Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

the-young-generation

Huis verlaten en een bol zoeken?

Recommended Posts

ik zat te kijken naar diverse topics hier en kwam zo op een paar vragen.

wat moet er in NEDERLAND gebeuren zodat je je huis zou moeten verlaten en in de

natuur zou moeten leven bij je bol? en hoe groot zou die kans dan zijn? want als iedereen opeens in de natuur moet gaan

leven hebben we volgens mij een probleem in Nederland!

ik hoop dat jullie misschien antwoord hebben

groetjes YG

Deze post delen

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Gast Heksenboot
ik zat te kijken naar diverse topics hier en kwam zo op een paar vragen.

wat moet er in NEDERLAND gebeuren zodat je je huis zou moeten verlaten en in de

natuur zou moeten leven bij je bol? en hoe groot zou die kans dan zijn? want als iedereen opeens in de natuur moet gaan

ik hoop dat jullie misschien antwoord hebben

groetjes YG

Draai de vraag eens om:

Als iedereen in de stad moet gaan leven, zonder voorzieningen, zoals gas/licht/water/riolering/supermarkt/enz. en je de hele dag bezig bent de rovers van je af te slaan, hoe groot is je kans dan?

Deze post delen

want als iedereen opeens in de natuur moet gaan

]

Als 1 % in Nederland van de natuur moet gaan leven is dat al niet haalbaar.

Deze post delen

Hele goede vraag.

Er zijn veel mogelijke antwoorden.

Je kunt pech hebben en je huis kan afbranden, dan is het fijn als je een backup hebt bv.

In shtf situaties de volgende:

Er zal geplunderd gaan worden, als dit een huis na huis actie wordt van een bende dan zul je waarschijnlijk tijd hebben om je huis te verlaten en het hoognodige naar je bol mee te nemen.

Bendes zullen in de steden en dorpen beginnen en daarna zullen ze uitwijken naar het platteland, er zal een koste baten plaatje ontstaan als ze na dagen plunderen niks meer vinden zullen ook zij een keer zelfvoorzienend moeten worden of uitsterven omdat ze niks meer vinden of een sterkere groep tegen komen... Als het goed gaat zit jij in je bol op een plek waar ze niet snel zullen zoeken...

Dus spreiding van risico en een uitwijk mogenlijheid, vul zelf maar redenen in !, zijn voor mij belangrijke punten voor het hebben van een bol..

Prep ze,

Kans

Deze post delen

Gast Heksenboot
ik dacht even in mijn eigen situatie: veel bos en niet een heel groot dorpje

en niet aan de grote steden.

maar ik snap het nu dank jullie wel :)

Zorg voor een goede relatie met je buren. Samen sta je sterk.

Daarom worden er nu al groepen gevormd hier.

Deze post delen

Gast Heksenboot
met mijn rechter buren zit dat wel goed. maar links moet dan nog aan worden gewerkt :)

En natuurlijk weer naar de scouting gaan, dan heb je een hoop vrienden extra.

Jammer dat je niet op de meeting was.

Deze post delen

Als ik mijn huis verlaat is het omdat het onder water staat . Ik heb 2 plaatsen waar ik heen kan .

Een in Duitsland plus 72 m

Een in Zwitserland plus 500 m

Maar als de grenzen dicht gaan heb ik terug een probleem .

Ik ben voorzien om in de natuur te leven als zijnde op door tocht .

Maar permanent in de natuur leven is niet mogelijk in Vlaanderen of in Nederland .

Geert

Deze post delen

Ik verlaat mijn huis nu alvast, in Amsterdam ben je de klos, wat er ook gebeurt.. en je komt niet meer weg ook, ondanks alle leuke plannen die je kan maken hiervoor.

Deze post delen

De grote vraag is waarheen ik ga.

De manier waarop is simpel: alle spullen in een zeecontainer en onderweg naar elders.

De cashvooraad: opnemen van de bank. Edelmetalen verkopen en in bitcoins.

Zelf het vliegtuig nemen en klaar.

Hypotheek zoeken ze maar uit. Mij zien ze niet meer terug.

Dus nogmaals: waarheen?

Wachten tot de metalen op hun top zijn? (en risico hoog)

Of nu al doen? (en risico laag)

Deze post delen

@jobs je hebt het nu naar ik aanneem over een pre-shtf - situatie? dus niet pas daarna?

Beide. Nu kan het rustig enzomeer.

Als de financiele crisis een hoogtepunt heeft, afhankelijk van hoe enzo, is er wellicht nog een kans om orderlijk uit te checken.

Een extremer scenario is dan shtf en waarvoor we voorbereid zijn.

Ik vraag me af wat wijzer is.

Liefst zou ik mijn spullen inclusief PMs naar elders verkassen zonder gedoe.

Maar dan de bestemming eerst weten, plus een kans op een baan enzo, en dna dat vervoer zeker stellen.

Deze post delen

Ik verlaat mijn huis nu alvast, in Amsterdam ben je de klos, wat er ook gebeurt.. en je komt niet meer weg ook, ondanks alle leuke plannen die je kan maken hiervoor.

Ja jij verlaat het land nu al .

Maar vergeet niet ook in Hongarije kan er iets mis gaan .

Geert

Deze post delen

Ja jij verlaat het land nu al .

Maar vergeet niet ook in Hongarije kan er iets mis gaan .

Geert

Sure, overal kan iets mis gaan, maar ik zit:

ruim boven zeenivo 267m, in Amsterdam niet

heb een moestuin met fruit en groente, in Amsterdam niet

heb een geheel omheind terrein, goed te bewaken, in Amsterdam niet

Ik heb stookhout, een voorraadkelder, megazolder, kippen en varkens, in Amsterdam niet

ons dorp heeft maar 1 verharde toegangsweg en geen uitgang :D kunnen we met ons 231 man ook goed bewaken, hier in de wijk in Amsterdam kan dat niet

onze tuin heeft diverse vluchtroutes door bos en veld, die ik allemaal ken en waar niemand komt, in Amsterdam niet

Pandemie, Paniek, Overstroming, Opstanden, Plunderingen etc zijn in mijn Asterix en Obelixdorpje vrijwel uitgesloten.. en dat zijn dus NET de dingen waar je in een grote stad en in veel delen van Nederland toch wel zeg maar de lul bent indien het uitbreekt..

Dus eerlijk gezegd, wat mij betreft is er op die lokatie niet zo heel veel meer over wat er mis kan gaan :D Maar please shoot als je nog iets weet want dan kan ik daar ook weer rekening mee gaan houden!

Deze post delen

Beide. Nu kan het rustig enzomeer.

Als de financiele crisis een hoogtepunt heeft, afhankelijk van hoe enzo, is er wellicht nog een kans om orderlijk uit te checken.

Een extremer scenario is dan shtf en waarvoor we voorbereid zijn.

Ik vraag me af wat wijzer is.

Liefst zou ik mijn spullen inclusief PMs naar elders verkassen zonder gedoe.

Maar dan de bestemming eerst weten, plus een kans op een baan enzo, en dna dat vervoer zeker stellen.

Ja OK ik snap het..

ik vroeg het een beetje omdat je zei dat je het vliegtuig zou pakken en daar kan je NA SHTF natuurlijk niet meer op rekenen.

Wat wijzer is weet niemand, iedereen moet dat voor zich zelf uitmaken, maarja het is ook afhankelijk van waar je nu ziet, zie mijn post over Amsterdam hierboven, ik ben weg dus..

Deze post delen

@Piroska samen met een vriend heb ik jaren een hut gehuurd in Duitsland in een dorpje in de bergen met zelf maar 22 inwoners en daar kon ons ook niets overkomen . Toen er in november van 2006 een windhoos door het dorp raasde en alle niet stenen bouwwerken tegen de vlakte gingen inclusief de hut .

Maar dat was ook een uitzondering .

Zorg jij maar dat de toverdrank niet opraakt ;)

Geert

Deze post delen

Ai ja... dat kan ook gebeuren, wij hebben 2 jaar terug een windhoos gehad, we zagen meteen welke bomen er op ons huis zouden gaan komen als ze knappen, die gaan dus ingekort worden.

Bij de buren knapten er 4 bomen in 30 seconden, arghhh de stoelen vlogen door de tuin ook, niet leuk.. zonde ook van je hut!

Ik zorg voor genoeg toverdrank dat ik er in kan vallen!:D word je groot en sterk van schijnt het..

Deze post delen

De hut is intussen terug gebouwd .

Deels door de verzekering deels door de eigenaar .

Na de storm is de huur bijna verdubbeld .

En de verzekering met 20% gestegen .

Dan heb ik maar gepast .

Mijn vriend huurt ze nog verder , maar is nu elektrische verwarming en een bad kamer in het echte hut gevoel is er niet meer .

Geert

Deze post delen

Sure, overal kan iets mis gaan, maar ik zit:

ruim boven zeenivo 267m, in Amsterdam niet

heb een moestuin met fruit en groente, in Amsterdam niet

heb een geheel omheind terrein, goed te bewaken, in Amsterdam niet

Ik heb stookhout, een voorraadkelder, megazolder, kippen en varkens, in Amsterdam niet

ons dorp heeft maar 1 verharde toegangsweg en geen uitgang :D kunnen we met ons 231 man ook goed bewaken, hier in de wijk in Amsterdam kan dat niet

onze tuin heeft diverse vluchtroutes door bos en veld, die ik allemaal ken en waar niemand komt, in Amsterdam niet

Pandemie, Paniek, Overstroming, Opstanden, Plunderingen etc zijn in mijn Asterix en Obelixdorpje vrijwel uitgesloten.. en dat zijn dus NET de dingen waar je in een grote stad en in veel delen van Nederland toch wel zeg maar de lul bent indien het uitbreekt..

Dus eerlijk gezegd, wat mij betreft is er op die lokatie niet zo heel veel meer over wat er mis kan gaan :D Maar please shoot als je nog iets weet want dan kan ik daar ook weer rekening mee gaan houden!

Hebben jullie daar nog behoefte aan een bard die wat beter bij stem is dan Assurancetourix (die in de nieuwe vertaling ineens Kakofonix heet, wel toepasselijker maar bijzonder verwarrend)?

Deze post delen

Gast Bunkerprepper
Hebben jullie daar nog behoefte aan een bard die wat beter bij stem is dan Assurancetourix (die in de nieuwe vertaling ineens Kakofonix heet, wel toepasselijker maar bijzonder verwarrend)?

Hoe weet jij dat ik zo muzikaal ben? SMILE

Bunkerprepper

Deze post delen

hehehe.... je weet toch hoe dat laatste plaatje van de stripboeken eruit ziet....

nee maar serieus... ja hebben we! kom maar hoor!

Deze post delen

De hut is intussen terug gebouwd .

Deels door de verzekering deels door de eigenaar .

Na de storm is de huur bijna verdubbeld .

En de verzekering met 20% gestegen .

Dan heb ik maar gepast .

Mijn vriend huurt ze nog verder , maar is nu elektrische verwarming en een bad kamer in het echte hut gevoel is er niet meer .

Geert

he jakkes ja... zo gaat dat tegenwoordig, ongelooflijk zelfs een hut gaan exploiteren, nee ik snap dat je daar niet voor gaat.. balen!

Deze post delen

Als ik mijn huis verlaat is het omdat het onder water staat . Ik heb 2 plaatsen waar ik heen kan .

Een in Duitsland plus 72 m

Een in Zwitserland plus 500 m

Maar als de grenzen dicht gaan heb ik terug een probleem .

Ik ben voorzien om in de natuur te leven als zijnde op door tocht .

Maar permanent in de natuur leven is niet mogelijk in Vlaanderen of in Nederland .

Geert

tenzij ze een grote muur overal zetten (waar ook een berg tijd voor nodig is) kan jij gewoon de grens overkomen, het word alleen wat lastiger

Deze post delen

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...