Ga naar inhoud
GENEGEERD

Welke Communicatie na SHTF


Heidiho

Aanbevolen berichten

Heb er wel een gezien met solar-paneltjes, maar die heb ik met mijn stomme hoofd laten liggen. Kan ze niet meer vinden, Google laat me ook in de steek. Alternatief is uiteraard solar batterijen oplader.

deze? De Brondi FX-600 SUN:

 

http://www.amazon.de/dp/B001GP2RN6/ref=asc_df_B001GP2RN67485174?smid=A1Z94PH92XWPZ3&tag=yopidasmeinun-21&linkCode=asn&creative=22506&creativeASIN=B001GP2RN6

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Reacties 96
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Het volgende is beslist niet flauw of als grap bedoeld, maar serieus: telepathie

Al na enige oefening met partner. gezinsleden, medepreppers, kun je eenvoudige berichten aan elkaar doorgeven.

Op deze manier ben je compleet onafhankelijk van welk apparaat dan ook.

Je kunt ook leren de communicatie af te schermen zodat niemand anders dan de direct betrokkene(n) het kan opppikken, wat bij zendapparatuur wel tot de mogelijkheden behoort.

 

 

I.v.m. de snelle veranderingen wereldwijd, is het forum van Red Elk gesloten en evenals zijn websites, van het web genomen.

Mocht je toch serieuze vragen aan hem hebben, dan kan dat enkel nog via:

http://redelkspeaks.com/contact/

 

Andere lessen van hem die voor preppers van belang (kunnen) zijn, kun je vinden op:

http://redelkspeaks.com/audio-video/video/lessons/

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ga dan gelijk die miljoen dollar afhalen: http://www.randi.org/site/index.php/1m-challenge.html

Moet niet zo moeilijk zijn, en met een miljoen kun je eindeloos preppen....

 

Yep,Rien, bedankt voor de link, maar daar houd ik mij niet mee bezig. Kennis en overlevingsvaardigheden gaan voor mij boven geld. De eersten kunnen nooit worden afgenomen, de tweede is geen lang leven meer beschoren.

 

Telepathie behoort tot de natuurlijke eigenschappen waarmee de mens behept is. Helaas-pindakaas wordt het door focus op techniek als enige optie, inderdaad heel vaak als idioot afgedaan en als onderwerp voor hilarisch aandoende grappenmakerij gebruikt. (Zoals zovele niet-preppers de wel-preppers maar belachelijk vinden).

 

Het staat ieder uiteraard vrij de aangeboren beheptheid van telepathie te ontwikkelen dan wel te verwerpen.

 

De informatie link over telepathie zal zodoende enkel gebruikt worden door diegenen die

óf geen geld hebben voor technische communicatiemiddelen

dan wel door diegenen die zo min mogelijk afhankelijk willen zijn van techniek

en het als een reéele optie zien.

 

Ondanks dat het ontwikkelen van telepathie redelijk eenvoudig is (kinderen vinden het geweldig om te leren en te doen), is het uiteraard alleen een optie voor diegenen die verder durven te kijken dan technische oplossingen t.a.v. (lange afstand) communicatie.

 

Desalniettemin: ik kijk uit naar je volgende link.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goede catch Rien, dat die prijs na 47 jaar nog niet opgehaald is zegt genoeg.

 

Kennis en overlevingsvaardigheden gaan voor mij boven geld.

Weet je hoe veel cursussen je wel niet kunt volgen met een miljoen?

 

deze? De Brondi FX-600 SUN

Die dingetjes zijn verrassend robuust. Wel jammer dat er zo weinig zon is in Nederland.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...
Gast Dick Berts

Hierbij de nodige informatie over de TP-6N / TA 4881 veldtelefoon met als bijnaam "de krekel", omdat hij een krekel geluidje maakt. Ik heb er een paar in mijn crisis outfit. Geweldige apparaten! Geheel EMP beveiligd. Reken maar dat het druk wordt in de ether met portofoonverkeer bij een SHTF. Dat maakt porto's ongeschikt voor een veiligheidsverbinding met je buren of wie dan ook. De veldtelefoon is daarvoor ideaal! Via de ether heb je iedere drie minuten loos alarm, de veldtelefoon heeft dat probleem niet. De TP-6N is erg zuinig met zijn batterijen en kan op korte afstand zelfs zonder batterijen functioneren. Af en toe worden ze nog aangeboden op Marktplaats. Het is een van de meest betrouwbare veldtelefoons. Op dit toestel wordt tegenwoordig ook gejaagd door hulpdiensten die in grotten of mijnen opereren, omdat radio- en telefoonverbindingen daar niet werken. Maximum bereik via een draad: 35 kilometer.

 

http://tp6n.blogspot.nl/

 

http://www.boekje-pienter.nl/html/v.htm#ta4881

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Dick Berts

Het is extreem simpel. Gewoon een hele goeie telefoon op batterijen met een draadje ertussen. Uitsluitend te gebruiken in statische situaties en niet als je on the move bent. In het leger worden ze meestal gebruikt als je in een ingegraven verdedigende stelling zit. Je legt dan veldtelefoons aan tussen je wachtposten en je commandopost.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Reken maar dat het druk wordt in de ether met portofoonverkeer bij een SHTF.

 

Normaal gesproken zijn zendamateurs redelijk gedisciplineerd als het op de ether communicatie aankomt. Ik vraag me af of het wel heel erg druk gaat worden, immers wie hebben er mobiele zendapparatuur tot hun beschikking? Zendamateurs, hulpdiensten, politie en het leger, volgens mij houd het dan wel zo'n beetje op. De PMR handsets die voor overige particulieren beschikbaar zijn hebben niet echt een verreikende dekking. Ik heb al de beschikking over de nodige VHF zenders maar wil eigenlijk ook nog een mobiele HF set kopen, zoals de TS-480SAT, altijd makkelijk voor communicatie buiten de landsgrenzen.

 

Zo'n veldtelefoon heeft natuurlijk als voordeel dat je een vaste lijn hebt die niet zo snel word afgeluisterd, privacy is dus het voornaamste voordeel imo, nadeel is het trekken van een kabel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je door de ether gaat onderzoek dan verschillende opties.

 

Korte afstanden:

- Dect van handset naar handset laten bellen, is vaak versleuteld maar helaas met enige moeite wel af te luisteren. Echter lastiger dan alle hier genoemde andere vormen. (met wat meer kennis kun je zelfs basisstations aan elkaar koppelen en zo een hele wijk van telefoon voorzien)

- VHF handsets

 

Iets verder (let op soms licentie nodig:

- 27Mhz (CB / Bakkie / 11 meter band) zal druk zijn omdat er veel licentievrij in omloop is. Mogelijk wel nuttig om te hebben

- Marifoon, enkel op licentie, zal druk zijn in 'bootrijke' gebieden. Denk dan niet aan een roeibootje maar aan kajuitzeilers en andere zwaardere hobbiesten en pro's. Echter ver van het water vindt je deze kanalen vast 'leeg'

- 10 Meter band, illegaal in NL zonder HAM licentie (geloof ik) maar de standaard in USA.

 

Long range:

- HAM zendammateur matriaal op de lagere frequenties.

 

Wat eenieder zeker kan doen is kiezen voor een aantal apparaten:

1. eigen communicatie (zo exotisch mogelijk of zelf versleuteld)

2. Verbindingen leggen met onbekenden (langere afstand maar wel standaard spul)

3. Uitluisteren. Koop een goede handscanner met een zo breed mogelijk frequentiebereik en je kunt horen wat er op de verschillende banden gebeurt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je door de ether gaat onderzoek dan verschillende opties.

 

Korte afstanden:

- Dect van handset naar handset laten bellen, is vaak versleuteld maar helaas met enige moeite wel af te luisteren. Echter lastiger dan alle hier genoemde andere vormen. (met wat meer kennis kun je zelfs basisstations aan elkaar koppelen en zo een hele wijk van telefoon voorzien)

- VHF handsets

 

Iets verder (let op soms licentie nodig:

- 27Mhz (CB / Bakkie / 11 meter band) zal druk zijn omdat er veel licentievrij in omloop is. Mogelijk wel nuttig om te hebben

- Marifoon, enkel op licentie, zal druk zijn in 'bootrijke' gebieden. Denk dan niet aan een roeibootje maar aan kajuitzeilers en andere zwaardere hobbiesten en pro's. Echter ver van het water vindt je deze kanalen vast 'leeg'

- 10 Meter band, illegaal in NL zonder HAM licentie (geloof ik) maar de standaard in USA.

 

Long range:

- HAM zendammateur matriaal op de lagere frequenties.

 

Wat eenieder zeker kan doen is kiezen voor een aantal apparaten:

1. eigen communicatie (zo exotisch mogelijk of zelf versleuteld)

2. Verbindingen leggen met onbekenden (langere afstand maar wel standaard spul)

3. Uitluisteren. Koop een goede handscanner met een zo breed mogelijk frequentiebereik en je kunt horen wat er op de verschillende banden gebeurt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@hakin9:

 

10 meter band is een amateurband.

 

Overigens kan je HF frequenties ook gebruiken voor short range communicatie (binnen een straal van een paar honderd kilometer) met behulp van een zogenaamde NVIS antenne.

Deze werden ook ingezet door het leger, omdat het peilen van de bron vrij moeilijk gaat omdat er reflectie via de ionosfeer plaatsvindt. De antenne straalt vrijwel recht omhoog en het signaal komt dus ook weer van boven naar de ontvanger toe, heel lastig om de bron te achterhalen, dus je locatie zal niet snel worden prijsgegeven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Dick Berts

@Thexder. Mijn ouders zijn niet zo jong meer. Bij shtf ga ik een veldtelefoon lijntje leggen met hun buren. Hoe gedisciplineerd jouw zendamateurs ook zijn, als ze drie keer per nacht in de lucht zouden komen op een porto frequentie, dan doen mijn ouders al geen oog meer dicht...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een toegelaten zender heeft max. 4 watt op FM modulatie.

Met een versterker, ook wel kachel genoemd, kun je dat vemogen en dus het bereik vergroten.

Echter allen voor educatieve doeleinden en niet om in praktijk te gebruiken......

 

Ik heb een midland 48.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...