolking aankomt.. alles minder eten, brandstof medicijnen.. Maar ook die dokter in europa verdient overal hetzelfde en die bakker ook..

Maar ook de pensioenen, zorg, onderwijs.. (Gadver ze voeren onderling oorlog over wie mag importeren/exporteren.. afgunst alom. Gunnen mekaar het licht in de ogen niet..

Wil ook wel op een strandje liggen.. maar ben nog druk doende om te preppen..

Keep on prepping.

xxbirgittexx

Link naar reactie

Gast Powerbox

Voor diegenen die niet mijn vriend waren en zich nu vermaken:

"Wie om een grafschrift lacht, die zal dat ooit berouwen,

Nu lacht men het mijne, straks lacht men om het jouwe"

Ik vind dit wel een goede aflsluiter aangezien iedereen aan de beurt komt!

Mompel wel weer iets over EU,Europa,Euro en denkt wat hadden we het slecht he 10 jaar geleden pffff

We gaan allemaal aan de bedel staf!

Link naar reactie

Je kan beter genieten van de tijd die je nog hebt dan teveel preppen,want als de vlam in pan slaat(gaat ook gebeuren in nederland) ben je echt niet veilig met je bergen eten in je huisje hoor.

Vluchten?de grenzen gaan dicht,je wordt overvallen etc.

Dus je kan inderdaad nu beter met je kont op een rustig buitenlands strandje zitten of als je niet weg kan,geniet samen met je naasten!

We worden 1 voor 1 gepakt,en hard ook,oke oke nu hebben we nog een uitkering zodat je kan eten maar denk je dat zo blijft?...haha grapjas.

Mijn advies, ga naar een rustig strandje in het buitenland waar het rustig is of ga zelfvoorzienend leven.

en anders geniet ze!

Link naar reactie

• Admin

Toen ik net het hele artikel las begrijp ik Alfons zo goed. En dan te beseffen dat ik eigenaar ben van de ABN AMRO bank samen met jullie. Ik heb zelf zo'n hekel aan deze bank dat ik bijna persoonlijke uitspraken wil doen hier. Maar ik zal mij beheersen.

Ik weet natuurlijk niet de hoed en de rand maar als ondernemer en met mijn netwerk kom ik regelmatig dit soort mensen tegen op mijn pad. Persoonlijk probeer ik ervoor te zorgen dat ik niet in de eerste lijn zit waarbij dit gebeurd. Als we gaan dan gaan we met ze allen. Er speelt nu al zo veel persoonlijk drama af in Nederland en we worden langzaam gaar gekookt. Een van de redenen om deze site te starten is precies om deze redenen. Elkaar helpen, informeren en over dingen na te denken voordat ze gebeuren zodat we kunnen anticiperen op bepaalde zaken.

In Griekenland en in mindere maten in Spanje/Portugal lopen ze al tegen de muur op, we krijgen hier alvast een voorproefje wat zou kunnen gebeuren in ons prachtige land. Ik hoop dat we nog genoeg veerkracht hebben en met ze allen de schouders onder willen zetten. Anders zitten dadelijk allemaal met Alfons aan het strand.

• Leuk 1
Link naar reactie

Schitterende tekst van Borm! Heb zelf ook als ondernemer te maken gehad met ABN-Amro, en m'n bloed gaat nog koken als ik denk hoe die klootzakken ons keer op keer aan het lijntje hielden maar nooit hielpen, terwijl die hele bank met belastinggeld uit de schatkist overeind is gehouden! Grrrrrrrr.

Link naar reactie

De banken zijn inderdaad mede veroorzaker van de crisis.

Echter ik vind het ook een beetje asociaal, iedere ondernemer weet dat er aan ondernemen een risico zit, hij heeft geld geleend en dat moet hij terugbetalen.

In dat bericht staat nergens hoe snel hij dat geld moest terugbetalen en hoe zijn bedrijf ervoor stond, misschien was hij wel al zo goed als failliet.

Zonder de werkelijke feiten is met geen mogelijkheid de zeggen wie de schuldige hier is, de bank of de ondernemer.

Zal mij niet verbazen als je hier meer van hoort, dat de ondernemer voor faillissementsfraude word aangeklaagd.

Link naar reactie

MMhh,

Wat hier boven ook al een beetje staat,als het goed gaat is het altijd te danken aan het geweldige ondernemers inzicht en harde werken van de ondernemer en als het fout gaat zijn anderen,in dit geval de banken,schuldig.

Niet dat die amro nu van die lieverdjes zijn maar je bent wel zelf verantwoordelijk als je ondernemer bent voor je doen en laten,niet de bank.

Link naar reactie

MMhh,

Wat hier boven ook al een beetje staat,als het goed gaat is het altijd te danken aan het geweldige ondernemers inzicht en harde werken van de ondernemer en als het fout gaat zijn anderen,in dit geval de banken,schuldig.

Niet dat die amro nu van die lieverdjes zijn maar je bent wel zelf verantwoordelijk als je ondernemer bent voor je doen en laten,niet de bank.

das flauwekul, ik word als zzp-er ook niet geholpen als ik naar de klote ga door foute investeringen (laat staan door goede) wel na blijven denken

Link naar reactie

Echter ik vind het ook een beetje asociaal, iedere ondernemer weet dat er aan ondernemen een risico zit, hij heeft geld geleend en dat moet hij terugbetalen.

In dat bericht staat nergens hoe snel hij dat geld moest terugbetalen en hoe zijn bedrijf ervoor stond, misschien was hij wel al zo goed als failliet.

Zonder de werkelijke feiten is met geen mogelijkheid de zeggen wie de schuldige hier is, de bank of de ondernemer.

Zal mij niet verbazen als je hier meer van hoort, dat de ondernemer voor faillissementsfraude word aangeklaagd.

Dit staat echter wel in het artikel op de site waar de link naar verwijst die er bij geplaatst was, misschien interessant om helemaal te lezen. :rolleyes:

Link naar reactie

das flauwekul, ik word als zzp-er ook niet geholpen als ik naar de klote ga door foute investeringen (laat staan door goede) wel na blijven denken

Nou ben ik zelf ook zelfstandig ondernemer,en dat in een land wat al helemaal niet scheutig is met Krediet aan ondernemers,het enige wat ik zeg is dat je als ondernemer zelf verantwoordelijk bent voor je daden,ten alle tijden,ook voor de verkeerde.

Ik pleit ook nergens voor het overeind houden van failliete banken.

Wat daar flauwekul aan is,is me verder een raadsel.

Link naar reactie

Mocht je het interessant vinden wil ik je wel mijn boekhouding digitaal aanleveren inclusief de correspondentie van de aBN-aMRO. Ik zit in soortgelijke situatie maar ik val onder de kleinere ondernemers voor de aBN-aMRO namelijk onder de 200.000 euro wat ik in mijn eentje omzet binnen 3 jaar. Door keihard te werken en een groei te laten zien van bijna 40% per jaar.

De bank (en ik weiger het nog met een hoofdletter te schrijven) kan in zijn wijsheid besluiten dat het sneller terug betaald moet worden. Als je dan nog steeds een zelfde mening hebt, dan moet ik wellicht ook maar vertrekken uit Nederland en zo niet zou ik graag van jou en van iedereen die deze post helpfull vind een excuses willen aan alle ondernemers die jaren lang onder de armoede grens leven en werken. Maar die wel maximaal belast worden als het ok gaat en ze geen kans geeft te wapenen voor slechte tijden en vervolgen in de slechte tijden laat vallen. Het zogenaamde paraplu uit delen in de zon en terug eisen als het regent.

Nog een kleine voetnoot de banken gaan er van uit dat je als ondernemen minimaal 40.000 uit je zaak moet halen, doe je dat niet is het niet levensvatbaar. Graag even de handen van iedereen die ruim 40.000 euro verdient....

Sorry heb er niet veel goede worden voor over die beste accountmanagers, Al mag ik dat niet zeggen van mijn accountmanager want hij heeft ondernemers kwaliteiten opgedaan als assistent bedrijfsleider bij een schoenwinkel keten met de schoenen in de rekken. Hij wist wat het inhield hart voor de zaak te hebben en hard te werken. En vanuit zijn liefde voor het winkel/ondernemer vak heeft hij zich toch maar in twee jaar om laten scholen.

Link naar reactie

Dit staat echter wel in het artikel op de site waar de link naar verwijst die er bij geplaatst was, misschien interessant om helemaal te lezen. :rolleyes:

Ik had die link gelezen, ik zie alleen staan dat hij 3 mindere jaren heeft, voor de rest niets.

En dan dat gedeelte over de overheid etc.

[EDIT]

Dat wil niet zeggen dat ik niet vind dat de bank rekening moet houden met de huidige economische situatie. Als je als bedrijf zijnde nog steeds winst maakt, of in elk geval Break-even, dan is het onzin

om de lening versnelt af te lossen.

Link naar reactie

Ik had die link gelezen, ik zie alleen staan dat hij 3 mindere jaren heeft, voor de rest niets.

En dan dat gedeelte over de overheid etc.

[EDIT]

Dat wil niet zeggen dat ik niet vind dat de bank rekening moet houden met de huidige economische situatie. Als je als bedrijf zijnde nog steeds winst maakt, of in elk geval Break-even, dan is het onzin

om de lening versnelt af te lossen.

Krediet wordt meestal gebruikt om de lopende rekeningen te betalen, dat is iets anders als bijvoorbeeld een hypotheek lening. De inkomsten komen na de uitgaven, dus heb je krediet ('rood staan') nodig om te kunnen ondernemen. Als door een paar magere jaren de spaarrekening leeg is, levert het omlaag stellen van krediet grote problemen op ook al is het bedrijf winstgevend.

Link naar reactie

De banken hebben eerst jaren lang zitten gokken met andermans geld, daar hebben wij vervolgens zelf voor kunnen bloeden, mede doordat de banken buiten proportie zijn gegroeid, verder zou het naar mijns inzien niet meer als normaal zijn dat zij ook hun steentje bijdragen aan wat zij hebben verkloot, maar in plaat van het bedrijfsleven te steunen schoppen zij het nog verder de afgrond in. En laten we nou eerlijk zijn, zonder bedrijvigheid is er geen vooruitgang, laat staan stabiliteit.

So,... keep on Prepping!

Link naar reactie

De banken konden via de ECB via het LTRO programma 3-jaars leningen krijgen tegen 1% rente, zogenaamd om de economie te stimuleren.

Zoals verwacht deden de banken precies wat er in de achterkamertjes besproken was: high yield staatspapier kopen van de PIIGS landen om op die manier de rente te drukken.

Wij staan, via DNB, weer garant voor die LTRO-leningen dus jippiekayee; we hangen er weer in.

Inhoudelijk:

Ik kan me voorstellen dat het bedrijf van Borm niet helemaal jofel loopt; hoeveel springkussens heb je nodig? Desalnietemin ben ik het wél grotendeels eens met zijn conclusie. Het pappen en nathouden is vanaf 1992 aan de gang. Mensen worden dom gehouden en beetje bij beetje leveren we in op álle fronten. Geld maar vooral ook vrijheid. Ik zit in de gelukkige positie dat ik géén eigen huis heb en (nog) een baan dus ik héb gelukkig nog kans op een escape, maar de komende tien jaar gaan zo ongelooflijk veel pijn doen. Vooral als je mee gegaan bent in de gebakken-lucht-boom vanaf 2002. Beetje bij beetje wordt alles afgenomen zodat iedereen een bepaald % móet uitgeven aan huis, zorg, verzekeringen, boodschappen zodat je vrij besteedbaar inkomen nagenoeg op nul komt. Iedereen arm, behalve de échte elite. Dát is wat de EU is; hele hordes schuldslaven die mak de elite dienen in ruil voor brood en spelen.

Prep ze mensen; soms zou ik wel weer bij de sheeple willen horen, wordt af en toe somber van mezelf; gelukkig heb ik fijne familie en vrienden om me heen om leuke dingen te doen, dát hoort ook bij preppen; genieten van het leven op de momenten dat het kan.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...