Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Dr.Prepper

Wat we ervan leren als preppers.nl offline is

Recommended Posts

De afgelopen 27 uur was preppers.nl onbereikbaar*. Voor mij als beheerder natuurlijk dramatisch, het typen nu doet ook pijn door de weggebeten nagels ;) Een medeprepper bracht me in een mailwisseling nog wel een enorme eye opener: Dat dit een enorm leerzame dag was! Terwijl ik me beraad op (tijdelijke) uitwijkmogelijkheden voor de site, ben ik benieuwd wat deze prepper-vrije dag jou heeft opgeleverd :)

Anyway, feels good to be back!

* Oorzaak was een script dat zoveel geheugen vroeg dat het bijna de server onderuit trok.

Deze post delen

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Gast gerbewoner

Wederom het bewijs dat je niet kan rekenen op beschikbaarheid van internet als naslagwerk. Wat dat betreft punten voor @Angela die gisteren driftig alles wat ze hoorde en leerde in een groot schrift aan het opschrijven was. Netjes gerangschikt op onderwerp.

Deze post delen

Meer geheugen installeren! Wat vr server is di eigenlijk?

De site draait op een schoendoos met Apache 1.3 en MS Access, niet goed genoeg? ;)

Ik ga de tech details van de server hier niet bespreken, want het merendeel interesseert die techniek natuurlijk geen ruk, maar ik zal je even per PM informeren ...

Deze post delen

Gast Dick Berts

Wat we hiervan leren? Hoe onvoorstelbaar afhankelijk we zijn geworden van communicatie! Een enkele site die uitvalt heeft al een enorme impact op ons leven. Kun je nagaan wat er gebeurt als de stroom langdurig uitvalt en niet alleen onze communicatie weg is, maar ook water, warmte, toevoer van levensmiddelen, benzine en noem het maar op. Het is bijna onmogelijk om je daar een voorstelling van te maken.

Preppen is heel ver terug durven schakelen en op een zo basaal mogelijk niveau maatregelen nemen. Hoe krankzinnig die maatregelen nu ook klinken. Zo heb ik voor vrienden en kennissen een shtf spreekuur ingesteld (iedere woensdag van 12.00-14.00 uur). Als alle communicatie uitvalt, dan probeer ik op dat tijdstip thuis te zijn. Iemand zal maar giga moeite doen, om met de fiets naar je toe te komen en je niet thuis treffen.

Ik denk dat deze ellende met de site extra belangstelling zal genereren voor het (27mc) radio gebeuren. Op zich niet verkeerd, alleen acht ik de kans dat je daar bij een shtf wat aan hebt niet zo groot. Want het wordt waarschijnlijk een kippenhok in de ether! Ik ga zelf nog wat extra veldtelefoons kopen.

Deze post delen

Joh, ik had gewoon afkickverschijnselen: onrust, boosheid en de leegheid van het leven overviel me keihard!

En verder gaat het leven natuurlijk gewoon door: rommelmarkt bezocht (mooi rugzakje van Fjallraven gekocht) en cake gebakken in mijn wonderpan.

Deze post delen

blokje hout op de kachel, sneeuw schuiven, met de honden de hele ochtend in de sneeuw gespeeld, paarden gevoerd, lief geweest voor de vrouw geweest

vind ik t jammer? ja maar goed, het leven is meer dan internet alleen

af en toe wel beter als je geen internet hebt, t was gewoon extra tijd voor veel belangrijkere dingen

Deze post delen

Gast Dick Berts

Enige tijd geleden heb ik het volgende gepost over mijn ontmoeting in de jaren negentig met de burgemeester van het omsingelde Sarajevo:

"Toen Sarajevo omsingeld was, is de burgemeester door een tunnel gevlucht om overal steun te werven voor zijn stad. Ik heb hem toen persoonlijk gesproken in het Vakbondsmuseum in Amsterdam. Zijn mond viel open van mijn Katadyn Pocketfilter, dat ik bij me had om aan hem te laten zien. Hij wilde niets liever dan die dingen hebben, want de VN had grote waterzuiveraars neergezet en die werden beschoten door sluipschutters. Ontzettend veel van deze man geleerd en hij ook een paar dingen van mij. Kom ik nog eens op terug. Hoe dan ook, die burgemeester -naam vergeten natuurlijk- vertelde dat je in Sarajevo een rol toiletpapier kon ruilen voor een gouden munt! Letterlijk. Voor een grote gouden munt! Afspoelen met water? Ga dat eerst eens proberen en loop dan een week door met het resultaat en kijk dan hoe dat voelt..."

Een van de dingen die de burgemeester me op het hart drukte (ik had toen al plannen voor een crisis boek) was; besteed veel aandacht aan goede boeken, spelletjes, muziek, muziekinstrumenten enz. Een shtf geeft je psychisch al een knauw. Daar komt slecht eten en drinken bij. Raak je geestelijk down, dan is het gebeurd met je. Alleen al het wegvallen van een enkele internetsite laat je als prepper voelen, wat voor invloed het slechts een dag wegvallen van je meest geliefde site op je leven kan hebben. Geen probleem natuurlijk, maar stel je dat eens maal honderd voor. Genoeg mooie boeken in huis? Spelletjes voor de kinderen? Een muziekinstrument dat je altijd graag wilde leren bespelen? Een oude diskman met voldoende batterijen?

Deze post delen

Fijn de site is er weer.

Naast dat p.nl offline was hebben we hier ook nog even zonder stroom gezeten.

De jongste vroeg alleen "doen de deuren het nu nog wel?" we hebben er om gelachen...

De storing was te kort om de noodvoorziening te voorschijn te halen: 12volt accu(s) die hangen aan de druppelladers in een veilige ruimte, en omvormers voor de eerste behoeftes.

De tweede les is dat bij gebrek aan info mensen dus gewoon dingen verzinnen, waarschijnljjk ook wel als er genoeg info is maar dan is er minder voedingsbodem..

Zo las ik op twitter dat de AIVD er achter zat...... Sluiting van de site bedoel ik.

Ach het probleem is al heel lang hetzelfde:

Het probleem is niet om informatie te vinden, het probleem is om betrouwbare informatie te vinden waar je ook iets aan hebt...

Grt

Kans

Deze post delen

Gast gerbewoner
blokje hout op de kachel, sneeuw schuiven, met de honden de hele ochtend in de sneeuw gespeeld, paarden gevoerd, lief geweest voor de vrouw geweest

vind ik t jammer? ja maar goed, het leven is meer dan internet alleen

af en toe wel beter als je geen internet hebt, t was gewoon extra tijd voor veel belangrijkere dingen

+10. Terwijl een hoop man aan het F5-en was waren wij in Nunspeet aan het vuur maken met fat wood, kregen we uitleg over bijenkasten inclusief een honingproeverij van @Bijenman (@heksenboot , is je baard al weer droog? :D). Leerden @CMFC1988 en ik dat je ook als het sneeuwt prima buiten kan slapen en koken en snoepten we van de heerlijke mung bonen met kokosmelk van @Bandoeng. Sorry, maar ik heb het forum niet gemist :)

Deze post delen

Genoeg mooie boeken in huis? Spelletjes voor de kinderen? Een muziekinstrument dat je altijd graag wilde leren bespelen? Een oude diskman met voldoende batterijen?

Misschien een gek idee, maar ik heb een taalcursus klaarliggen voor als tshtf.

Deze post delen

Gast gerbewoner

Goed idee, maar dan moet je denk ik wel een wat oudere cursus hebben. Tegenwoordig kom ik zo vaak tegen"dat je voor aanvullende opdrachten of uitwerkingen even online moet kijken. Zorg er dus voor dat je alles bij elkaar hebt anders heb je nog maar een halve cursus. Kun je wel lezen maar heb je geen idee hoe de uitspraak moet zijn omdat de audiobestanden online staan.

Deze post delen

Gast Dick Berts

Helemaal geen gek idee, een SUPER idee zelfs! Een taal leren is niet alleen leuk, maar ook nuttig. Jouw opmerking brengt mij op het idee om ook eens naar andere cursussen te kijken, die je in boekvorm op de plank kunt hebben liggen en die waardevol kunnen zijn bij een langdurige shtf.

Deze post delen

Gast Dick Berts
Goed idee, maar dan moet je denk ik wel een wat oudere cursus hebben. Tegenwoordig kom ik zo vaak tegen"dat je voor aanvullende opdrachten of uitwerkingen even online moet kijken. Zorg er dus voor dat je alles bij elkaar hebt anders heb je nog maar een halve cursus. Kun je wel lezen maar heb je geen idee hoe de uitspraak moet zijn omdat de audiobestanden online staan.

Zie mijn opmerkingen niet als kritiek, want ik vind dit een EXTREEM waardevolle discussie. Europa gaat instorten. De kans is groot dat wij politiek gezien onder de vleugels van Duitsland moeten gaan schuilen. Of we dat nou leuk vinden of niet. Ik heb naar aanleiding van de opmerking van Nonkel Ries besloten, om een cursus Duits voor ietsje gevorderden in huis te gaan halen. De uitspraak is niet meer mijn probleem, maar toch een goede opmerking Gerbewoner!

Deze post delen

Hoera, preppers.nl is weer bereikbaar.

Bijna ieder uur gekeken of er al contact mogelijk was.

Ik ben bang dat ik toch wel enigszins verslaafd ben aan het preppervirus.

P.S. bedankt Dr. Prepper voor je hulp, Ik heb mijn Avatar kunnen toevoegen.

Groetjes, Popeye.

Deze post delen

Gast gerbewoner

Gezien de huidige ontwikkelingen lijkt Chinees me best een nuttige taal.

Deze post delen

waarom later misschien een taal spreken? ik spreek er 3 plus in nog een stel talen kan ik een aantal dingen zeggen en begrijpen

nu moet ik toch even opscheppen, mijn vrouw spreekt er 5 dat is toch wel verrekte handig

Deze post delen

Gast Heksenboot

Ja, @gerbewoner, mijn baard is weer droog, maar die ga ik zo weer natmaken met de honing van @Bijenman. :p

Natuurlijk heb ik de site gemist, maar er zijn nog genoeg andere dingen te doen.

Gisteren een mooie meeting, zoals gerbewoner al zei. De rest van internet blijft ook interessant.

Wel lachen met Syl. Die zei dat preppers.nl in beslag was genomen door de overheid. Hehe, daar trapte ik niet in. Ik liet haar zien hoe de site plat lag, maar toen was hij er ineens weer, grappig.

Toch nog even wat geduld geprept, dat kon ik wel gebruiken.

Qua informatie en bezigheden heb ik genoeg hier, maar wat ik het meest miste, is toch wel het contact met iedereen, dus:

Mag ik even jullie email-adressen allemaal, want ik heb er maar 4. :o

De mijne is gewoon heksenboot@hotmail.com .

Deze post delen

Gast Heksenboot
De afgelopen 27 uur was preppers.nl onbereikbaar*. Voor mij als beheerder natuurlijk dramatisch, het typen nu doet ook pijn door de weggebeten nagels ;) Een medeprepper bracht me in een mailwisseling nog wel een enorme eye opener: Dat dit een enorm leerzame dag was! Terwijl ik me beraad op (tijdelijke) uitwijkmogelijkheden voor de site, ben ik benieuwd wat deze prepper-vrije dag jou heeft opgeleverd :)

* Oorzaak was een script dat zoveel geheugen vroeg dat het bijna de server onderuit trok.

Hee ouwe Prepper, leef je nog? ;)

Deze post delen

Zoals op Twitter ook al aangegeven, als er interesse is naar een uitwijkmogelijkheid op een server hier in Zweden, dan valt daar absoluut over te praten, hoef er absoluut niet rijk van te worden, het is voor een goed doel tenslotte :)

Ik doe al ruim 15 jaar server en netwerkbeheer, dus wat dat betreft is 't geen enkel probleem. Servers staan hier in een afgesloten ruimte, aangesloten op een 100 Mbit glasvezel verbinding (die in te toekomst naar gigabit gaat zodra de provider er klaar voor is en het financieel haalbaar is).

Geef maar een brul als er interesse is! :)

Deze post delen

Stiekem wilden de moderators gewoon een break van 27 uur :p hahahaha. Nee ik heb het allemaal weer gemist zie ik. Gelukkig alles weer up and running.

Lesson learned: back-ups! Geen elektronisch geklier maar gewoon op papier :).

Deze post delen

Gast Riesie

[/i]

Good to be back, and on track?

Deze post delen

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...