Ga naar inhoud
GENEGEERD

Fiscal cliff geen spike in goud?

boye
 Share

Recommended Posts

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Gast Dick Berts

De goudprijs geeft exact aan hoe het er met de wereldeconomie voor staat. Maar in een wereld waarin alles op zijn kop staat en die van leugens aan elkaar plakt, moet je de goudprijs ook op zijn kop aflezen. Een dalende goudprijs zou normaal gesproken betekenen dat het goed gaat, nu is dat precies andersom.

Link naar reactie

Gast Dick Berts
Mensen zijn angstig en de emoties spelen weer hoog op. Beurs in Amerika staat bijna op een "all time high". Ik ga zelf rond de 25$ voor zilver inslaan en rond de 1500$ voor goud. Buy on the dips.

Dan onderschat je TOTAAL hoe de boel op scherp staat en dat je euro's iedere minuut toiletpapier kunnen worden....

Link naar reactie

Mensen zijn angstig en de emoties spelen weer hoog op. Beurs in Amerika staat bijna op een "all time high". Ik ga zelf rond de 25$ voor zilver inslaan en rond de 1500$ voor goud. Buy on the dips.

Let niet op de dollarprijs, let op de europrijs. Ik neem aan dat je daarmee afrekent.

Koop als het kan bij elke fatsoenlijke dip en let niet zozeer op bepaalde grenzen.

Houd wel rekening met aflopende opties die periodiek voor dips zorgen en let verder op fiscale/economsiche info die wereldwijde impact kan hebben.

Koop ook eens zilver of palaldium of platina.

Lood met bijpassende instrumenten mag hier niet besproken worden.

Link naar reactie

Beleggers kopen als de prijs stijgt (en dan hopelijk blijft stijgen) en verkopen als de prijs daalt (en dan hopelijk blijft dalen).

Hierdoor hebben ze grotere kans op winsten: dit is precies wat wij omgekeerd proberen te doen.

We zitten nu in een dalende trend waardoor veel verkocht wordt en er waardoor de prijs daalt en nog meer verkocht wordt.

Dit is op dit moment op de prijs van goud van invloed.

Het meeste verhandelde goud is PAPIER! Wat wij kopen is GOUD!

De prijs van goud en papier is op dit moment hetzelfde en maakt ons het leven moeilijk!

Vraag en aanbod / prijsstijging en daling is hierdoor niet goed/ zuiver op een rijtje te krijgen....

De prijs blijft nog wel even dalen, maar op een gegeven moment is er geen fysiek goud meer te krijgen (UITVERKOCHT)

Dan zal er dus veel meer boven spot betaald/ gevraagd worden dan nu terwijl je voor papier gewoon spot blijft betalen/ krijgen.

Ik denk dat Duitsland daarom zijn fysiek goud nu terug wil hebben!

Correct me if I'm wrong.....

Link naar reactie

Op Zero Hedge hebben ze onthuld dat de gold vault van JP Morgan vlak tegenover de Federal Reserve zit en verbonden is via een tunnel met de gold vault van de Fed.

http://www.zerohedge.com/news/2013-03-02/why-jpmorgans-gold-vault-largest-world-located-next-new-york-fed

Ook hadden ze al eerder onthuld dat de Londense gold vault via een underground lijn die op zondag gesloten is is verbonden met de gold vault van de Bank of England.

http://www.zerohedge.com/news/2013-02-16/where-secret-jp-morgan-london-gold-vault-located

Dat maakt het voor Blight Masters natuurlijk wel erg makkelijk om de goudprijs te manipuleren. :rolleyes:

Ik zou die twee artikelen en de comments eronder aandachtig lezen. Het is boeiende onderzoeksjournalistiek van een soort die je in kranten en op televisie nooit meer tegenkomt.

Link naar reactie

Ik maak mij niet zo druk over kopen tijdens dipjes. (Al doe ik dat wel, kopen tijdens dips)

Het gaat er mij meer om dat ik het koop en dus als bezit kan rekenen.

Met een beetje pech (of geluk, hangt er vanaf hoe je het bekijkt) heb ik het straks nodig om iets te kopen/ruilen.

Zo niet, heb ik valuta in iets waardevasters om kunnen zetten.

Win win situatie in mijn optiek.

Greener

Link naar reactie

Als je nu een hoop geld of aandelen op de bank hebt staan, dan moet je je pas zorgen maken.

.

Daar ben ik het wel mee eens, en zo mee eens dat ik me dus druk maak.

Zoveel heb ik niet op de bank staan maar na de dertiende maand heb ik weer dat onbehaaglijke gevoel dat er teveel staat.

Ik heb nu even geen korte termijn koop doelen, niet dat ik geen lijstje heb maar dat de items hoog op het lijstje redelijk duur zijn en de spullen die ik nu kan kopen te laag op mijn lijstje staan. Ja ik heb dus een luxe probleem.....

Twijfel vaak om dan maar PM te kopen, maar ik wil eigenlijk zilver en daar is de marge gewoon te hoog op, je bent tussen inkoop en verkoop zo 20% kwijt....

En toch knaagt dat bedrag op de rekening enorm aan mijn gemoedsrust, cash aanhouden kan ook maar ja ook daar zitten nadelen aan...

Zomaar uitgeven kan altijd maar dat kan helaas maar een keer en dus wil ik niet van mijn priolijst afwijken..

Ach zomaar wat zorgen van ons preppers?

Prep ze,

Kans

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...