Ga naar inhoud
GENEGEERD

Kringloop


renone

Aanbevolen berichten

Ook ik ben gek op kringloop en rommelmarkten. De laatste aankoop waren 4 zeer oude kristallen cognacglazen a 0,25 cts pst.:)

 

Ook kwam ik een vergeeld boekje tegen met ao tips over petroleumstelletjes en lampen. Een paar wil ik jullie niet onthouden.

 

Walmen; Kan worden voorkomen door nieuwe lonten een paar uur in de azijn te leggen en daana te laten drogen.

Geur ; Een paar kamferballetjes bij de petroleum te doen

lampen ; Geven helderder licht als er een beetje terpetine wordt toegevoegd. Zout schijnt hetzelfde te doen

lekken ; Spoelen met een mix van gelatine en glycerine en laten drogen

 

Bij niet in gebruik zijn pit laagdraaien. voorrkomt verdampen en dus geur

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Reacties 53
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Een blusdeken is een must.

Deze week had ik nog een brand in mijn keuken met een 'alternatief koken'-experiment.

Vlammen schoten fel rondom de hele pan.

Hij stond op mijn fornuis.

 

Gelukkig had ik op de bhv-cursus geoefend met een blusdeken.

Met mijn 1.1x1.1 m deken had ik de vlammen snel gedoofd, maar de rook niet.

Ik heb een dag last van mijn luchtwegen gehad ervan. Gelukkig was de rookschade beperkt,

Doordat ik de achterdeur snel had open gegooid.

 

Wat ik ervan geleerd heb:

Onderschat brandstof , ook in kleine hoeveelheid, nooit.

Zorg dat je altijd een blusdeken binnen handbereik hebt en zorg dat je daar eens mee hebt geoefend.

 

Noach

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo'n blusdeken (of een stuk ervan) is ook interessant kan als soort van onderlaag om je vuurtje op te zetten tijdens de zomermaanden in de bossen om bosbranden en dergelijke te vermijden.

 

Onlangs een filmpje gezien waar een blusdeken gebruikt werd als kleine vuurhaard in een tarp-shelter voor een klein vuurtje.

 

--> http://www.youtube.com/watch?v=TGCQz9627EQ&list=UUA7LqFpF_Zlty4Yg2iGJppw&index=2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Afgelopen weekend mezelf blij gemaakt met een gourmetset op 4 spiritusbranders. Met 1 brander extra.

Zo had ik voor 3,50 5 branders. Da's mooi.

Gisteren een test gedaan.

 

Met 100 ml spiritus brandt 1 brander 50 tot 60 minuten (gaatjes volledig open).

1 liter water laten koken duurde 23 minuten.

Een fles spiritus kost zo'n 1,20 euro, denk ik.

 

Dus ruim drie kwartier koken kost dus 12 ct !

 

Een stuk efficiënter en veiliger dan mijn Wood Stove van blik of mijn levensgevaarlijke waxinelichtjes-experiment.

 

Ook heb ik vorige week een backpackersrugzak gescoord voor 12,50. Mooi, ruim, stevig, Eindelijk een stevige BOB.

Er lagen er zelfs 2, maar k heb er maar 1 meegenomen.

 

Lang leve de kringloopwinkel!

 

 

Noach

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo'n blusdeken (of een stuk ervan) is ook interessant kan als soort van onderlaag om je vuurtje op te zetten tijdens de zomermaanden in de bossen om bosbranden en dergelijke te vermijden.

 

Onlangs een filmpje gezien waar een blusdeken gebruikt werd als kleine vuurhaard in een tarp-shelter voor een klein vuurtje.

 

--> http://www.youtube.com/watch?v=TGCQz9627EQ&list=UUA7LqFpF_Zlty4Yg2iGJppw&index=2

 

Wat een goed idee, zeg.

Daar was ik nou niet opgekomen.

Handig forum.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Geert: Een fluitketel zoek ik ook nog, alleen hier bij de kringloop hanteren ze soms rare prijzen. 9,50 voor zo'n Hema fluitketel met zwenkdop. Zullen we denken, 't is design!!

 

Er stond er maar een zal volgende week nog eens kijken laat wel iets weten .

 

Geert

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

@Geert: Een kwestie van tijd en dan vind ik er hier ook wel eentje over een paar maandjes voor een euro.

Om zo'n ding nu mee te gaan slepen naar de camping is ook niet nodig, wel aardig van je om het voor te stellen. :)

 

Dat meeslepen van een fluitketel zal wel mee vallen bij al de rest dat ik bij zal hebben .

 

Geert

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kom bijna wekelijks in de kringloopwinkel . Ik was er gisteren nog . Een paar weken terug had ik gevraagd als ze wek potten hadden of ze me wilden bellen .

Nu een uur geleden kreeg ik telefoon . De kringloopwinkel .

Ik denk dat ik de slag van de week heb gedaan .

12 potten van anderhalve liter , 18 potten van 1 liter 10 nieuwe ringen in de originele verpakking en nog wat deksels er bovenop .

Voor de prijs van 10 € .

Mag ik tevreden zijn ?

 

Geert

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Geert: Da's een koopje!

 

Laats zag ik een electrische weckketel liggen bij de kringloop. 9,50. Ik twijfelde toen, maar besloot de volgende dag hem toch te gaan halen. Jammer genoeg was 'ie al weg. :(

 

Ik heb er een gekocht op 2hands .be stond 25 €geprijsd af gepingeld naar 17€ en was maar 10 mln. Rijden van mijn huis .

 

Geert

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja het zijn echte glazen weck potten het staat zelf in het glas weck .

 

Geert

 

zie ze ook wel eens staan maar meestal zijn die rubbers ertussen verteerd,of bijna....

 

enig idee of die los te koop zijn? en hoe deden ze dat vroeger? hadden ze toen ook rubbers ertussen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

@renone: Rubbers zijn idd los te koop en dien je regelmatig te vervangen.

 

Nu is wecken niet zo heel erg oud, als techniek, ooit eens uitgevonden en toegepast voor het leger van Napoleon. Toen deden ze allerlei soepjes gewoon in flessen. Later is de speciale weckpot gekomen, ik vermoed al met rubberen ring. Ik ben erg benieuwd of iemand alternatieven weet voor de rode rubberen ring.

Link naar reactie
Delen op andere sites

zie ze ook wel eens staan maar meestal zijn die rubbers ertussen verteerd,of bijna....

 

enig idee of die los te koop zijn? en hoe deden ze dat vroeger? hadden ze toen ook rubbers ertussen?

 

De rubbers zijn afzonderlijk te koop .

Mijn ouders gebruikten de rubbers (ringen ) max. 2 maal .

Let wel op er zijn veel verschillende afmetingen .

 

Geert

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 jaren later...

Zaterdag morgen, ging ik naar 1 van de kringloop winkels in de stad ( overige waren gesloten) op zoek naar een versterker voor in mijn camper.

Mijn oude versterker heeft het voor gezien gehouden helaas.

En daar ik erg van muziek hou tijdens het rijden, ook om het motorlawaai wat te overstemmen:D ging ik dus op zoek naar een 2dehands versterker.

Helaas hadden ze er op het moment geen staan, maar....altijd weer andere leuke dingen, die ik dan toch niet kan laten staan, zoals metalen kruikjes, na ervaring winternacht op nunspeet, kan je er hier beter een aantal van hebben in je prive assortiment.

Nu had ik vorige keer al een petroleumstelletje gekocht, een 1 pitter, nu stond er op de grond een 3 pitter onder een tafeltje, die had ik nog niet:)

Het is niet moeders mooiste, maar hij is goed en bruikbaar, dat is voor mij toch het belangrijkste.

En voor € 7,50 kan je toch geen hoge eisen meer gaan stellen dacht ik zo, afijn ik ben er zeer blij mee:)

20150502_150112.jpg.e5b84e529b95bac45e7839279288eea6.jpg20150502_150150.jpg.a90dad35ff79a231a435a94dd225153d.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...