Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Kans

De nucleaire nachtmerrie

Recommended Posts

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Dit is toch niet iets waar je voor kan preppen.

Of je moet een bunker hebben en genoeg eten voor een paar jaar.

Ik denk dat je helemaal gek wordt als je zolang in zo'n bunker moet verblijven. En als je buiten komt wanneer de straling is verminderd moet je overleven in een dode wereld.

Nee dan maar snel de pijp uit.

Deze post delen

Ik denk dat je helemaal gek wordt als je zolang in zo'n bunker moet verblijven. En als je buiten komt wanneer de straling is verminderd moet je overleven in een dode wereld.

Ben het in de basis wel met je eens.

Maar is preppen dan mischien ook vechten tegen dit soort dreigingen die potentieel, met zekerheid ?, ons allemaal bedreigen met uitroeien ?

Prep ze,

Kans

Deze post delen

Gast Bunkerprepper

Op zo'n post moet ik natuurlijk reageren.

Natuurlijk is een bunker een goede plaats om een dergelijke SHTF situatie het hoofd te bieden en gedurende een bepaalde tijd te schuilen voor de meest schadelijke effecten die samenhangen met een nucleaire dreiging.

Het is niet automatisch zo dat je vervolgens 'moet overleven in een dode wereld'.

BP

Deze post delen

Gast Heksenboot

Er zijn 2 soorten nucleaire rampen.

1. Een kerncentrale-ramp, zoals Tsjernobyl of Fukushima.

2. Een kern-oorlog.

Deze rampen verschillen wezenlijk van elkaar, qua straling en fall-out.

Met een goede shelter, kan je een kern-oorlog overleven.

Ondergronds, bedekt met zand (b.v gebouwd van zandzakken, bekend verhaal) is een mogelijkheid.

http://en.wikipedia.org/wiki/Nuclear_War_Survival_Skills

Zoek zelf internet even af, en verbaas je. Er zijn bijvoorbeeld mensen in leven gebleven, vlakbij de atoombom van Hiroshima.

Het verhaal is anders, dan je gewend bent, dus zoek goed.

De gevaren van atoom-oorlogen worden overdreven.

De gevaren van kern-centrales worden onderschat.

Deze post delen

Gast Bunkerprepper

2. Een kern-oorlog.

Ondergronds, bedekt met zand (b.v gebouwd van zandzakken, bekend verhaal) is een mogelijkheid.

Zoek zelf internet even af, en verbaas je. Er zijn bijvoorbeeld mensen in leven gebleven, vlakbij de atoombom van Hiroshima.

I support this post :-)

Bunkerprepper

Deze post delen

2. Een kern-oorlog.

een 3e is er ook nog, namelijk een terroristische aanval met een vuile bom. iets waar ik me wel vaker zorgen om maak aangezien de nederland en de EU zich steeds vaker bemoeit met andere landen, bijvoorbeeld: de nieuwe sancties tegen noord-korea. evenals de sancties tegen iran. 2 landen die actief bezig zijn met het verbeteren van hun nucleare programma's.

Ook het feit dat iran nog steeds syrie beschermt en ondersteund en dat daar steeds meer radicale groeperingen macht en grotere wapens in hun handen krijgen.

Een bunker is voor mij geen optie, maar ik heb wel een ouder model NBC pak aangeschaft in nieuwe verpakking en een gasmasker. Met de hoop dat ik uit de stralingszone kan komen.

• Leuk 1

Deze post delen

Gast Heksenboot
een 3e is er ook nog, namelijk een terroristische aanval met een vuile bom. iets waar ik me wel vaker zorgen om maak aangezien de nederland en de EU zich steeds vaker bemoeit met andere landen, bijvoorbeeld: de nieuwe sancties tegen noord-korea. evenals de sancties tegen iran. 2 landen die actief bezig zijn met het verbeteren van hun nucleare programma's.

Ook het feit dat iran nog steeds syrie beschermt en ondersteund en dat daar steeds meer radicale groeperingen macht en grotere wapens in hun handen krijgen.

Een bunker is voor mij geen optie, maar ik heb wel een ouder model NBC pak aangeschaft in nieuwe verpakking en een gasmasker. Met de hoop dat ik uit de stralingszone kan komen.

Check tape/DVD 3 van deze serie. De rest is ook leuk, maar op 3 gaat het over shelter bouwen tegen nucleair. Alle verschillen worden ook genoemd.

http://www.undergroundhousing.com/videos.html

Echt een aanrader, wat betreft dit onderwerp.

Deze post delen

2. Een kern-oorlog.

.

Wat je in dit verhaal niet meeneemt zijn de gevolgen op langere termijn. Er zijn inderdaad mensen die een kernaanval oid en bijvoorbeeld Tsjernobyl hebben overleefd, maar de interne schade loop je wel op, ook als je de klap overleefd. Denk aan aggresieve kankers, goedaardige wilde tumorgroei. Misvormde nakomelingen, het niet meer kunnen krijgen van nakomelingen etc... De klap overleven is een ding... maar tot 30 jaar later sta je bloot aan teveel kernstraling.

Wat betreft misvormde nakomelingen, de link hieronder laat een konijntje uit fukushima zien. Door de straling is het DNA gesloopt/veranderd/hoedatdanookwerkt en heeft het beestje geen oortjes meer...

https://www.google.nl/url?sa=i&rct=j&q=&esrc=s&source=images&cd=&cad=rja&docid=CmTkOoxlcSASGM&tbnid=oZN7mfQ_zGXjUM:&ved=0CAUQjRw&url=http%3A%2F%2Fwww.mylespaul.com%2Fforums%2Fbackstage%2F189258-rare-bunny-no-ears-crushed-cameraman.html&ei=2L4rUZDONKms0QWFtYDYCw&bvm=bv.42768644,d.d2k&psig=AFQjCNEHNs-cD7r0_2rA7-UC3UP9JwkAgQ&ust=1361907794684161

Deze post delen

Gast Riesie

Paar kritische factoren zijn bepalend, punt van inslag (bij een bom) zwaarte van de bom (KT-MT)

Onlosmakelijk hangen hier twee killers aan: de overbekende overdruk/onderdruk en hittegolf.

Daar komen wat randvoorwaarden bij kijken. Weersgesteldheid (regen/droog), barometrische druk (hoge drukgebied/lage druk), windrichting (tav je eigen positie) en eigen weerstand (gezond-ziek-aftakelend) mbt blootstelling aan bovengenoemde.

Dan als laatste, je eigen maatregelen (gewoon P-3 masker, of full gear)

Staat al redelijk wat op het forum te vinden mbt bescherming, adembescherming, en shelters.

Doe er je voordeel mee. Doemdenken gaat al snel, komt nog uit de tijd van de koude oorlog. Maar ook in Tsjernobyl is weer volop leven (veel is besmet, maar leven overwint altijd).

Heeft alles met hoeveelheid en halfwaardetijd te maken. En ook hiervan heb ik al genoeg geplaatst.

Nee een kernbom of kernexplosie wil niemand, doem-scenario in the making.

Maar preppen kun je er zeker wel voor. Alles hangt af van de zwaarte en mate van blootstelling.

Vergis je echter niet dat Tjernobyl al tussen (geschat) de 4000 tot 200.000 doden heeft opgeleverd. En dat was in essentie niet meer en/of minder dan een langdurige grote dirty-bomb.

Hier een stuk over straling. En op het forum (ik herhaal mezelf) is genoeg te vinden http://t-over-leven.dansfans.be/index.php/radioactieve-straling

Ries.

Deze post delen

Gast Heksenboot
Wat je in dit verhaal niet meeneemt zijn de gevolgen op langere termijn. Er zijn inderdaad mensen die een kernaanval oid en bijvoorbeeld Tsjernobyl hebben overleefd, maar de interne schade loop je wel op, ook als je de klap overleefd. Denk aan aggresieve kankers, goedaardige wilde tumorgroei. Misvormde nakomelingen, het niet meer kunnen krijgen van nakomelingen etc... De klap overleven is een ding... maar tot 30 jaar later sta je bloot aan teveel kernstraling.

Wat betreft misvormde nakomelingen, de link hieronder laat een konijntje uit fukushima zien. Door de straling is het DNA gesloopt/veranderd/hoedatdanookwerkt en heeft het beestje geen oortjes meer...

https://www.google.nl/url?sa=i&rct=j&q=&esrc=s&source=images&cd=&cad=rja&docid=CmTkOoxlcSASGM&tbnid=oZN7mfQ_zGXjUM:&ved=0CAUQjRw&url=http%3A%2F%2Fwww.mylespaul.com%2Fforums%2Fbackstage%2F189258-rare-bunny-no-ears-crushed-cameraman.html&ei=2L4rUZDONKms0QWFtYDYCw&bvm=bv.42768644,d.d2k&psig=AFQjCNEHNs-cD7r0_2rA7-UC3UP9JwkAgQ&ust=1361907794684161

Zeker heb je gelijk, dat straling, nucleair afval en radioactieve deeltjes erg gevaarlijk zijn.

Daar moet je dus ook op verschillende manieren mee leren omgaan, om te voorkomen dat je daardoor besmet raakt.

De shelters waar ik het over heb, blokkeren een groot deel van de straling. Omdat ze ondergronds zijn, gaat de gevaarlijkste lading over je heen.

Je moet we een tijdje binnenblijven, maar de straling van een kernbom is relatief snel verdwenen, vergeleken bij de straling van een kernreactor-ramp.

En meer van dat soort wetenswaardigheden, maar dat zal je toch zelf moeten uitzoeken, want wie ben ik?

Zoek de feiten. Niet de verhalen en de sensationele beelden.

Deze post delen

Ben het in de basis wel met je eens.

Maar is preppen dan mischien ook vechten tegen dit soort dreigingen die potentieel, met zekerheid ?, ons allemaal bedreigen met uitroeien ?

Prep ze,

Kans

Voorkomen is inderdaad beter dan genezen.

Deze post delen

Op zo'n post moet ik natuurlijk reageren.

Natuurlijk is een bunker een goede plaats om een dergelijke SHTF situatie het hoofd te bieden en gedurende een bepaalde tijd te schuilen voor de meest schadelijke effecten die samenhangen met een nucleaire dreiging.

Het is niet automatisch zo dat je vervolgens 'moet overleven in een dode wereld'.

BP

Bekijk maar eens deze aflevering van The Twilight Zone over het overleven in een bunker tijdens een SHTF en de psychologische gevolgen:

http://www.youtube.com/watch?v=6IT4hnP7Sb4 (Shelter Skelter deel 1)

http://www.youtube.com/watch?v=izMzHhQhY2g (Shelter Skelter deel 2)

http://www.youtube.com/watch?v=EG9-wG47lV0 (Shelter Skelter deel 3)

Deze post delen

Bekijk maar eens deze aflevering van The Twilight Zone over het overleven in een bunker tijdens een SHTF en de psychologische gevolgen:

Ik ben geen bunker fan integendeel.

Maar als er geen betere alternatieven zijn, voor de fallout uitzitten bv, dan een snellere dood dan mag je mijns inziens de oplossing niet echt bekritiseren ?

Betere alternatieven, bv zo snel mogelijk naar onbesmet gebied, hoor ik graag.

Grt

Kans

Deze post delen

Ik had altijd het gevoel dat preppen voor een kernbom geen zin had totdat ik op national geo documentaires zag

van de kernbommen op hiroshima..dan sta je verbaasd, interviews met een 70 jarige vrouw die het van dichtbij

had meegemaakt. Dat mensen na de flash, hun eigen lichamen konden zien die doorzichtig werden alsof ze een

rontgenfoto kregen. Na het zien van de documentaires en als je veel info leest over hoe jezelf te beschermen

komt eigenlijk het volgende naar voren:

-Als je de eerste klap overleeft en je nog leeft zonder direkt dood te zijn is het ergste waar je last van

hebt de eerste neerslag van radioaktieve deeltjes. Deze deeltjes die neerslaan zijn goed te vermijden.

Je kan zelfs met simpele middelen de binnenkomst van radioaktief stof etc goed bestrijden door afdekking

met stof. Al die doemverhalen over dat je het niet overleeft zijn overdreven. Het is erg toegegeven, maar er is

goede kans het te overleven.

Ik zou zeggen kijk eens de herhalingen over de 2e wereld oorlog, goed voor je preppen..aanrader is

ook de documentaire over de 2e wereldoorlog en de strijd van de Duitsers in Rusland, zaken als kou/winter

en waar soldaten last van hadden kan je een goed idee geven wat en waar je zelf als prepper op moet letten.

Deze post delen

Kortom, een Geigertelller, jodiumtabletten en je chassis van je Volvo XC90 laten vullen met goud, naar de poolcirkel rijden en bij een willekeurige Leger-basis met bunker aankloppen om de plaatselijke commandant je Volvo te tonen en je naar binnen te lullen...

Deze post delen

Gast Heksenboot

O jee, dat bedoelde ik nou: zoek feiten, geen fictie.

Deze post delen

Kortom, een Geigertelller, jodiumtabletten en je chassis van je Volvo XC90 laten vullen met goud, naar de poolcirkel rijden en bij een willekeurige Leger-basis met bunker aankloppen om de plaatselijke commandant je Volvo te tonen en je naar binnen te lullen...

De poolgebieden zijn bekent om hun uiteindelijk ophopende functie van troep net als DDT...

Voor globale vervuiling wat een kernramp/oorlog kan zijn, is zoals de naam al zegt geen ontkomen aan.

De vraag is is de mens nieuwsgierig genoeg om uit te vinden wanneer het globaal is en waar de grens zal liggen ...?

Of zijn we wijs genoeg om te stoppen, ik denk dat we al erg ver zijn...

Grt

Kans

Deze post delen

Ik had altijd het gevoel dat preppen voor een kernbom geen zin had totdat ik op national geo documentaires zag

van de kernbommen op hiroshima..dan sta je verbaasd, interviews met een 70 jarige vrouw die het van dichtbij

had meegemaakt. Dat mensen na de flash, hun eigen lichamen konden zien die doorzichtig werden alsof ze een

rontgenfoto kregen. Na het zien van de documentaires en als je veel info leest over hoe jezelf te beschermen

komt eigenlijk het volgende naar voren:

-Als je de eerste klap overleeft en je nog leeft zonder direkt dood te zijn is het ergste waar je last van

hebt de eerste neerslag van radioaktieve deeltjes. Deze deeltjes die neerslaan zijn goed te vermijden.

Je kan zelfs met simpele middelen de binnenkomst van radioaktief stof etc goed bestrijden door afdekking

met stof. Al die doemverhalen over dat je het niet overleeft zijn overdreven. Het is erg toegegeven, maar er is

goede kans het te overleven.

Ik zou zeggen kijk eens de herhalingen over de 2e wereld oorlog, goed voor je preppen..aanrader is

ook de documentaire over de 2e wereldoorlog en de strijd van de Duitsers in Rusland, zaken als kou/winter

en waar soldaten last van hadden kan je een goed idee geven wat en waar je zelf als prepper op moet letten.

De atoombom op Hiroshima had een explosiekracht van 15 kiloton. De atoombommen die nu bestaan hebben een explosiekracht van enkele megatonnen. Met elke ton meer explosiekracht stijgt deze exponentieel.

Er is nooit zo'n bom op een stad gegooid dus we weten niet hoe erg de gevolgen zouden. Echter is het aannemelijk dat niemand die zich in de stad zelf bevindt bij het gebruik van een dergelijke bom het zou overleven en veel mensen op tientallen kilometers afstand ook niet.

Deze post delen

Gast Dick Berts

@TyrionLannister. Von Clausewitz zei het al: "Oorlog is het voortzetten van politiek met andere middelen". Mocht je ooit tijd hebben, de memoires van Winston Churchill zijn griezelig leerzaam op dit gebied. Het ligt allemaal veel subtieler dan meteen maar smijten met atoombommen van vele megatonnen. Ok, theoretisch is dat mogelijk, maar de inzet van kleine kernwapens is veel waarschijnlijker. Vermoedelijk zal de atoomdrempel ook overschreden worden, doordat er eerst conventionele bommen op een kerncentrale van de vijand worden gegooid. Dat is al een politiek spel op zich, want je zaait verwarring bij je tegenstander. Is dit nou een nucleaire of een conventionele aanval??

Deze post delen

Gast Heksenboot
De atoombom op Hiroshima had een explosiekracht van 15 kiloton. De atoombommen die nu bestaan hebben een explosiekracht van enkele megatonnen. Met elke ton meer explosiekracht stijgt deze exponentieel.

Er is nooit zo'n bom op een stad gegooid dus we weten niet hoe erg de gevolgen zouden. Echter is het aannemelijk dat niemand die zich in de stad zelf bevindt bij het gebruik van een dergelijke bom het zou overleven en veel mensen op tientallen kilometers afstand ook niet.

Tsar Bomba, grootste: total destruction radius = 35 km. Bron: Wikipedia.

Deze post delen

Ik blijf toch liever positief dank u! Waar hoop is is leven en waar een wil is is een weg.

Daarom: BLIJF GEESTELIJK PREPPEN!

Deze post delen

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...