Ga naar inhoud
GENEGEERD

PM en de blabla

Kans
 Share

Recommended Posts

Ik heb weer een stap gemaakt en wil die graag opgooien.

Ik worstel al een tijd met de doom en glorie verhalen over PM.

Ik bezit wat PM als verzekering tegen de volgens mij komende inflatie of zelfs ineenstorting van ons fiat systeem.

Dus waarde stijging of vermindering zijn eigenlijk niet interessant, natuurlijk ben ik geen robot dus echte dips zoals nu zie ik als kans om bij te kopen en waardestijging voelt natuurlijk goed omdat de verzekering geld lijkt op te brengen.....

Maar wat moet je dan met de experts die van alles verkondigen......

Nou ik negeer die dus, ik lees het in de hoop nieuw standpunten of inzichten te vinden maar 95% roept allemaal hetzelfde, nou ja met drie varianten: het kan warm of koud worden of het blijft de huidige temperatuur...........

Waarom?

Heel simpel ze hebben het allemaal over de waarde van PM uitgedrukt in.... Juist die fiat troep...

Wat zegt dat? Helemaal niks het zal me een zorg zijn of die 31,1 gram goud zilver nu 0,0001 euro cent of 1000000 Euro, dollar of wat dan ook waard is.... Het is van belang wat je met die 31,1 gram in realiteit kunt doen, is het een snee brood of minder waard of kun je het ruilen tegen een heel dorp ( graag inclusief de vrouwelijke bevolking, sorrie :cool: )?

En zolang die "experts het niet over dat soort verhoudingen heeft trappen ze zelf in hun eigen onzin.

Ze hebben het allemaal over de kans dat de huidige monetaire instelling gaan omvallen maar drukken waarde nog steeds uit in die momenteel onbetrouwbare onzin en dus uiten ze mijns inziens onbetrouwbare onzin......

Prep ze,

Kans

Ps het is momenteel mijn instelling dat ik niet meer op posts reageer, als deze posts gewoon verwijderd kunnen en worden omdat een moderator vind dat het niks toevoegd of niet past dan stop ik geen energie meer in dat soort zaken.

En zodra mijn topics verwijderd gaan worden, tja dan weet je het antwoord zelf wel te verzinnen denk :confused:

Pfff, dat zal wel bluf zijn, wat moeilijk om niet op posts te reageren, zal ik wel niet lang volhouden........

Link naar reactie

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Misschien ben ik een beetje simpel?:rolleyes: :o !? Maar ik snap de afkorting PM even niet.

Als het om goud gaat, de waarde die in geld wordt uitgedrukt is volgens mij erg relatief. Vooral omdat de waarde van de euro/dollar daalt en stijgt, daarnaast hebben ook de rentevoeten invloed op de waarde van goud. Het is dus niet zozeer het goud dat heftig schommelt, maar de waardes er omheen.

Het is een beetje raar dat goud op dit moment zo laag staat. Want heel veel overheden willen hun goud terughalen uit andere landen op dit moment. Duitsland moet bijvoorbeeld 7 jaar wachten op het goud dat in de US opgeslagen ligt. Dan is er toch een tekort en dan zou je zeggen dat de marktwerking de prijs laat stijgen?

Het lijkt wel alsof de goud en zilverprijzen gemanipuleerd worden. De grote bekende banken in Amerika hebben miljarden verhandeld in goud en zilver op papier, papier dat misschien (lees hoogstwaarschijnlijk) gewoon niets waard is. Ze hebben er dan belang bij om de goud en zilverprijzen zo laag mogelijk te houden om hun papier op de markt te dumpen en om te wisselen voor het echte harde stuff. En dit kunstmatig verlagen kunnen ze misschien nog wel even volhouden. Maar als ik alles bij elkaar optel dan lijkt het me sterk dat goud en zilver in de toekomst niet enorm gaan stijgen. Volgens mij vliegt het op een gegeven moment de pan uit en ben je dolblij met dat ene gouden tientje dat je van je oma hebt gekregen :-)

Link naar reactie

Het is helemaal niet raar dat de PMs/EMs zo laag staan :)

Waarde moet in de huidige economie wijken voor fictie. Zou waarde herkend worden voor wat het is dan moet de fictie stoppen.

Dat is iets waar de samenleving nog niet rijp voor is.

Ik heb het hier niet alleen over de waarde van PMs, die is enkel representatief.

Het gaat over de waarde van echte waardescheppers. Mensen die positief bijdragen aan de economie. Dat zijn er tegenwoordig slechts heel weinig. Cijfers zijn er natuurlijk niet, want dat zou de illusie doorbreken. Ik schat het op minder dan 15% van alle banen.

Link naar reactie

Wat zegt dat? Helemaal niks het zal me een zorg zijn of die 31,1 gram goud zilver nu 0,0001 euro cent of 1000000 Euro, dollar of wat dan ook waard is.... Het is van belang wat je met die 31,1 gram in realiteit kunt doen, is het een snee brood of minder waard of kun je het ruilen tegen een heel dorp ( graag inclusief de vrouwelijke bevolking, sorrie :cool: )?

Als PM experts/goeroes het over de toekomstige prijs hebben, gaan ze meestal uit van de huidige koopkracht van het geld, dit wordt er ook wel eens expliciet bij gezegd. Dus als ze denken dat goud naar €5000,- gaat, bedoelen ze meestal dat je dan met 1 oz 2500 pilsjes kunt kopen, in plaats van de 600 die je er nu mee kunt kopen (bij wijze van). Dit moet je overigens niet als meer dan een hele vage richtlijn nemen, liefst een stuk minder. Als je doel is om uiteindelijk genoeg spaargeld te hebben om 2500 pilsjes te kopen, moet je niet denken: "Dan koop ik nu 1 oz goud, en dan heb ik straks genoeg geld om 2500 pilsjes te kopen, want goud goeroe/expert X zegt het, en hij heeft verstand van zaken".

Link naar reactie

PM's heb je toch niks aan. Heb er ook een beetje van maar het zal niks opleveren tenzij je miljoenen euro's hebt en daarmee leuke koerwinstjes mee kunt behalen. Tegen de tijd dat PM's echt waardevol zouden worden komt er een bezitsverbod. Je kan dan je goud en zilver niet meer verkopen, als je naar een muntenhandelaar ermee zou gaan dan zou die verplicht worden om daar melding van te doen waarna de politie het in beslag komt nemen. Heb je wat dan zet je het beter na de volgende koersstijging om in euro's waarmee je tastbare producten kan kopen waar je wat aan hebt. Maar liever gebruik je het om schulden die je evt hebt af te lossen (inclusief je hypotheek), als je ooit een deurwaarder over de vloer mocht krijgen dan wordt alle voedsel en andere preps die je bezit in beslag genomen, alleen een bed en de kleding op je rug mag je blijven houden.

PM's zijn een leuk speeltje voor de elite maar absoluut niet voor de gewone man (op een trouwring en wat kettingkjes na, mits niet te duur).

Link naar reactie

Voor bescherming tegen een grote crash is het goed om je spaarcenten te verdelen. Wat PM, wat cash, land, eten, goederen.

Als je op winst mikt is het moment van kopen van belang. En dan moet je beter geinformeerd zijn om te slagen. Met de experts zou ik het ook niet zo nauw nemen zoals je zegt.

Dat de crash gaat komen lijkt me duidelijk dus verdeel je poen en dan maar afwachten hoe de situatie er weer voor staat.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...