Ga naar inhoud
GENEGEERD

Water the great mystery - (Nl sub)


Lion

Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Dat wat wij als gewoon beschouwen, en maar met weinig respect behandelen. Is zowel de bron van het leven, als ook de dood.

 

Water, het begin van alles, en het eind.

 

Water, de mooiste substantie die we hebben op deze planeet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Emoto's werk heb ik ruim 2 jaar geleden al mogen bewonderen.

 

Het menselijk lichaam bestaat voor het grootste deel uit water. Dan kun je je voorstellen wat muziek, geluiden (omgeving) en gemoedstoestand met je lichaam kunnen doen.

 

Maar ook de aarde met de rivieren. zeeen maar ook het grondwatergrid (wateroren, aardstralen) en wolken en regen geven informatie door aan al het leven.

Als je het zo gaat bekijken dan is de aarde een groot levend organisme.

 

Alles waar je primair van afhankelijk bent moet je koesteren. Water in het bijzonder.

Als je positief bent en blijft dan draagt dat ook bij aan een goede waterhuishouding die van levensbelang is.

Emoto toont aan dat hetdan vitaliteit geeft en groei.

 

Negativiteit breekt alles af.

 

Water kent meer dan drie stadia. Dat heeft geen enkel ander element of (vloei)stof op aarde:

Vast, vloeibaar, gas (dit is al bijzonder), vervolgens nog plasma (geladen vorm)

als laatste de aangetoonde informatie opslag

 

Blijft fascinerend.

 

Driehard

  • Leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot
Ja, er zijn uiteraard meer aggregatie toestanden...

Ik zie op die pagina geen stoffen die genoemd zijn, die zoveel meer aggregatietoestanden kent als water.

 

Als jij het weet dan wil ik het ook weten.dan kan ik mijn kennisniveau bijstellen..

 

Driehart

 

Driehart, ik snap je even niet. Elke stof kan toch vast - vloeibaar - gasvormig zijn?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, maar water heeft meerdere fases. Zo kun je puur water ook superkoelen (zodat 't vloeibaar blijft onder de 0 graden; door 't een flinke mep te geven zal 't dan spontaan voor je ogen in ijs veranderen) of superverhitten (vloeibaar ruim boven de 100 graden; kan in de magnetron door de ronddraaiende plaat weg te halen; door een tik tegen 't glas te geven zal het *poef* voor je ogen verdampen *PAS OP, GEVAARLIJK* )

 

Er zijn weinig of geen andere stoffen waar dit mee kan. Komt door de oppervlaktespanning.

 

De waterstofbruggen in water zorgen er ook voor dat het kookpunt van water veel hoger ligt dan verwacht zou worden en zijn verantwoordelijk voor de ongewone eigenschap van water, dat ijs bij 0 graden minder dicht is dan vloeibaar water van 0 graden en nog een paar eigenaardigheden.

 

Het is werkelijk een extreem bijzonder en belangrijk molecuul.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...