Ga naar inhoud
GENEGEERD

BP-5 en/of NRG-5?


Pr3parator

Aanbevolen berichten

Wat zijn de voor- of nadelen van BP-5 tov NRG-5?

 

Ik heb al even gezocht, ik heb namelijk het idee dat ik hier al een keer iets over langs heb zien komen.

Ik kan dit alleen niet terug vinden.

 

 

Kan iemand iets aanraden?

Ik heb iets gelezen over smaakverschil.

 

BP-5: 24 pakjes voor 129 euro

NRG-5: 24 pakjes voor 189 euro

Weet iemand eventueel een leverancier die aan te raden is?

 

Op basis van deze info zou ik voor de BP-5 kiezen: De verpakking van de NRG-5 lijkt me alleen meer solide.

 

BVD

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Die super energie repen heb ik nog nooit geproefd. Ik zou niet weten waar je ze kunt kopen en de prijzen die je leest schrikken mij ook af. Wel heb ik altijd het één en ander aan muesli repen en dergelijke in huis. Als ik ga fietsen (wat ik geregeld doe) steek ik er altijd een paar bij me voor het geval ik wat flauw word. Het zijn gewoon repen uit de supermarkt, en de ene is lekkerder dan de andere, dus ik probeer ze gewoon bijna allemaal uit. Ook gewone goedkope volkoren tarwebiscuit bevalt mij overigens erg goed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die super energie repen heb ik nog nooit geproefd. Ik zou niet weten waar je ze kunt kopen en de prijzen die je leest schrikken mij ook af. Wel heb ik altijd het één en ander aan muesli repen en dergelijke in huis. Als ik ga fietsen (wat ik geregeld doe) steek ik er altijd een paar bij me voor het geval ik wat flauw word. Het zijn gewoon repen uit de supermarkt, en de ene is lekkerder dan de andere, dus ik probeer ze gewoon bijna allemaal uit. Ook gewone goedkope volkoren tarwebiscuit bevalt mij overigens erg goed.

 

bij wijze van test heb ik daar een keer een mandje vol van gekocht, en er de hele week op geleeft, met uitzondering van iets anders van als avond eten bv brood of wat warms

en dat ging prima, maar in de smaak zit inderdaad een hele hoop verschil

Link naar reactie
Delen op andere sites

Had zelf eigenlijk dezelfde vraag.

Aangezien het prijsverschil zo groot is gaat mijn voorkeur toch uit naar de bp-5.

Betreft het smaakverschil : de bp-5 is goed te eten zit in mijn BOB,en in shtf gaat het mij alleen om voedingswaarde.

 

Kijk vooral even op de duitse sites,al is de prijs dezelfde als bovengenoemde.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat zijn de voor- of nadelen van BP-5 tov NRG-5?

 

Ik heb al even gezocht, ik heb namelijk het idee dat ik hier al een keer iets over langs heb zien komen.

Ik kan dit alleen niet terug vinden.

 

 

Kan iemand iets aanraden?

Ik heb iets gelezen over smaakverschil.

 

BP-5: 24 pakjes voor 129 euro

NRG-5: 24 pakjes voor 189 euro

Weet iemand eventueel een leverancier die aan te raden is?

 

Op basis van deze info zou ik voor de BP-5 kiezen: De verpakking van de NRG-5 lijkt me alleen meer solide.

 

BVD

 

Is de prijs voor NRG Niet 129 en BP5 189? Over het algemeen is bp5 duurder omdat de houdbaarheid 10jaar is itt nrg5 dat maar 5jaar houdbaar is. Beiden kun je zeer ruim over de THT nog eten.

 

Heb je links of adressen met jou genoemde prijzen? Ben er erg benieuwd naar!

Op http://www.shtf.nl is er een kleine smaak/algemene test gedaan met BP5. Is goed te eten, ook voor kids.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is de prijs voor NRG Niet 129 en BP5 189? Over het algemeen is bp5 duurder omdat de houdbaarheid 10jaar is itt nrg5 dat maar 5jaar houdbaar is. Beiden kun je zeer ruim over de THT nog eten.

Volgens mij is de houdbaarheid van al dat soort noodrantsoenen - BP5, NRG5, Seven OceanS - hetzelfde. Op conserva.de staat ook bij zowel BP5 als NRG5 een houdbaarheid van 10 jaar. Het verschilt alleen per fabrikant wat ze erop zetten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij is de houdbaarheid van al dat soort noodrantsoenen - BP5, NRG5, Seven OceanS - hetzelfde. Op conserva.de staat ook bij zowel BP5 en NRG5 een houdbaarheid van 10 jaar. Het verschilt alleen per fabrikant wat ze erop zetten.

 

Officieel schijnt nrg5 5 jaar houdbaar te zijn en bp5 10 jaar. Een test in Duitsland heeft aangetoond dat het na 10 jaar ná de de THT nog veilig te eten was. En de smaak was ook goed. Dit voer wordt inderdaad onder verschillende namen verkocht. Meeste komt van Compact uit Noorwegen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Van de smaak moet je je sowieso niet teveel voorstellen. Ik vind het lijken op zandkoekjes, waar echt Sahara zand in lijkt te zitten kwa structuur. Het is niet vies, maar eerder smaakloos.

Het vult wel enorm zeker wanneer je er water bij kunt drinken. Persoonlijk zou ik voor de prijs gaan, beide ontlopen elkaar niet zo heel veel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 jaar later...

De voor consumenten verkrijgbare BP-5 noodrantsoenen zijn gebaseerd op enkel calorieën, er zijn geen vitaminen en mineralen aan toegevoegd. De bij Noodzaken verkrijgbare NRG-5 noodrantsoenen zijn de exact zelfde noodrantsoenen zoals die ook ingezet worden door hulporganisaties. De NRG-5 zijn noodrantsoenen mét toevoegde vitaminen en mineralen. Het verschil in totaal aantal calorieen tussen BP-5 en NRG-5 is te verwaarlozen.

 

Waarom heeft de algemeen verkrijgbare BP-5 consumentenversie niet deze toevoegingen?

Het is niet in elk land toegestaan om vitaminen en mineralen aan voedsel toe te voegen, vandaar dat de producent ervoor gekozen heeft om BP-5 te produceren die overal verkocht kan worden. En daarnaast is de algemeen verkrijgbare BP-5 gemaakt en in de markt gezet als energievoedsel voor outdoors gebruik en niet als noodrantsoen voor rampen. De bij Noodzaken verkrijgbare NRG-5 zijn wel échte noodrantsoenen. De échte BP-5 noodrantsoenen voor crisisgebieden, mét vitaminen en mineralen, zijn niet in de handel verkrijgbaar. Ben je een noodvoorraad aan het aanleggen, kies dan dus voor NRG-5 noodrantsoenen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan je onderstaande onderbouwen met links? Of andere te controleren informatie?

 

Edited to add:

Net even verder gezocht. BP5 komt uit Noorwegen (Compact AS) en NRG5 uit Duitsland (MSI). Er zitten zeer kleine verschillen in samenstelling en voor zover ik kan nagaan in beide versies mineralen én vitamines....(volgens verschillende aanbieders)

http://de.wikipedia.org/wiki/BP-5

http://www.redcross.int/en/eric/eric/screen%20tome%201/05FOOscreen/177FNUTBISCBP5.pdf

 

 

De voor consumenten verkrijgbare BP-5 noodrantsoenen zijn gebaseerd op enkel calorieën, er zijn geen vitaminen en mineralen aan toegevoegd. De bij Noodzaken verkrijgbare NRG-5 noodrantsoenen zijn de exact zelfde noodrantsoenen zoals die ook ingezet worden door hulporganisaties. De NRG-5 zijn noodrantsoenen mét toevoegde vitaminen en mineralen. Het verschil in totaal aantal calorieen tussen BP-5 en NRG-5 is te verwaarlozen.

 

Waarom heeft de algemeen verkrijgbare BP-5 consumentenversie niet deze toevoegingen?

Het is niet in elk land toegestaan om vitaminen en mineralen aan voedsel toe te voegen, vandaar dat de producent ervoor gekozen heeft om BP-5 te produceren die overal verkocht kan worden. En daarnaast is de algemeen verkrijgbare BP-5 gemaakt en in de markt gezet als energievoedsel voor outdoors gebruik en niet als noodrantsoen voor rampen. De bij Noodzaken verkrijgbare NRG-5 zijn wel échte noodrantsoenen. De échte BP-5 noodrantsoenen voor crisisgebieden, mét vitaminen en mineralen, zijn niet in de handel verkrijgbaar. Ben je een noodvoorraad aan het aanleggen, kies dan dus voor NRG-5 noodrantsoenen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gelukkig dat er ook vitamine B12 in tabletten is. Als je dit soort noodrantsoenen voor nood langdurig gebruikt, dan ook maar vitamines voor nood erbij inslaan.

Voor een paar dagen zal het niet zoveel verschil maken, denk ik.

 

Ik ben niet zo van de vitaminetabletten, meer van de sinaasappels, maar op een lange hike neem ik wel bruistabletten mee. Bruistablet in het water en ik heb lekker smakend drinken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gelukkig dat er ook vitamine B12 in tabletten is. Als je dit soort noodrantsoenen voor nood langdurig gebruikt, dan ook maar vitamines voor nood erbij inslaan.

Voor een paar dagen zal het niet zoveel verschil maken, denk ik.

 

Ik ben niet zo van de vitaminetabletten, meer van de sinaasappels, maar op een lange hike neem ik wel bruistabletten mee. Bruistablet in het water en ik heb lekker smakend drinken.

 

Zijn dat dan vitamine tabletten? En hoe lang is die hike dan? Ik ben weken weg geweest en heb echt nog nooit vitamines extra meegenomen....? En ook nooit nadelige effecten ondervonden van het "gebrek" aan vitamines tijdens een hike/trip

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...