Ga naar inhoud
GENEGEERD

papiergeld

Dreutel
 Share

Recommended Posts

Als je geld had willen verdienen aan de overgang van de gulden naar de euro, had je niet in munten moeten beleggen, maar in papiergeld!

Vanmiddag kwam ik langs een (gesloten, want maandag) muntenhandel en zag ik de mij bekende waardepapieren uit de guldentijd in de etalage hangen, wat blijkt? Briefjes van 5-, 10-, 25-, 50-, 100-, en 250 gulden zijn nu meer waard dan de nominale waarde! Dat kun je van het gulden muntstuk, en zelfs van de 50 gulden munt niet zeggen. Ik was totaal verrast! Blijkbaar zijn er zo weinig briefjes over, dat verzamelaars er een hoop geld voor over hebben. Helaas heb ik er geen bewaard,

PS Volgens mij kun je ze bij de Nederlandsche Bank nog inleveren voor de nominale waarde, maar er wordt dus meer voor gegeven door verzamelaars.

Link naar reactie

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...