Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Tom

Het ultieme geheim over ons voedsel ontsluierd...

Recommended Posts

Een artikel van Alex Jones met 2 video's, Alex Jones is volgens sommigen een complotdenker en voor anderen een klokkenluider.

Hij heeft zelf ook een kanaal http://www.infowars.com/

Maar dit is dus het topic;

Het ultieme geheim over ons voedsel ontsluierd...

Via de site http://www.earth-matters.nl/16/523/voeding/het-ultieme-geheim-over-ons-voedsel-ontsluierd.html

Een erg mooie site met veel informatie over gezond voedsel en de gevaren van ongezond voedsel

• Leuk 1

Deze post delen

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Oh, ik dacht dat het antwoord was: "Het is eetbaar..." Ssssssst... Niet verder vertellen hoor! ;)

Sommig voedsel blijkt helaas niet zo eetbaar als menigeen denkt..

Als je er een klein beetje in verdiept is het schrikken wat voor rotzooi er in het eten wordt verwerkt zonder dat de meeste mensen het weten ..

.

..en dan heb ik het niet over lekkerr paardenvlees..

Deze post delen

Hoogleraren duiden bedrijven als bijvoorbeeld Monsanto aan als 'De Duivels op Aarde'. Wat mij het meeste steekt en waar ik elke dag enorm over kan inzitten is het feit dat ik — zeker in mijn eentje — er niets tegen kan doen.

Deze post delen

Hoogleraren duiden bedrijven als bijvoorbeeld Monsanto aan als 'De Duivels op Aarde'. Wat mij het meeste steekt en waar ik elke dag enorm over kan inzitten is het feit dat ik — zeker in mijn eentje — er niets tegen kan doen.

Dat kan je wel. Blijven mensen waarschuwen ook al lachen ze ons vierkant uit en geloven ze eerder het gezonde monsanto verhaal en de sprookjes van arme boeren die niet zonder gif kunnen, gmo aardappelen die heel gezond zijn, bijen die sterven is niet erg volgens velen, en noem maar op.

Niet opgeven en blijven waarschuwen. Al is het op je hele leven maar 1 persoon die luistert, dan heb je al wat gewonnen.

Zonder te veel in detail te treden erop wijzen wat de gevaren van chemie zijn, ook van chemische bemesting. Dat die spullen je planten verzwakken en je altijd meer en duurder producten moet aanschaffen omdat 'de beesten' resistent zijn is al voldoende. Er ook bijzeggen wat de alternatieven zijn. Daarna trekken ze hun plan ermee maar ze hebben wel stof gekregen om over na te denken.

Meegemaakt in een tuincentrum en een klant die 'iets wou tegen de wormen in z'n gras want die maakten hoopjes'. Verkoper die wat stond aan te smeren tegen engerlingen straal genegeerd en er eens tussengekomenen en heb die man uitgelegd wat die wormen nu precies doen en of hij het dan zo leuk vind om z'n kinderen of dieren op dat vergiftigd gras te laten spelen en er achteraf naar dokter mee te lopen met allerlei allergieën. Want "Meneer, denkt u nu echt dat er zoveel mensen zijn met allergieën door enkel de luchtvervuiling?'

Hij heeft niets gekocht, al heeft de verkoper nog zo z'n best gedaan om mijn verhaal te ontkennen en het gevaar van beesten in gras lang en breed uit te smeren.

HUPPAAAA! Da's toch al ene ;)

Deze post delen

@Tom : Hier waarschuwde Pieter Boxman eind jaren zeventig al voor en de misstanden die toen aan de gang waren. Het gebruik van rioolslib op akkers als mest, is dankzij deze man in heel Europa verboden.

Zelf verbouwen is een van de antwoorden. Nu heb ik de luxe van een bruto achtertuin van 150 vierkante meter, maar zelfs op een balkonnetje, kan je al aan de slag.

Deze post delen

Zelf verbouwen is een van de antwoorden.

Klopt, maar dan moet je wel goed zaad hebben (dus geen GGO-zaad) anders doe je zelf een heleboel moeite met hetzelfde resultaat...

Deze post delen

en toch worden veel mensen zich bewust maar ook bedrijven / winkels

http://www.aldi.nl/aldi_vrij_van_11099.html

Het streven van ALDI naar steeds minder

kunstmatige kleur- en smaakstoffen

Steeds meer mensen vragen zich af of kunstmatige toevoegingen aan producten, zoals kleur- en smaakstoffen, wel noodzakelijk zijn.

Ook ALDI houdt zich dagelijks met deze vraag bezig.

Er zijn echter veel producten waarvoor het absoluut niet nodig is kunstmatige stoffen toe te voegen.

Zolang de kwaliteit daarvan zonder deze hulpstoffen blijft voldoen aan onze hoge normen, zullen wij dan ook voor deze producten kiezen.

Daarom zult u als klant steeds meer producten tegenkomen die voorzien zijn van het "Vrij Van"-logo.

Daardoor kunt u in een oogopslag zien welke artikelen bijvoorbeeld vrij zijn van kunstmatige kleur- en smaakstoffen en/of conserveringsmiddelen.

Daarnaast streven we ernaar in de toekomst ook steeds meer relevante informatie over allergenen op onze verpakkingen te vermelden.

Zo kunt u zelf een bewuste keuze maken die bij u past.

Deze post delen

en toch worden veel mensen zich bewust maar ook bedrijven / winkels

... Ook ALDI houdt zich dagelijks met deze vraag bezig.

Ohh mag ik even Heeeeeel Hard Lachen!!! Aldi en al die andere bedrijven die zo druk bezig zijn met hun groenste beentje voorzetten hebben alleen maar heel goed door wat er leeft onder de mensen. Steeds meer mensen willen biologisch eten etc, dat is een groeiende markt. Aldi etc gaat het enkel en alleen om hun winst te maximaliseren, daarbij doen ze uiteraard voortdurend marktonderzoek en heee kijk nou men wil bio en "vrij van", doen we. Lekker winst maken!

20 jaar terug had Aldi zichzelf de nek omgedraaid met deze actie, maar de mensen zijn veranderd, en de bedrijven veranderen natuurlijk mee met wat de massa wil, domweg omdat de troep niet-"vrij van" (die ze ons jarenlang zonder blikken of blozen verkocht hebben) een afnemende markt is met dus slinkende winsten.

Ze hebben nog steeds niet het beste met ons voor - neem nou die "biologische eieren" affaire laatst. In bio valt geld te verdienen! En dat is nog altijd het enige wat telt.

Even een zijlijn - Weet je dat Pampers een vaccin koopt voor elk verkocht pak luiers? Dat vaccin kost 2 cent (en een pak Pampers, euh, 10 euro?) en komt in een kluis te liggen (want ja, het vervoer naar degenen die het nodig hebben, kost wat meer en dat betalen ze niet). Er wordt dus totaal niets mee gedaan, alleen de vaccinfabrikant spint er nog wat wol van. Maar dat zeggen ze er natuurlijk niet bij, het geeft de koper een goed gevoel, die koopt vaker Pampers ipv Aldi oid, Pampers maakt megaveel meer winst. En daar zijn ze heel eerlijk over, het is puur een (zeer succesvolle) marketingsstrategie, ze zijn immers geen filantropische instelling. (was ooit in Keuringsdienst van Waarde)

Natuurlijk, bedrijven moeten winst maken, om lonen uit te betalen, ondernemingsrisico's te kunnen opvangen, etc. Maar ik vind wel dat ze er onfatsoenlijk ver in gaan.

Nog een terzijde, die laatste Serious Request actie tegen babysterfte in Afrika (waarvan de meeste voorkomen hadden kunnen worden door moeders voor te lichten over borstvoeding) werd oa gesponsord door.... FrieslandCampina, die in Afrika 1 grote groeimarkt ziet voor poedermelk! (waar heel veel baby's in Afrika aan zullen doodgaan omdat er geen schoon water is om het mee aan te maken, maar dat is natuurlijk niet de zorg van FrieslandCampina.)

http://www.borstvoeding.com/nieuws/serieus.html

Nou ja goed ik stap maar 'ns van mijn stokpaardje nou.

Deze post delen

Ohh mag ik even Heeeeeel Hard Lachen!!! Aldi en al die andere bedrijven die zo druk bezig zijn met hun groenste beentje voorzetten hebben alleen maar heel goed door wat er leeft onder de mensen. Steeds meer mensen willen biologisch eten etc, dat is een groeiende markt. Aldi etc gaat het enkel en alleen om hun winst te maximaliseren, daarbij doen ze uiteraard voortdurend marktonderzoek en heee kijk nou men wil bio en "vrij van", doen we. Lekker winst maken!

20 jaar terug had Aldi zichzelf de nek omgedraaid met deze actie, maar de mensen zijn veranderd, en de bedrijven veranderen natuurlijk mee met wat de massa wil, domweg omdat de troep niet-"vrij van" (die ze ons jarenlang zonder blikken of blozen verkocht hebben) een afnemende markt is met dus slinkende winsten.

Ze hebben nog steeds niet het beste met ons voor - neem nou die "biologische eieren" affaire laatst. In bio valt geld te verdienen! En dat is nog altijd het enige wat telt.

Even een zijlijn - Weet je dat Pampers een vaccin koopt voor elk verkocht pak luiers? Dat vaccin kost 2 cent (en een pak Pampers, euh, 10 euro?) en komt in een kluis te liggen (want ja, het vervoer naar degenen die het nodig hebben, kost wat meer en dat betalen ze niet). Er wordt dus totaal niets mee gedaan, alleen de vaccinfabrikant spint er nog wat wol van. Maar dat zeggen ze er natuurlijk niet bij, het geeft de koper een goed gevoel, die koopt vaker Pampers ipv Aldi oid, Pampers maakt megaveel meer winst. En daar zijn ze heel eerlijk over, het is puur een (zeer succesvolle) marketingsstrategie, ze zijn immers geen filantropische instelling. (was ooit in Keuringsdienst van Waarde)

Natuurlijk, bedrijven moeten winst maken, om lonen uit te betalen, ondernemingsrisico's te kunnen opvangen, etc. Maar ik vind wel dat ze er onfatsoenlijk ver in gaan.

Nog een terzijde, die laatste Serious Request actie tegen babysterfte in Afrika (waarvan de meeste voorkomen hadden kunnen worden door moeders voor te lichten over borstvoeding) werd oa gesponsord door.... FrieslandCampina, die in Afrika 1 grote groeimarkt ziet voor poedermelk! (waar heel veel baby's in Afrika aan zullen doodgaan omdat er geen schoon water is om het mee aan te maken, maar dat is natuurlijk niet de zorg van FrieslandCampina.)

http://www.borstvoeding.com/nieuws/serieus.html

Nou ja goed ik stap maar 'ns van mijn stokpaardje nou.

je hoeft het niet te kopen

ja iedereen wilt winst

maar ik wil E nummer vrij en of ik bij aldi koop of ergens anders .............het kost mij gewoon geld

geef mij dan maar winst makende aldi want vriendelijk voor mijn uitgave en ik ben dol op bulk kopen

Deze post delen

en conserveringsmiddelen.. volgens mij werden de mensen nooit zo oud dan in deze generatie..

Inderdaad Ronin, wij zijn zeker goed geconserveerd.

Deze post delen

volgens mij word het woord biologisch net even te vaak misbruikt om vrolijk huppelend gedierte en puur geteelde groentes op het netvlies te krijgen van de onwetende burger, ondertussen word gemodificeerde zaden gebruikt en andere ongein

Deze post delen

Alex Jones' theorie vind ik persoonlijk erg ver gaan, steriliseren van de gehele populatie? Maar wat ik persoonlijk wel geloof is dat wat in onze producten komt niet zo zeer gebaseerd op wat 'gezond' is, maar waar overheden/instantie het meest aan kunnen verdienen (een mooi voorbeeld over de suikermarkt, Zembla De zoete verleiders http://www.documentairenet.nl/review/zembla-de-zoete-verleiders/). De kwantiteit staat boven kwaliteit, en wellicht is de wereldpopulatie op het moment ook wel te groot/de wereld te dicht bevolkt om op andere manieren de iedereen van voedsel te voorzien (Interessant publicatie hierover blijft Het rapport van de Club van Rome: http://nl.wikipedia.org/wiki/Club_van_Rome, http://nl.wikipedia.org/wiki/De_grenzen_aan_de_groei).

Een gevaar van de 'groene trend' die er op het moment onder consumenten heerst, o.a. door boeken als De Voedselzandloper en documentaires zoals hierboven, vind ik persoonlijk dat fabrikanten andere manieren vinden om hun producten aan de man te brengen. E-nummers worden vervangen door hun namen (en zijn zo minder duidelijk voor de consument te herkennen als toevoeging) en de meeste labeltjes zoals 'gezonde keuze', 'minder vet' omvangen minder als ze doen geloven. Zo bevatten 'minder vet' producten vaak inderdaad minder vet, maar genoeg koolhydraten omdat verschil meer dan goed te maken. En dan natuurlijk nog de tal van dubieuze of ronduit slechte toevoegingen, waarvan ontzettend hard wordt geroepen dat 'het geen kwaad' kan..

Ik ben er zelf nog niet helemaal uit hoe ik nu denk over de (opzettelijke) toevoeging van fluoride in het water (Alex Jones, http://2012yayas.com/Fluoride.html), helemaal als men ook in acht neemt dat er waarneembare concentraties antidepressivum in het water, simpelweg omdat zo ontzettend veel mensen deze medicatie gebruiken dat het water er mee vervuild raakt (http://www.naturalnews.com/001891_prescription_drugs_pharma_industry.html).

Deze post delen

Antidepressivum is nog maar 1 ding, wat dacht je van anticonceptiepillen. Hadden ze het 25 jaar terug al over, dat vissen geslachtsloos worden of anderszins misvormd wat rechtstreeks herleid kon worden naar de hoeveelheid hormonen in het water, afkomstig van de pil. Werd er geprotesteerd, actie ondernomen, troep verbannen, waterzuivering aangepast? Nee. (niet dat ik van gehoord heb tenminste)

Maar fluoride in het drinkwater ???? In de states, ja, maar de chloor die ze erin stoppen is misschien nog wel erger omdat zowat niemand daar dus dat smerige kraanwater drinkt en er dus met flesjes bronwater gesjouwd wordt wat een enorme milieubelasting geeft.

Graag een link met dat er in Nederland fluoride aan het drinkwater wordt toegevoegd. Veel mensen denken dat de VS situatie en gewoonten zich 1-op-1 laten vertalen naar Nederland maar zó erg is het nog net niet hier.

Deze post delen

@hippo Hier een oude bron over Fluoride in NL drinkwater: http://www.anarchiel.com/stortplaats/toon/geen_fluor_in_nederlands_leidingwater_komt_u_even_bedrogen_uit

Geen idee hoe het er vandaag de dag voor staat. Wel heeft de ervaring mij geleerd dat de enige manier om zoiets zeker te weten is het zelf te testen. Als je chemicus bent is dat wat makkelijker, anders zou je het misschien kunnen wagen op een standaard test kitje (her en der verkrijgbaar via internet).

1 op 1 vertalen van USA naar NL: ik dacht ook altijd zo, maar het is steeds meer aan het omdraaien. In de USA kan je b.v. nog tegen een agent zeggen: als jij mij niet officieel aanhoud en verteld waar ik van wordt verdacht, dan laat ik mijn id niet zien. Moet je in NL eens proberen! Sommige Amerikanen maken zich nl. nog druk over hun rechten en privacy, in Nederland is de algemene opvatting "ik heb niets te verbergen dus hoef ik ook geen recht op privacy".

Deze post delen

Fluoride is volgens mij wat anders dan fluor. En als het al in water zit, hoeft het er nog niet expres ingestopt te zijn.

http://www.vitens.nl/vragen/Paginas/Waterkwaliteit-Zit-er-extra-fluor-in-het-drinkwater.aspx

Zit er extra fluor in het drinkwater?

Nee, in ons land niet. De fluor in ons drinkwater zit er van nature in. De hoeveelheid is minder dan 0,1 milligram per liter water (1,1 milligram per liter is toegestaan).

En http://nl.wikipedia.org/wiki/Fluoridering

Hier in NL geldt dat je niet verplicht bent om een ID op zak te dragen; maar in een beperkt aantal situaties kan je wel verplicht zijn om je ID te tonen. Buiten die situaties mag er niet om je ID gevraagd worden. Als dat toch geprobeerd wordt dan kan je zo'n agent daar gewoon op wijzen, die heeft zich ook aan de wet te houden. In mijn ervaring doen agenten gewoon hun best, maar het zijn ook maar mensen, die doorgaans een ander belang dienen dan het mijne. Het is dus aan mij om alert te zijn en mijn eigen rechten te beschermen.

Het probleem in NL is de "niets moet, alles mag" mentaliteit waarbij mensen het niet nodig vinden om zich in de wetten en hun eigen rechten en plichten te verdiepen maar wel graag moord en brand schreeuwen over 'onrecht' dat ze aangedaan wordt als ze zelf gewoon fout zitten.

Deze post delen

@hippo

Fluor vormt uiterst giftige verbindingen met andere stoffen en heet dan *fluoride*. De basis blijft dus fluor.

Fluor is 'n afvalproduct van de metaalindustrie en wordt o.a. gebruikt als rattengif en andere pesticiden. Omdat het goed opruimen hiervan erg duur was hebben ze maar besloten dat het goed was voor de gezondheid.

Het verzwakt de botten omdat het de calcium aantast.....tast het zenuwstelsel aan...houdt de jodiumproductie tegen....maakt makke schapen van mensen....wordt veel in inrichtingen gebruikt om mensen rustig te houden....prozac o.a.

Teveel fluor maakt ook dat onze darmen geen vitaminen en mineralen meer uit het eten halen.

Ons lichaam kan het niet afbreken en komt er 'n grote berg gif in het lichaam met o.a. bovenstaande ellende ....en die lijst kan ik nog langer maken maar vind dit al erg genoeg zo :eek:

Deze post delen

@hippoFluor vormt uiterst giftige verbindingen met andere stoffen en heet dan *fluoride*. De basis blijft dus fluor.

Als het een verbinding aangaat, is het geen *fluor* meer. Water is een verbinding met zuurstof maar dat wil niet zeggen dat je het nog steeds kan inademen.

Deze post delen

Gast Heksenboot
Als het een verbinding aangaat, is het geen *fluor* meer. Water is een verbinding met zuurstof maar dat wil niet zeggen dat je het nog steeds kan inademen.

Klopt. Maar wat @nanna zegt, klopt ook.

Vergelijk het met lood, dat is giftig. Verbind het ergens mee, dan krijg je lood-sulfaat, lood-chloride, lood-nitraat, enz. Geen "Lood" meer, maar nog steeds giftig, omdat het een onderdeel is van de verbinding. Als je dingen oplost/verteert, komen de lood-ionen/deeltjes gewoon weer vrij.

@vheeswijk kan het beter uitleggen, want hij is chemicus.

Deze post delen

Klopt. Maar wat @nanna zegt, klopt ook.

Vergelijk het met lood, dat is giftig. Verbind het ergens mee, dan krijg je lood-sulfaat, lood-chloride, lood-nitraat, enz. Geen "Lood" meer, maar nog steeds giftig, omdat het een onderdeel is van de verbinding. Als je dingen oplost/verteert, komen de lood-ionen/deeltjes gewoon weer vrij.

@vheeswijk kan het beter uitleggen, want hij is chemicus.

Hoeft niet! Prima antwoord :o !

Deze post delen

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...