Ga naar inhoud
GENEGEERD

SHTF honden


Mecanical Dog

Aanbevolen berichten

ik vond niet direct een topic over dit onderwerp. welke hond zou nu een aanwinst zijn voor een shtf senario.

persoonlijk ga ik voor de bloed hond of wel de sint-hubertus hond. ik heb wel wat kennis van honden trainen, gekregen van mijn stiefvader die duitse herders trainde voor pakwerken. binnen dit en 14 dagen heb ik men pup en zal ik wat fotos laten zien.

 

nu het echte onderwerp van dit topic.

 

welke hond kies jij ik wil graag het volgende weten.

 

ras: sint-hubertus

waarom: uitstekende speurder, familie en waak hond

doel: jagen, gezelschap en alarm

 

Geen verhalen van Ik eet mijn hond op bij een SHTF SVP!

vullen jullie ook even dit lijstje in aub?

 

mvg mt belgie

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Ik heb zelf een kruising tussen een husky en een herder.

Maar de blaf blaf van het waken, zal al snel in een shtf mijn BOL weggeven aan "bezoekers"

 

De reden voor dit pracht beestje is dus echt troost voor de kids dan, en gezelschap nu.

Link naar reactie
Delen op andere sites

het is simpel om een hond aan te leren om stil te zijn. zelf oude honden kan je aanleren.

in mijn geval de sint-hubertus huilt meer dan dat hij blaft maar is even gemakelijk afgeleerd.

het is belangrijk dat je hond weet waneer hij luid moet zijn en waneer stil.

je kan je hond leren still zijn door hem te leren op comado te blaffen. begin daar mee dit zal je helpen je hond zal gaan besefen dat hij aleen op comando luid mag zijn

en zal vervolgens still van zelf leren ;) laat je hond ook werken bijde een husky als herder zijn werk honden als je gaat wandelen laat hem een honden tas dragen of een slee of laat hem de kids verzamelen daar gaat hij ook stiller van worden.

hopelijk helpt dit je

 

mvg mt

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik zou het niet weten welke hond ik het liefts heb in een shtf sinario. ik zouw persoonlijk voor meerder honden gaan van verschillende rassen van wegen de speciale kwalitijten van die rassen. mijn voorkeur gaat uit naar:

- de duitse herder om dat die zijn gefokt met sterke achter hand, goed voor bewaking

- de saarloos wolfshond als afschrik bij aanzicht door het wolf achtige uiterlijk

- de siberische husky goede werkhonden zeker in de winter mocht er geen benzine meer tekrijgen zijn

- de bernersennen hond deze voornamelijk als genins hond hebben er thuis altijd een rondlopen al zolang ik me kan herrineren. en uit ervaring bij vrienden familie en vremende werkt de blaf als een goede verschrikking van mensen, vrienden van me durven noch steets niet echt na binnen als de hond er is

 

noch een voor deel aan alle honden je kunt ze leren jagen. het zijn en blijven cranivoren. ik denk dat de aantalen van mijn honden later als ik een eigen huis heb heel hoogzal ligen een sleede team van siberise husky's, een stuk of 2 duitse herders en dan noch zoiso een bernersennen hond

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik zou een Weimaraner nemen

wat info:

Andere naam: Weimaraner Vorstehhund en Weimaese Staander

Oorsprong: Duitsland

Gehouden als: Jacht en gezinshond

Grootte: Reuen 59-70 cm en teven 57-65 cm

Gewicht: Reuen 30-40 kg en teven 25-35 kg

Kleur: Alle tinten grijs en zilver

Vachtsoort: Kortharige zachte vacht of langharige vacht

Gem. Leeftijd: 12-13 Jaar

Bijzonderheden: Pups worden met blauwe ogen

geboren en veranderen later van kleur

 

als je een grote neemt dan kan hij leuk waken en hij kan meestal jagen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wij hebben een rottweiler rondlopen hier.

.

Ze is nu 6.5 maand en 30 kilo ik hoop dat daar nog 20bij komt;)

We hebben voor een rotti gekozen omdat het hele goeie waakhonden zijn en echt alles voor de roedel doen en dus heel betrouwbaar zijn.

ook nog eens weinig last van haar en dat vinden we ook wel fijn.;).

Als ik weg ben hoeft m'n vriendin niet bang te zijn ze is nu al ontzettend waaks.

Wie vind het nou niet geweldig om een maatje te hebben die helemaal door het dolle gaat als je weer thuiskomt? (Ook al ben je maar 10 min weg geweest haha)

 

Mvg Dakhaas

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik had tot voor kort een perro de presa de canario.

uitstekende waakhond.

 

maar voor een shtf situatie heb ik liever een kleine hond die weinig eet, die slim is en mee kan helpen jagen, en waken, en als het moet bijten.

 

dan kom ik uit op een hond die als niet jager niet te krijgen is. tenminste niet de hond waarvan de duitsers zeggen: Das ist kein hund, das ist ein waffen!

 

de jagdterrrier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wij hebben meerdere honden. Onder ander een Rottweiler, inderdaad eentje van 50 kilo. Liefst beest ooit (volgens mij is hij ook homo, want hij houdt van knuffelen en van op schoot zitten). Maar wel alleen voor het gezin/de roedel.

 

Neen, een hond is in een shtf waardevoller dan een mens. Naast dat het loyaal aan jou doel zijn, waakzaamheid en gezelschap is het ook een motivator die niet bekritiseerd in zware/moeilijke tijden. Op de onze hebben we IPO en GHZ, het meest waardevolle gecombineerd op de honden van toepassing. Het enige nadeel van de Rottweiler is dat deze maar gemiddeld 10 jaar gaat worden vaak.

 

Ook hebben we een kleine schoothond die je warm houdt en waaks is. En een buitenhond voor het erf.

(Uit opsec en herkenbaarheid overwegingen noem ik alleen maar de herkenbare Rottweiler bij ras en rol).

Link naar reactie
Delen op andere sites

kleine honden eten minder maar sterven over het algemeen veel jonger ook. ik denk dat een gemidelde hond de beste keuzen beetje beste van bijde werelden eet niet teveel blijft wat langer bij je word niet zo snel moe op hikes. op de moment hebben wij een amerikaanse staffort een chichu en buiten 2 duitse herders waar mee getrained word.

en daar gaat dus een bloedhond bij komen waarmee ik ga beginen speuren mijn in trede in de honden sport ;D. ik kan niet wachten tot ik hem heb =D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je meerdere honden neemt, lijkt het me van belang dat ze een troep vormen en ook hun eigen voedsel kunnen jagen.

Zeker in een shtf eten een paar grote honden evenveel weg als een heel gezin.

Je moet je dus afvragen, wil ik liever een paar honden hebben, of liever een paar mensen die te vertrouwen zijn en dus ook multifunctioneel.

 

Een mens kan alles, honden staan niet voor niks onder ons in de voedsel keten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

een mens kan alles ja inclusief je keel over snijden als je slaapt.

je hebt wel gelijk hoor mensen kunnen meer als honden, maar honden kunnen ook meer als mensen.

probeer jij maar eens een week oud spoor te volgen of iemand opsporen met je neus of het zachtste geluidje horen als je slaapt.

een hond is onmisbaar in een shtf, maar zoals ik zeg je hebt gelijk honden eten ook en veel. tegen over een mens gaat een hond niet beseffen dat er een shtf aan de gang is.

rantsoeneren zal er bij de mens zijn beste vriend niet in zitten denk ik. daarom stem ik voor 1 gemidelde hond.

Link naar reactie
Delen op andere sites

kleine honden eten minder maar sterven over het algemeen veel jonger ook. ik denk dat een gemidelde hond de beste keuzen beetje beste van bijde werelden eet niet teveel blijft wat langer bij je word niet zo snel moe op hikes. op de moment hebben wij een amerikaanse staffort een chichu en buiten 2 duitse herders waar mee getrained word.

en daar gaat dus een bloedhond bij komen waarmee ik ga beginen speuren mijn in trede in de honden sport ;D. ik kan niet wachten tot ik hem heb =D

 

grote honden worden juist minder oud,

ik zou gaan voor een middenmaatje, gaan redelijk lang mee en vreten niet super veel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je meerdere honden neemt, lijkt het me van belang dat ze een troep vormen en ook hun eigen voedsel kunnen jagen.

Zeker in een shtf eten een paar grote honden evenveel weg als een heel gezin.

Je moet je dus afvragen, wil ik liever een paar honden hebben, of liever een paar mensen die te vertrouwen zijn en dus ook multifunctioneel.

 

Een mens kan alles, honden staan niet voor niks onder ons in de voedsel keten.

 

honden zijn ook niet voor niks sinds het begin der tijden aan onze zijde voor werk; jacht, bewaking, gezelschap en vervoer

de meeste oudere hondenrassen zijn zo goed als allemaal werkhonden, gefokt op op bovenstaande doelen, al is het tegenwoordig steeds meer voor gezelschap

Link naar reactie
Delen op andere sites

de oudste hond die ik ooit heb gehad was 17 jaar duitse herder pracht beest zerko is kampioen in pakwerken geweest =D vandaar mssn dat men verwarring komt. ik heb maar een paar schoothondjes gehad dat kan ook invloed hebben op mijn verklaring. ik geloof jullie wel hoor dat kleine honden lang kunnen leven ik heb het aleen nog niet zelf mee gemaakt =p

 

edit: mijn chichu is wel 13 jaar op de moment wat gelijk is aan de gemiddelde leeftijd van al onze herders maar is ook de oudste schoothond die ik ooit heb gehad

Link naar reactie
Delen op andere sites

als je een kei goede waakhond wilt ok veel kwijlen groot beest en stoere jongen dan moet je eens op het net gaan kijken na fila brasiliero :) daar loop je wel een meter voor rond:)

 

mijn buren hebben een fila brasileiro, en een tosa inu, schatten van beesten. ik geloof het meeste in de herder/ rottweiler/ bouvier als waakhond

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier trotse eigenaar van een Rottweiler. Schat van een beest, niet vanuit preppermotivatie aangeschaft, maar zou zeker van nut zijn.

Mijn voorkeur gaat uit naar middelgrote tot grote honden omdat ze dan eventueel een kar zouden kunnen trekken. Nu ik erover nadenk zou dan een kleine sterke hond ook wel wat zijn, engelse stafford of zo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, bij mij komt er geen hond 't terrein op. Ik vind het over 't algemeen maar vervelende dieren, tegen je op springen, likken, aan je zak/reet willen ruiken... bah. En ja, ik weet dat dat slechte opvoeding is, dat maakt 't niet minder irritant... de meeste honden eigenaren lijken niet te willen begrijpen dat niet iedereen fan is van honden. Vooral mensen die ze maar los laten lopen en staan te lachen als 'ie tegen je op springt enzo kan ik me mateloos aan irriteren...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Powerbox

Mijn teckel hahaha zo noem ik hem altijd is een mechelaar (afgekeurde Landmacht teckel) helaas is mijn andere grote vriend 3 weken geleden overleden en dat was een kruising Herder Husky.

De perfecte hond voor SHTF kan je pas opvoeden als SHTF er is!

Het moet uiteraard wel een slimme hond zijn.

De huidige huishond die lief in zijn mandje bij de kachel ligt zal daar waarschijnlijk niet geschikt voor zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...