Ga naar inhoud

boye
 Share

Recommended Posts

hoi mede preppers

ik heb net kennis gemaakt met amsterdam safe ik denk er over na om hier (tijdelijk) mijn edelmetalen opteslaan

hoe denken jullie hierover? want ik voel me niet echt veilig om mijn pm's thuis tehebben graag reacties op opslag voor een jaar en/of alleen voor als ik op vakantie ga

prepze

Link naar reactie

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

ik weet niks van dit bedrijf ,maar ik wil zelf mijn eigen spullen beheeren, er zijn er veel mogelijkheid om je pm te verstoppen in of rond je huis . kijk op internet ,bouw een valse muurtje ,onder de tegels van te teras, onder de opbouw van je bad ,een nep la in je inloop kast.ik zie geen meer warde in een klus buiten huis en wel extra rissico.

Link naar reactie

Ik heb alles bij amsterdamsafe opgeslagen. Lijkt mij de veiligste en betrouwbaarste oplossing, is op douane gebied, dus ook nog eens politiek neutraal terrein. Pm thuis bewaren is niet slim, omdat je dit niet meer naar buitenland krijgt mocht je moeten vluchten.

oke mooi dat er iemand is met ervaring zou je een soort review kunnen schrijven?

Link naar reactie

Ik heb alles bij amsterdamsafe opgeslagen. Lijkt mij de veiligste en betrouwbaarste oplossing, is op douane gebied, dus ook nog eens politiek neutraal terrein. Pm thuis bewaren is niet slim, omdat je dit niet meer naar buitenland krijgt mocht je moeten vluchten.

Waarom wel de spullen die bijamsterdamsafe ligggen?

Je bent dan afhankelijk van een derde.

En zelfs nog van de staat om hierin mee te gaan.

En zelfs nog van de staat om hierin te blijven mee te gaan.

PMs gooi ik achterin.

Of cash ik uit en maak er bitcoins van. Zoek ze!

Link naar reactie

Als je jouw edele metalen om wat voor reden dan ook (welke?) het land niet meer uit kunt krijgen, waarom denk je dat je ze dan wel van een douane-terrein af kunt krijgen?

Link naar reactie

Als de staat pm's komt opeisen zijn die zogenaamde "veilige kluizen" als eerste die bekeken worden.

Ik zeg het wel vaker, kijk naar de geschiedenis.

Tijdens de grote depressie hadden ze dit soort safehavens ook in het buitenland.

Die waren als eerste leeg.

Daarnaast, denk je echt dat tijdens een shtf een kluismedewerker op zijn gemakje je edelmetalen gaat opzoeken en bij de balie aan je overhandigen?

Don't think so...

Greener

Link naar reactie

Bijgaand PDF-je is wellicht interessant leesvoer. 103 pagina's vol tips en trucs om spullen in huis te verbergen :D

http://www.archiviocaltari.it/wp-content/uploads/2012/01/How-to-hide-anything.pdf

Je kan wel van alles verbergen maar als bekend raakt dat er bij jou geld of edelmetalen te halen is dan breken overvallers elk bot in je lichaam (of dat van je partner/kinderen) net zolang totdat je vertelt waar het ligt. Als je iets verbergt moet je het dus aan niemand vertellen, eigenlijk ook niet aan gezinsleden. Hoe meer mensen ervan afweten hoe groter de kans dat iemand z'n mond voorbijpraat (bijv. kind dat pocht dat z'n pa rijk is tegen een klasgenootje die het zoontje van een crimineel is).

Denk maar aan dit geval: http://www.ad.nl/ad/nl/1040/Den-Haag/article/detail/3230653/2012/03/24/Multimiljonair-Rijswijk-in-huis-overvallen-en-vastgebonden.dhtml

• Leuk 1
Link naar reactie

Gast gerbewoner
Je kan wel van alles verbergen maar als bekend raakt dat er bij jou geld of edelmetalen te halen is dan breken overvallers elk bot in je lichaam (of dat van je partner/kinderen) net zolang totdat je vertelt waar het ligt. Als je iets verbergt moet je het dus aan niemand vertellen, eigenlijk ook niet aan gezinsleden. Hoe meer mensen ervan afweten hoe groter de kans dat iemand z'n mond voorbijpraat (bijv. kind dat pocht dat z'n pa rijk is tegen een klasgenootje die het zoontje van een crimineel is).

Denk maar aan dit geval: http://www.ad.nl/ad/nl/1040/Den-Haag/article/detail/3230653/2012/03/24/Multimiljonair-Rijswijk-in-huis-overvallen-en-vastgebonden.dhtml

Tuurlijk moet je het niet melden. Daarnaast kun je nog een kleine "schat" neerleggen die je onder dwang af kunt geven. Als je overtuigend bent dan zullen de overvallers het pand verlaten omdat ze denken dat ze alles hebben.

Link naar reactie

De verwachting is dat er kapitaalcontroles komen, dus dat je geen geld of pm mee de grens over mag nemen. Bij amsgerdam safe ligt de kluis op internationaal gebied, dus daar heeft de NL overheid niks te zeggen. Een alternatief is Central Fund of Canada.

Waar staat dat dat gebied internationaal is?

Als het binnen de nederlandse staatsgrenzen is kan dat dus ook zomaar gewijzigd worden want er komt heus wel eens een reden die groot genoeg is.

Dus dag status. (wie beschermt die status eigenlijk?)

En dag fictieve bescherming dus.

Link naar reactie

Gast gebruikersnaam
De verwachting is dat er kapitaalcontroles komen, dus dat je geen geld of pm mee de grens over mag nemen. Bij amsgerdam safe ligt de kluis op internationaal gebied, dus daar heeft de NL overheid niks te zeggen. Een alternatief is Central Fund of Canada.

Welke grens en wie doet dan de controles?

En ik doe soms dingen die niet mogen, dus ik zou idd zomaar kunnen vergeten dat mijn PM's in de kofferbak liggen. Goed verstoppen moet voldoende zijn, er zijn gelukkig nog geen goudhonden ;) Er komen hele horden illegalen de EU binnen, dus moet ik ook wel een beetje PM eruit kunnen krijgen (als ik al zover kom/ga)

En vergeet niet dat nood ALLE wetten breekt, ook vor onze regering. Dus wat nu internationaal gebied is kan zomaar ineens genationaliseed kunnen worden bv. Zwitserland had ook een bankgeheim waarvan tot voor enkele jaren terug niet aan werd getwijfeld dat dit onschendbaar was

PM ze

Link naar reactie

hoi mede preppers

ik heb net kennis gemaakt met amsterdam safe ik denk er over na om hier (tijdelijk) mijn edelmetalen opteslaan

hoe denken jullie hierover? want ik voel me niet echt veilig om mijn pm's thuis tehebben graag reacties op opslag voor een jaar en/of alleen voor als ik op vakantie ga

prepze

Goed idee! Zo denk ik er over om mijn geld op de bank te zetten. Daar zal het zeker veilig zijn!

Link naar reactie

Welke grens en wie doet dan de controles?

En ik doe soms dingen die niet mogen, dus ik zou idd zomaar kunnen vergeten dat mijn PM's in de kofferbak liggen. Goed verstoppen moet voldoende zijn, er zijn gelukkig nog geen goudhonden ;) Er komen hele horden illegalen de EU binnen, dus moet ik ook wel een beetje PM eruit kunnen krijgen (als ik al zover kom/ga)

Dan is goud interessanter dan zilver. 100 troy ounce zilveren munten zijn een stuk moeilijker te verbergen in een compact meeneembare vorm dan dezelfde waarde in goud.

Voor nog grotere bedragen zijn diamanten dan weer interessanter. In vroeger tijden namen edellieden vaak hun welvaart met hun mee in de vorm van diamanten die in hun kleding ingenaaid waren. Ze konden ook een kist met gouden munten meenemen maar die waren makkelijker te stelen door een lokale Robin Hood.

Nadeel is natuurlijk dat diamanten nog altijd gemaakt worden binnen de aardkorst en ze moeilijker op waarde zijn te schatten door een niet-kenner.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...