Ga naar inhoud
GENEGEERD

Koorts thermometer zonder batterijen


Aanbevolen berichten

Ik ben op zoek naar een koortsthermometer die niet electronisch is.

 

'k Heb nog wel een analoge thermometer van -30 tot + 110 graden, maar die is in het bereik van 35 t/m 42 graden niet echt nauwkeurig.

 

Nu is sinds 2003 de ouderwetse kwikthermometer in de ban gedaan en mogen dus niet meer verkocht worden. Zoeken op 't internet geeft alleen electronische thermometers.

Navraag bij de kringloop levert op dat ze deze ook tweedehands niet meer mogen verkopen en deze worden afgevoerd (wel zag ik een barometer met een hele bult kwik erin :confused:)

 

Hoe komt een mens aan een SHTF bestendige koortsthermometer tegenwoordig?

 

Alle ideeen zijn welkom.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Ik ben op zoek naar een koortsthermometer die niet electronisch is.

 

'k Heb nog wel een analoge thermometer van -30 tot + 110 graden, maar die is in het bereik van 35 t/m 42 graden niet echt nauwkeurig.

 

Nu is sinds 2003 de ouderwetse kwikthermometer in de ban gedaan en mogen dus niet meer verkocht worden. Zoeken op 't internet geeft alleen electronische thermometers.

Navraag bij de kringloop levert op dat ze deze ook tweedehands niet meer mogen verkopen en deze worden afgevoerd (wel zag ik een barometer met een hele bult kwik erin :confused:)

 

Hoe komt een mens aan een SHTF bestendige koortsthermometer tegenwoordig?

 

Alle ideeen zijn welkom.

 

Mij een PM sturen, dan komt het dik in orde. Ik neem het voor je mee op de Shelter Camping of stuur het op.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Dick Berts
Mij een PM sturen, dan komt het dik in orde. Ik neem het voor je mee op de Shelter Camping of stuur het op.

 

Helaas zit de koedoe knop vast. Het is geweldig om te zien hoe preppers elkaar helpen. Word ik helemaal blij van :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zeker weten. Ook een atheist kan een diep religieuze figuur zijn :)

 

Die opmerking of verband snap ik even niet. Religie heeft niets met mensenliefde te maken, in de praktijk zelfs het tegenovergestelde, ken uw geschiedenis!

Waarschijnlijk bedoel je het niet zo, maar lastig om hier een discussie over te voeren ivm forumregels, bovendien vreselijk offtopic. Mocht de behoefte bestaan hier een boom over op te zetten, graag via pm.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ raycoupe

 

Kan wel is ff aan mijn schoonmoeder vragen, Die woont in de oekraiene en daar lagen ze volgens mij nog volop bij de apotheek.

Toevallig stond die ook nog op mijn lijstje

en iedere twee maanden gaat er wel bij ons een koffertje heen en weer met de bus.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Dick Berts
Die opmerking of verband snap ik even niet. Religie heeft niets met mensenliefde te maken, in de praktijk zelfs het tegenovergestelde, ken uw geschiedenis!

Waarschijnlijk bedoel je het niet zo, maar lastig om hier een discussie over te voeren ivm forumregels, bovendien vreselijk offtopic. Mocht de behoefte bestaan hier een boom over op te zetten, graag via pm.

 

Je schrijft dat religie niets met mensenliefde te maken heeft. Dat denk KS dus ook. Ik pest hem daar graag mee. Er zijn inderdaad religies die anderen uitsluiten, maar ook religies die alles en allen insluiten. Ik geloof dat ik daarmee al mijn speelruimte t.o.v. de forumregels (meer dan) benut heb. Raycoupe neem me dus niet kwalijk, dat ik het hierbij laat. Wat je opmerking over offtopic betreft; ook een lastig punt. Op dit forum zoeken veel mensen naar feitelijke informatie over preppen. Het vinden van die informatie wordt ernstig bemoeilijkt als deze site helemaal vol komt te staan met sociaal geleuter. Maar ook hier is een andere kant aan; de mens is een sociaal wezen, hier vind je gelijkgestemden. En een goede en sociale samenwerking tussen preppers dient ook het doel van deze site. Offtopic moet kunnen! Maar wel met mate en die mate is -in ieder geval van mijn kant- nu wel bereikt. hg Dick

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Castaway: Ah, deze bedoel je: http://www.militaria4you.com/paginas/artikel-details.php?id=3095 15 euro, exclusief betalings en verzendkosten.

 

Zo'n thermometer bedoel ik precies! Nu heb ik alleen de thermometer nodig, dus even de info van KS afwachten, bij deze site zou het +6,95 verzending op 22 euro komen.

 

yep..dat is hem :D die verzendkosten maken het altijd wel een stuk duurder ja. Zutphen vanaf jou kant van het land misschien wel aan te rijden

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Mrs.Lotte: Dat kan ik zo navragen, 'k sta er tegenwoordig toch dagelijks. 'k Ga nu meteen heen. Info volgt. Dank je voor de tip!

 

Als ze daar een beetje normaal prijsje hanteren is dat meteen de optie die het beste is voor iedereen, anders krijgt @Keyser Suze het zo druk. :D

 

O ik had dat stuk niet gelezen van KS.... Via KS weet je natuurlijk wel dat je echt goede kwaliteit krijgt. Bij de apotheek weet ik natuurlijk niet hoe dat zit qua duurzaamheid e.d. Had alleen ooit gelezen dat je ze daar nog kon bestellen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

O ik had dat stuk niet gelezen van KS.... Via KS weet je natuurlijk wel dat je echt goede kwaliteit krijgt. Bij de apotheek weet ik natuurlijk niet hoe dat zit qua duurzaamheid e.d. Had alleen ooit gelezen dat je ze daar nog kon bestellen.

 

'k Ben even langs geweest, maar ze stonden zowat buiten te wachten.... 'k Ga morgen opnieuw, want ik had geen zin in anderhalf uur wachten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...