Ga naar inhoud
GENEGEERD

Beginner en zijn BOB


RJackel

Aanbevolen berichten

Trouwens sommige mensen hebben nou gezegd dat mijn BOB te zwaar zou zijn. Enige tips over wat ik dan beter er niet in kan doen? Dat zou wel op prijs gesteld worden :)

 

Een BOB is heel persoonlijk, als jij vindt dat het zo goed is dan moet je je BOB gewoon zo houden, en niet dingen eruit halen omdat andere mensen het te zwaar vinden.

Ik vind het een perfecte lijst, en zou het zo houden. Misschien dat je inderdaad voor die borden een vervanging kan zoeken. ik heb bijvoorbeeld twee mess tins erin zitten, dat zijn zowel bakjes om in te koken, fungeren als borden en als een kom. Drie in een voor minder gewicht. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Ik heb meerdere dingen omdat ik sommige dingen in beiden BOBs wil. Dus in die van mij en van mijn vrouw voor het geval dat er eentje beschadigd raakt, wij hem kwijt raken of door andere omstandigheden. Volgens mij heb jij zelfs in je citaat onderaan 1= geen en 2=een :rolleyes:

 

Het doel van de BOBs in inderdaad enkele dagen overleven buiten de deur. Bijv. in een situatie waarbij wij het huis uit moeten en te voet ergens heen moeten. Zoals eerder genoemd verwacht ik niet dat ik rechtstreeks uit mijn huis te voet vertrek maar ik ga bijv. met de auto en kom dan vast te zitten door lange files of andere dingen. Zelfde geld voor de fiets bijv. bij een overstroming waar je door het water moet en dus de fiets moet achterlaten

 

Toegevoegd:

Ohw en trouwens ik heb geen BOL van mijzelf waar ik dingen heb opgeslagen maar ik heb 9 adressen van familie leden(ben Pools) waar ik zeer close mee ben en die allemaal hoger op leven. Daar zou ik terecht kunnen bij een eventuele overstroming of als ik gewoon zou moeten evacueren. Dus het doel van de BOB is indien nodig enkele dagen in het wild overleven en naar een van die bestemmingen te gaan.

 

Ok, duidelijke uitleg. Ik had de gedachte dat je 2 rugzakken had, en daarmee het 1=geen en 2=één pricipe aanhield. Niks mis mee verder. Ik zal proberen later nog even verder naar je lijst te kijken. Maarja, het is jou lijst dus ik ga er vanuit dat je weet wat je wilt op basis van je ervaring? Ik kan een heel andere lijst/BOB hebben omdat ik een ander doel ermee voor ogen heb.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...