Ga naar inhoud
GENEGEERD

Vreemde trend in winkels, alles veel duurder, maar bulk aanbiedingen spotgoedkoop


samurai

Aanbevolen berichten

Ik dacht ik kijk eens of ik de enige ben die deze trend ontdekt, iets wat ons als prepper blij zou moeten maken, mij wel.

 

Merkt iemand dat als je continu naar aanbiedingen zoekt van levensmiddelen, dat nou nooit dat levensmiddel

in de aanbieding komt waar je echt een vracht van zou inslaan, hoeveel jaar je ook wacht?

 

En dan opeens begin dit jaar, alles in de aanbieding wat ik nou echt veel gebruik en nou net naar op zoek was...

 

Zo kom ik van de week bij de Emteh, dit stond niet in het weekkrantje, staat er een grote stapel van iets wat

ik nou nooit in de aanbieding zie, en overal gekeken altijd voor dezelfde prijs.

 

Tarwebloem 1 kilo in de aanbieding voor 33 cent. Nou kan ik het komend jaar wel weer zelf gaan

verbouwen, maar dacht zo, kosten versus baten en lasten en de steeds erger wordende economie..

 

Kocht gelijk 50 kilo tarwebloem, kan ik een heel jaar van alles bakken, voor 16.50.

Wacht even een heel jaar onbeperkt brood, koek,cake,muffins, pannenkoeken tot je er ziek van eet

voor 16.50..

 

En ik zie dit met veel spullen, de afprijzingen zijn gigantisch..geldt voor alles eigenlijk..

Als het in de aanbieding is, dan erg zwaar afgeprijsd,waar ik bij aanbiedingen nog wel eens zei,

is dat een aanbieding dacht het niet..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
De Euroshopper tarwebloem is bij de AH altijd 0,33 euro.

 

Niet alles wat in de "aanbieding" staat is per definitie goedkoper dan anders.

 

Ik shop niet bij AH, maar wat is de kwaliteit van deze tarwebloem dan, zal ik wel verkeerd gekeken hebben altijd dan.

Maar okay, voor mij persoonlijk blijft de trend toch staan, wil toch wel eens zien of wat je zegt waar is. Ik heb bij

AH nog niks goedkoop gezien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot
Ik shop niet bij AH, maar wat is de kwaliteit van deze tarwebloem dan, zal ik wel verkeerd gekeken hebben altijd dan.

Maar okay, voor mij persoonlijk blijft de trend toch staan, wil toch wel eens zien of wat je zegt waar is. Ik heb bij

AH nog niks goedkoop gezien.

 

Nah, @Johnny BravoNL is een grappenmaker eerste klas, maar met dit soort dingen vertrouw ik hem blindelings. Dat zit wel goed hoor, samurai. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nah, @Johnny BravoNL is een grappenmaker eerste klas, maar met dit soort dingen vertrouw ik hem blindelings. Dat zit wel goed hoor, samurai. :)

 

Zo zie je maar weer, je blijft toch mens. Ben van boerenbond naar gehucht geweest en allemaal euro de kilo.

Ironisch dat de duurste supermarkt de goedkoopste non-aanbieding meel heeft.

Ik geef hem een kuddo als excuus, en als dank voor een goedkope source van meel, ik zal eens gaan kijken bij die dure winkel AH.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
Nah, @Johnny BravoNL is een grappenmaker eerste klas, maar met dit soort dingen vertrouw ik hem blindelings. Dat zit wel goed hoor, samurai. :)

 

Jammer voor jou hoor, maar dan moet je dat vertrouwen eens herzien.

 

Sinds een bepaald moment toch al uitspraken die mensen maken door eigen onderzoek aan het verifieren, kwestie van levenservaring.

 

Ben naar deze zaken geweest waar de meel zogenaamd goedkoper zou zijn, nou bij de AH is de tarwebloem 0.39 cent de kilo.

Bij de LIDL is de tarwebloem zelfs 0.49 cent..

 

Dus mijn meel van 33 cent was toch de goedkoopste.

 

En zeggen dat je je vergist hebt, als je het niet zeker weet waarom dan een post doen??

 

Ik verwacht dat mensen hier en dan vooral preppers juiste uitspraken doen, door te reageren met one-liners en je bewering

zodoende proberen onderuit te schoppen, ik zal er verder maar niks over zeggen. En dan ben ik nog geneigd mijn

excuses aan te bieden en kuddos te geven terwijl ik zelf gelijk heb, tja..

 

Als ik al een uitspraak van iemand niet kan vertrouwen hier, tja wat dan, maar geen nood, had al eens een post

gedaan over dat alles wat mensen zeggen je niet moet vertrouwen..maar een simpele meel aanbieding..

 

Zet je aan het denken als je mensen in een groep zou moeten gaan vertrouwen bij SHTF die je eigenlijk maar oppervlakig kent.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jammer voor jou hoor, maar dan moet je dat vertrouwen eens herzien.

 

Sinds een bepaald moment toch al uitspraken die mensen maken door eigen onderzoek aan het verifieren, kwestie van levenservaring.

 

Ben naar deze zaken geweest waar de meel zogenaamd goedkoper zou zijn, nou bij de AH is de tarwebloem 0.39 cent de kilo.

Bij de LIDL is de tarwebloem zelfs 0.49 cent..

 

Dus mijn meel van 33 cent was toch de goedkoopste.

 

En zeggen dat je je vergist hebt, als je het niet zeker weet waarom dan een post doen??

 

Ik verwacht dat mensen hier en dan vooral preppers juiste uitspraken doen, door te reageren met one-liners en je bewering

zodoende proberen onderuit te schoppen, ik zal er verder maar niks over zeggen. En dan ben ik nog geneigd mijn

excuses aan te bieden en kuddos te geven terwijl ik zelf gelijk heb, tja..

 

Als ik al een uitspraak van iemand niet kan vertrouwen hier, tja wat dan, maar geen nood, had al eens een post

gedaan over dat alles wat mensen zeggen je niet moet vertrouwen..maar een simpele meel aanbieding..

 

Zet je aan het denken als je mensen in een groep zou moeten gaan vertrouwen bij SHTF die je eigenlijk maar oppervlakig kent.

 

 

Wow, je punt?? je hebt het toch ergens goedkoper gevonden? Dat is mooi meegenomen en bedankt voor het melden maar maak er dan aub verder niet te veel heisa van aub. Ook prijzen en aanbiedingen zijn aan onderhevig aan fluctuatie (vooral als je een maand later hierop terugkomt, duhhuh), dat is normaal en noemen ze vraag en aanbod en iets met economie. Ook een prepper kan hiermee een keer iets fout hebben en is geen doodzonde. Dus waarom zo doen? niemand hier is alwetend, de ene alleen weet wat meer dan de ander ;)

 

jouw ervaring was op dat moment dus anders dan die van @Johnny BravoNL en als je hierom al moeilijk gaat dat doen...tjah......en zo snel al iemand niet meer vertrouwen om een gering prijsverschil..dat is nog al wat. Maak het jezelf niet zo moeilijk, is nergens voor nodig hoor! Sterkte hiermee

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wow, je punt?? je hebt het toch ergens goedkoper gevonden? Dat is mooi meegenomen en bedankt voor het melden maar maak er dan aub verder niet te veel heisa van aub. Ook prijzen en aanbiedingen zijn aan onderhevig aan fluctuatie (vooral als je een maand later hierop terugkomt, duhhuh), dat is normaal en noemen ze vraag en aanbod en iets met economie. Ook een prepper kan hiermee een keer iets fout hebben en is geen doodzonde. Dus waarom zo doen? niemand hier is alwetend, de ene alleen weet wat meer dan de ander ;)

 

jouw ervaring was op dat moment dus anders dan die van @Johnny BravoNL en als je hierom al moeilijk gaat dat doen...tjah......en zo snel al iemand niet meer vertrouwen om een gering prijsverschil..dat is nog al wat. Maak het jezelf niet zo moeilijk, is nergens voor nodig hoor! Sterkte hiermee

 

Nee hoor doe ik ook niet, maar dan gaarne wat extra info mbt merk, tijd van aanbieding, ipv een one-liner..

En ik ga toch nooit af op wat een ander zegt..maak je niet druk mijn jongen..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jammer voor jou hoor, maar dan moet je dat vertrouwen eens herzien.

 

Sinds een bepaald moment toch al uitspraken die mensen maken door eigen onderzoek aan het verifieren, kwestie van levenservaring.

 

Ben naar deze zaken geweest waar de meel zogenaamd goedkoper zou zijn, nou bij de AH is de tarwebloem 0.39 cent de kilo.

Bij de LIDL is de tarwebloem zelfs 0.49 cent..

 

Dus mijn meel van 33 cent was toch de goedkoopste.

 

En zeggen dat je je vergist hebt, als je het niet zeker weet waarom dan een post doen??

 

Ik verwacht dat mensen hier en dan vooral preppers juiste uitspraken doen, door te reageren met one-liners en je bewering

zodoende proberen onderuit te schoppen, ik zal er verder maar niks over zeggen. En dan ben ik nog geneigd mijn

excuses aan te bieden en kuddos te geven terwijl ik zelf gelijk heb, tja..

 

Als ik al een uitspraak van iemand niet kan vertrouwen hier, tja wat dan, maar geen nood, had al eens een post

gedaan over dat alles wat mensen zeggen je niet moet vertrouwen..maar een simpele meel aanbieding..

 

Zet je aan het denken als je mensen in een groep zou moeten gaan vertrouwen bij SHTF die je eigenlijk maar oppervlakig kent.

 

Gaan we ruzie maken over tarwebloem? Nee toch? Toch niet over tarwebloem? (derde post van onderen).

 

Maar inderdaad, de prijs van tarwebloem is recentelijk 6 cent gestegen. En jouw meel is, als die nog steeds 0,33 cent is, zal dan wellicht de goedkoopste zijn. Van harte! Jij bent de über tarwebloem kenner. Ik buig voor u. Mea Culpa.

 

Maar om daar nu gelijk een hele "vertrouwenskwestie" van te maken... Pfff... Dat is wel ietwat overtrokken...

 

Ach, ik "maal" er niet om.

 

Groetjes,

 

JB

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had al wel zo een reaktie verwacht, waar ik altijd de wijste ben en niet meer reageer, en de zeldzame keren gerechtvaardige kritiek geef wordt ik altijd aangevallen.

 

Ter feit:

Ik benader iedereen met hetzelfde respect, maar ook dezelfde kritiek, of je nou JohnnyBravo bent of Dick berts, aan vriendenpolitiek doe ik niet en

zeker niet bang voor reakties waarvan ik al weet dat ik ze krijg..

 

Ter info:

Quote je tekst:

 

De Euroshopper tarwebloem is bij de AH altijd 0,33 euro.

met nadruk op altijd, dus is het geen aanbieding zoals je zegt..

Dat de prijs dan opeens zoveel gestegen is voor een produkt dat geen gangbaar produkt is, prima..iedereen gelooft wat hij wilt.

 

Daarnaast geldt voor mij dat ik hier ben omdat mijn voortbestaan, goedkoop leven en info die ik hier vindt belangrijk is.

Als ik dan niet meer kan vertrouwen op alles wat hier gezegd wordt, zoals je zelf zegt iets simpels als de prijs van een artikel.

We hebben het dan niet over een complex iets...maar de simpele prijs van een artikel...wat zegt dat dan over de rest van dit forum?

 

En je hebt gelijk, waar maak ik me druk om, als jij je er niet druk om maakt had je niet gereageerd en had dat eigenlijk gehoopt.

Wat opvalt is dat ik altijd de laatste reaktie moet geven om de discussie te stoppen, en hierbij wederom de laatste reaktie..

Alles bewijst zichzelf..

Link naar reactie
Delen op andere sites

"Ik had wel zo'n reactie verwacht"

 

Ik ben blij dat ik tenminste aan je verwachtingen voldoe.

 

Natuurlijk kan je niet "op alles vertrouwen" wat hier wordt gezegd/geschreven. Je zou wel gek zijn. Het feit dat een prijs gestegen is, is niet mijn schuld. De tarwebloem (waar hebben we het over) WAS altijd 33 cent. Nu is die 39 cent.

 

In de links die ik in in reactie plaatse is te zien dat dat inderdaad zo WAS. Dat de prijs ondertussen veranderd is, doet niets af aan het feit dat toen ik het schreef, die prijs in mijn perceptie nog altijd 33 cent was. Mijn post was er toentertijd niet op gericht om belerend over te komen.

 

Je opmerking over "vriendjes politiek" kan ik niet zo goed plaatsen. Ook snap ik de correlatie niet tussen het feit dat de prijs van de Euroshopper bloem 6 cent duurder is geworden en de betrouwbaarheid van de rest van het forum.

 

Enfin, het zal allemaal wel.

 

Sayonara,

 

JB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mensen, mensen...

 

Voel je niet zo snel op je pik getrapt om iets onbenulligs als een vergissing in een paar centjes, vooral in een wereld waar prijzen fluctueren van de ene dag na de andere... De benzineprijzen lijken soms ook per dag te verschillen, gaan we elkaar daarover straks ook zo benaderen? Wie weet kost tarwebloem morgen wellicht 1 cent duurder en dan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Prijzen omhoog, prijzen omlaag. Bulk in de winkels, of juist lege schappen.

 

Voor zover de trents nog te volgen zijn in winkels geef ik iedereen dit te kennen.

Zolang het kopen nog te doen is, koop ze. Want mocht hier een hyperinflatie uitbreken ben je te laat.

Mocht het zo ver komen dat je op "de dag des onheils" nog een zak hondenvoer moet inslaan...is het te laat.

 

Uiteraard veranderen zaken in winkels en groothandel, is de ontwikkeling in de huidige economie. En we zien, horen en lezen overal waar die naar toe gaat.

Hopelijk is het van korte duur, ik denk er anders over.

 

Kopen zolang het kopen goed is. Beginnen met preppen op de vooravond van een SHTF ontwikkeling, is als je schaatsen omdoen in de lente.

Te laat dus.

 

Ries.

Link naar reactie
Delen op andere sites

We hebben het hier over 6 f*cking cent meer voor een kilo bloem dan wanneer ik mijn bericht postte.

 

6 Cent! Dan kan iemand best een budgetprepper zijn, maar 6 cent?! Ga je omrijden voor 6 cent voordeel? Wat kost dat aan brandstof? Als de AH dichterbij is dan de Aldi, wat bespaar je dan? Of ga je op de fiets? Of kruipend?

 

Sorry hoor, maar dit is mierenneukerij verheven tot een Godsdienst.

 

Oh, en de Euroshopper tarwebloem was 33 cent ten tijde van mijn post.

 

6 cent... Godallemachtig...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat de kern van het verhaal van samurai is dat er nogal eens iets zonder voorbehoud geroepen wordt, met geen andere reden dan om ook maar iets te roepen, zonder dat het klopt. En dat je dus voorzichtig moet zijn met wat er aan informatie wordt gepresenteerd. Dat komt, absoluut zonder de intentie met mijn vinger te wijzen, de kwaliteit van dit forum niet ten goede. Aan de andere kant is het natuurlijk de vraag of je dit forum als vraagbaak zou moeten kunnen gebruiken.

 

Overigens merk ik zelf niets van de trend die @samurai meent te bespeuren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat de kern van het verhaal van samurai is dat er nogal eens iets zonder voorbehoud geroepen wordt, met geen andere reden dan om ook maar iets te roepen, zonder dat het klopt. En dat je dus voorzichtig moet zijn met wat er aan informatie wordt gepresenteerd. Dat komt, absoluut zonder de intentie met mijn vinger te wijzen, de kwaliteit van dit forum niet ten goede.

 

Eens.

 

Benedictus

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot
Jammer voor jou hoor, maar dan moet je dat vertrouwen eens herzien.

 

Sinds een bepaald moment toch al uitspraken die mensen maken door eigen onderzoek aan het verifieren, kwestie van levenservaring.

 

Ben naar deze zaken geweest waar de meel zogenaamd goedkoper zou zijn, nou bij de AH is de tarwebloem 0.39 cent de kilo.

Bij de LIDL is de tarwebloem zelfs 0.49 cent..

 

Dus mijn meel van 33 cent was toch de goedkoopste.

 

En zeggen dat je je vergist hebt, als je het niet zeker weet waarom dan een post doen??

 

Ik verwacht dat mensen hier en dan vooral preppers juiste uitspraken doen, door te reageren met one-liners en je bewering

zodoende proberen onderuit te schoppen, ik zal er verder maar niks over zeggen. En dan ben ik nog geneigd mijn

excuses aan te bieden en kuddos te geven terwijl ik zelf gelijk heb, tja..

 

Als ik al een uitspraak van iemand niet kan vertrouwen hier, tja wat dan, maar geen nood, had al eens een post

gedaan over dat alles wat mensen zeggen je niet moet vertrouwen..maar een simpele meel aanbieding..

 

Zet je aan het denken als je mensen in een groep zou moeten gaan vertrouwen bij SHTF die je eigenlijk maar oppervlakig kent.

 

Nou, toen @Johnny BravoNL zei dat het 33 cent was, was het ook 33 cent. Hebben ze er weer 5 cent bovenop gegooid in de tussentijd. Sorry hoor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot
Jammer voor jou hoor, maar dan moet je dat vertrouwen eens herzien.

 

. . . . . .

 

Zet je aan het denken als je mensen in een groep zou moeten gaan vertrouwen bij SHTF die je eigenlijk maar oppervlakig kent.

 

Zoals de waard is, vertrouwd hij zijn gasten. Dank je voor de waarschuwing. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik neem het risico om nog wat aanvullende info te geven over aanbiedingen in de supermarkten. Elk supermarktconcern heeft een inkoopafdeling welke producten afneemt van een leverancier. Deze inkopers maken gebruik van verschillende leveranciers die dezelfde producten maken/aanbieden. Als je dus je producten wil blijven verkopen ben je overgeleverd aan de grillen van deze mensen.Zo'n persoon kan dus aangeven bij een fabrikant van een bepaald product dat hij een promotie (aanbieding) gaat doen en omdat die fabrikant graag zijn spulletjes blijft verkopen neemt deze genoegen met een lagere prijs.Inkoper van supermarktconcern 2 haakt hier op in en de supermarktoorlog begint. Ikzelf werk in de levensmiddelenindustrie en weet dat onze producten in supermarkt A goedkoper zijn dan in supermarkt B en na een paar maanden wisselt dat weer. Zelfs de hoogte waarop je product in het schap staat bepaald de prijs.( eye level is buy level) Soms echter gokt een inkoper van zo'n concern mis en blijft er een paar honderd ton van een bepaald product in de pakhuizen staan. Deze producten belanden dan vaak op de "kop" van een stelling als stuntaanbieding. Het kan ook nog wel eens gebeuren dat een producent van een bepaald product niet kan of wil leveren voor een bepaalde prijs en dan wordt eenzelfde product ergens anders ingekocht. Ook deze producten belanden vaak in de aanbieding. Nu kan ik over het fenomeen supermarkten en hun tactieken uren praten maar wat ik probeer te zeggen is dat hoe vaker je aanbiedingen gaat zien hoe slechter het waarschijnlijk gaat. Slechter omdat steeds meer producenten van levensmiddelen door deze grillen moeten sluiten of uitwijken naar goedkopere landen met als gevolg onze eigen ondergang. Het bedrijf waar ik werk is van zo'n 5 naar 25 promoties per jaar gegaan en dat is de ondergang van andere bedrijven geweest die niet aan de grillen konden voldoen.

 

Ik heb deze tekst gebaseerd op eigen ervaring en gesprekken die ik in het verleden heb gehad met verkopers binnen mijn bedrijf en kan deze niet onderbouwen met quotes en of fraaie teksten van het internet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben zelf niet een deskundige wat betreft inkoop van supermarkten, maar ben wel een gevoelig type wat smaak betreft.

Wat ik constateer en ook bevestigd is door kennissen uit de slagers branche is het met het vlees ook oppassen.

Dan heb ik het met name over vlees wat als stunt wordt aangeboden soms ook zonder etiket van een "handels slagerij"

Ook in pate uit de supermarkt heb ik het gemerkt.

 

Wat is er aan de hand?

Welnu er zijn partijen vlees in de vrieshuizen die er al jaren liggen en dan door verkocht worden naar een andere handelaar ook weer in de vrieshuizen beland en na een tijd naar de "slager" gaat.

 

Om een lang verhaal kort te maken; ik herken het vlees aan de geur (stank) bij het braden er komt een enigzins rotte lucht vrij, maar dat valt niet iedereen op door ook de geur van de braad boter, de smaak is ook slecht en dus gewoon afval.

Als je deze smaak herkent, merk je het ook bij pate uit de vers afdeling van de sommige supermarkten.

 

Vlees gaat een beetje naar camembert ruiken en naar rotte eieren. Het is nu oppassen geblazen. Het vlees vertoont wel een oppervlaktebederf maar dit kan snel doorschieten naar binnen. Dan is het vlees verloren. Als u dit gaat bakken dan verdampen alle nog opgesloten geurstoffen van het vlees en dan is uw hele keuken gevuld met een penetrante bederfgeur. Het kan dan niet missen en uw vlees is gevaarlijk bedorven. Goed doorbakken helpt niet meer. U doodt wel de meeste bacteriën maar er kunnen nog aardig wat gifstoffen gevormd hebben die met bakken niet verdwijnen. Vlees dat bot bevat gaat altijd bij het zeer bederfelijke beenmerg het eerst bederven. Daar moet u eerst aan ruiken wanneer u een bedenkelijk karbonade onder handen krijgt link

 

 

 

Dan heb ik het nog maar niet over hoeveelheid water in gehakt en rundvlees die bij het braden vrijkomen, ook ham zit voor de helft vol met zoutwater.

Met de kerst werden onze runderlapje onveeer 50 % kleiner door flink bakken doordat het vocht in het vlees verdamp door het braden.

 

koop dan eens vlees in Duitsland, waar er geen vocht in gespoten is (mag niet) over het algemeen is vlees in de duitse supermarkt veel beter en lekkerder van smaak ook krimpt het niet bij doorbakken, maar dat is dus een ander verhaal:mad:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...